Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak w temacie ktos posiada juz bemie F30 w napedzie 4x4? jak sie spisuje porownujac do napedu na tyl?

Kiedy bedzie dostepny naped w wersji F31?

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jak w temacie ktos posiada juz bemie F30 w napedzie 4x4? jak sie spisuje porownujac do napedu na tyl?

Kiedy bedzie dostepny naped w wersji F31?

Odbieram w przyszły poniedziałek to zdam relację

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... no to gratuluje i czekamy na bogate wnioski i byc moze jakas fotka:)
Opublikowano
jak sie spisuje porownujac do napedu na tyl?

maja :mad2:

 

jak każde auto 4x4 w porównaniu do analogicznej ośki:

- bezpieczniejsze (przewidywalne/powtarzalne dla każdego kierowcy),

- wolniejsze,

- głośniejsze,

- większe spalanie.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak sie spisuje porownujac do napedu na tyl?

maja :mad2:

 

jak każde auto 4x4 w porównaniu do analogicznej ośki:

- bezpieczniejsze (przewidywalne/powtarzalne dla każdego kierowcy),

- wolniejsze,

- głośniejsze,

- większe spalanie.

no wiesz w nowych autach 4x4 roznie to bywa ale

 

- napewno nie jest wolniejsze - a nawet czasmi ma 0-100km/h lepsze osiagi

- glosniejsze tego nie zauwazylem w autach z roku produkcji roznych marek 2009-2012

 

chce sie dowiedziec jak spisuje sie w serii 3 bo tradycyjny naped zrobil na nie super wrazenie a jak teraz dojdzie 4x4 to jeszcze lepiej:)!?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakoś nie kumam zachwytu nad 4x4. Podpisuję się pod tym co napisał AO i dodam, że w normalnej eksploatacji nie ma żadnej różnicy w prowadzeniu między RWD i AWD (normalna eksploatacja czyli "przepisowe" prędkości, publiczne drogi, dojazdy do pracy, wyjazdy na wakacje itd) A wywalanie ok. 10kzł na X, który tak naprawdę przydaje się kilka/kilkanaście dni w roku czyli pierwsze śniegi, zasypany parking, wyjazd na narty, oblodzony podjazd (choć i tam x nie da rady), a na dodatek psującego się (znajomi w x3 i x5 walczą z cieknącymi mostami i przekładniami głównymi) to troszkę sztuka dla sztuki. Ale oczywiście to tylko moje skromne zdanie.
Opublikowano
Jakoś nie kumam zachwytu nad 4x4. Podpisuję się pod tym co napisał AO i dodam, że w normalnej eksploatacji nie ma żadnej różnicy w prowadzeniu między RWD i AWD (normalna eksploatacja czyli "przepisowe" prędkości, publiczne drogi, dojazdy do pracy, wyjazdy na wakacje itd) A wywalanie ok. 10kzł na X, który tak naprawdę przydaje się kilka/kilkanaście dni w roku czyli pierwsze śniegi, zasypany parking, wyjazd na narty, oblodzony podjazd (choć i tam x nie da rady), a na dodatek psującego się (znajomi w x3 i x5 walczą z cieknącymi mostami i przekładniami głównymi) to troszkę sztuka dla sztuki. Ale oczywiście to tylko moje skromne zdanie.

:jawdrop: chyba tak naprawdę nigdy nie użytkowałeś 4x4 bo to co piszesz rozmija się z prawdą i to dość znacznie.

