Skocz do zawartości

Problemy z wkręcaniem się na obr po rozruchu zimnego silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

moi drodzy - może ktoś pomoże co może być przyczyną poniżej opisanych zachowań i przyczyna wystepowania poniższych kodów błędu. Dodam, że samochód to e38 M62 4.4 L z maja roku 1998.

Awaria jaka wystepuje to po bezproblemowym odpaleniu zimnego silnika i bezproblemowej pracy na biegu jalowym wystepuje problem z wkręcaniem się na obroty - zarowno na postoju jak i podczas przyspieszania. Problem wystepuje przez około minutę, dwie - jak już się wkręci na obroty to chodzi juz normalnie. Wcześniej strzela w tłumik, szarpie, drga, krztusi się. Zauważyłem też gryzący zapach (a raczej smród) spalin.

 

Błędy jakie odczytalem Inpą to:

 

139 Endstufe Kennfeldkuehlung

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Motordrehzahl 120.00 /min

Motortemperatur 31.50 Gr C

Geschwindigkeit 0.00 km/h

Fehler aufgetreten vor 0.70 h

Signal fehlerhaft

Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)

Fehler momentan vorhanden

statischer Fehler

-------------------------------------------------------------

75 Katschaedigende Aussetzer Summenfehler

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Motordrehzahl 4040.00 /min

Lastsignal 7.65 ms

Motortemperatur 41.25 Gr C

Fehler aufgetreten vor 0.30 h

Maximalwert ueberschritten

Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)

Abgasrelevanter Fehler MIL blinkt

Fehler momentan nicht vorhanden

statischer Fehler

-------------------------------------------------------------

63 Katschaedigende Aussetzer Zylinder 1

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Motordrehzahl 4040.00 /min

Lastsignal 7.65 ms

Motortemperatur 41.25 Gr C

Fehler aufgetreten vor 0.30 h

Maximalwert ueberschritten

Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)

Fehler momentan nicht vorhanden

statischer Fehler

-------------------------------------------------------------

67 Katschaedigende Aussetzer Zylinder 5

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Motordrehzahl 4040.00 /min

Lastsignal 7.65 ms

Motortemperatur 41.25 Gr C

Fehler aufgetreten vor 0.30 h

Maximalwert ueberschritten

Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)

Fehler momentan

nicht vorhanden

statischer Fehler

=============================================================

 

Dodam, że w ostatnim czasie wymienilem kilka podzespołów, które nie wpłynęły na powyższe zachowanie się silnika, miały za to odzwierciedlenie w innych problemach.

Wymieniono: pompę paliwa wraz z filtrem paliwa; czujnik obrotów walka rozrządu; przepływomierz; świece zapłonowe; wszystkie filtry oraz olej; sonde lambda drugiego rzędu cylindrów.

Dodatkowo dodam chyba bardzo istotną przypadłość - samochód posiada sekwencyjną instalacje gazową i jeśli przełączę ja w tryb odpalenia na gazie to problem wkręcania się na obroty nie wystepuje, ale z wiadomych wzgledów nie chcę uzywac tego typu katowania silnika.

Czekam na konkretne informacje i pomysły. Tylko nie piszcie że jest gaz bo akurat na nim chodzi bez zarzutu.

Chester

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano
Miałem podobne objawy w swoim M60. Pomogła wymiana cewek i kabli wysokiego napięcia. Tak mi się wydaje bo miałem to zaraz jak kupiłem auto. Tylko że u mnie to wystepowało na benzynie i lpg.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

... no wlasnie - piszesz, że wystepowalo i na benzynie i na LPG, a u mnie na LPG jak ręka odjął, a gaz jest bardziej czuły na przerwy w zapłonie.

Nie wiem co znacza te kody błędów powyższe oprócz tego z czujnikiem termostatu. Jednakże czytałem, że wiele osób miało ten błąd i nic on nie zmieniał.

Prosze dalej o pomoc.

