Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Jestem przed zakupem BMW 528i z gazem i ostatnio słyszałem złe opinie na temat współpracy BMW z LPG... Czy to prawda??? Czytam różne tematy i ja trzymam się zdania że jak dobra instalacja to bd chodzić ale chciałbym poznać opinie użytkowników Tego właśnie silnika z gazem... Auto bd kupione w UK więc ryzyko jest ale chciałbym znać wasze zdanie.. Pozdrawiam Wojtek:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobry zakład gazowniczy potrafi zamontować instalację do każdego silnika.Ja posiadam instalację zamontowaną w Polsce w dwóch autach BMW (E36 1.8M43 instalacja ponad 7 lat i E39 2.0M52 ponad 3 lata ) na razie jest ok.Kolega ma w swoim E39 528 automat silnik na pojedynczym vanosie od 3 lat i też nie narzeka.Napisz coś o instalacji w swoim aucie wtedy będzie prościej,jak silnik na niej działa.Sam jestem ciekaw opinii innych jak Angole dają sobie radę z instalacjami gazowymi.
Opublikowano
Posiadam BMW 528i z gazem ( aktualnie na sprzedaż :) ) Zdecydowanie polecam ten silnik. Posiadam nie wiem jakiej firmy instalacje ( chyba Alesio ale nie jestem pewny). Kosztowała 4500 zł , ale warto było. Nie ma zadnej róznicy pomiedzy jazdą na gazie i na benzynie. Zdecydowanie polecam. Na trasie potrafie zejść poni9żej 10l gazu na 100km.
Opublikowano
BMW 528i dopiero bd kupował... dlatego też pytam.. Wcześniej przez 3 miesiące jeździłem BMW 520i + LPG Anglik i właśnie przy prędkości 80-90 były jakieś drgania a powyżej już nie i to właśnie na gazie... Teraz chce kupić auto na dłużej i właśnie 528i... Mam nadzieję że bd chodzić:) Słyszałem że 528i ma dobre spalanie , fajnie jeździ i jest stosunkowo dobrym mało awaryjnym silnikiem... Najważniejsze żeby chodziła na LPG... Pzdr :)
Opublikowano
520, 523, 528 jest jedno i to samo tylko większe pojemności. Każdy z tych silników dobrze jeździ na gazie. Potrzebny tylko zaufany fachowiec i tyle. Ja u siebie mam Landi Renzo od roku i nie narzekam tylko chwale. Podobno jak gaziarz jest nie ogarnięty to może być problem przy załączeniu vanosa. I dziesiątki innych problemów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem e39 528i +LPG i było super. Instalacja nie była jakaś rewelacyjna, bo kosztowała 2500zł, ale znajomy dobry "gazownik" super mi ją ustawił i nie odczuwałem różnicy w jeździe między benzyną a gazem, spalanie w trasie 10-12, miasto 16l/100km. Podobno ważne, żeby z paliwa na gaz przełączało się dopiero jak silnik będzie w pełni rozgrzany i to była moja bolączka, bo robię bardzo krótkie trasy (taka praca) i zanim silnik się rozgrzał i przełączył na gaz, to ja już byłem na miejscu i instalacja w moim przypadku nie miała sensu. Ale jak ktoś robi dłuższe trasy niż 5km, to polecam! 100 kilometrów w trasie za około 30zł, to super wynik, dizlem ciężkie do osiągnięcia, no i piękna praca sześciu cylindrów w jednym z najlepszych silników BMW :cool2:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
35st wystarczy. Mi się przełącza jak przekroczy niebieskie pole. Nie wiem jaki sens jest ustawiać na 90st.

 

Podobno zdrowiej dla silnika, tak mi powiedział specjalista, człowiek się zna, na ustawienia gazu zjeżdżali się ludzie z całego woj.Warmińsko-mazurskiego. No ale może to było jego "widzi-mi-się".... Fakt jest taki, że silnik 2,8 ładnie się gazuje i dobrze się sprawuje.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Rozchodzi się tylko o przejście gazu z fazy ciekłej na lotną. Potrzebna jest wtedy odpowiednia temp w parwoniku by nie zamarzł. Dla silnika wsio ryba jaka jest temp jak gaz będzie w takiej samej postaci. Raczej było to jego widzi mi się.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no to od dziś zaczynam szukać zagazowionej 528i :D

