Skocz do zawartości

Brak mocy e46 m47 ? Proszę o pomoc !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Łukasz EGR ograniczyłem DIS-em już dawno,a kat za turbo został, może on być zapchany ?, ten drugi dalej wywalony,

o jaki uślizg chodzi ?

Do kolegi dxtr ;napisałem że cala procedura odzyskiwania mocy zrobiona i oczywiście diagnostyka zrobiona przed chipem ,parametry teraz już nie pamietam jakie byly dokładnie ale napewno dobre, żadnych błędów ,dlatego zdecydowalem się na chip ! .Auto przed chipem swobodnie się rozpędzało do 200 km\h w 5 osób i pełny bagażnik

Po chipie na pewno w dolnym zakresie jest dużo lepiej tak do ok 3000 rpm powyżej już tak żwawo nie przyspiesza , ale do 200 km\h też bez problemu dochodzi

 

To co sie stalo po, ze Ci auto dmucha 2,3 bara? Po chipie powinienes miec kolo 160KM a to jest wiecej niz te twoje 2,3 w overbooscie.

Masz serie a nie chipa patrzac na twoja live date.

 

Yoshi ile tobie turbo dmucha? Do 2,2 to mojemu nieduzo brakuje a mam 116 koni jakos.

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Olo u mnie też ponad 2,3 bara. Jak zapodasz więcej to rozpadnie się dmuchawka. W serii jest coś ponad 2,1 bara w OB. Do tego dawka paliwa w serii jest 52mg/suw a u Roberta prawie 67mg/suw i wyprzedzony zapłon. To nie jest na pewno seria. Bierz pod uwagę, że Ty masz M47N :wink:
Opublikowano

Kurde, też prawda. Przecie że ja mam M47N. Widzisz, człowiek widzisz 320d i mu czasem umyka, że turbo inne i pompisko.

 

To w takim razie nie ma opcji, albo turbo samo w sobie, elektrozawor, grucha albo przewody cisnieniowe. Bo wyglada na to, ze masz laga, co oznacza, ze zle Ci dzialaja kierownice w turbo. A to z kolei wiaze sie z tym, co Ci pisalem.

Opublikowano

Witam jeśli się dobrze orjętuje to lag to jest opóźnienie w pracy turbiny ,jeśli tak to u mnie coś takiego nie występuje poprostu DIS tak chodził ale mogę nagrać filmik z pracy samej turbiny to wtedy szybciej się odświerza i te parametry są dokładniejsze .

Może się mylę ale turbo wstaje już od 1550 rpm

Opublikowano
Robert wszystkie parametry masz perfekcyjne! Nie ma żadnego laga, a jedynie zwłoka transmisji danych przez interfejs. Coś ta hamownia chyba jakaś nieskalibrowana poprawnie.
Opublikowano
Robert wszystkie parametry masz perfekcyjne! Nie ma żadnego laga, a jedynie zwłoka transmisji danych przez interfejs. Coś ta hamownia chyba jakaś nieskalibrowana poprawnie.

Wszystko było skalibrowane poprawnie ... Kolega dostał ode mnie już diagnozę jak tylko zobaczyłem wykres ... Proste pompa ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano (edytowane)

Ciężko ocenić ale raz podaje paliwo a raz nie .... Może zawór dawki ... Może coś ze sterownikiem ... Ciężko powiedzieć ...

Pod warunkiem ze sprzeglo jest sprawne ... Całkiem możliwe ze ono powoduje taki odpływ mocy ... Ale tego nie jestem w stanie sprawdzić nie siedzac w aucie ...;)

Edytowane przez TC

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Witam Łukasz no dokładnie tak jak piszesz ,takim głąbem chyba nie jestem żeby tego nie czuć :D

Zobaczymy jak wywale tego kata ,postaram się to zrobić w sobotę ,puche zstawie tylko ją rozetne i wyjmę środek i wtedy zobaczymy .

