Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tak sobie mysle ze moze by jakis pozew zbiorowy zlozyc przeciwko: subaru, audi, bmw! Nie dosc ze montuja 4x4 w samochodach o mniejszej mocy niz 200KM (moze ich inzynierowie nie widza ze to nie ma sensu), ale przede wszystkim montujac taki naped narazaja zycie milonow kierowcow. Majac bezpieczne rozwiazania fwd, rwd stosuja taki dziwactwo, ktore dezinformuje kierowcow o prawdziwych warunkach drogowych, powoduje same zagrozenia a to juz jest narazenie zycia.
  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zacznij od pozwu przeciw koncernom tytoniowym.

 

Uważam, ze napęd 4x4 moze mieć sens nawet w aucie o mocy 60 KM. O ile ktoś go używa w miejscu gdzie to potrzebne a nie próbuje bić rekordów prędkości na autostradzie.

 

Jedyny problem jaki jest z napędem 4x4 to powszechne mniemanie o jego wyzszym bezpieczeństwie. Im szybciej ludzie zrozumieją ze to mit tym będzie lepiej. Dla wszystkich.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Zacznij od pozwu przeciw koncernom tytoniowym.

 

Uważam, ze napęd 4x4 moze mieć sens nawet w aucie o mocy 60 KM. O ile ktoś go używa w miejscu gdzie to potrzebne a nie próbuje bić rekordów prędkości na autostradzie.

 

Jedyny problem jaki jest z napędem 4x4 to powszechne mniemanie o jego wyzszym bezpieczeństwie. Im szybciej ludzie zrozumieją ze to mit tym będzie lepiej. Dla wszystkich.

 

Pelna zgoda!

 

Najlepszego w 2013!

Opublikowano

A specjalnie dla kolegi conner dopisze, ze owszem napęd 4x4 w BMW przekłada sie na bezpieczeństwo, ale w stopniu negatywnym. Tzn realnie je pogarsza. Być może pogorszenie właściwości jezdnych w zakresie zdolności do pokonywania zakrętów pogarsza sie w sposób minimalny, ale jak widać taki napęd robi spustoszenie w głowie kierowcy dając mu fałszywe poczucie bezpieczeństwa. W życiu bym nie dał takiego auta żonie bo kompletnie nie miała by z napędu informacji jak bardzo jeśt ślisko na drodze i jechała by zbyt szybko w stosunku do warunków.

 

Taką samą logiką można potraktować każdy element umożliwiający uruchomienie samochodu. Jak działa, to znaczy, że można jeździć, dając złudne poczucie bezpieczeńsywa. Jak nie działa, to znaczy, że warunki nie pozwalają i basta :-)

Opublikowano

z dyskusji z argumentami zeszlismy na jakies filozoficzne gadki szmatki ...

 

Pomijam ze po raz kolejny odchodzimy od tematu i gadamy o przewadze RWD nad 4x4 badz odwrotnie. Kazdy naped na swoich zwolennikow iprzeciwnikow i nie poruszajmy tego ,w kazdym watku gdzie pojawia sie slowo ... X - Drive...

Opublikowano
Ale czyja to winna ? Temat jest jasny o x-drive a zwolennicy rwd zaczynaja gadki typu : " po co x ? Skoro rwd jest szybsze bezpieczniejsze i mniej pali ? A tak generalnie to czemu fwd i awd istnieje ? Zupełnie bez sensu ! " a walka na argumenty jest i bedzie , dobrze ze bmw nie robi fwd bo jeszcze grubsza dyskusja by była :-)
Opublikowano
juz robi .... ale akurat w tym modelu to bedzie jak najbardziej zrozumiale... samochod ma byc praktyczny a nie dawac radosc. Niestety w motoryzacji trzeba isc do przodu a przedewsztykim gonic konkurencje... Chce sie byc liderem Premium to trzeba miec samochody w kazdym segmencie.
Opublikowano
Ale czyja to winna ? Temat jest jasny o x-drive a zwolennicy rwd zaczynaja gadki typu : " po co x ? Skoro rwd jest szybsze bezpieczniejsze i mniej pali ? A tak generalnie to czemu fwd i awd istnieje ? Zupełnie bez sensu ! " a walka na argumenty jest i bedzie , dobrze ze bmw nie robi fwd bo jeszcze grubsza dyskusja by była :-)

