Skocz do zawartości

Remont silnika 330d pomocy!! :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Miałem problem z moim bmw mianowicie sie zapowietrzała i pare innych rzeczy się działo. Jednak postanowiłem ze jak robić auto to porządnie i rozebrałem motor. To co po zdjęciu głowicy zobaczyłem przechodzi ludzkie pojęcie. NIe wiem czy to wina softu czy wtrysków ? może macie jakieś pomysły i sugestie co dalej robić ? Chodzi o te odpryski i dziurki . Chce ogarnac wszystko zeby było tak jak być powinno. Wymieniam pompe wody , uszczelke pod glowica , nowe oryginalne sruby głowicy , termostat , visco , wtryski oddaje do sprawdzenia lub ewentualnej regeneracji ale materi mnie to co zostaje w środku co z tym zrobić ? tutaj zdjęcia motor i głowicy : Z góry dzieki za pomoc

 

http://img806.imageshack.us/img806/9206/201208201533291280x768.th.jpg

http://img222.imageshack.us/img222/8422/201208201533561280x768.th.jpg

http://img580.imageshack.us/img580/6469/201208201534011280x768.th.jpg

http://img37.imageshack.us/img37/1936/201208201534081280x768.th.jpg

http://img441.imageshack.us/img441/200/201208201534121280x768.th.jpg

http://img267.imageshack.us/img267/7057/201208201653291280x768.th.jpg

http://img441.imageshack.us/img441/2139/201208201656141280x768.th.jpg

Opublikowano
Wiem, że jest napisane w tytule, jednak za mało... ciekaw jestem czy w TYM aucie o nieznanym kodzie silnika i typie skrzyni występowały klapki zawirowań. Dlatego pytam, by wykluczyć lub potwierdzić tę ewentualność.
Opublikowano
Klapy były w kazdym 330d :) 330d 184 konni skrzynia automatyczna naped 4x4. Klapi były wyciete z tego co mi wiadomo z reszta nawet jesli to nie było ich w silniku a nic nie wskazywało na nieprawidłowa prace silnika. Chodziło rowno trzymał moc tylko sie zapowietrzał.
Opublikowano
Nie były w każdym. Były w 330d M57 automat... w manualach ich nie było. Czyli powszechne zjawisko chyba i u Ciebie miało swoją historię. Może zostały usunięte PO wycieczce i zwiedzaniu wnętrzności Twojego silnika. Na to wygląda. Czy uszczelka podgłowicowa to nadwymiar??
Opublikowano

Na zdjęciach wygląda jakby tylko tłoki z 1 i 2 zdjęcia miały te odpryski ? Na tulejach nie widać żadnych śladów (wyglądają dobrze i widać jeszcze ślady po honowaniu).

Coś wpadło do cylindrów, nie koniecznie klapki. Widziałem już coś podobnego po grubej awarii turbo, gdzie wirnik dostał ogromnych luzów i tarł o obudowę.

Jeśli tuleje całe to składać i się nie przejmować. Nie wygląda mi to na wysokie EGT.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Yosi, jak mi wiadomo, nie montuje się uszczelki nadwymiarowej jeśli blok nie jest szflifowany...poczytaj na stronie REINZA i Goetza na jakiej zasadzie się dobiera grubość uszczelki pod głowicą...nie wiem jakim cudem wielu mechaników twierdzi ze uszczelki daję się grubsze po planowaniu głowicy...

 

PZDR>

Opublikowano

Do Kolegów zainteresowanych tematem... przyglądam się dokładniej tym fotkom i niektóre uszkodzenia przypominają nadtopienia. Wcześniej wspominałeś, że chyba to auto jest po wirusie. Ciekawi mnie również kondycja wtryskiwaczy. Pytanie co będziesz robił dalej?? Wymieniasz te tłoki?? ciekawi mnie także czy w wyniku takich uszkodzeń doszło do pęknięcia tłoka/ów. Ciekawy przypadek... niby M57 a jednak i w nich zdarzają się spore problemy.

 

kris czy ja stwierdziłem, że to nadwymiar czy ZAPYTAŁEM?? Chodzi o rozpoznanie czy ktoś poprzednio grzebał głębiej przy aucie... więc takie ironiczne teksty sobie daruj, bo nie robią na nikim wrażenia. Po prostu spróbuj czytać ze zrozumieniem, a nie dasz się złapać w pułapkę własnej złośliwości względem innych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pod żadnym pozorem nie chciałem być złościwi w sotsunku do Ciebie.Chciałem tylko zwrócic uwagę na fakt, który przy wyborze uszczelki jest pomijany nagminnie. "uszczelka nadwymiarowa" też cieżko określić, skoro grubsze i cieńsze uszczelki są montowane fabrycznie.

Ale może ja po prostu się mądruje za dużo i niepotrzebnie :mrgreen:

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:cool2:

No rzeczywiście jak tak dwa razy się przeczyta, to jak typowa zaczepka :( nie o to mi chodziło...

 

PZDR>

Opublikowano
Bede wymieniał tłoki na nowe głowica jest na obróbkę a wtryski na sprawdzenie i ewetualna regeneracja. Sprawa sie troche wyjasniła bo sie okazało ze poprzedniemu włascicielowi co z motoru wleciało do srodka albo z turbo albo z klapek nie wiem bo oddał do mechanika i ten robił kompleksowo jednak potem któs wymieniajac chłodnice zle odpowietrzył i znow uszczelka wydmuchana. Ja ogarniam wszystko na tip top nowe visco montuje nowa uszczleka sruby i cały zestaw. A co do klapek moj kolektor jest przerobiony albo zamontowany taki bez klapek :)
Opublikowano
Na zdjęciach wygląda jakby tylko tłoki z 1 i 2 zdjęcia miały te odpryski ? Na tulejach nie widać żadnych śladów (wyglądają dobrze i widać jeszcze ślady po honowaniu).

