Skocz do zawartości

318i Problem z demontażem Regulatora kolektora.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chciałem zdemontować regulator kolektora, który montowany jest na trzy śruby. Zadanie wydawało się bardzo łatwe jednak przy próbie wyjęcia już odkręconej części napotykam problem na blokującym ASC - urządzenie do kontroli trakcji. Czy jest jakiś złoty środek tak aby ten regulator wyciągnąć bez potrzeby demontażu ASC? Czy mogę odkręcić te metalowe pręty od ASC które są przykręcone na śruby bo to one właśnie blokują wyjęcie regulatora.

http://www.img-share.net/uploads/2766620110118282222.jpg

 

Będę wdzięczny za każdą pomoc.

Opublikowano

chce zdemontować regulator kolektora (kolor czerwony) ale te metalowe pręty od ASC (kolor żółty) mi w tym przeszkadzają. Czy można je spokojnie odkręcić tak żeby nie zawadzały wyciągnięciu regulatora? Pytam się bo nie mam ochoty popsuć sobie bezmyślnie ASC:)

http://www.gukuweb.com/punto/bmw.jpg

Opublikowano
To są przewody hamulcowe idące do pompy abs, po ich demontażu trzeba będzie odpowietrzyć hamulce. Obawiam się, że aby wymontować dise z m43 trzeba zwalić cały kolektor i dopiero wyciągać ten element. Masz z tym kłopot? Disa hałasuje?
Opublikowano
nie tyle co hałasuje ale świrują mi przez nią obroty. Czyli da rade to dziadostwo wyciągnąć tylko poprzez demontaż kolektora? Czy muszę przy tym na coś zwrócić uwagę ? uszczelki kolektora itp? Czy wystarczy tylko całą górę odkręcić i wtedy wyciągnąć regulator kolektora?
Opublikowano
Ja tego nie wyciągałem, bo mi tylko czasami hałasuje na jałowym przy wysokich temperaturach, klimatyzacji i pracującym na drugim biegu wentylatorze. Biorąc pod uwagę konstrukcję kolektora to trzeba go zjąć, bo disa znajduje się w jego dolnej części. Ciężko powiedzieć jak zachowaja się uszczelki (chyba są aluminiowe lub miedziane). Co się dzieje z obrotami? Masz falowanie na jałowym czy problemy na wysokich? Zobacz gume pomiędzy przepływomierzem a silnikiem, czy nie ma dziury.
Opublikowano
to już sprawdzałem była spękana ale została na razie bardzo dobrze sklejona ta guma, po za tym wymieniłem już świece, przepływomierz, kable, czyściłem krokowca i dalej był problem z obrotami. Obroty świrują na biegu jałowym tzn, jak się trochę nagrzeje to po prostu nie trzyma obrotów i same skaczą w dół i do góry w przedziale 800-600. pod dłuższej jeździe i chwili postoju odpalam auto a temu spadają obroty poniżej 500 i tak trzyma, że aż auto zaczyna chodzić jak traktor. Trzeba go lekko przegazować żeby obroty się wyrównały. Ten ostatni objaw mam akurat od niedawna.
Opublikowano
Z tego co wiem, to disa zaczyna działać od około 3,5 tys obrotów. Otwiera się i daje wiecej powietrza do silnika. Jeśli masz problem z biegiem jałowym to trzeba jeszcze wyczyścić przepustnice, jeśli nikt tego nie robił to na bank jest brudna i przepuszcza za mało powietrza przy zamknięciu. Skontroluj wężyk idący od kolektora do serwa hamulców i jego gumę (to za tym plastikowym łącznikiem), jeżeli jest luz to do wymiany. Co do tej gumy to nawet najlepsze sklejenie nie gwarantuje braku lewego powietrza, ten element się ciągle rusza. Można psikać plakiem na połączenia i patrzec na reakcję obrotów silnika, jeśli jest jakaś nieszczelność to może się ujawnić.
Opublikowano

Uszkodzona Disa nie ma wpływu na obroty , nie daje więcej powietrza tylko zmienia długość dolotu . Przyczyn falowania obrotów może być wiele od sterownika , wiązki elektryczne , nieszczelność dolotu , przepływomierz , zawory itd.

 

 

 

Opracowałem sposób sprawdzenia tego czy działa domowymi metodami. Gdy Dise mamy w rękach zamykamy ręcznie klapkę ,na dole jest zawór zwrotny nr 6 http://translate.google.com/translate?hl=pl&prev=/search%3Fq%3Ddisa%2Bvalve%2Bbmw%2Be36%26hl%3Dpl%26sa%3DX%26biw%3D1680%26bih%3D846%26prmd%3Dimvns&rurl=translate.google.pl&sl=en&u=http://www.motortraders.net/groups/group.asp%3Fgroup%3D1%26menu%3D87 zatykamy go palcem i puszczamy klapkę . Klapka delikatnie się odchyli ale gdy puścimy palec otworzy się całkowicie i słychać takie syknięcie . Wsiadamy z kolegą do samochodu przejeżdżamy się kawałek , jeden wysiada , zatyka palcem ten zawór a drugi gasi samochód . Czekamy z 10s i puszczamy palec jak Disa jest ok. to słychać jak klapka się otworzy i syknięcie z zaworu gdy nic nie słychać znaczy , że klapka była otwarta i jest coś nie tak.

Jeżeli nie działa możemy sprawdzić czy na wtyczce jest napięcie , jak jest to znaczy Disa do wymiany padły najprawdopodobniej membrany .

Jeżeli nie mamy kasy na nową możemy zablokować klapkę w pozycji zamkniętej i tak jeździć z tego co wyczytałem to otwiera się dopiero przy ok. 4800/min obrotów w celu zwiększenia mocy

Opublikowano

ja bym odkrecil poduche silnika z tej stony co to ustrojstwo i skrzyni poadlewarowal bym ta Lape mysle zrobilo by sie wiecej miejsca

ale jesli jest dobre to po co naprawiac chyba ze cos to da tylko CO

jedynakk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.