Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.jesten tutaj nowy, szukalem na forum czegos odnosnie komfortu jazdy na takich oponach jak w temacie.posiadam od 2 miesiecy e90 i po zakupie musialem wymienic opony tylne. z racji ze rufle sa drogie i duzo ludzi pisze ze nie sa komfortowe, wybralem zwykle opony dunlop sp sport 205 55 16 i teraz zaczely sie problemy :mad2: ,auto jest nie stabilem a mianowicie przy wiekszych predkosciach na autosradzie plywa ( odczucie jak by wial boczny wiatr) podczas jazdy miejskiem w zakretach tyl ucieka i autem buja.przed wymiana auto trzymalo sie idealnie a teraz boje sie jechac powyzej 130 i teraz mam pytanie.czy jezeli wymienie przednie opony na zwykle auto bedzie stabilne jak na runflatach czy dac sobie spokoj ze zwyklymi oponami i zalozyc runflaty??sprzedawca mowil ze bmw powinno jezdzic na runflatach ale nie wiedzialem ze bedzie az taka roznica.

PROSZE O POMOC!!!!!! :cry2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To są zupełnie rożne konstrukcje opon, nie powinieneś zakładać takiego mixu bo to było do przewidzenia że pogorszą się właściwości jezdne, wiele osób przeszło z Run Flatów na zwykłe i są zadowoleni tak że wybór nalezy do Ciebie.
Opublikowano

runflaty na przodzie które konstrukcyjnie mają dużo twardsze boki i na tyle zwykłe opony dają podobny efekt jakbyś jeździł na padniętych amortyzatorach na tyle stąd u ciebie w odczuciu pływający tył. Zdecyduj się na jeden typ opon w aucie i problem zniknie.

Ogólnie na runflatach trochę lepsza stabilność, na zwykłych dużo lepszy komfort a wybór należy do ciebie.

Opublikowano

Witam

Ja mam u siebie podobny mix bo poprzedni właściciel zmienił opony z przodu na nie ROF krótko przed sprzedarzą.

Z tym, że u mnie ten problem nie występuje auto trzyma się bardzo dobrze nawet przy większych prędkościach.

Moim zdaniem problemy może powodować mała wielkość felgi jak na e90, u siebie mam 17.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano
zamień sobie tył z przodem ..zobaczysz czy jest jakaś różnica, czy wtedy zrobi Ci się auto podsterowne. Ja mam u siebie felgi 16 i z tyłu ROF a przód zwykłe..pływanie nie występuje, ale czasem fakt, mam wrażenie że autko jest lekko podsterowne..tylko czy wtedy nie przeginam z prędkością to nie wiem :)
Opublikowano
dzieki Wszystkim za pomoc, zamienie przod z tylem i zobacze jak bedzie sie prowadzilo auto tylko ze przednie opony mam wyzabkowane :duh: i tez w najblizszym czasie bede musial jej wymienic.a czy ktos wymienil rufle na zwykle (takiego samego rozmiaru) i mogl by dokladniej opisac jaka jest roznica podczas jazdy.
Opublikowano

ja miałem taką zmianę 205/55/16 zmieniłem z rof na zwykłe na zimę i się załamałem. Powyżej 130 auto pływało po drodze. Na wiosnę kupiłem 18 i moim zdaniem nie da się jezdzić w tym rozmiarze na rof(tylko moje odczucia, wiem że koledzy na forum jeżdżą na 19 rof i żyją:). Czułem jakbym na cegłach jeździł. Teraz poszły zwykłe 225/40/18 i jest ok.

Reasumując jakbym jeździł na 16 to rof są ok, ale większe już bym dwa razy przemyślał bo komfort porównywalny do taczki.

Opublikowano
olo46 dzieki, mam zamiar kupic 18 mv3 ale to w przyszlosci wiec wezme pod uwage to co napisales o ruflach w wiekszym rozmiarze :D , a narazie zamienie przod z tylem i zobacze co sie bedzie dzialo .
Opublikowano

Spróbuje opisać jak to u mnie wygląda. Przód opony ROF225/45/17 - Continetal Conti Sport Contact 3, tył wymieniony na ROF 225/45/17 DUNLOP SP Sport Maxx TT - teraz efekt: :shock:

:shock: autem nie da się jechać po wyżej 100km/h po koleinach, auto pływa po całej drodze, wyprzedzanie grozi wyrzyceniem z drogi, trakcja na mokrym włącza się już podczas zmiany pasa przy 100km/h. Dodam że wcześniej były Continetale i było ok. Było 0 bieżnika już i auto 160-170 bez żadnego bujania śmigało. :roll:

 

Teraz chyba będę musiał kupić takie jakie były :) Zachciało się zmiany :evil:

 

Co do jakości jazdy na ROF nie ma tragedi. Jest trochę sztywniej ale za to jak masz dziurkę to dojedziesz do wulkanizacji. Ja tak miałem :) pzdr

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Zamienilem przód z tyłem i jest bez porownania, auto jest stabilniejsze. przy wiekszych predkosciach nie ma uczucia (bocznego wiatru) to nie jest to samo auto :) przy wchodzeniu w zakret tylem nie rzuca tylko sie sunie bokiem :lol: :lol: Dzieki wszysykim za rady .pozdro
Opublikowano

jak tak czytam te posty to widze ,że e90/91 juz się starzeje. najlepiej to widac po tym ,że ludzie zaczynają uprawiać druciarstwo z oszczędnosci czy sam nie wiem z czego .

Jeśli chcecie to kupcie 4 szt runflat a jesli nie to 4 szt normalnych - po co to łączyć skoro każda opona ma inną charakterystykę pracy. A potem pokazują te rozwalone na płotach Bmki , którymi młody niedoświadczony kierowca przesadził na zakręcie a nikt nie wie ,że ten kierowca miał złe opony. Opona i jej reakcja na drodze to najważniejsza część samochodu :mad2: a kontrola trakcji w pewnym momencie po prostu zgłupieje.

 

Chyba,że ktoś lubi być innym to niech sobie założy na jednym kole 14 cali na drugim 16 na trzecim 18 a na czwartym 20 cali - heh zaraz mi powiecie ,że rozmiar felg można wtedy wyrównać wysokością opony :mrgreen: i będzie grało

Opublikowano

Ja tak właśnie czytam ten temat od początku i nie wiem, czy jest on założony przez autora w celu zaoszczędzenia pieniędzy i nie kupowaniu opon na jedną oś, czy z chęci bycia testerem jakiegoś dziwacznego rozwiązania technicznego.

Trąca lekkim druciarstwem - albo 4xRFT, albo zwykłe - przecież ten samochód musi się cholernie źle prowadzić :duh:

Mi się to kojarzy od razu z "tuningowcami", którzy zakładają sportowe zawieszenie na jedną oś, bo na drugą brakło kasy :mad2: Zacznijmy żyć i jeździć z rozsądkiem ludzie :!:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.