Coś wpadło do cylindrów, nie koniecznie klapki. Widziałem już coś podobnego po grubej awarii turbo, gdzie wirnik dostał ogromnych luzów i tarł o obudowę.

Jeśli tuleje całe to składać i się nie przejmować. Nie wygląda mi to na wysokie EGT.

Ja jestem innego zdania na drugim cylindrze , jak wol widac ok 2cm szerokosci od gory do samego dolu zacienienie ktore nie jest normalnym sladem po pierscieniach.Po takich sladach powinno sie zrobic koniecznie honowanie i sprawdzic owalnosc cylindra.

Pozatym ten silnik robil ktos wczesniej na sztuke, po takich uszkodzeniach tloka on powinien byc wymieniony a jest stary , slady z glowicy nie pokrywaja sie ze sladami na tlokach.To znaczy glowica byla splanowana i zamontowana na silnik.Co do selekcji uszczelki dobiera sie ja do wystawania tlokow do gornej powierzchni bloku. tloki maja miec rowne wystawanie do 0.05 mm. montowanie uszczelki innej bo glowica byla splanowana mocno jest robiona przez amatorow . Tak samo jak wystawanie tlokow mierzy sie wystawanie zaworow ponad plaszczyzne glowicy, jesli glowica byla scieta zawory powinny byc obnizone o ta sama wartosc a trzonki obciete aby nie podparlo zaworow.

Opublikowano
Pozatym ten silnik robil ktos wczesniej na sztuke, po takich uszkodzeniach tloka on powinien byc wymieniony a jest stary , slady z glowicy nie pokrywaja sie ze sladami na tlokach.To znaczy glowica byla splanowana i zamontowana na silnik.Co do selekcji uszczelki dobiera sie ja do wystawania tlokow do gornej powierzchni bloku. tloki maja miec rowne wystawanie do 0.05 mm. montowanie uszczelki innej bo glowica byla splanowana mocno jest robiona przez amatorow . Tak samo jak wystawanie tlokow mierzy sie wystawanie zaworow ponad plaszczyzne glowicy, jesli glowica byla scieta zawory powinny byc obnizone o ta sama wartosc a trzonki obciete aby nie podparlo zaworow.

Wszystko sie zgadza-choc przyznam,że pierwszy raz słysze o obcinaniu trzonków zaworów przy obniżaniu gniazd zaworowych..

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Male sprostowanie.Jesli chodzi o popychacze regulowane hyd.jak w BMW to mozna darowac sobie przycinanie ale jak sobie poradzisz z plytkami regulacyjnymi jak nie masz takich grubosci bo fabrycznie nie wychodza a luzy trzeba ustawic. No chyba ze magnesowka i szlifowanie na wymiar plytki ,tylko ze plytki sa wzamcniane na plaszczyznach a to je oslabia. Czy nie tak?
Opublikowano

Owszem-przy regulacji płytkami mógłby byc wtedy jakiś problem z doborem odpowiednich grubości.

Te płytki są-o ile dobrze pamietam-wegloazotowane (podobnie jak powierzchnie czołowe popychaczy).

Ale z kolei czoło trzonka zaworu też jest utwardzane przed szlifowaniem-wiec jeżeli tylko jest taka możliwośc to unikac skracania trzonka.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Owszem-przy regulacji płytkami mógłby byc wtedy jakiś problem z doborem odpowiednich grubości.

Te płytki są-o ile dobrze pamietam-wegloazotowane (podobnie jak powierzchnie czołowe popychaczy).

Ale z kolei czoło trzonka zaworu też jest utwardzane przed szlifowaniem-wiec jeżeli tylko jest taka możliwośc to unikac skracania trzonka.

 

Tak oczywiscie unika sie jesli sa wypelnione sodem gdyz czolo jest cienkie.Wszystkie sa hartowane calosciowo gdyz na czolo nie ma tarcia jak na plytki a najwieksze tarcie jest w miejscu prowadnic zaworowych.Prawda jest to ze producenci nie przewiduja obcinania trzonkow zaworowych ale i tez w wielu przypadkach producent zakazuje planowania glowicy.

Jesli ma ktos ochote poczytac wiecej tu jest link do stony . http://www.zss.lublin.pl/html/motor/11.3%20Zawory.pdf

Opublikowano
U mnie nie licząc tych tłoków okazało się ze głowica tez siedzi ;/ Jest szczelna lecz zawory krzywe uszczelnienia na nich też siedza i prowadnice. Sam remont głowicy to 1200 zł plus uszczelka śruby i inne uszczelki i w dodatku tłoki do wymiany i remont bloku. Reasumując z silnika prawie nic nie zostaje więc kupuję nowe słupek z gwaranacją i to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie. Wtryski i turbo sprawdzone w bdb stanie są. Pozdrawiam
Opublikowano
kto ci robił soft , bo owszem widac ze cos tam kiedys wpadło ale na dwoch zdjeciach widać też śrutwanie po dużej dawce paliwa (za dużej)

 

Mozesz jasniej ? a od jak dawna mogło to być ? bo w aucie były dwa softy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.