A co do sterowania geometrią zdejmowałem cięgno i chodzi bardzo lekko ,gruszka też zasysa do końca ,przewody podciśnieniowe też nowe ,zbiorniczek też szczelny ,zaworek czyszczony, to tak dla zaspokojenia kolegi dxtr :cool2:

Opublikowano

Witam TC ,a dasz sobie rękę uciąć że to pompa .Regenerowana byla wraz z wymianą sterownika w wrzśniu 2012 r

Na tym programie gdzie napisałeś że powinna pokazać 155hp wykres jest idealny .

Dopiero na tym gdzie napisałeś że powinna pokazać 170hp dopiero wykres jest pofalowany

Opublikowano
Witam TC ,a dasz sobie rękę uciąć że to pompa .Regenerowana byla wraz z wymianą sterownika w wrzśniu 2012 r

Jeśli wykluczysz sprzeglo to jestem zdania ze to pompa ... Bo powiedz co Ci mogło jeszcze zostać ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Na tym programie co napisałeś że powinna pokazać 155hp ,wykres jest idealny ,a dawka paliwa praktycznie się nie zmienila może o 2mg
Opublikowano

Robert w DIS masz możliwość kompleksowej diagnozy VP44. W zakładce service functions i dalej w COMPLET wykonaj testy: start of injection, timing device i "obleć" grupę INJECTION. Ale z mojego doświadczenia nie wygląda to na pompę i nie będzie w niej przyczyny. Nawet gdyby tak było to widzielibyśmy tak rozszalały taniec kąta zapłonu, że byłoby to oczywiste. Ponadto dawka nie wykazuje skoków, zatem wniosek jest jeden - stopień wypełnienia zaworu dawki stały w czasie obciążenia.

 

Jeżeli faktycznie hamownia jest poprawnie skalibrowana itd to niestety, ale sprzęgło nie radzi sobie z przeniesieniem momentu obrotowego na koła. To tylko 228mm :roll:

 

Dawka rzeczywistą sie zmieniła ... Nie ufaj do końca parametrom ...;)

No teraz mnie dobiłeś TC :jawdrop: Twoim zdaniem bardziej wiarygodny i miarodajny jest wykres z uniwersalnego urządzenia pomiarowego niż z fabrycznych czujników producenta auta?? Jeżeli już tak rozmawiamy to powinno się sprawdzać tak naprawdę moc wymontowanego silnika bez zaburzających pomiar warunków drogowych, atmosferycznych i innych.

 

Robert zaufaj mojemu doświadczeniu w diagnostyce, bo tyle tych modeli przewinęło się przez mój komputer, że trudno zliczyć. Jak powszechnie wiadomo każdy przypadek ma swój osobliwy charakter. Według analizy LiveData wszystko jest w jak najlepszym porządku. Jednak zastanowiłbym się nad SWAPEM sprzęgła na 240mm z 320d CR.

Opublikowano
Łukaszu jeśli by to bylo sprzęgło napewno bym to poczuł ,jeździłem różnymi autami i jeżdże ciężąrówką w terenie tam dużo zależy od sprzęgła nie umiejętne nim operowanie i odrazu idzie dym z tarczy ,ścigam się też motocyklem crossowym w zawodach cały czas w terenie błoto ,glina ,górki ciężki teren tam praktycznie sie strzela ze sprzęgla cały czas. Wiem co to jest uślizg sprzęgła ,więc uważam że pojęcie o uślizgu jakieś mam a wiem że diesel i wysoki moment jest na to podatny. Dlatego sądze że u mnie napewno się nie ślizga :D
Opublikowano
Robert w DIS masz możliwość kompleksowej diagnozy VP44. W zakładce service functions i dalej w COMPLET wykonaj testy: start of injection, timing device i "obleć" grupę INJECTION. Ale z mojego doświadczenia nie wygląda to na pompę i nie będzie w niej przyczyny. Nawet gdyby tak było to widzielibyśmy tak rozszalały taniec kąta zapłonu, że byłoby to oczywiste. Ponadto dawka nie wykazuje skoków, zatem wniosek jest jeden - stopień wypełnienia zaworu dawki stały w czasie obciążenia.

