Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ostatnio diagnozowałem E60 kolegi. Pacjent to 525d i nie odpala. Zczytane błędy to:

4212 4212 Gluehkerze Zylinder 1, Ansteuerung

4222 4222 Gluehkerze Zylinder 2, Ansteuerung

4232 4232 Gluehkerze Zylinder 3, Ansteuerung

4242 4242 Gluehkerze Zylinder 4, Ansteuerung

4252 4252 Gluehkerze Zylinder 5, Ansteuerung

4262 4262 Gluehkerze Zylinder 6, Ansteuerung

Powiedziałem co jest przyczyną tych błędów, jednak kolega wydaje się nie być pewny, dlatego oddal auto do niemieckich mechaników, którzy chcą mu wymienić główny komputer i wołają za to 1500 ojro.

Czy ktoś mógłby napisać dlaczego auto nie odpala?

Celowo nie piszę moich przypuszczeń żeby nic nie sugerować :)

Pozdrawiam

http://img396.imageshack.us/img396/9259/19415hz1.gif

http://img201.imageshack.us/img201/9973/dsc00909zuy.jpg

Opublikowano

No ja twierdzę, że to sterownik świec żarowych, ponieważ nie ma możliwości żeby wszystkie świece padły jednocześnie.

Auto z dnia na dzień paliło coraz gorzej, trzeba było długo kręcić żeby zaskoczyło i w końcu już nie odpaliło.

Nie mam za bardzo zaufania do tych mechaników, bo pewnie będą go chcieli skasować za wszystko, tylko nie za przyczynę usterki :?

Tym bardziej, że pisał mi, że zabrali mu z auta komputer, żeby tam coś zmajstrować, a żadnych błędów innych nie pokazywał.

http://img396.imageshack.us/img396/9259/19415hz1.gif

http://img201.imageshack.us/img201/9973/dsc00909zuy.jpg

Opublikowano

Wątpię by uszkodzone świece czy sterownik świec uniemożliwiły odpałkę w tych temperaturach.

 

Sent from my MT11i using Tapatalk 2

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano

Sterownik nic do tego nie ma bynajmniej w okresie letnim.Sam mam uszkodzony i tez mam takie błedy cały czas ale u mnie sprawa jest bardziej skomplikowana, bo napięcia nie sa prawidłowe. Auto odpala bez problemu :D :D

 

 

Swiece mozna wymienic dla potwierdzenia ( ja tak zrobiłem ) ,iz to nie one i sterownik ( tez wymieniłem ale padł ze względu na napięcie ) powoduję brak odpalania

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Innych błędów silnika nie ma, więc przyznam, że teraz mnie trochę zaskoczyliście :|

Może auto potrzebuje chociaż jakiś impuls od świec (niekoniecznie muszą grzać) aby odpalić?

Bo inne rozwiązania mi nie przychodzą do głowy.

http://img396.imageshack.us/img396/9259/19415hz1.gif

http://img201.imageshack.us/img201/9973/dsc00909zuy.jpg

Opublikowano

To napewno ale na co fachmanom komputer to nie wiem.Cos mi sie wydaje że wiedza co to

 

A gdzie masz to auto???W Polsce???

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Auto jest przy granicy NL/DE u mechaników niemieckich.

Zabrali komputer, bo stwierdzili, że plomby były naruszone i mapa zmieniona. Auto fabrycznie miało redukcję mocy do 163KM i wydaje mi się, że robiony był chip, ponieważ jedzie podobnie do 3.0d ;)

Nie wiem czy to może mieć wpływ, ale kilka dni wcześniej kolega miał spotkanie z sarną, jednak oprócz pękniętej kratki w zderzaku i lekko wgiętego błotnika nie było większych strat i auto paliło, jednak już kilka dni później zaczęły się problemy z odpalaniem.

http://img396.imageshack.us/img396/9259/19415hz1.gif

http://img201.imageshack.us/img201/9973/dsc00909zuy.jpg

Opublikowano
Aktualnie jestem w PL i nie mam dostępu do auta. Z resztą i tak stoi u mechanika (już ponad 2 tygodnie), więc nic nie będę mógł zrobić/sprawdzić :|

http://img396.imageshack.us/img396/9259/19415hz1.gif

http://img201.imageshack.us/img201/9973/dsc00909zuy.jpg

Opublikowano
Tak, dzięki za kontakt. Czekam na odpowiedź od kolegi jak aktualnie wygląda sytuacja i jeśli jeszcze coś da radę zrobić to będę działał :)

http://img396.imageshack.us/img396/9259/19415hz1.gif

http://img201.imageshack.us/img201/9973/dsc00909zuy.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nowe wieści.

