Skocz do zawartości

[E39] klimatyzacja - sterowanie temperaturą - opinie


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Owszem, pokazuje.

Ale przy AUTO zawsze zostaje na 3 kreskach, nie da się niżej, nawet jak temperatura jest optymalna, nawiew działa, żeby był przepływ powietrza.

Opublikowano

Ja jak włączę klimę na auto to na początku dmuchawa pokazuje wszystkie kreski po kilkunastu sek widzę jak ilość kresek się zmniejsza aż schodzi to kliku szt np po ok 10min w zależności od różnicy temp otoczenia i jaką chcę schłodzić.

 

Jeśli dam 22st to są 4kreski a jeśli chce dać 20 to kresek jest pewien czas więcej. Cały czas widzę z jaką prędkością się automatycznie zmienia siła nadmuchu

Opublikowano
No a u mnie jest tak. Czuje jak siła nadmuchu rośnie bądź się zmniejsza lecz kresek nie ma. Wyłączam auto, kreski się pojawiają i widzę ile kresek ustawię manualnie. Może wychodziły mało różniące się climatronic'i :roll:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm, może faktycznie tak było, ja sie osobiście nie spotkałem jeszcze w żadnej e39 z czymś takim.

No chyba że poprostu coś się popsuło i daje takie objawy.

Ale ważne że wszystko inne chodzi i nie stwarza problemów :cool2:

Opublikowano

A ja wczoraj podłączyłem klimę pod INPA i wywaliło mi błąd dodatkowej pompki ogrzewania.

I tak sobie myślę, że być może ten temat związany jest z tym nieszczęsnym dmuchaniem na zimno kiedy faktycznie powinno być troszkę cieplej, bo mimo, ze climatronik decyduje, ze powinno mocniej dmuchać ciepłym, to pompka nie podaje tego ciepełka i tak naprawdę leci zimne.

 

Co ciekawe o ile pamiętam to nawet w zimie miałem takie problemy, bo bywało, że z górnych kratek, mimo przekręconego środkowego pokrętła na ciepełko leciało mi chłodne powietrze.

W najbliższym czasie będę próbował jak wymontować i zobaczyć czy da się ją jakoś uruchomić i wtedy będę miał możliwości porównania, chociaż dostęp do tego jest raczej koszmarny.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A ja wczoraj podłączyłem klimę pod INPA i wywaliło mi błąd dodatkowej pompki ogrzewania.

I tak sobie myślę, że być może ten temat związany jest z tym nieszczęsnym dmuchaniem na zimno kiedy faktycznie powinno być troszkę cieplej, bo mimo, ze climatronik decyduje, ze powinno mocniej dmuchać ciepłym, to pompka nie podaje tego ciepełka i tak naprawdę leci zimne.

 

Co ciekawe o ile pamiętam to nawet w zimie miałem takie problemy, bo bywało, że z górnych kratek, mimo przekręconego środkowego pokrętła na ciepełko leciało mi chłodne powietrze.

W najbliższym czasie będę próbował jak wymontować i zobaczyć czy da się ją jakoś uruchomić i wtedy będę miał możliwości porównania, chociaż dostęp do tego jest raczej koszmarny.

 

Może faktycznie ja też mam z tym problem, bo wiem, że też miałem błąd dodatkowej pompki i pewnie na niskich obrotach do nagrzewnicy dolatuje za mało płynu - stąd klimę mam zbyt intensywną.

Czy błąd oznacza od razu, że ta pompka nie działa (nie pompuje)? Da się to jakoś sprawdzić?

Jeśli chodzi o dostęp - czy to nie jest takie małe urządzonko przy lewej kolumnie amortyzatora?

Opublikowano

U mnie okazało się, że nie ma dodatkowej pompki pod elektrozaworami.

Prawdę mówiąc nie mam pojęcia gdzie jej jeszcze można szukać.

