Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

przepraszam za ortografie , jestem z Czech,

dzisiaj rano jadac do pracy , uslyszalem jakies dziwne dzwieki z tylu samochodu. Nic dziwnego nie zauwazylem to zdecydowalem sie pojechac do mechanika po pracy.

W drodze do niego , jakies 300 m do celu , cos peklo i to wlasnie opona poleciala...dojechalem do mechanika modlac sie , no przyjechalem jeszcze na 70 % powietrza w oponie... :oops:

Mechanik patrzy na opone i widzi to , co na zdjeciach ponizej...

Podobno wlasciciel poprzedni musial niezle - i teraz nie wiem jak dokladnie po polsku wytlumaczyc - no zaciagniety reczny i kolka robimy samochodem :D ...poprostu tak potraktowal ten samochod , ze ja moglem sie zabic na autostradzie , bo wiekszosc czasu tam jezdzie i wiadomo ze nie 80 - chociaz i to by wystarczylo na niezly wypadek..

 

Moje pytanie , czy sadzicie , ze takie sprawianie moglo na tyle uszkodzic opony ze pekly , czy to moze byc spowodoweane jeszcze czym innym - zawieszenie itp..

 

Zgory dzieki za opinie

David

 

http://daduleztesina.rajce.idnes.cz/BMW_318d

http://daduleztesina.rajce.idnes.cz/BMW_318d_2#DSC_0014.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki nr DOT (czyli data produkcji)? Bo widać, że chyba nie są najświeższe :roll:

Rozcięcie od wewnątrz czy od zewnątrz? U mnie tak wyglądały opony od wewnątrz, bo poprzedni właściciel jeździł na ułamanej sprężynie z tyłu :duh:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W oponie na 3 fotce opasanie jest na wierzchu... :duh:. Jak można było na tym jeździć ? Poza tym, jak pisze kolega wyżej, opona mogła się rozsypać ze starości...
Opublikowano

Witam kolegowie,

dziekuje za reakcje

opony byly uszkodzone wewnatrz i sa z roku 2007

 

Sprawdze jeszcze te sprezyny , nowe opony juz sa wdrodze

 

Przy kupnie sprawdzalem tylko wizualnie no i myszlalem ze ten sezon jeszcze spoko wytrzymaja...no widocznie nie..

 

David

http://daduleztesina.rajce.idnes.cz/BMW_318d_2#DSC_0014.jpg
Opublikowano
mnie to wygląda jak normalnie ścięte opony od złej geometrii. widac ścięty bieżnik całkiem z jednej strony. ktoś tak jeżdził długo, nie widział, lub nie chciał widzieć i taki efekt. ścieło aż do osnowy, tak to wygląda na 3-cim foto.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Dokładnie od złej geometrii.

Prawdopodobnie uszkodzone są tuleje w tylnych wahaczach i koła stoją mocno w negatywie. Dodatkowo taki efekt uzyskamy gdy jeździmy ze zbyt niskim ciśnieniem w oponach.

 

Na pewno nie stało sie to ze starości i od "palenia gumy"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2007 rok wyklucza starą gumę, tak jak już koledzy napisali, problem z geometrią, tylko czym spowodowany :roll: sprawdź dokładnie zawieszenie (nie tylko z tyłu) i sprężyny, tak jak wspomniałem, bo w moim przypadku taki był problem i opony wyglądały podobnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam,

 

jak jutro czy w piatek opony nowe beda , to powiem mechanikowi o tej geometrii...tez sprawdzimy tuleje i sprezyny...

 

Tak myszlalem ze nie moze to byc tylko z "palenia gum" - dziekuje za nowe slownictwo :D -

 

Tylko lekko pamietam ze odrazu pytalem o gemetrie i mechanik mowil ze w tym aucie nie ma regulacji..czy cos w tym sesie ze nie ustawia sie tam geometrii :oops:

 

No jeszcze tutaj poczytam czy ktos ,cos podobnego mial czy geometrie robil i jak :search:

 

Bardzo dziekuje za opinie

 

David

http://daduleztesina.rajce.idnes.cz/BMW_318d_2#DSC_0014.jpg
Opublikowano

W zasadzie jedynym elementem regulacji jest śruba mimośrodowa (nr 10 na schemacie), ale ulegnie ona także przestawieniu gdy zużyją się tuleje w tylnym zawieszeniu.

 

Tu masz schemat tylnych wahaczy

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EU71&mospid=47630&btnr=33_0840&hg=33&fg=30

 

A jak jest po czesku "palić gumę"? :)

Opublikowano (edytowane)

cenne informacje

 

juz tez znalazlem tutaj na forum watek od Kameleon3000 o geometrii - warsztat w Kielcach - troche to jest z Krakowa , ale chyba wybiore sie tam ..

 

no i sprawdze te tuleje....

 

palenie opon po czesku - nic specialnego - gumování - co tez moze oznaczac eliminacje textu napisanego olowkiem - gumka :D

dlatego lepiej powiedziec gumování pneumatik , kurde ale wytlumaczenie :D

 

bardzo dziekuje za informacje...

 

Jak by cos bylo trzeba z Czech , czy po czesku - pytajcie

 

David

 

David

Edytowane przez DavidKrakow
http://daduleztesina.rajce.idnes.cz/BMW_318d_2#DSC_0014.jpg
Opublikowano
Sprawdź to zaraz po zalożeniu opon. Nowe mogą się bardzo szybko zniszczyć na niesprawnym zawieszeniu.
Opublikowano

:D

racja , trzeba szanowac opon...

i masz jakas propozycje na Krakow...

zgory dzieki

David

http://daduleztesina.rajce.idnes.cz/BMW_318d_2#DSC_0014.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.