Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

odgrzewam kotleta,ale nie widzę sensu zakładać nowego tematu (pomimo iż w tym połowa postów jest z dupy i nie na temat :duh: ).

 

w moim aucie - silnik N47, po VIN mam kolektor z klapkami (oczywiście innymi niż w M47): http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectGroup/51065/11_4101/11618507239

 

biorąc pod uwagę ryzyko urwania klapki w kolektorze nie można prewencyjnie do 2.0d założyć kolektor od słabszej wersji 1.8d oryginalnie bez klapek :?: http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectGroup/51059/11_4102/11618507240

 

na ebayu znalazłem również zaślepkę do silnika N47 wkładaną do kolektora po kompletnym usunięciu wałka z klapkami :

 

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-N47-Swirl-Flap-Rod-Plug-Bung-Blank-/141890575543?hash=item2109565cb7:g:kEoAAOSwuTxV7e0T

 

 

ktoś jeszcze z usuwał te klapki lub wymieniał kolektor w silniku N47 ?? (proszę nie pisać o M47,bo temat jest o N47).

Opublikowano

Na twoim miejscu zaczął bym od sprawdzenia stanu klapek i dokładnego czyszczenia kolektora - może u ciebie klapki są jeszcze W dobrym stanie. Nagary w kolektorze ssącym skracają żywotność klapek, więc warto co jakiś czas: 1-2 lata, zrobić czyszczenie.

Możesz założyć kolektor bez klapek, lub usunąć swoje, ale weź też pod uwagę że klapki mają wpływ na moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów silnika.

Kolektory z wersji N47 143KM, mają cieńszą rurkę która wchodzi do głowicy (nr 6 na schemacie) - więc gdybyś kupił taki kolektor to musisz przełożyć rurkę ze swojego.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzięki za odpowiedź Chris :cool2: mam w planie czyszczenie kolektora i EGR na wiosnę.wtedy zerknę w jakim stanie są klapki.jak będzie ok to nie zamierzam nic kombinować.
Opublikowano

Nie ma sprawy.

Po czyszczeniu odczujesz poprawę w pracy silnika. Często tak jest, że ludzie usuwają klapki, czyszczą kolektor i EGR i piszą że bez klapek jest lepiej :wink: , ale to czyszczenie daje takie pozytywne efekty. Powyżej 2 tys obrotów nie ma różnicy czy klapki są, czy ich nie ma.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Przy 150 tys wymienialem u siebie kolektor bo klapka naszczescie tylko sie zaciela

Teraz mam juz 245 nalatane i niedawno wymienialem swiece wiec zerknalem przy okazji na kalpki

Sa narazie ok ale kolektor jest troche zasyfiony

Opublikowano

Panowie znawcy, mam pytanie... BMW e90, 318D, 2006, (M47) przebieg 314k.

Mam nadzieje ze ktorys z kolegow postara sie mi odpowiedziec na nurtujace mnie pytanie: Czy jest mozliwe ze w moim aucie kolektor ssacy nie ma klapek?? Czyscilem go juz 2 razy ale nigdy nie widzialem zadnych klapek :mad2: Nie ma tez oznak ze kiedys byly, ale zostaly usuniete... Zadnych zaslepek itp. itd. Mozliwe jest ze przy dokladnym czyszczeniu nie zauwazylbym tych klapek?? Sa jakos schowane i niewidoczne??

Bardzo prosze o pomoc... Wizja urwanych klapek sni mi sie po nocach...

Opublikowano
Klapki na pewno byś zauważył, raczej na pewno ich nie masz.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie znawcy, mam pytanie... BMW e90, 318D, 2006, (M47) przebieg 314k.

Mam nadzieje ze ktorys z kolegow postara sie mi odpowiedziec na nurtujace mnie pytanie: Czy jest mozliwe ze w moim aucie kolektor ssacy nie ma klapek??

 

Nie ma. Potwierdzisz wpisując VIN w realoem.com, w części silnik -> kolektor ssący pokaże Ci "Instalacja ssąca AGR bez sterow.klapami".

3A0jS9b.png
Opublikowano

Dzieki panowie!!! Teraz moge spac spokojnie :D Sprawdzalem na realoem i wyszlo ze mam bez klapek :mrgreen: Swoja droga dziwne ze nie wszedzie montowali... W zasadzie mi to pasuje, bo czytajac o tych klapkach, wlos jezy sie na glowie. Znajac zycie to gdyby te klapki byly to juz dawno by sie urwaly, zwazajac na przebieg - ponad 300k.

Jeszcze raz dzieki wielkie za pomoc! :cool2:

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
  • 1 rok później...
Opublikowano
Mam pytanie. Jakiś czas temu zacząłem słyszeć dziwne stukanie przy dodawaniu gazu. Pojechałem do mechanika i stwierdził ze klapki w kolektorze sa do wymiany. Auto f11 525 d ( klapki są oddzielnie wiec nożna je swobodnie wymienić. Od ingerując w kolektor) Pokazał mi stare i zeczywiscie były jakieś takie powyłamywane. Jednak dźwięk stukania nie ustał. Nnajdziwniejsze jest to ze auto normalnie jeździ nie brakuje mu mocy a jednak cały czas coś stuka. Maja mi niby zdjąć pokrywę silnika i sprawdzić co jest grane. Czy ktoś może się orientuje czy po wpdnieciu urwanych klapek do silnika jest możliwość żeby normalnie jeździł. Czy może problem leży po innej stronie. Sam kolektor, coś zupełnie innego nie wiem wtryski
Opublikowano
Masz silnik 3.0 czy 2.0 bo występowały dwie pojemności w oznaczeniu 25d? Jak 2.0 to sprawdź łańcuch rozrządu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik 2.0 rozrząd wymieniony miesiąc temu. Stukanie pojawiło się jeszcze przed wymiana ale po dalej słychać wiec to nie rozrząd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.