Wymieniony sterownik świec na nowy i błędy dalej wywala te same, z tym że już bez 5 cylindra.

Pompa pracuje, tzn słychać ją po przekręceniu stacyjki.

Czyżby aż 5 świec do wymiany?

Auto kompletnie nie chce zaskoczyć, kręci i nic.

Po 3 tygodniach mechanicy oddali auto w takim stanie jak je dostali, stwierdzając że komputer jest w porządku.

Jakieś pomysły?

http://img396.imageshack.us/img396/9259/19415hz1.gif

http://img201.imageshack.us/img201/9973/dsc00909zuy.jpg

Opublikowano

To jacyś partacze, nie mechanicy.

Zaśpiewali za to, że NIC nie zrobili 220 euro, oczywiście nie dostali tyle, tylko 50 euro.

Oni obstawiali, że to komputer, okazało się, że komputer jest ok, więc po 3 tygodniach kolega stracił cierpliwość i auto zabrał.

Teraz (po wymianie sterownika świec) pokazuje błędy jak w pierwszym poście, jednak nie na 6 cylindrach tylko na 1,2,3,4 i 6.

Żadnych innych błędów nie ma, pompa paliwa pracuje.

Auto nawet nie próbuje zaskoczyć, zero reakcji silnika (po za samym kręceniem rozrusznika).

Dodatkowo zauważyłem, że nie było bezpiecznika od pompy paliwa (wsadziłem 20A wg opisu), bo bez niego chyba pompa nie może działać, więc to musiała być sprawka tych mechaników.

Nic więcej nie wymyślę, więc auto chyba będzie holowane do ASO.

http://img396.imageshack.us/img396/9259/19415hz1.gif

http://img201.imageshack.us/img201/9973/dsc00909zuy.jpg

Opublikowano
wystarczy jeden wtrysk, czy sprawdzić na wszystkich?

http://img396.imageshack.us/img396/9259/19415hz1.gif

http://img201.imageshack.us/img201/9973/dsc00909zuy.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdz synchronizacje ddm z ews ( cas ). Kolega mial cos takiego w e60 3.0d. Po zsynchronizowaniu auto pali normalnie.
Krzysztof
Opublikowano

Dzisiaj kolega dostał info od aso, że to wina sterownika silnika, chcą montować nowy, ponieważ twierdzą, że nie można kupić używanego i zakodować go.

Już nic z tego nie rozumiem :duh:

Być może jutro auto będzie u mnie pod domem i wtedy będę podejmował ostatnie próby - jeśli nie przyniosą efektów auto jedzie lawetą do PL.

http://img396.imageshack.us/img396/9259/19415hz1.gif

http://img201.imageshack.us/img201/9973/dsc00909zuy.jpg

Opublikowano
Dzisiaj kolega dostał info od aso, że to wina sterownika silnika, chcą montować nowy, ponieważ twierdzą, że nie można kupić używanego i zakodować go.

Już nic z tego nie rozumiem :duh:

Być może jutro auto będzie u mnie pod domem i wtedy będę podejmował ostatnie próby - jeśli nie przyniosą efektów auto jedzie lawetą do PL.

 

Sterownik silnika to bardzo prawdopodobna usterka... chipowanych ecu przez BDM, po OBD, by sie to nie stało... prawdopodbnie uszkodzony układ BGA na płycie sterownika... a dokładniej zimne luty (a raczej popękane)... przy uderzeniu dodatkowe drganie spowodowało nasilenie, a po kilku dniach śniedź przypieczętowała sprawę...

Opublikowano

Dzięki za wszystkie podpowiedzi :cool2:

Ostatecznie auto zostało w aso na wymianę sterownika silnika.

http://img396.imageshack.us/img396/9259/19415hz1.gif

http://img201.imageshack.us/img201/9973/dsc00909zuy.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.