Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.....

od jakiegos czasu mam problem z odpalaniem bmki. jest to e39 530d 184km. kombi. miala zamontowany antynapad i alarm ale zostal wyjety bo myslalem ze antynapad cos fiksuje. wymienilem tez pompe paliwa ta w zbiorniku i tez nic nie pomaga.tzn rano jade do pracy odpala od strzalu po przejechaniu ok 20 km czasami nie chce odpalic, wiec ja zostawiam i po 3 godzinach podchodze i znowu pali jak by nigdy nic. podpinalem ja pod komputer i nic, pokazalo tylko blad swiec zarowych, zostal wykasowany i nadal to samo. moze ktos mial podobny problem ....

prosze o pomoc

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
podobne tematy juz były.... ale odpowiem, ja tez miałem podobnie to poszedł mi czujnik wałka rozrządu, sprawdź to, mozesz dla pewnosci sprawdzic tez progówke:)
Opublikowano

pompe w progu sprawdzalem ale tak myslalem o tym czujniku walka ale do konca nie bylem pewny.wymienie ten czujnik i zobaczymy...

z gory dzieki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Śmiało wymieniaj ten czujnik, to jedna z wielu bolączek tych silników :cry2:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogólnie jak czujnik jest zimny, to działa, a jak się nagrzeje wraz z silnikiem, to zaczyna fiksować.

Następnym razem jak będzie miała problem z paleniem, spróbuj schłodzić czujnik wałka, jak pomoże to masz winowajce.

Opublikowano

Koledzy jak widać radzą wymieniać wszystko po kolei bez sensu.

 

Na początku trzeba sprawdzić, jakie jest ciśnienie w listwie (przy założeniu, że jest brak błędów). Ciśnienie przy pierwszym obrocie wału korbowego powinno skoczyć powyżej 170bar, a wstępne będzie powyżej 2.5.

Z kolejnym obrotem powinna nadejść stabilizacja - odpowiednio powyżej 280bar i około 3.7.

Jeżeli jest inaczej, może to oznaczać problemy w instalacji wtryskowej/paliwowej.

 

Następnie po odpaleniu wypadałoby się przejechać i sprawdzić, jak zachowują się powyższe ciśnienia. Jeżeli w normie (CR dalej powyżej 280bar, a progowa powyżej 3), to winowajca jest gdzie indziej. Jeżeli spada, to można postawić na problemy z wtryskiwaczami lub regulatorem pompy CR.

 

Jeżeli problem występuje dalej, a powyższe elementy wychodzą prawidłowo, to wypadałoby sprawdzić kostki na czujnikach wałka rozrządu i wału korbowego, w razie czego oczyścić je i docisnąć na 100% dobrze. Przy okazji można sprawdzić, czy jest w nich prąd i czy masa gra. Może jeden pin wysunął się z wtyczki?

 

Dopiero w tym momencie można myśleć o podmianie czujnika wałka lub wału. Ja innego sensu w wymianie w jedną i w drugą nie widzę. Zbędne koszty dobrych podzespołów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy jak widać radzą wymieniać wszystko po kolei bez sensu.

 

Na początku trzeba sprawdzić, jakie jest ciśnienie w listwie (przy założeniu, że jest brak błędów). Ciśnienie przy pierwszym obrocie wału korbowego powinno skoczyć powyżej 170bar, a wstępne będzie powyżej 2.5.

Z kolejnym obrotem powinna nadejść stabilizacja - odpowiednio powyżej 280bar i około 3.7.

Jeżeli jest inaczej, może to oznaczać problemy w instalacji wtryskowej/paliwowej.

 

Następnie po odpaleniu wypadałoby się przejechać i sprawdzić, jak zachowują się powyższe ciśnienia. Jeżeli w normie (CR dalej powyżej 280bar, a progowa powyżej 3), to winowajca jest gdzie indziej. Jeżeli spada, to można postawić na problemy z wtryskiwaczami lub regulatorem pompy CR.

 

Jeżeli problem występuje dalej, a powyższe elementy wychodzą prawidłowo, to wypadałoby sprawdzić kostki na czujnikach wałka rozrządu i wału korbowego, w razie czego oczyścić je i docisnąć na 100% dobrze. Przy okazji można sprawdzić, czy jest w nich prąd i czy masa gra. Może jeden pin wysunął się z wtyczki?