Od 4 lat jeżdżę A4 w quattro i różnica do jednej ośki jest kolosalna. Fakt pali więcej ale dla bezpieczeństwa ten 1-2 litry to pan Pikuś. Kolego 4x4 przede wszystkim sprawdza się na mokrej nawierzchni a u nas taka występuje i to dosyć często. Jeżeli tak jak piszesz ktoś chciałby coś na śnieg to polecam skuter śnieżny. Nawet najlepsze 4 kółka nie dadzą mu rady w takich warunkach. :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... krotko jak nie zasmakujesz to nie wiesz o czym piszesz - mi naped 4x4 uratowal 2 razy zycie. teraz w garazu musi stac przynajmniej 1 woz z napedem 4x4 :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakoś nie kumam zachwytu nad 4x4. Podpisuję się pod tym co napisał AO i dodam, że w normalnej eksploatacji nie ma żadnej różnicy w prowadzeniu między RWD i AWD (normalna eksploatacja czyli "przepisowe" prędkości, publiczne drogi, dojazdy do pracy, wyjazdy na wakacje itd) A wywalanie ok. 10kzł na X, który tak naprawdę przydaje się kilka/kilkanaście dni w roku czyli pierwsze śniegi, zasypany parking, wyjazd na narty, oblodzony podjazd (choć i tam x nie da rady), a na dodatek psującego się (znajomi w x3 i x5 walczą z cieknącymi mostami i przekładniami głównymi) to troszkę sztuka dla sztuki. Ale oczywiście to tylko moje skromne zdanie.

:jawdrop: chyba tak naprawdę nigdy nie użytkowałeś 4x4 bo to co piszesz rozmija się z prawdą i to dość znacznie.

Od 4 lat jeżdżę A4 w quattro i różnica do jednej ośki jest kolosalna. Fakt pali więcej ale dla bezpieczeństwa ten 1-2 litry to pan Pikuś. Kolego 4x4 przede wszystkim sprawdza się na mokrej nawierzchni a u nas taka występuje i to dosyć często. Jeżeli tak jak piszesz ktoś chciałby coś na śnieg to polecam skuter śnieżny. Nawet najlepsze 4 kółka nie dadzą mu rady w takich warunkach. :lol:

 

Jeździłem sporo x3 i e92 xDrive (miałem 2 lata e92 RWD i mam doskonałe porównanie) i tak jak napisałem w normalnej jeździe różnicy specjalnie nie ma. Ale to kwestia indywidualnych odczuć i priorytetów...

Wyrażam swoją opinię i nie musisz mnie do niczego przekonywać, bo nie o to chodzi.

Opublikowano
Jakoś nie kumam zachwytu nad 4x4. Podpisuję się pod tym co napisał AO i dodam, że w normalnej eksploatacji nie ma żadnej różnicy w prowadzeniu między RWD i AWD (normalna eksploatacja czyli "przepisowe" prędkości, publiczne drogi, dojazdy do pracy, wyjazdy na wakacje itd) A wywalanie ok. 10kzł na X, który tak naprawdę przydaje się kilka/kilkanaście dni w roku czyli pierwsze śniegi, zasypany parking, wyjazd na narty, oblodzony podjazd (choć i tam x nie da rady), a na dodatek psującego się (znajomi w x3 i x5 walczą z cieknącymi mostami i przekładniami głównymi) to troszkę sztuka dla sztuki. Ale oczywiście to tylko moje skromne zdanie.

:jawdrop: chyba tak naprawdę nigdy nie użytkowałeś 4x4 bo to co piszesz rozmija się z prawdą i to dość znacznie.

Od 4 lat jeżdżę A4 w quattro i różnica do jednej ośki jest kolosalna. Fakt pali więcej ale dla bezpieczeństwa ten 1-2 litry to pan Pikuś. Kolego 4x4 przede wszystkim sprawdza się na mokrej nawierzchni a u nas taka występuje i to dosyć często. Jeżeli tak jak piszesz ktoś chciałby coś na śnieg to polecam skuter śnieżny. Nawet najlepsze 4 kółka nie dadzą mu rady w takich warunkach. :lol:

 

Jeździłem sporo x3 i e92 xDrive (miałem 2 lata e92 RWD i mam doskonałe porównanie) i tak jak napisałem w normalnej jeździe różnicy specjalnie nie ma. Ale to kwestia indywidualnych odczuć i priorytetów...

