Skocz do zawartości

Brak mocy e46 m47 ? Proszę o pomoc !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Mam do was pytanko czy może ktoś jest w stanie mi pomóc w problemie. Jestem właścicielem Bmw e46 320d 136ps z 2001roku, spotkałem się z dziwnym problemem otóż od pewnego czasu beci brakuje mocy, praktycznie w ogóle nie idzie. Ekonomizer nie zamyka się na 4 biegu staję w połowie a na piątym rozpędza się do 170km/h i to jest koniec. Wymieniłem z mechanikiem już 2 razy przepływomierz, jednak to nic nie pomogło. Wymieniłem jeden na używkę z allegro lecz jak to nie pomogło to kupiłem orginalny Bosha - NOWY pod mój silnik jednak to też nic nie pomogło. Komputer nie wykazuje jakichkolwiek błędów. Stąd moje pytanie czy ktoś zetknął się z podobnym problemem, albo jest w stanie mi pomóc ? może jakieś wskazówki co sprawdzić ?

Z góry dziękuję, i pozdrawiam Tilaus !!!

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapewne długa droga przed Tobą :? masz tu przydatną lekturę:

viewtopic.php?f=15&t=29414

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Nietypowy problem e46 m47 ? Proszę o pomoc ! trzeba zmienić tytuł na : Powszechny problem e46 m47 ? Proszę o pomoc !

przepływka z końcówką 527 wymaga adaptacji, wymień dodatkowo elektrozaworki Turbo i EGR i węzyki podcisnienia, przesmaruj sztange od westgate i masz spokój na kilka sezonów z brakiem mocy :cool2:

Opublikowano

Pierwsza kwestia: AKTUALIZACJA oprogramowania pod najnowszą wersję D5 (w M47 NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK ADAPTACJA!!!), następnie odzyskiwanie mocy, tj "ścieżka mocy" do przejścia :wink:

przesmaruj sztange od westgate

Balu... te turbiny są na VTG.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam koledzy mam problem z mocą w swoim aucie ,cała procedura odzyskiwania mocy zrobiona .Auto jest po dwóch programach i nie chce wyjsć powyżej 138 hp i 304 Nm ,gdzie ostatni mod był zrobiony na hard i też kicha te same parametry na hamowni tylko wykres pofalowany, tak więc wrzucam dwa filmiki z DISA i prosze o interpretacje . Troche wolno się odświeżało w DIS ale mam nadzieje że jakiś pogląd parametrow dadzą filmiki

 

1 filmik

 

2 filmik z VP 44

 

Będe wdzięczny za wasze sugestie

Dodam że auto nie kopci ani na zimnym ani na cieplym, przy ostrym przyśpieszaniu też nie

Opublikowano

Siema Robert,

wedle pomiarów to wszystko jest w jak najlepszym porządku. Dawka paliwa prawie 67mg, boost ponad 2,3bara i masa powietrza ok 112kg/h. Parametry perfekcyjne i osiągane w precyzyjnych odstępach czasu. Zachodzę w głowę co może być nie tak, że takie doskonałe wartości nie chcą zostać przełożone na rolki hamowni :roll:

 

Czy masz katalizator za turbiną?? Czy masz zminimalizowany udział EGR?? Jak zachowują się obroty na piątym biegu przy pełnym bucie w podłodze?? tzn czy jest odczuwalny 2 sekundowy uślizg??

Opublikowano

No widzisz, tylko, ze takie super parametry on ma po chipie na hard.

Po chipie mu sie zachowuje jak standard...

 

A komp bez chipa nie ma zadnych bledow? Co pokazuje inpa? Osiaga zadane wartoscio doladownaia i masy powietrza?

Opublikowano
Ja nigdy nie biorę pod uwagę pomiarów z hamowni bo to temat nie do ogarnięcia. Najważniejsze to parametry w czasie jazdy i analiza prędkości względem wartości producenta.
Opublikowano

A mi się wydaje, że mimo, że turbo Ci dochodzi do 2,3 to jesli to jest auto po chipie, to jest to za malo.

Normalnie masz przeciez chyba wlasnie tyle w 136KM 2.0d? W 150Km jest ponad 2,4 a w moim 115KM jest ponad 2,1.

 

Ale z drugiej strony zadanego nie masz wiecej. Jestes pewien, ze ty tego chipa wgrales w ogole? Auto sie zachowuje jakby go nie mialo.

 

W dodatku malo rzesko Ci to turbo wstaje, ma ladnego laga zanim dojdzie do tego 2,3 (albo lag w odczycie taki w DISie?).

 

Masz wymienione weze od podcisnien? Sprawdzales czy grucha szczelna (mozna ja ominac i podpiac sie bezposrednio)?

Wymieniles zaworek od turbo czy czysciles? Ciegno turbiny Ci chodzi normalnie? Moze sie kierownice zapiekly po prostu, tak bywa.

Opublikowano

Witam! żeby nie zakładac nowego tematu też sie podepnę.Mojemu m47n tez brakuje mocy.Całą ścieżka odzyskiwania mocy przerobiłem.Poniżej załączam link z live data:

 

 

Nie podoba mi się turbina bo wydaje mi się że póżno wstaje.Elektrozaworek sprawdzony disem sztanga chodzi bez problemu, dzisiaj sprawdziłem też pod kątem elektrycznym i rezystancja wynosi 17ohm, przy okazji sprawdziłem też elektrozawór od egr i podobnie ma on 17ohm.Może to wina przepływomierza? Mi juz pomysłów brak.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Romano, chyba przewrazliwiony jestes. U Ciebie wszystko wyglada ok.

