Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem z odpowietrzeniem bmw e60 525i. Po spuszczeniu płynu z chłodnicy(nie spuszczałem z bloku silnika) zmieścilo sie tylko 5 litrów petrygo. i więcej nie ma szans żeby weszło. Po wyjechaniu na drogę wyskoczyła mi kontrolka temp silnika. Gdzie może znajdowac sie odpowietrznik bo nigdzie nie moge znaleźć tematu z moim problemem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na termostacie egr jest taka plastikowa sruba krzyzak.

 

Tutaj pan zmienia taki termostat, pokazane jak to wyglada.

 

BMW 530d EGR thermostat swap de kwempe

W m54 raczej nie znajdzie termostatu EGR.

Opublikowano
Na termostacie egr jest taka plastikowa sruba krzyzak.

 

Tutaj pan zmienia taki termostat, pokazane jak to wyglada.

 

BMW 530d EGR thermostat swap de kwempe

Kolega Ameryke odkryl. :mrgreen:

Termostat EGR w 525i :duh: :mrgreen:

Odpowietrzyc mozna sprobowac po zdjeciu czujnika z termostatu.

Opublikowano
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/35/64 tu masz, druga fotka widac srubke krzyrzak na wezu

tylko,ze w e60 525i to calkiem inaczej wyglada panie meHaniku :mrgreen: :duh: .

Niestety ale kolega nie pisal o Z4 a ty wlasnie podeslales mu TIS-a dotyczacego Z4.

We wszystkich BMW z elektryczna pompa wody (N52,N53,N54) odpowietrzyc nalezy wedlug tej instrukcji :

http://forums.5series.net/topic/109632-does-the-e60-coolant-automatic-bleeding-venting-procedure-work-well/

 

 

 

 

 

1.Podłączyc prostownik

2. Włączyć zapłon, nie odpalac silnika

3. Ustawić ogrzewanie do maksymalnej temperatury, włączyć "Automatic", a następnie obniżyć sile wentylatora do najniższego poziomu.

4. Wciskamy pedał gazu na 10 sekund do podłogi bez odpalania silnika

5.Procedura odpowietrzania rozpoczyna się, gdy pedał gazu jest wciśnięty i trwa około 12 minut.

6. Następnie dolać plynu chlodniczego do zbiornika wyrównawczego ok 250 mm powyżej max.

7. Sprawdźic układ chłodzenia pod kątem wycieków.

8. Jeśli procedura odpowietrzania musi być przeprowadzona kilka razy,nalezy wylaczyc zaplon,wyciagnac kluczyk i odczekac okolo 3 minut a następnie powtórz czynności od kroku 3.

 

 

P.S

Uwaga zeby tloka "nie wywalilo" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/35/64 tu masz, druga fotka widac srubke krzyrzak na wezu

tylko,ze w e60 525i to calkiem inaczej wyglada panie meHaniku :mrgreen: :duh: .

Niestety ale kolega nie pisal o Z4 a ty wlasnie podeslales mu TIS-a dotyczacego Z4.

We wszystkich BMW z elektryczna pompa wody (N52,N53,N54) odpowietrzyc nalezy wedlug tej instrukcji :

http://forums.5series.net/topic/109632-does-the-e60-coolant-automatic-bleeding-venting-procedure-work-well/

 

 

 

 

 

1.Podłączyc prostownik

2. Włączyć zapłon, nie odpalac silnika

3. Ustawić ogrzewanie do maksymalnej temperatury, włączyć "Automatic", a następnie obniżyć sile wentylatora do najniższego poziomu.

4. Wciskamy pedał gazu na 10 sekund do podłogi bez odpalania silnika

5.Procedura odpowietrzania rozpoczyna się, gdy pedał gazu jest wciśnięty i trwa około 12 minut.

6. Następnie dolać plynu chlodniczego do zbiornika wyrównawczego ok 250 mm powyżej max.

7. Sprawdźic układ chłodzenia pod kątem wycieków.

8. Jeśli procedura odpowietrzania musi być przeprowadzona kilka razy,nalezy wylaczyc zaplon,wyciagnac kluczyk i odczekac okolo 3 minut a następnie powtórz czynności od kroku 3.