 

Jeżeli faktycznie hamownia jest poprawnie skalibrowana itd to niestety, ale sprzęgło nie radzi sobie z przeniesieniem momentu obrotowego na koła. To tylko 228mm :roll:

 

Dawka rzeczywistą sie zmieniła ... Nie ufaj do końca parametrom ...;)

No teraz mnie dobiłeś TC :jawdrop: Twoim zdaniem bardziej wiarygodny i miarodajny jest wykres z uniwersalnego urządzenia pomiarowego niż z fabrycznych czujników producenta auta?? Jeżeli już tak rozmawiamy to powinno się sprawdzać tak naprawdę moc wymontowanego silnika bez zaburzających pomiar warunków drogowych, atmosferycznych i innych.

 

Robert zaufaj mojemu doświadczeniu w diagnostyce, bo tyle tych modeli przewinęło się przez mój komputer, że trudno zliczyć. Jak powszechnie wiadomo każdy przypadek ma swój osobliwy charakter. Według analizy LiveData wszystko jest w jak najlepszym porządku. Jednak zastanowiłbym się nad SWAPEM sprzęgła na 240mm z 320d CR.

... kolego Yoshi :D pamiętaj że cały czas rozmawiamy o aucie ze zmienionym softem , w takim wypadku cześć parametrów można sobie włożyć w .....kieszeń :wink: już przerabiałem taką dyskusje z osobą znaną , a nawet będącą moderatorem na innym forum bmw ...

... inpa czy dis czyta dawkę z jednego miejsca w sofcie , i nie odzwierciedla rzeczywistej dawki ... mogę zmienić wartości w sofcie w taki sposób , że dawkę pokaże dużo wyższą niż w serii a moc auta będzie dalej seryjna ... dlatego proszę po raz kolejny aby do końca nie ufać parametrom aut ze zmienionym softem ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Tomku nadal nie odpowiedzialeś mi na pytanie dlaczego pierwszy wykres na pierwszym modzie który miał pokazać do 155hp był wręcz idealny ?

Dopiero na drugim jeszcze mocniejszym jest pofalowany

Czyli co pompa przy pierwszym była dobra a przy drugim już się zepsuła

Opublikowano
tłumaczyłem to z pewnością ... bardzo proste ... koniecznie chciałeś mocniejszy soft , czyli dawka paliwa dostarczona do silnika musi być wyższa ... przy wyższej dawce pompa najzwyczajniej w świecie może nie dawać rady ...ta pompa nie jest zepsuta ! po prostu nie wyrabia ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
No to dobrze masz racje .Nie wiem czy pamiętasz ja tylko chciałem żeby mi pokazało te 150hp i nic więcej . A poprosiłem o mocniejszy soft dlatego bo pokazało 138 hp ,ale ten 2 soft nic nowego nie wniósł tylko było jeszcze gorzej i pofalowany wykres ,dlatego szukam przyczyn w aucie i dlatego napisałem w tym temacie ,a Ty walisz prosto z mostu ;diagnoza postawiona -pompa.
Opublikowano (edytowane)
auto było u nas na diagnostyce , prawda ? JNX stwierdził że przepływka , jak i turbo pracują bardzo dobrze ... także możliwości w Twoim aucie się powoli kończą ... ja Ci sugeruje co może być przyczyną , a każdy wie że pompa w tym modelu jest słabym punktem auta ... nie wiem co mogę Ci jeszcze powiedzieć :shock: to że regenerowałeś pompę w 2012 roku o niczym nie świadczy ... parę dni temu przyjechał forumowicz z Londynu bo twierdzi że po wymianie przepływki na nową auto nie jedzie i źle pracuje na wolnych ... co się okazało ... przepływka zamiast ori Boscha tak jak jest na paragonie został wstawiony wkład jakiegoś nieznanego producenta który zaniżał pomiar ... Edytowane przez TC

