Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od 3miesięcy jestem się "szczęśliwym" posiadaczem Beatki napędzanej jednostką 2,0 diesel 136km jednak mam wrażenie że bardzo słabo się zbiera.

Zaraz po zakupie została wymieniona(i zakodowana) przepływka. Jednak ten fakt wcale jej nie pomógł, dwa dni temu został wycięty katalizator -również bez zmian, zawór egr wyczyszczony, wężyki podciśnienia wymienione tak samo jak wyczyszczone filterki zaworów sterujących turbiną i egr. Spalanie: miasto (jazda emerycka 9l/100km), trasa - tempomat (140km/h) 7,8, prędkość maksymalna 190km/h, więcej nie idzie. Cięgno gruszki turbiny przesmarowane - również nie pomogło. Ruszenie z piskiem opon hmm ciężko to zrobić.

Wiem że problem z mocą w tych modelach jest nagminny więc przeszukując forum działałem sam ale w sumie już brakło mi pomysłów... Zastanawiam się jeszcze nad wyciągnięciem turbiny i ewentualnym czyszczeniu łopatek zmiennej geometrii. Wg komputera (sprawdzane u mechanika podczas wymiany przepływki) turbina działa OK. Jednak komp wywalał błąd wzniosu iglicy wtrysku sterującego - mechanik stwierdził że owy błąd nie ma wpływu na przyspieszanie. Zakupiłem kabel żeby samemu sprawdzić INPĄ ale nie chciałbym czegoś namieszać.

Może znajdzie się ktoś życzliwy z okolic Bytomia kto byłby pomocny w ustaleniu co i jak? Wątpię że mechanik sprawdził parametry podczas jazdy...

A może po prostu mam zbyt duże oczekiwania do tego modelu... Może przejażdzka z którymś z kolegów z tą samą jednostką rozwiała by wszelkie wątpliwości...

Jeśli ktoś miałby chwilę to proszę o kontakt. Stawiam DOBRE PIWO :D

Opublikowano
spróbuj odpiąć egr (wyjmij z zaworu wężyk podciśnienia i wkręć śrubkę aby nie "wysysało" powietrza). Możesz mieć uszkodzony zawór ew. elektrozawór. Choć ja bym się zainteresował głębiej tym błędem co z wtryskami masz.

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano
spróbuj odpiąć egr (wyjmij z zaworu wężyk podciśnienia i wkręć śrubkę aby nie "wysysało" powietrza). Możesz mieć uszkodzony zawór ew. elektrozawór. Choć ja bym się zainteresował głębiej tym błędem co z wtryskami masz.

Test z odłączeniem egr dawno zrobiony :/ zero poprawy

Dodam jeszcze że na 4biegu zamyka ekonomizer więc przepływka chyba też jest OK.

Opublikowano
Jaka przepływka, tj jaka obudowa ?? BOSCH 527?? Aktualizacja softu na D5?? Zresetowane mapy paliwa?? Jaka dawka paliwa przy max obciążeniu i jaka temperatura paliwa przy rozgrzanym silniku??
Opublikowano
Jaka przepływka, tj jaka obudowa ?? BOSCH 527?? Aktualizacja softu na D5?? Zresetowane mapy paliwa?? Jaka dawka paliwa przy max obciążeniu i jaka temperatura paliwa przy rozgrzanym silniku??

hmm tego nie wiem mechanior coś aktualizował... na jaką wymienił też nie wiem ale to akurat sprawdzę... dawka paliwa i temp to z INPY? jeśli tak to sprawdziłbym gdybym tylko wiedział jak, dlatego założyłem wątek być może ktoś po bliskiemu ma to już oblatane więc bym się podszkolił. Nie chcę znów niepotrzebnie kasy wywalać na następne badanie pod kompem które mi nic nie powie.

A te parametry które podałem spalanie i prędkość max to chyba nie tak powinny wyglądać ?

Opublikowano
Witaj. Jeżeli nie jesteś pewien odnośnie mocy sprawdź sobie na jakiejś prostej w miarę bezpiecznej drodze przyśpieszenie na 4 biegu od 80-120 według instrukcji obsługi wynosi ono 7,5 s. dla silnika 136 hp. Jeżeli jesteś z Łodzi to mógł bym Cie przewieźć sprawnym jak mi się wydaje przynajmniej m47. A co do rady kolegi yoshimura01 to fakt- INPA prawdę Ci powie.
Opublikowano
Musimy wiedzieć co za część została zamontowana w aucie i czy faktycznie aktualizacja została wykonana pod wersję D5. Wszystko sprawdzisz INPĄ. Jeśli masz INPE to sam wszystko sprawdzisz. Interesuje mnie czy info o błędzie czujnika wzniosu iglicy nie obcięło dawki paliwa i czy przez wysoką tem paliwa przez np zapchaną chłodniczkę paliwa również nie dochodzi do zbicia wartości dawki. Kolega SilverRanger dobrze radzi z testem sprintu. Co do spalania, to faktycznie dużo za dużo... to moja po chipie w mieście spala 7,5/100.
Opublikowano