 

Dopiero w tym momencie można myśleć o podmianie czujnika wałka lub wału. Ja innego sensu w wymianie w jedną i w drugą nie widzę. Zbędne koszty dobrych podzespołów.

 

Co Ty gadasz, chyba nie przeczytałęś wpisów, tylko próbujesz zabłysnąć :mad2:

Kto komu radzi wymieniać wszystko, wspomniane było jedynie o dwóch czujnikach, a to nie wszystko, do tego Shadow podpowiedział jak sprawdzić taki czujnik przed wymianą, żeby się upewnić, że to akurat to. E39 ma swoje bolączki i czasem w ciemno można podpowiedzieć co dolega w aucie innego kolegi, przykładów można mnożyć, jak stara sprawa z 15litrami w zbiorniku i problemem z odpaleniem, jak z zalanym serwem hamulca czy łamiącymi się przewodami przy klapie w turingach... Jedną z bolączek jest też wspomniany czujnik, wielu miało ten problem, że autko nie odpalało na rozgrzanym silniku, a na zimnym pali lepiej niż benzyniak.

Bardziej Twoje dywagacje o niełączących wtyczkach nie mają sensu, bo niby wedłóg Twojego toku myślenia jak silnik zimny to łączą, a jak rozgrzany, to już nie,tak??

Bzdury :mad2:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Co Ty gadasz, chyba nie przeczytałęś wpisów, tylko próbujesz zabłysnąć

Kto komu radzi wymieniać wszystko, wspomniane było jedynie o dwóch czujnikach, a to nie wszystko, do tego Shadow podpowiedział jak sprawdzić taki czujnik przed wymianą, żeby się upewnić, że to akurat to. E39 ma swoje bolączki i czasem w ciemno można podpowiedzieć co dolega w aucie innego kolegi, przykładów można mnożyć, jak stara sprawa z 15litrami w zbiorniku i problemem z odpaleniem, jak z zalanym serwem hamulca czy łamiącymi się przewodami przy klapie w turingach... Jedną z bolączek jest też wspomniany czujnik, wielu miało ten problem, że autko nie odpalało na rozgrzanym silniku, a na zimnym pali lepiej niż benzyniak.

Bardziej Twoje dywagacje o niełączących wtyczkach nie mają sensu, bo niby wedłóg Twojego toku myślenia jak silnik zimny to łączą, a jak rozgrzany, to już nie,tak??

Bzdury

 

A teraz przeczytaj to, co napisałem jeszcze z 5 razy, dołóż jeszcze jeden raz i wtedy napisz, co za bzdury zauważyłeś. Bo ja widzę jedynie Twoją.

Śmiało wymieniaj ten czujnik, to jedna z wielu bolączek tych silników

 

Wiesz, jak działa regulator CR? Wiesz, co daje zrzucanie oleju na powrocie? Takie teksty "Śmiało to! Śmiało tamto!" dzielą ludzi na tym forum na dwie kategorie - tych, co nie mają pojęcia o czym piszą i tych drugich.

Czepiasz się wtyczki - widzisz, ja założyłem, że przy sprawdzaniu wtyczki przez osobę, która nie ma w domu nawet INPY czy DISa może dojść do jej naruszenia. Tobie przez głowę to nie przeszło. A stan w kilku E39, w których dotykałem się do nich był opłakany. PINy latały w tą w tamtą. Jak sądzisz - jak założy wtyczkę cofając PIN to odpali samochód? pytanaie retoryczne

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To TY przeczytaj sobie cały temat jeszcze raz!!

Jeśli piny by się cofnęły, to nie odpaliłby i na zimnym i na rozgrzanym, no nie??? A kolega napisał wyraźnie, że nie pali mu na rozgrzanym silniku, a na zimnym bez problemu, czy nie mam racji? pytanie retoryczne

Może i się znasz, ale czytać nie umiesz, posłuchaj najpierw, co pacjent mówi, a później lecz!!!