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
w moim e39 ma m52TUb25. gaz KME diegoG3. nie najnowszy ale juz jest w samochodzie od 2008 roku. szczerze to tylko wymiana filtrow, przy tym podlaczenie do kompa i sprawdzenie czy cos sie nie dzieje i dalej w droge :D co do temperatury to 35 stopni wystarczy w zupelnosci. 90 to jakas przesada. przeciez jakby byla taka temperatura potrzeba to takie firmy jak KME lub BRC by to zalecaly i bylaby to pewnie temperatura domyslnie ustawiona w sterowniku :duh:
Opublikowano

no wlasnie. przy niskie temperaturze to jest prawda, ale 35 stopni spokojnie wystarcza.

zreszta probowal ktos przelaczyc na gaz wczesniej niz 35 stopni?

silnik zachowuje sie jakby sie dlawil i nie rowno pracuje. przynajmniej ja tak mialem jak padla mi pompa paliwowa i musialem awaryjnie odpalic autko z gazu zeby wrocic do domu

Opublikowano
To zalezy od tego jaki masz sterownik i jakie korekty poustawiane. Ja mam staga 200 i tutaj w sumie jest tylko mapka, a korekty po temp, cisnieniu i obrotach ustawione na sztywno przez producenta. Wychodzi kicha, bo nawet przy idealnie wystrojonej instalce zdarza sie przydusic po przelaczeniu w temp 35 stopni. Na forum gazowym ludki ustawiaja temp przelaczenia 15 stopni i jest ok, pod warunkiem ze wszystkie korekty ustawisz wzorowo a sterownik ma odpowiednie mozliwosci. Bardzo istotny jest montaz i strojenie. W praktyce ciezko znalezc kogos, kto montaz robi zgodnie ze sztuka i stroi instalke chocby na korekty lambdy podgladniete np w inpa. Nawet dobre graty nie gwarantuja sukcesu gdy gazownik kolektor nawierci jak mu wiertlo podejdzie i to koniecznie bez zdejmowania... Niestety, z moich obserwacji to 90% gazownikow to ludzie niekompetentni i nie kumaja podstawowych spraw. To jest wlasnie przyczyna do narzekania na instalacje gazowe, a co do BMW... Auto do zagazowania jak kazde inne, wymaga tylko lepszego sterownika i precyzyjnych wtryskow.
Opublikowano (edytowane)
tez mam valteki czerwone. smiga ladnie . sa to bardzo proste wtryski. podobo sie je kaibruje recznie przy pomocy jakiegos przyzadu co jakis czas. tak slyszalem od gaziarzy :D kiedys jak zakladalem sekwencje do m20 pytalem gaziarza czy do wiercenia sciagaja kolektor. powiedzial tak: jak pan chce to tak ale to bedzie doplata:D zapytalem go co w takim razie z ewentualnymi opilkami po nawiertach (m20 kolektor aluminiowy). powiedzial ze nic. drazac temat zapytalem a co bedzie jak sie okarze po montazu ze mi sie zawory nie domukaja i trace cisnienie na cylindrach z powodu opilka ktory sie dostal do gniazda zaworowego? speszyl sie i powiedzial ze sciagnie go w cenie:D Edytowane przez l.gomulski
Opublikowano
kolega ma kilka lat już instalkę i tylko reguluje wraz ze zmianą filtrów. Wiele osób na nie narzeka i chciał bym wiedzieć czy negatywnie wpływają na użytkowanie auta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nigdy jakoś mnie nie interesowało czemu przełącza sie na gaz przy jakiejś temperaturze, wydawało mi się, że to dla dobra silnika.....

Co do tej temperatury 35st, żeby gaz z płynnego zmienił sie w lotny, to mam ciekawostkę, mialem kiedyś e30 323i+LPG, kolega ją ode mnie kupił i przerobił na przemyt fajek z Rosji, wybebeszył zbiorniki i tam pakował towar, a BMKA odpalała i jeździła tylko na gazie, nawet zimą. Paliła bez problemu, nie szarpała i tak zrobił kilkadzieiąt tysięcy, aż mu ją zabrali celnicy :D

Także da rady nie patrzeć na te 35st :D tak jak wspomniany kolega, pytałem go czy nie szkoda mu motoru, bo chodził jak dzwon, miał to gdzieś tymbardziej, że e30 zarobiła mu na e60, a był to rok 2005...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Zapewne miales tam zwykla instalacje a nie sekwencje. Parownik nie jest ogrzewany po to zeby gaz przeszedl w faze lotna tylko po to zeby przez zmianie w faze lotna parownik nie zamarzal. Tzn parownik to jest kawalek puszki w ktorej gaz ma sie rozprezyc. Jak wiadomo z podstawowki przy rozprezaniu gazow spada ich temperatura wiec trza to ogrzac:D takie jest moje rozumowanie. Jak jest inaczej to mnie poprawcie. Z checia dowiem sie jak to jest
Opublikowano
pytalem gaziarza czy do wiercenia sciagaja kolektor. powiedzial tak: jak pan chce to tak ale to bedzie doplata:D zapytalem go co w takim razie z ewentualnymi opilkami po nawiertach (m20 kolektor aluminiowy).