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
kolego ustaliłeś przyczynę takiego zachowana samochodu z pierwszego posta? mam te same błedy i objawy. narazie wymieniłem świece i pękniętą rurę za przepływką...
Opublikowano

... tak - ustaliłem przyczynę - tkwi ona we wtryskiwaczach benzynowych. Zauważyłem, że przy dłuższej jeździe na benzynie i zgaszeniu auta, ochłodzeniu i ponownym odpaleniu powyższy brak reakcji na pedał gazu nie wystepuje. Czyli wygląda na to że być może wtryskiwacze benzynowe się zapiekają na kilku cylindrach. Zrobiłem kilkaset kilometrów na samej benzynie i problem zniknął. Teraz w instalacji LPG podwyższyłem temperature przełączania się na gaz aby dłużej pracował na benzynie. Dodatkowo do benzyny zakupiłem dodatek czyszczący wtryskiwacze (chociaż niezbyt ufam tego typu specyfikom). Jest teraz o wiele lepiej chociaz czasem go jeszcze gdzieś na chwilke przydusi po odpaleniu. Zauważyłem też, że jak przed zgaszeniem samochodu przełącze na benzynę i gaszę na benzynie to problem przy odpaleniu wogóle nie wystepuje.

Pozdrawiam

Chester

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano
... tak - ustaliłem przyczynę - tkwi ona we wtryskiwaczach benzynowych. Zauważyłem, że przy dłuższej jeździe na benzynie i zgaszeniu auta, ochłodzeniu i ponownym odpaleniu powyższy brak reakcji na pedał gazu nie wystepuje. Czyli wygląda na to że być może wtryskiwacze benzynowe się zapiekają na kilku cylindrach. Zrobiłem kilkaset kilometrów na samej benzynie i problem zniknął. Teraz w instalacji LPG podwyższyłem temperature przełączania się na gaz aby dłużej pracował na benzynie. Dodatkowo do benzyny zakupiłem dodatek czyszczący wtryskiwacze (chociaż niezbyt ufam tego typu specyfikom). Jest teraz o wiele lepiej chociaz czasem go jeszcze gdzieś na chwilke przydusi po odpaleniu. Zauważyłem też, że jak przed zgaszeniem samochodu przełącze na benzynę i gaszę na benzynie to problem przy odpaleniu wogóle nie wystepuje.

Pozdrawiam

Chester

.... no prawie dobrze, przyczyna to rozjazd map ECU od lpg /czyli w słabych wtryskach gazowych a nie benzynowych lub źle ustawionej instalce/

Opublikowano

.... no prawie dobrze, przyczyna to rozjazd map ECU od lpg /czyli w słabych wtryskach gazowych a nie benzynowych lub źle ustawionej instalce/

 

Ale gdyby sie mapy LPG rozjechały to by nie działał na LPG a on wtedy działa miodzio. Tylko na benz. kulał.

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano
to przypadłość V8 że rozjeżdżają się mapy ECU ale benzynowe, komputer wprowadza korekty /bo lpg podaje zły sygnał/ i się ich uczy. Na sam gaz to nie wpływa bo sterownik gazu pilnuje sam wartości podawanej dawki. Dlatego przy kalibracji map w lpg ważny jest reset kompa i trza troche pojeżdzić na samej benzynie by sterownik lpg Pisa prawidłowe wartości map benzynowych a nie już przekłamane przez lpg. Istotne też jest by wtryskiwacze lpg były odpowiedznie szybkie i sprawne, bo jak nie wyrabiają to komputer ECU sam dostosowuje wartości i następuje rozjazd map, króry jest odczuwalny właśnie na zimno.... Oczywiście trzeba dodać że podobne objawy są przy nieszczelności dolotu, padniętej odmie, przepływce lub sondach.
Opublikowano

W sumie możesz mieć rację. Możesz podać instrukcję krok po kroku jak to zrobić.

1. zresetować komputer benz. (komputerem diagnostycznym? czy poprzez odlączenie zasilania?) ?

2. pojeździć na samej benzynie?

3. zrobić kalibrację sterownika LPG i ustawić mapy w teście drogowym (moja to STAG 300 plus) ?

Co do nieszczelności - sprawdzone, przepływka wymieniona, sonda 1 szt wymieniona.

Tak przy okazji podlączając INPĘ i tam mając kartę o nazwie LU-MESSUNG pokazuje liczbę cylindrów (Laufunruhe). Powiedzcie mi co to oznacza dawki wtrysku czy zapłon na poszczególnych cylindrach. Bo własnie jak mi sie to działo to część cylindrów pracowała na dużych wartościach, a po rozgrzaniu jak juz działał poprawnie wartości te malały.

Z góry dzięki i sorki z abyc może banalne pytania ale ucze się dopiero INPY.

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.