 

Przeczytaj też pierwsze zdanie swojego poprzedniego wpisu............... a teraz pytam ponownie, powiedz kto komu każe wszystko wymieniać, skoro masz pojęcie, to wiesz, że ten czujnik często pada, no nie??

 

A zanim się udzielisz, to proszę jeszcze raz CZYTAJ, oczywiście ze zrozumieniem!!

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Dziwne, bo przelewajace wtryski, czyli informacje o zbyt niskim cisnieniu zarówno na szynie CR, jak i na wstepnej pompce INPA powinna pokazać, tak samo problemy z czujnikiem walka rozrządu, badz nawet z jego kostką (wówczas gdy nie ma styku z czujnikiem)

 

Moze gdzieindziej jest problem, może to immo nawala?

 

 

PS. A przy rozruchu cieplego silnika dlużej kreci niz na zimnym? Podczas jazdy slychac buczenie z dołu?

Może odnotowałes jakiekolwiek objawy podczas normalnej jazdy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
PS. A przy rozruchu cieplego silnika dlużej kreci niz na zimnym? Podczas jazdy slychac buczenie z dołu??

 

Ar_w, sugerujesz że pompa CR może nie trzymać ciśnienia na ciepłym? :)

Opublikowano
PS. A przy rozruchu cieplego silnika dlużej kreci niz na zimnym? Podczas jazdy slychac buczenie z dołu??

 

Ar_w, sugerujesz że pompa CR może nie trzymać ciśnienia na ciepłym? :)

 

 

1-sze oznaka przelewajacych wtryskow, drugie pompa progowa,ale to i tak retoryczne pytania, bo zbyt niskie cisnienie w ukladzie pokaze INPA

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam ponownie. wymienilem oba czujniki walka i walu oczywiscie na orginal i nadal jest to samo na zimnym pali od strzalu a na cieplym ledwie zakreci 2 razy i nie ma sily odpalic.....

przychodzi mi na mysl rozrusznik moze robi sie jakas zwara sam juz nie wiem.

moze ktos mial problem z rozrusznikiem i napisze jakie byly objawy....?????

a i doszedl jeszcze problem ze swiatlami. tzn przekrecam kluczyk i odrazu pala sie dlugie swiatla. prawy xenon pali sie ok minuty i gasnie i do tego lewe ringi nie swieca......czy to wina modulu lcm? czy moze gdzies indziej jest problem????

pozdrawiam....

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam.Ja mam praktycznie ten sam problem.Wymieniłem pompę progową bo wskazywała tylko maks 2 bary.Trochę jest lepiej.Ale nadal jak jest ciepły silnik to słabo pali ,zimna jest ok,ale nie równo pracuje aż sie dobrze rozgrzeje.Poza tym przy gwałtownym depnięciu na maksa gaśnie przy okolo 4tyś obr.Jak byłem na kompie to pokazał małe ciśnienie na listwie.Teraz bede sprawdzał wtryski :(Z tego co piszą osoby na forum to praktycznie każdy element sterowania silnika moze byc przyczyna awarii.Jestem z Olsztyna i w serwisie diesla u "Mądrych" mówią ze to na bank pompa wtryskowa.Ja zaczne po kolei sprawdzac bo chyba nie ma wyjścia . :mad2: Tel do konsultacji jak cos 501533023
Opublikowano
powoli dochodze do przyczyn tych dolegliwosci.Przelewa mi 6 wtrysk i w kostce czujnika wałka rozrządu był olej z tego wynika że jest uszkodzony czujnik.Umyłem go i jest poprawa ale po chwili olej znowu sie pojawia
Opublikowano
ok dzieki.W czwartek oddaje do fachowców niby najlepszych w Olsztynie bo juz mam dosc.Czujnik położenia wałka rozrządu jest dobry bo wstawiłem drugi :mad2: załamka
Opublikowano

No ta... Śmiało wymieniaj czujniki!!! - i na oryginalnych prawie 1000 w plecy... Jak to dobrze czasem poszperac głębiej.

Wiem po sobie, śmiałe wymieniane tych dwóch czujnikow mam już za sobą.

 

Ale przynajmniej mam nowe czujniki ;) A prędzej czy pózniej trzeba byłoby je wymienić ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.