Fwd tez ma swoje zalety. Tak samo jak i 4x4. Byłoby super gdyby dyskusja zmierzala do tego by zdobywać nowa wiedzę. Po to by świadomie wybrać rodzaj napędu stosownie do potrzeb, oczekiwań czy zwyczajnie sympatii. Tylko tyle i aż tyle.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Akurat z tego co czytalem to modele bmw, ktore w przyszlosci maja miec xdriva od poczatku sa projektowane biorac pod uwage xdrive. Rozklad mas jest nawet nieznacznie korzystniejszy. No i ta dodatkowa super masa nie jest na dachu :-) tylko obniza bardziej srodek ciezkosci.

Niestety tak nie jest. To co prawda test 1 ale w 3 może być tylko gorzej...

 

The weight of the M135i xDrive (1580 kg checked by us with full tank, 54.2% at the front, 45.8% rear).

Consumption 11.9 L/100km during the review (on B roads).

 

 

Wiecej:

http://www.asphalte.ch/news/2012/12/essai-bmw-m135i-xdrive/

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Obciążenie osi to jest wartość maksymalna z jak poradzi sobie zawieszenie auta. W tych liniach ktore podajesz nie ma podanego rzeczywistego obciążenia a jedynie to dopuszczalne, podawane przez producenta. Jest ono zależne od opcjonalnego wyposażenia i prawdopodobnie w teście wzięto dane z homologacji, a w pierwszym linku z danych ogólnych dla wersji "golas".

 

Jednak waga w obu testach jest bardzo zbliżona do siebie (1580 i 1590kg). Jak dla mnie to jest kosmos. U mnie zmierzone jest 200 kg mniej choć jak wiadomo e87 samo w sobie jest cięższe od F20.

 

O ile zanim dotarłem do tych pomiarów zastanawiałem sie nad xdrive M135i tak teraz tak ciężkie auto odpada. Szczególnie, ze jest tak niekorzystny rozkład mas.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
...zastanawiałem sie nad xdrive M135i tak teraz tak ciężkie auto odpada. Szczególnie, ze jest tak niekorzystny rozkład mas.

 

No tak auto „kicha” :mrgreen: … przez te masy :mad2: :mrgreen: zupełnie nie nadaje się do miasta rond :cool2: (Szczecin)…

 

Po co Ci idealny rozkład masy w takim aucie (4x4) :idea: , na autostradzie jest NIE ważny (wg Twoich wpisów tylko tam sporadycznie „ciśniesz”) a w mieście auto i tak bezpiecznie pojedzie w każdym zakręcie x2 od tego co jest akceptowalne…

 

Jakby obecne 135xi miało zawieszenie podwyższone i zmiękczone (takie małe "all road city" w wykonaniu BMW) to dla mnie byłby ideałem jako auto miejskie.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Do jeżdżenia po mieście i szczecińskich rondach to co mam wystarcza mi aż nadto.

 

Mam w planie zrobić auto zgodnie ze sztuka. Lekkie i wyważone. Na bazie M135i było by to bardzo trudne. Ideałem było by mieć za bazę 2.0 280KM F20 z wyjściowa masą ok 1400 kg.

 

Obecnie mam zmierzone 1360 kg i myślałem ze to b. Dużo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
waga konkret :cool2: przy ośce i posiadanej mocy auto musi dawać fun :cool2: :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Moc będzie na wiosnę. Planuje coś ponad 300 KM. Zobaczmy czy sie uda. Z fanem prawdę mówiąc trochę słabo. To diesel i automat. Owszem przyspieszał nawet niezle (troche ponad 5s do setki), ale nic poza tym. Wiecej fanu daje Cooper S mimo fwd (o ile jest sucho). Ale to auto ma dawać względny komfort i być praktyczne na codzień i takie jest więc nie narzekam.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Eee tam przede wszystkim musi miec zeszperowany tyl i wtedy czy jest ciezki czy lekki, czy ma 250 czy 300 to juz nie ma wiekszej roznicy :-)
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.