Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czyli reasumując:

- nic nie brzęczy - jeździć,

- brzęczy/dzwoni - wymieniać rozrząd. Nie bardzo widzę sens rozbierać pół silnika i wymienić tylko napinacze zostawiając stary łańcuch - akurat największy koszt to robocizna...

Opublikowano
Czyli reasumując:

- nic nie brzęczy - jeździć,

- brzęczy/dzwoni - wymieniać rozrząd. Nie bardzo widzę sens rozbierać pół silnika i wymienić tylko napinacze zostawiając stary łańcuch - akurat największy koszt to robocizna...

 

Ogólnie tak...z tym brzęczeniem są różne historie tzn. :

-jedni jeżdżą aż padnie=wymiana silnika(konieczna ocena stanu własnego) koszt podobny zależy do źródła

-inni wymieniają sam napinacz ale jw. bez sensu

-jedni po wymianie mają ten sam dźwięk i dalej jeżdżą

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"Lepiej oba"-tak, jak ma się silnik wyciągnięty .

Tylko że jeden nr.10 możesz wymienić bez rozkręcania silnika, a do drugiego nr.07 nie .Stąd moje pytanie ?

Opublikowano

A czy do tego górnego nie musisz wyjmować silnika? Bo one są z tyłu - od strony kabiny...

Jeśli trzeba wyjąć silnik to żaden problem wymienić obydwa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten górny nr.10 jest wkręcany chyba w kadłub silnika i dlatego wydaje mi się ( nie wiem czy słusznie ) że dojdzie się do niego i można go wymienić bez wyciągania silnika . Może wypowie się ktoś kto ma kompetentną wiedzę w tej kwestii .

 

Przed chwilą wyczytałem to w dziale E90 :

"Jeśli chodzi o górny napinacz to nie ma problemu go wymienić bo on jest na zawnatrz wkrecany a koszt ok 200zl. Ale w tych silnikach halasuje dolny łańcuch !!!!"

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak sobie myślę że za hałas może i jest odpowiedzialny dolny . Ale - jeżeli zerwie się łańcuch i uszkodzi silnik (w wyniku oklapnięcia zaworów) , to rozrząd napędza górny łańcuch a nie dolny ,którego napinacz można ponoć bez problemów wymienić , bo jest wkręcany z zewnątrz .

Mam pytanie do znawców tematu - czy wymieniając ten napinacz nr.10 oczywiście nie ruszając wału silnika ,można wymienić go bez obaw o przypadkowe przestawienie rozrządu w wyniku poluźnienia łańcucha ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.