 

Zasadniczo to gaziarze podczas nawiercania kolektora to pchaja sprezone cisnienie do koelktora przez przepustnice i opilki sie wydmuchiwane przes otwor ktory sie nawierca.

Opublikowano
U mnie kolektor był ściągany. I nie ma czegoś takiego jak dopłata do ściągnięcia kolektora :duh: Potem się ludzie dziwią i mówią że silnik bierze olej bo gaz jest suchy. Takie pierdoły się przyjęły i ludzie powielają. Jeszcze olej do LPG świece cewki się zdarzają. Paranoja.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie mam trochę inne pytanie, wczoraj spotkałem kolegę, zaproponował mi zamiane mojej baśki na 535i+lpg(stag), skrzynia manual, starsza od mojej bo 1996r, ale w bardzo ładnym stanie, full wypas, skóry itd.... no i teraz nie wiem co mam zrobić, bardzo zastanawia mnie spalanie, bo to już 8 cylindrów, tak mi sie wydaje.. Pocieszyliście mnie, że na gaz szybko może się przełączać, więc zaczyna mi się to podobać, ale ile taki potwór może spalić gazu w mieście i w trasie, dodam, że moja potrafi spalić mi nawet 12l ropy, średnio teraz 10, trasa 6-7l/100km, ale tak jak wspominałem,głównie robię bardzo krótkie trasy, do 5km i przystanek, taka praca.. ale jeżdżę sporo, dodam, że kolega proponuje mi dopłatę 5000zł, to też kuszące, ale cofam się rocznikowo, więc to nie rewelacja... Co myślicie, co z tym spalaniem?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

w lato praktycznie po odpaleniu się przełączy, gorzej zimą. Musisz przejechać ok 2-3km nie ma co czarować. Ja musze zatankować w zimę za 200zł i tyle wypali ale nie robię aż takich krótkich dystansów. A spalanie to w 12-13 w trasie się zmieścisz. W mieście licz 15-22l gazu. 22l gazu to 11 ON. A więc i tak korzystnie.

 

V8 również dobrze się sprawuje na LPG. I ten silnik nie ma bodajże vanosa ale pewny na 100%| nie jestem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znalazłem dziś temat o spalaniu 535i, wiele osób pisze, że w mieście spokojnie poniżej 20litrów LPG... dodając, żę nie przekraczają 2000obrotów, bo to i tak wystarcza do dynamicznej jazdy, trochę syli się to z sensem kupowania takiej mocy żeby później jeździć do 2000obrotów... Dodatkowo inni pisali, że ich 520 czy 525, a nawet 528 palą tyle samo, a nawet więcej, sam miałem 528 z gazem i paliło mi minimum 15-16 w miwście przy spokojnej jeździe, a nawet do 20 zimą... wydaje mi się, że przy potrzebie wykarmienia dwóch mord więcej taki silnik musi spalić 2 dychy minimum... Jeździłem nią dzisiaj, tą kolegi 535, fajnie :D tak lekko i miękko przyśpieszała, 4 bieg prędkość 60km/h troszkę gazu i po chwili 140... Spróbowaliśmy się od 100 do 200km/h na dwupasmówce, dostałem w dupę, ale tylko o długość samochodu :mrgreen:

Przeliczyłem dziś spalanie, teraz za 100zł robię 170 km, spalanie 10.5l/100km, gazu za 100zł kupię 35 litrów i żeby zrobić 170km spalanie musiałoby być w okolicach 21 litrów, nie wiem czy to jest osiągalne przy moim specyficznym jeżdżeniu...

No ale ta kultura pracy, cisza i mniej skomplikowany silnik. Kolega jeździ kilka lat, tylko filtry i olej wymienia, a ja co miesiąc z nowym problemem weekend w garażu, no ale wie, że już wszystko powymieniałem :D

Zamienilibyście Wasze common raile na 535 w super stanie?

Znalazłem dziś ofertę sprzedaży wręcz identycznej, nawet felgi te same, jedynie u kolegi zderzak założył poliftowy, to jeszcze lepiej wygląda :wink:

 

http://otomoto.pl/bmw-535-g-sekwencja-manual-full-opcja-C25586779.html

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.