Sprawdziłem ale to chyba nie to co miałem sprawdzić bo sprawdziłem numery z wkładu przepływki tam gdzie podłączam wtyczkę "bosh f 00C 2G2 062"

tylko zastanawia mnie jedna rzecz bo wkład ma 5 pinów a wtyczka 5gniazd ale jedno puste... tak powinno być?

Rozumiem że miałem sprawdzić nr obudowy?

INPĘ miałem wgraną ale siadł mi komp i musiałem formatować.

Zanim znów to poinstaluję i poszukam wszystkich myków jak to obsługiwać to trochę zetrwa i jeszcze obawa żeby czegoś nie pokminić...

Jeśli się nikt nie pojawi z okolicy to będę się bawił sam :) wieczorem zrobię test prędkościowy to coś będę wiedział więcej.

Opublikowano

Co do tego ile ma 320i od 80-120 to nie wiem, ale od 0-100 320i-150hp ma tyle samo co 320d -136hp. Czyli jeżeli robiłeś próbę z 320i nie powinna Ci odchodzić. Oczywiście skrzynie manualne.

 

No i po teście; od 80 do 120 na 4tym biegu 12,5s więc dużo za długo w porównaniu do tych 7s rano wgrywam inpe

 

Jak Ci się zachowuje ekonomizer na 4 biegu ? Dochodzi do 19-20 przy maksymalnym wciśnięciu gazu ?

Opublikowano
Co do tego ile ma 320i od 80-120 to nie wiem, ale od 0-100 320i-150hp ma tyle samo co 320d -136hp. Czyli jeżeli robiłeś próbę z 320i nie powinna Ci odchodzić. Oczywiście skrzynie manualne.

 

No i po teście; od 80 do 120 na 4tym biegu 12,5s więc dużo za długo w porównaniu do tych 7s rano wgrywam inpe

 

Jak Ci się zachowuje ekonomizer na 4 biegu ? Dochodzi do 19-20 przy maksymalnym wciśnięciu gazu ?

 

Pisałem już wcześniej że tak... dodam jeszcze że auto nie kopci prawie wcale co też jest chyba trochę dziwne jak na diesla

Opublikowano

a więc tak:

przepływka: 0928400468

program: D5

błędy:

http://zapodaj.net/5bbe5f08434b2.jpg.html

wykres bieg jałowy: http://zapodaj.net/349b71ca28f01.jpg.html

wykres bieg jałowy 2: http://zapodaj.net/91f3a577091a0.jpg.html

wykres gaz w podłodze : http://zapodaj.net/2007f906110f5.jpg.html

 

nie wiem czy wszystko jest tak jak powinno być?

dodam że spritzbeginn soll na jałowym spadał stopniowo aż do !-0,33

 

jak wstawić te linki żeby działały?

http://zapodaj.net/5bbe5f08434b2.jpg.html

http://zapodaj.net/349b71ca28f01.jpg.html

http://zapodaj.net/91f3a577091a0.jpg.html

http://zapodaj.net/2007f906110f5.jpg.html

Opublikowano
Widać jak na dłoni, że silnik nie dostaje paliwa... zobacz na biegu jałowym dawkę! jest programowa ponad 6mg, ale popatrzcie co się dzieje przy max obciążeniu 4700obr/min dawka TYLKO ponad 9mg!!! a powinna być 52mg w serii. Wygląda to na zawieszony elektrozawór dawki z pompie wtryskowej.
Opublikowano
jest to w jakiś sposób naprawialne własnymi ręcoma czy konieczna jest regeneracja, jakie koszty? może być coś innego czy 99% to? kopne w d... tego mechanika
Opublikowano (edytowane)
Chyba nie dasz rady naprawić sam pompy vp44 własnymi rękoma chyba że masz trochę pojęcia technicznego, jednak ja bym radził uważać. Co do kosztów to od 1tyś w górę biorąc pod uwagę że wstawiasz samochód i nic więcej cie nie interesuje, ale nie chce straszyć. Na forum jest trochę tematów odnośnie pompy vp44 i jej regeneracji włącznie z zakładami które się tym specjalizują http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=179038 . Od siebie mogę dodać tylko tyle abyś nie zwlekał za długo bo może się okazać że samochód stanie i już nie ruszy a wtedy koszty rosną... Edytowane przez SilverRanger
Opublikowano
Można wymienić sam zawór dawki, trzeba tylko przeciąć przewody i dolutować je do nowego zaworu. Tak jeszcze spojrzałem, że ciśnienie też w ogóle nie wzrosło. Pokaż jeszcze screen z tymi błędami, bo nie ma w tych dołączonych.
Opublikowano
Chyba nie dasz rady naprawić sam pompy vp44 własnymi rękoma chyba że masz trochę pojęcia technicznego, jednak ja bym radził uważać. Co do kosztów to od 1tyś w górę ale nie chce straszyć. Na forum jest trochę tematów odnośnie pompy vp44 i jej regeneracji włącznie z zakładami które się tym specjalizują http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=179038 . Od siebie mogę dodać tylko tyle abyś nie zwlekał za długo bo może się okazać że samochód stanie i już nie ruszy a wtedy koszty rosną...