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

TC nie mam zamiaru się wykłócać, ani nikogo dyskredytować. Parametry live data trzymają wartości zadane i nie odbiegają od norm trybu closed loop (to powinno Cię uskrzydlać :wink: ). Mimo wszystko jest problem, gdyż modyfikacja (wynik z hamowni) nie zadowala Roberta i należy znaleźć w miarę precyzyjne rozwiązanie problemu. Czy tak mały wzrost dawki paliwa ( jest napisane, że ok 2mg) może powodować komplikacje takiej skali??

 

mogę zmienić wartości w sofcie w taki sposób , że dawkę pokaże dużo wyższą niż w serii a moc auta będzie dalej seryjna

No żeby tylko Robert nie odniósł tych słów do swojego przypadku :wink:

Opublikowano
TC nie mam zamiaru się wykłócać, ani nikogo dyskredytować. Parametry live data trzymają wartości zadane i nie odbiegają od norm trybu closed loop (to powinno Cię uskrzydlać :wink: ). Mimo wszystko jest problem, gdyż modyfikacja nie zadowala Roberta i należy znaleźć w miarę precyzyjne rozwiązanie problemu. Czy tak mały wzrost dawki paliwa ( jest napisane, że ok 2mg) może powodować komplikacje takiej skali??

 

mogę zmienić wartości w sofcie w taki sposób , że dawkę pokaże dużo wyższą niż w serii a moc auta będzie dalej seryjna

No żeby tylko Robert nie odniósł tych słów do swojego przypadku :wink:

ale dalej nie rozumiesz kwestii , iż do osiągnięcia takiej mocy nie wystarczy 2 mg a że o tyle wzrosła dawka w logach o niczym nie świadczy ...

wytłumacz mi jedną kwestię , twierdzisz że jeździsz na dawce 75 mg czy ileś nie ważne , a zadałeś kiedyś pytanie czy pompa jest w stanie tyle dostarczyć ...? i na ile są ustawione inne limitery ?

poza tym Robert wyraźnie napisał że na sofcie na około 150 -155 KM miał TYLKO 138 KM czyli tyle co zdrowa seria , a różnica między serią była zauważalna ...

ale niestety samą diagnostyką pompy nie sprawdzisz , bo na serii pokaże powiedzmy 56 mg a tak naprawdę może podawać 48 mg ale ecu dalej myśli że podaje 56 mg...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Wiarki i niedowiarki...

 

Tak więc ja dołoże swoje 3 grosze bo to ja te auto diagnozowałem osobiście.

 

Sprzęgło nie ma tu nic do gadania, nie uślizguje się obroty wcale nie rosną jakby się uślizgiwało..

Jak widzicie parametry są dobre, to samo powiedziałem Robertowi cholera no nie było do czego się przyczepić, no może do mojego cholernego disa który po 3 reinstalce zaczął strajkować : Rob :handshake:

 

 

Następna sprawa. Jeśli ktoś myśli że to co widać w logach to pewnik, to prosze niech się douczy o limiterach/przelicznikach i sekcjach diag. w softach. A szczególnie powinni to wiedzieć Ci co mieli kontakt z VAGami, pierwszy lepszy log z big turbo mówi sam za siebie.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano
Ja na początku gdy kupiłem swoją bume to kopcił z tyłu i turbo gwizgało za mocno i też ciężko było go bujnąć do 170-180. Okazało się że wąż od intercoolera był pęknięty(zniknęło kopcenie i trochę się poprawiła moc, ustabilizowały się obroty między 2-3 tys) a po regeneracji turbo dostał więcej mocy i się wyciszyło. Tak było u mnie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.