Skocz do zawartości

530d e39 automat - wymieniłem olej w skrzyni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z czystym sumieniem moge powiedzieć tym którzy uważają że oleju nie powinno się wymianiać, że powinno :) moje auto ma przejechane 260tys i zaczeły być odczówalne szarpnięcia przy zmianie biegów i redukcji, czytałem o tym dużo forum jeździłem po serwisach po rady nikt nie polecał, zaryzykowałem. nowy olej z filtrem i jak RĘKĄ ODJĄŁ !!! zmienia biegi płynnie aż miło. Naprawde różnica jest odczówalna :) jestem zadowolony 100% pozdro
Opublikowano
Robiłeś wymianę dynamiczną, czy tylko statyczną?

Raczej statyczna, do dynamicznej potrzeba wiecej oleju - ok 10-11l

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Statyczna wymiana jest stosunkowo prosta, mnie bardziej zastanawia dynamiczna, tylko że tu trzeba się trochę pomęczyć, zwłaszcza jak nie ma się nikogo do pomocy :mrgreen:
Opublikowano
Statyczna wymiana jest stosunkowo prosta, mnie bardziej zastanawia dynamiczna, tylko że tu trzeba się trochę pomęczyć, zwłaszcza jak nie ma się nikogo do pomocy :mrgreen:

 

Dlatego zalatw do pomocy sąsiada i wymieniaj dynamicznie wg opisu kolegi "hunter" bo statycznie nie ma sensu. powodzenia

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Mało osób wie, że przy wymianie oleju warto zainwestować w zdjęcie skrzyni, otworzenie i czyszczenie. Gdyby ktoś widział jak wyglada środek to by chyba zemdlał. W trakcie takiej czynności gołym okiem widać co się dzieje i gdyby co można od razu usunąć. To kosztuję trochę pieniędzy, ale spokój na parę lat murowany. Nadal uważam, że jak coś się zaczyna dziać ze skrzynią to wymiana oleju może pomóc, ale tylko na pewien czas.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adalbert, proszę, rozwiń wypowiedź, bo trochę mnie zaniepokoiłeś :roll:

W jakim sensie otworzyć skrzynię, i o jaki syf i na jakich elementach Ci chodzi?

Wykonalne samemu, czy raczej nie bardzo?

Opublikowano
Wyjąć skrzynię, rozkręcić, przepłukać, zobaczyć czy wszystkie elementy nie zdradzają oznak zużycia lub uszkodzenia. Oczywiście nie rób tego sam, ale w kumatym temat warsztacie. Zawsze jest tak, że jak asb zaczyna mieć objawy odbiegające od normalnego, szarpnięcia, stuki, przeciąganie biegów itp. to jest to początek czegoś niedobrego. Lepiej zapobiegać niż leczyć, zawsze to mniejszy koszt. Ale zanim sam doszedłem do takich wniosków, okupiłem to kiedyś potężnymi kosztami i utratą paru procent zdrowia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Robiłeś wymianę dynamiczną, czy tylko statyczną?

 

O co chodzi z tą statyczną i dynamiczną?

Czy chodzi o to, żeby spuszczać przy włączonym silniku, samochodzie podniesionym na lewarku i biegu "D"?

Do mojej też weszło tylko około 7 litrów, choć sprawdzając po VINIE wchodzi chyba 12l.....

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurcze, dzięki za wskazówki Adalbert, przemyślę sobie to :)

Przy wymianie statycznej wymieniasz tylko tą część oleju, która wyleci po zdjęciu miski.

Opublikowano

Przy wymianie statycznej wymieniasz tylko tą część oleju, która wyleci po zdjęciu miski.

 

a przy dynamicznej wymieniasz praktycznie 95% oleju na nowy z calego ukladu, tj. skrzynia i chlodnica :wink:

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to może jeszcze napiszcie koledzy jak się robi tą wymianę dynamiczną..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Dokładnie.Lepszej metody na wymianę we własnym zakresie nie ma.
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam , jak kupiłem 530d touring '03 pomylałem o wymianie oleju w silniku , moście , ASB , przebieg 260 tys. , do mostu ze szperą idzie bardzo drogi tak na marginesie, w skrzyni wymieniali w firmie SAMKO Miedzna k/ Węgrowa , zdaje się solidna firma , mają częsci do wiekszosci abs , sporo drogich wozów ,dużo blach zza wschodniej granicy , przed wymianą było dobrze po wymianie jakiś czas też, po 4-5 miesiącach zauważyłem przeciąganie 4 biegu zanim załączy 5 zdazały się tez szarpniecia mocnawe dosyc przy zmianie na wyższy bieg, pomyslałem niepotrzebnie wymieniałem olej, bo czytałem ze mogą być problemy po wymianie . no nic jeździłem dalej ale miedzy czasie szukałem info na temat takich objawów dużo postów na róznych forach bmw wskazuje na konwerter , częsta przyczyna dziwnych zachowań skrzyni !! ale po kolejnych 5 miesiącach ustało , po kolejnych 3-4 miesiącach znowu dziwne zachowanie a mianowicie przy około 100km/h i tylko w tym zakresie , delikatne dodawanie gazu powodowało ze auto zamiast przyspieszac zastanawiało się czy ma zredukowac czy przyspieszyć i wpadało w dziwne wibracje tarpanie układem przeniesienia napędu , mocne dodanie gazu normalnie -redukcja i szła, ale własnie delikatne dodawanie powodowało potarpywanie zapamiętajcie ten objaw to nie wywalicie kasy na naprawy skrzyni !!! dużo na ten temat szukałem znowu w necie i znalazłem dokładnie takie same objawy - przypadki tylko w e60 , kolesie pisali że po regeneracji konwertera wszystko wracało do normy i co zabawne zdaza się często ze juz po 100tys sypią się sprzęgła hydrokinetyczne w e60 , i z tego co poczytałem o objawach uszkodzonego konwertera to jest on najczęstrzym powodem dziwnego działania skrzyni , takze najpierw róbcie konwerter nim zaczniecie regenerowac skrzynie , i dobrze jest zrobic to zaraz jak tylko zaczyna świrować to nie uszkodzi skrzyni bo jazda z padającym konwerterem powoduje ze opiłki z niego lecą do skrzyni i uszkadza ją , koszty 700zł regeneracja konwertera + olej zamiennik castrola około 450zł lub oryginał około 800 cena razem z filtrem + jakies 500 robocizna , wziełem castrola bo zapewniali ze jest bdb leją go do kazdego automatu , zapłaciłem 1700 za wszystko ale skrzynka działa jak nowa , zadnych szarpnięć itp. dają na to 6miesiecy gwarancji , niby nieduzo ale jak by cos miało byc nie tak to szybko wyjdzie sobie mysle bo automat fuszerki nie zniesie i szybko ją ujawni . Jest duzo na ten temat ze skrzynie nie sa złe w tym aucie tylko konwertery powodują często usterki !!
  • 2 lata później...
Opublikowano
witam , jak kupiłem 530d touring '03 pomylałem o wymianie oleju w silniku , moście , ASB , przebieg 260 tys. , do mostu ze szperą idzie bardzo drogi tak na marginesie, w skrzyni wymieniali w firmie SAMKO Miedzna k/ Węgrowa , zdaje się solidna firma , mają częsci do wiekszosci abs , sporo drogich wozów ,dużo blach zza wschodniej granicy , przed wymianą było dobrze po wymianie jakiś czas też, po 4-5 miesiącach zauważyłem przeciąganie 4 biegu zanim załączy 5 zdazały się tez szarpniecia mocnawe dosyc przy zmianie na wyższy bieg, pomyslałem niepotrzebnie wymieniałem olej, bo czytałem ze mogą być problemy po wymianie . no nic jeździłem dalej ale miedzy czasie szukałem info na temat takich objawów dużo postów na róznych forach bmw wskazuje na konwerter , częsta przyczyna dziwnych zachowań skrzyni !! ale po kolejnych 5 miesiącach ustało , po kolejnych 3-4 miesiącach znowu dziwne zachowanie a mianowicie przy około 100km/h i tylko w tym zakresie , delikatne dodawanie gazu powodowało ze auto zamiast przyspieszac zastanawiało się czy ma zredukowac czy przyspieszyć i wpadało w dziwne wibracje tarpanie układem przeniesienia napędu , mocne dodanie gazu normalnie -redukcja i szła, ale własnie delikatne dodawanie powodowało potarpywanie zapamiętajcie ten objaw to nie wywalicie kasy na naprawy skrzyni !!! dużo na ten temat szukałem znowu w necie i znalazłem dokładnie takie same objawy - przypadki tylko w e60 , kolesie pisali że po regeneracji konwertera wszystko wracało do normy i co zabawne zdaza się często ze juz po 100tys sypią się sprzęgła hydrokinetyczne w e60 , i z tego co poczytałem o objawach uszkodzonego konwertera to jest on najczęstrzym powodem dziwnego działania skrzyni , takze najpierw róbcie konwerter nim zaczniecie regenerowac skrzynie , i dobrze jest zrobic to zaraz jak tylko zaczyna świrować to nie uszkodzi skrzyni bo jazda z padającym konwerterem powoduje ze opiłki z niego lecą do skrzyni i uszkadza ją , koszty 700zł regeneracja konwertera + olej zamiennik castrola około 450zł lub oryginał około 800 cena razem z filtrem + jakies 500 robocizna , wziełem castrola bo zapewniali ze jest bdb leją go do kazdego automatu , zapłaciłem 1700 za wszystko ale skrzynka działa jak nowa , zadnych szarpnięć itp. dają na to 6miesiecy gwarancji , niby nieduzo ale jak by cos miało byc nie tak to szybko wyjdzie sobie mysle bo automat fuszerki nie zniesie i szybko ją ujawni . Jest duzo na ten temat ze skrzynie nie sa złe w tym aucie tylko konwertery powodują często usterki !!

 

I tu sie z tobą zgadzam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.