Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, kilka dni temu zakupiłem 535d z 2005r. Przebieg auta to obecnie 227000km. Oglądając auto zależało mi by stało całą noc, i tak było. Odpalone rano, i obroty chodzą równo. Po powrocie do Polski następnego dnia rano, po odpaleniu obroty zaczęły falować o ok. 80-100 obr/min do tego auto drga... ;( po chwili wszystko wraca do normy... Sprawdziłem błędy w INPA wyskoczyły 3, których znaczenia nie znam

- 5118 info cunter 1 EGS-reset

- 4F86 transsmision ratio symptom speed monitoring

- 5119 reset at the Bosh SW-part

W poprzedniej E39 falowanie obrotów skończyło się pogięciem korbowodu i kosztownym remontem silnika... Chcąc teraz tego uniknąć moje pytanie brzmi;

Czy to aby na pewno wtryski, ponieważ w czasie jazdy jest ok ?

Czy już wyciągać wtryski i dawać je do sprawdzenia ew. regeneracji ?

A może inne sugestie pomysły ...

z góry dziękuje

Opublikowano

Auto, po odpaleniu jak by nie pracowało na wszystkie cylindry, do tego trzęsie po chwili się uspokaja i widać minimalne ruchy wskazówki obrotomierza, które po chwili się też uspokajają i stoi sztywno. W czasie jazdy jest wszystko ok, żadnych szarpnięć drgań ani innych niepokojących oznak. Beema przyjechała na kołach z Hamburga i dopiero rano w domu taka niespodzianka... ;/

Czytałem na forum, ze może to być, podgrzewacz bądź przekaźnik a nawet i kiepska bateria

 

Co do INPA takie błędy znalazłem w pamięci

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b1f560e075ff801.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/88302a366e12cdf1.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/66ea8bb74524d93b.html

 

A przygoda z INPA dopiero się zaczyna więc czy Koledzy mogli by mi łopatologicznie wytłumaczyć jak to ugryżć czy auto do tej korekcji ma być odpalone (pewnie tak ;]) ale kiedy je odpalić i co wybierać po kolei? Moja INPA jest po Polsku do tego momentu i tu nie wiem też co wybrać

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fab02a22adce6b32.html

 

Z góry dziękuje za wyrozumiałość

 

gdyby jakieś l;inki do zdjęć nie działały to są tutaj http://www.fotosik.pl/u/adammittmann

Opublikowano
Ja miałem jeden z korekcją +5. Szczerze? Nic nie czułem, gdyby nie sprawdzenie korekcji i jeden upierdliwy błąd który ciągle się pojawiał (chyba coś o kontroli stabilności pracy silnika), to nic bym nie wiedział. Jak więcej kuleje to może coś czuć.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
to były wtryski, zrobiłem wszystkie i jest bajka, klapy z klektora wyleciały przy okazji ;]

Jak cenowo cie to wyniosło?Jesli moge wiedziec?I gdzie robiłeś to?

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Opublikowano
1700zl sprawdzenie + wymiana sześciu końcówek na nowe Bosha-a. Robilem w Pięczkowie w tym miejscu już wtryski regenerowałem do kilku aut. Chodź pojawił mi się inny problem... jadąc po woli do 80km/h obroty same podskakują ... Ktoś coś podpowie ?
Opublikowano
Tak konwerter do wymiany w skrzyni biegów. Można spróbować o zmiany oleju ,filtru z miską olejową ,tzw. ósemki uszczelki ,gniazda instalacji elektrycznej. Koszt około 2tyś zł części w aso. Na allegro części kupisz za około 900zl z wysyłką. Koszty robocizny zależy od mechanika. Jeżeli to nie pomoże to niestety czeka Cię szukanie konwertera ,zrzucanie skrzyni biegów (wtedy już bez wymiany oleju i innych rzeczy bo to nie przeszkadza w wymianie konwertera). Generalnie tylko olej będziesz musiał zlać. Jeżeli jesteś z okolic Szczecina to mogę Ci takie coś zrobić.

Używane części do BMW e36 e38 e39 e46 e53 e60 e87 e90 f01 f10 f30

tel .: 731 885 885 Zapraszam :)


http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=39682621

Opublikowano
No niestety, jestem z okolic Poznania... i tu będę musiał kogoś poszukać. No chyba, że jakaś promocja ;D A ten konwerter ile do tego ?
Opublikowano (edytowane)
Podłacze sie pod temat, ja w swojej 520d 2006r. mam taka sytuacje, że gdy rusze np. w korku i przejade z 5-10 metrow i podczas zatrzymywania (juz stoje na luzie) obroty wskakuja na okolo 900 i wskazówka spalania wzrasta do 10l/100km i po 1-2s wszystko wraca do normy. Dodatkowo zauwazyłem ze gdy wciskam sprzegło odrazu podnosza sie obroty o 100. Czy to może być ten sam problem co kolegi wyżej? Edytowane przez Adas90SK
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie,

Podłączę się pod ten wątek bo mam podobne objawy.