fuck jutro cisne na niemcy oby nie było niespodzianki...

Opublikowano
Można wymienić sam zawór dawki, trzeba tylko przeciąć przewody i dolutować je do nowego zaworu. Tak jeszcze spojrzałem, że ciśnienie też w ogóle nie wzrosło. Pokaż jeszcze screen z tymi błędami, bo nie ma w tych dołączonych.

błąd jest tylko jeden z tą iglicą...:

http://zapodaj.net/f9952e333071e.jpg.html

jak się ten zawór dokładnie nazywa? a nie powinienem zrobić live data podczas jazdy ? już tyle wszystkiego się naczytałem że głupieje, nie będzie to bardziej wiarygodne?

Opublikowano

eee... standardowo, zwarcie. Będziesz musiał poszukać sprawnego wtryskiwacza z czujnikiem wzniosu. U mnie jeszcze tak było, że w gnieździe od tego czujnika gromadziła się jakaś substancja... cholera wie co to było?! jakieś zielonkawe, nawet nie miałem do czego przyrównać w tamtych okolicach i dlaczego akurat w tym gniazdku?! Do rzeczy... właśnie ta substancja powodowała zwarcie i wywalało mi identyczny błąd przy podaniu napięcia na sterownik (obroty silnika świadczą o tym). Możesz jeszcze właśnie obejrzeć to gniazdko i ewentualnie wytrzeć i spróbować ponownie zdiagnozować czujnik. Kolega GAJLO też miał identyczną sytuację jak u mnie z tym gniazdkiem.

 

Co do logów INPĄ to niestety w trakcie jazdy, ale trzeba bardzo szybko skakać po zakładkach i analizować dane. Inaczej jest w kwestii pomiarów DISem, gdyż nie trzeba wykonywać testów w "drodze", a jedynie statyczne na jałowym i pod obciążeniem.

Opublikowano

Tak u mnie dalo sie ten wtrysk uratowac. Bo problem byl w tej wtyczce. Mozliwe ze u Ciebie tez.

pozdrawiam:)

Opublikowano
Czyli zacząć od tego czujnika czy to oprócz elektrozawóru dawkówania pompy? W niedzielę wracam to to obejrzę coś muszę zakupić? Jakieś uszczelki np? Bo podejrzewam że jak to przy bmw będę musiał znów rozebrać pół silnika żeby dotrzeć do tej wtyczki :) dzięki za pomoc jak coś podziałam to dam znać
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odgrzewam kotleta :)

Dolot ściągnięty wtyczka wtrysku sterującego sprawdzona... żadnej mazi itp nie było, psiknięte środkiem do poprawiania kontaktu w stykach. Błąd nadal jest i nie można go wykasować oprócz tego wyszedł mi jeszcze błąd świec (chyba). Z uwagi na fakt uszkodzonego miernika nie byłem w stanie sprawdzić rezystancji wtrysku sterującego.

Sprawdziłem jeszcze raz parametry bieżące na postoju i przy wciśnięciu gazu ta dawka paliwa zwiększa się miałem np 25mg ale nie zdążyłem kliknąć screena... chyba najrozsądniej byłoby sprawdzenie podczas jazdy... jak to zrobić? gdzieś czytałem że robi się to na 4tym biegu przy 3,5tyś obrotów? A jak z dtym DIS-em? jest to osiągalne dla zwykłego śmiertelnika? Kupiłem diesla żeby mało palił a najlepszy wynik na pełnym paku to 950km (trasa polska-niemcy).

Aktualne błędy:

http://zapodaj.net/9a5b8d7c9c938.jpg.html

http://zapodaj.net/3dd576cbabb23.jpg.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.