 

 

P.S

Uwaga zeby tloka "nie wywalilo" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jeszcze chwila i chlopak sie dowie ze w m54 siedzi podwojne turbo :mad2:

Kolego poszukaj w dziale e39 jest tam sporo o odppwietrzaniu.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam Panowie.

myłeś,że w dobrym dziale pisze....:) szukałem dość długo inf na temat ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi...:(

Mam taki problem, mianowicie w moim bmw brak ciepłego nawiewu powietrza na wolnych obrotach silnika , nawet po przejechaniu 20km po zatrzymaniu się np. na światłach przy nastawieniu na maxa( klimatyzacja typu {Panel obsługi autom. klim., Basis} zaraz zaczyna dmuchać zimnym powietrzem, przy dodaniu gazu na postoju obroty 2.5tys obr/min jest wszystko ok leci gorace powietrze...przy delikatnej jeździe tez zimnie powietrze.....termostat na 100% sprawny temperaturę pokazuje w ukrytym menu cały czas miedzy 94-96 C fakt był wymieniany około miesiąca temu ale odpowietrzony układ zastał solidnie....przynajmniej mam taka nadzieje,,,,:)

( tak jak jest tu krok po kroku)\

1. Connect battery charger.

2. Switch on ignition, do not start.

3. Set heater to maximum temperature, activate "Automatic" button, then reduce fan to lowest setting.

4. Press accelerator pedal for 10 seconds to floor. Engine must not be started

5. The venting procedure is started when the accelerator pedal is pressed and takes approximately 12 minutes.

6. Then top up fill level in coolant expansion tank with 250 ml (or about 18mm) above max. (only when venting (bleeding))

7. Check cooling system for leaks.

8. If the venting procedure has to be carried out several times, allow DME to drop completely (ignition key removed for approximately 3 minutes), then repeat from step 3.

 

Liczę na fachowa pomoc :) a i jeszcze jeden myślę ,ze istotny fakt.....czasami zauważam taka sytuacje,ze po odpaleniu auta przy niższych temperaturach pokretło nastawieni siły nadmuchu działa tylko do 2 zakresu,,nie zawsze tak jest.....ale czasami....nie pomaga nastawienie na auto 0 reakcji działa do 2 stopnia i ani więcej...czym to jest spowodowane,,,,,?????

z góry dzięki pozdrawiam

Opublikowano
Stawiam na padniętą elektryczną pompkę wody w układzie ogrzewania - najszybsza diagnoza to wyłącz ciepły silnik, wciśnij przycisk REST i sprawdź czy po kilku minutach nadal leci ciepłe powietrze. Jeśli nie to masz winowajcę, znajdziesz ją na wężach idących do nagrzewnicy pod puszką od filtra powietrza, działającą słychać dość mocno jak pracuje. Niestety nie ma ona szczotek jak to bywa w inny modelach więc pozostaje szukanie innej na podmianę.
Opublikowano

dzięki Kolego za poradę.. sprawdzę to.....co masz na myśli....."wciśnij przycisk REST"....... ja ma panel taki jak u góry na tym zdjeciu (http://allegro.pl/panel-sterowania-klimatyzacja-klimatronik-bmw-e60-i3847114207.html) ktoś znajomy mówi też,że może być to pompa wody..bo przy wyższych obrotach daje rade popchnąć płyn chłod...nie wiem już sam

odp do gorlik 79------------po wymianie termo.... auto było ustawione przodem pod górkę zdjęty korek odpowietrznika na zbiorniczku i dolewany płyn uciskając węże dolny i górny do przelania się przez odpow...

Opublikowano

Podejrzanym może być element nr 5 z rysunku:

http://bmwfans.info/parts-catalog/E60/Europe/520i-M54/L-N/mar2004/browse/heater_and_air_conditioning/water_valve_water_hose_ihka_basis_2/

 

Sprawdź czy masz tą pompkę i czy ona działa ( komputer i INPA ją diagnozuje).

Jeśli masz górny panel to niestety nie posiadasz funkcji REST ( ogrzewania na postoju z odzysku ciepła z silnika), podejrzane też mogą być przycinające się elektrozawory ( nr 4 na rysunku). Główna pompa wody w tym silniku jest mechaniczna napędzana paskiem więc jeśli auto się nie grzeje to raczej ona nie powinna być problemem choć zdarzały się przypadki, iż ukręcał się wirnik i nie miała ona właściwej wydajności.

Opublikowano
dzięki kolego...właśnie wczoraj tez czaiłem te schematy....jutro zabiorę sie do tego i jak coś dam znać...tylko chwilowo nie ma inp"y na stanie..ale jak rozbiorę to bedzie słychać czy działa ta pompa ???? to jest pod filtrem powiwtrza/mikrofiltr ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.