Nie sądziłem, że aż tak szybko będę musiał przeglądać ten wątek bo już nieco ponad miesiąc od zakupu samochodu :(

Fakty:

1. BMW E60 525D 2006r.

2. Trzęsie mocno silnikiem po uruchomieniu i nierówna praca przez kilkanaście, kilkadziesiąt sekund.

3. W trakcie jazdy wszystko wygląda dobrze, jest płynna praca, dobre przyspieszenie.

4. Podejrzewam świece żarowe, wtryski..

 

Próbuję zapoznać się z INPA, zrobiłem screeny z cylindrami:

 

screen1 tuż po uruchomieniu silnika:

http://zapodaj.net/e869e2d1819c3.jpg.html

 

screen2 po zwiększeniu obrotów do ok. 2000:

http://zapodaj.net/b0866145c70a6.jpg.html

 

Czy mogę sprawdzić w INPA stan świec żarowych?

W samochodzie żadnych błędów nie ma ale w INPA jeszcze nie sprawdzałem bo nie wiem jak.

 

btw. gdy miełem podpięty komputer z INPA to samochód nie chciał odpalić (rozrusznik kręcił ale bez powodzenia). Czy to normalne?

 

Dzięki za wszelką pomoc.

Do odważnych świat należy!!!
Opublikowano

Korekcje wtryskow masz oki ale sprawdza sie ja na rozgrzanym silniku a nie zimnym.Wymien świece zarowe oraz prawdopodobnie sterownik świec i będzie oki.

W inpie powinien być zapisany blad świec zarowych.

Opublikowano (edytowane)
U mnie uszkodzony sterownik nie zapisał błędu (nie wiem czy to reguła czy przypadek), ale już nie działające świece (również te które nie działały przez uszkodzony sterownik) regularnie zapisywały błąd - oczywiście mowa o INPA/DISS nie o kontrolce na desce. Mając błąd 6-ciu świec byłem na 99,9% pewny że uwalony jest sterownik. Po wymianie dwie nadal wyrzucały błąd, więc oprócz sterownika również te dwie były uwalone. Odpalaj INPĘ, wybierz swój silnik, zczytaj błędy i wszystko będziesz wiedział. Edytowane przez maciekE60
Opublikowano

Niesprawne świece mogą być przyczyną falowania obrotów, ale praktycznie tylko do kilkudziesięciu sekund od odpalenia zimnego silnika. Miałem tak w E46 320d lift - spalone były wszystkie 4 świece i falowało przy większych mrozach może przez 10-20 sekund.

Jak miałem spalone dwie świece w E91 330d, to pokazywało właśnie błąd dwóch świec.

Po ok roku od wymiany wszystkich świec (Beru), pokazało mi błąd wszystkich świec. Byłem pewien na 100% że padł sterownik świec żarowych - i tak właśnie było. Po montażu nowego sterownika wszystko OK. Koszt nowego sterownika Beru od ok 250zł.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
To jest zastanawiające bo przy takich temperaturach jak teraz świece żarowe raczej nie mają roboty... więc całkiem możliwe że to nie tu przyczyna.
Opublikowano

Dziękuję za zainteresowanie i podpowiedzi :cool2:

 

Uruchomiłem przed testami samochód aby go trochę rozgrzać i o dziwo zapalił idealnie: obroty były równe a szarpania silnika brak.

Niestety po kilku minutach zaczął silnik nierówno pracować i szarpać więc wyłączyłem.

Po ponownym uruchomieniu szarpało już tuż po uruchomieniu ale po kilkunastu sekundach obroty wróciły do normy.

 

Dzisiaj nabyłem kolejny stopień wtajemniczenia jeśli chodzi o diagnostykę komputerową za pomocą INPA :lol:

Udało mi się odczytać informacje o błędach i znalazłem ich 4:

 

Pierwszy błąd (aktualny, dziś zalogowany):

 

4212 4212 Gluehkerze Zylinder 1, Ansteuerung

http://zapodaj.net/b5ffdea99988a.jpg.html

http://zapodaj.net/52e78c537b253.jpg.html

 

Drugi błąd (aktualny, dziś zalogowany):

 

4222 4222 Gluehkerze Zylinder 2, Ansteuerung

http://zapodaj.net/0db795dd6befc.jpg.html

 

Trzeci błąd (aktualny, dziś zalogowany):

 

4232 4232 Gluehkerze Zylinder 3, Ansteuerung

http://zapodaj.net/f4502424ea287.jpg.html

 

Czwarty błąd (stary, ok. 1000 km temu) :

 

4332 4332 Raildruckregelventil, Ansteuerung

http://zapodaj.net/3d733cf866102.jpg.html

 

Analog 1 (jakieś małe wartości PWG?):

http://zapodaj.net/2978ec9ee7396.jpg.html

 

Cylindry:

http://zapodaj.net/ba09fbf6e291d.jpg.html

 

Co myślicie o moich dzisiejszych testach?

Do odważnych świat należy!!!
Opublikowano

Uwalone świece 1,2,3 cylinder (albo sterownik :)), i jakiś błąd czujnika ciśnienia na szynie paliwowej jesli dobrze rozumiem...

Z tego co opisałeś powyżej to raczej świece nie będą twoim problemem. SKupiłbym się na tym czwartym błędzie.

Opublikowano

skoro swiece nie beda problemem (miedzy innymi) to dlaczego wywala blad?

A u kolegi marbeda juz pewnie zima w pelni. Pewnie u niego jest -30 stopni.

 

...At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.

 

Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

 

After-heating

At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.

 

Start preheating

Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.

Przetlumaczyc prosze sobie samemu :lol: i nie pisac glupot,ze jak nie ma -30 to swiece sie nie grzeja :duh:

I tak jak wyzej:

Najpierw wymienic czujnik na szynie a nastepnie swiece ewentualnie sterownik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.