Co do elektrozaworka to ja bym go wymienil jak czyszczenie nie pomoglo. Turbine w srodku jeszcze mozna czyscic, bo moga byc kierownice zapieczone.

Ale generalnie zle Ci nie dmucha. Przeplywka na wolnych jakby zawyza wskazania. Ale pewnie limit masz na udzial EGR aktywowany w DISie?

Opublikowano
Czy ograniczony czy nie to niewiem ja tam nic nie ograniczałem.Kierownice w turbinie są ok bo turbo było regenerowane 2 msc temu wraz z czyszczeniem zmiennej geometri.Tylko jedna rzecz mnie zastanowiła przy tescie egr w disie.Bo gdy włączyłem test egr zawór egr fajnie zamykał sie i otwierał i silnik nie gasł, a gdy zamieniłem zaworek z tym od sterowania turbo to silnik gasł przy teście.I jeszcze jedno mam takie małe spostrzezenie bo jak silnik jest ciepły to przepływka wskazuje ok 100 wiecej jednostek niż tego czego oczekuje ecu.
Opublikowano
No właśnie też tak myślałem, ale wiesz wolałem się upewnic zeby w ciemno nie kupowac.A te elektrozaworki od opla to rzeczywiscie pasują do bmw bo czytałem że ludzię kupują te do opla bo są tańsze?
Opublikowano

Nie wiem, wiem, ze od Audi chyba takie same. Nie wiem czy sa tansze bo kupujesz jako pierburg i numer.

O oplowskich slysze pierwszy raz. Pierburg kolo 130zl na alledrogo.

Opublikowano

Witam Łukasz EGR ograniczyłem DIS-em już dawno,a kat za turbo został, może on być zapchany ?, ten drugi dalej wywalony,

o jaki uślizg chodzi ?

Do kolegi dxtr ;napisałem że cala procedura odzyskiwania mocy zrobiona i oczywiście diagnostyka zrobiona przed chipem ,parametry teraz już nie pamietam jakie byly dokładnie ale napewno dobre, żadnych błędów ,dlatego zdecydowalem się na chip ! .Auto przed chipem swobodnie się rozpędzało do 200 km\h w 5 osób i pełny bagażnik

Po chipie na pewno w dolnym zakresie jest dużo lepiej tak do ok 3000 rpm powyżej już tak żwawo nie przyspiesza , ale do 200 km\h też bez problemu dochodzi

Opublikowano
ja mam taki problem w dieslu 136 km jak jade to tak jak bum jechał dislem bez turbiny auto stoi praktycznie w miejscu po jakieś chwili coś sie odblokowuje i zaczyna chodzić normalnie tak aż sie znowu zablokuje nie wiem co jest może ktoś coś wie na ten temat
Opublikowano
EGR ograniczyłem DIS-em już dawno,a kat za turbo został, może on być zapchany ?, ten drugi dalej wywalony,

o jaki uślizg chodzi ?

 

Tak może być już zapchany przez co narastające przeciwciśnienie wyhamowuje wirnik doprowadzając do jego bezwładności. Chodzi mi o uślizg sprzęgła przy pełnym bucie na piątym biegu, tj obroty rosną a suto "stoi".

 

A te elektrozaworki od opla to rzeczywiscie pasują do bmw bo czytałem że ludzię kupują te do opla bo są tańsze?

Muszą być oryginalne Pierburga dla sterowania turbiny (czarny kołnierz).

Opublikowano

Przy bardzo szybkiej ale takiej hardkorowej zmianie biegu jest taki delikatny uślizg tak jak napisaleś 2-sekundowy ,ale to chyba powoduje ten dławik co jest przed wysprzęglikiem

Będe musiał wywalić tego kata bo po tym najmocniejszym chipie wykres z hamowni jest cały pofalowany wygląda jak by moc wzrastała i opadala i tak przez cały wykres ,jak by coś właśnie w krótkich momentach wychamowywało silnik

Opublikowano
Niestety Robert to nie dławik. Nasze śmieszne sprzęgiełka 228mm niestety nie dają rady przenieść wysokiego momentu, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest swap zespołu sprzęgła z M47N. No pozostaje jeszcze sprawdzić jak będzie bez kata wstępnego.
Opublikowano
Jak wywale kata to dam znać czy coś się zmieniło , a z tym sprzęgłem to na razie nic nie będę kombinował bo w lutym 2012 założyłem nową tarcze i docisk ,bo jak wgrałem chipa to to stare odrazu się skończyło :D
Opublikowano
No daj znać koniecznie. Ja zdecydowałem, że nie będę inwestował w to małe sprzęgło a załaduje właśnie z CRa + tarcza 240mm pod ALPINE B10 :wink:
Opublikowano
Niestety Robert to nie dławik. Nasze śmieszne sprzęgiełka 228mm niestety nie dają rady przenieść wysokiego momentu, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest swap zespołu sprzęgła z M47N. No pozostaje jeszcze sprawdzić jak będzie bez kata wstępnego.

 

Panowie, wyjalem CDV i naprawde jest lepiej. Sprobujcie wyjac a lag na pewno lekko zniknie.

Wiadomo, ze przy takim barogowym chipie jak u Ciebie Yoshi to tylko 240mm ale koledze moze pomoze :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.