Być może jej role powinna przejąc pompka od webasto, ale nie bardzo wiem jak wymusić jej działanie.

 

Zastanawia mnie tez jedna rzecz, która poniekąd może przynieść rozwiązanie.

Kiedyś na wiosnę bawiłem się NCSem i przeglądając plik konfiguracyjny z klimatyzacji zauważyłem, że w jednym miejscu jest możliwość zakodowania 2 trybów pracy klimatyzacji.

Sęk w tym, że nie mam pojęcia czym te tryby się różnią i jak to wpłynie na prace klimatronika.

 

Czy ktoś z was może testował tez możliwości i potrafi coś w tym temacie powiedzieć?

W tej chwili nie mam pliku z konfiguracja klimatyzacji, ale może uda mi się to zgrać później to wkleję.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
ja też miałem problem z nastawieniem odpowiedniej temperatury, rozebrałem panel aby sprawdzić jak ma się czujnik temperatury, był tak zawalony kurzem że wiatraczek nie zasysał powietrza przez niego , przeczyściłem wszystko z kurzu i wszystko gra jak należy
  • 2 lata później...
Opublikowano
Powiedzcie mi jaki sens jest w panelu temperatury i kółku na kartkach? Nieważne czy na panelu mam ustawione 16 czy 28 stopni potwierdzę jest albo zimne albo ciepłe. O co tu chodzi? :) Czy tak powinno być? Jeśli temperaturą steruje się pokrętłem to po co panel temperatury?
Opublikowano
Możesz zima sobie dać nawiew chłodnego na twarz a na nogi i szybe ciepłe powietrze. Mi się to bardzo przydało jadąc po nocnej zmianie 900km. W e36 z środkowych kratek wieje cały czas zimne. My możemy sobie sterować. Chcesz mieć neutralnie dajesz na środek. Tam masz kreskę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz na czerwonym, to leci takie powietrze jak i na pozostałe kratki, reguluje wszystkim klimatronik.

Jak przestawiasz na niebieskie, to omijasz całkowicie nagrzewnicę, i leci tylko chłodne.

Tylne pokrętełko w kratce działa dokładnie tak samo.

Opublikowano
Jak masz na czerwonym, to leci takie powietrze jak i na pozostałe kratki, reguluje wszystkim klimatronik.

Jak przestawiasz na niebieskie, to omijasz całkowicie nagrzewnicę, i leci tylko chłodne.

Tylne pokrętełko w kratce działa dokładnie tak samo.

Czyli jesli mam np kolko na czerwonych kropkach i ustawie 16 stopni na klimatroniku to powinno z kratek wiac zimne powietrze?

 

Możesz zima sobie dać nawiew chłodnego na twarz a na nogi i szybe ciepłe powietrze. Mi się to bardzo przydało jadąc po nocnej zmianie 900km. W e36 z środkowych kratek wieje cały czas zimne. My możemy sobie sterować. Chcesz mieć neutralnie dajesz na środek. Tam masz kreskę.

Jak ustawic cieple na nogi i zimne na szybe?

Opublikowano

włączyć klimę i ubrać wełniane skarpety....

 

Przecież możesz sterować regulować nawiewem przy kratkach i sobie dla własnego komfortu jeszcze doregulować temp i masz to przy kratkach a nie przy nogach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli jesli mam np kolko na czerwonych kropkach i ustawie 16 stopni na klimatroniku to powinno z kratek wiac

...dokładnie takie powietrze jak ustawisz na klimatroniku.

Czy będzie zimne czy ciepłe to już zależy od tego jaka temperatura panuje w aucie.

Prościej nie da się tego wytłumaczyć. :roll:

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam pytanie odnośnie modułu kilmatyzacji... otóż nie mogę się z nim połączyć inpą. Dodam z innymi modułami się łączy. Tak więc w czym problem, uszkodzony moduł? Jeśli tak to gdzie on się znajduje?

Autko 1996 roku e39 z klimą automatyczną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.