Wyrażam swoją opinię i nie musisz mnie do niczego przekonywać, bo nie o to chodzi.

Tak jak piszesz też wyrażam swoja opinię i odczucia. Przekonywać nikogo nie mam zamiaru bo każdy śmiga tym na co ma ochotę :lol:

Opublikowano
- wolniejsze

 

hehe, szczególnie ze startu zatrzymanego na mokrym 4x4 jest wolniejsze :mrgreen:

Opublikowano

nie mówi/pisze się o przykładach w warunkach "ekstremalnych" czy pomiarze 0-100 dla "mocnych" aut, które ze względu na brak trakcji przy niskich prędkościach (0-100km/h) mogą tabelarycznie wypaczać...

 

podawanie przykładu, że płóg śnieżny jest szybszy bo przejedzie szybciej przez zaspy niż auto osobowe jest lekko bez sensu

 

ośka ze względu na ten sam motor ale mniejsze straty mocy na kołach MUSI być szybsza, ze względu na masę i dodatkowe tarcie w 4x4 MUSI mniej palić i być cichsza niż wersja 4x4...

4x4 ze względu na dodatkowe podzespoły MUSI też być bardziej awaryjne...

 

to są podsatwy: logiki, mechaniki, fizyki :mrgreen:

 

p.s. miałem 2 auta konkurencyjnych marek z napędem 4x4, mi osobiście nie leżały dlatego zostały sprzedane (ostatnie zamienione) szybciej niż planowałem używać...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
nie mówi/pisze się o przykładach w warunkach "ekstremalnych" czy pomiarze 0-100 dla "mocnych" aut, które ze względu na brak trakcji przy niskich prędkościach (0-100km/h) mogą tabelarycznie wypaczać...

 

podawanie przykładu, że płóg śnieżny jest szybszy bo przejedzie szybciej przez zaspy niż auto osobowe jest lekko bez sensu

 

ośka ze względu na ten sam motor ale mniejsze straty mocy na kołach MUSI być szybsza, ze względu na masę i dodatkowe tarcie w 4x4 MUSI mniej palić i być cichsza niż wersja 4x4...

4x4 ze względu na dodatkowe podzespoły MUSI też być bardziej awaryjne...

 

to są podsatwy: logiki, mechaniki, fizyki :mrgreen:

 

p.s. miałem 2 auta konkurencyjnych marek z napędem 4x4, mi osobiście nie leżały dlatego zostały sprzedane (ostatnie zamienione) szybciej niż planowałem używać...

 

No tak logika jak najbardziej słuszna. Jeszcze jak weźmiemy pod uwagę prędkość wiatru to pomiary wyjdą nam relatywnie porównywalne :lol:

Ludzie wiadomo że ośka będzie miała prędkość max większą niż 4x4, natomiast 0-100 to różnie bywa przy czym na śliskiej nawierzchni to wiadomo. Spalanie też większę i do tego nie trzeba jakiejkolwiek wyższej matematyki. Ja natomiast pisałem o dużej różnicy w zakresie prowadzenia pojazdu co przekłada się na bezpieczeństwo.

A tak przy okazji bo jeszcze nie miałem okazji spotkać na drodze co to jest płóg :jawdrop:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy, po pierwsze macie problemu z cytowanie. Nie cytuje się poprzedzających wypowiedzi, bo niepotrzebnie wydłuża to wątek...

Po drugie piszecie kolejne bzudry, które są powielanie przy okazji e9X, e46, e6X itp. Było to jużporuszane milion razy, wyższość napędó na rękach i nogach i na czterech łapach i znowu się tworzy koljny bdurny temat.

Odpowiedź już padła, niebawem forumowisz dostanie do ręki model z napędem na 4 koła i na pewno sie podzieli wrażeniemi, mam nadzieję żę znajdzie sie to wszystko w odzielnej galeri...

 

PZDR>

Opublikowano
A tak przy okazji bo jeszcze nie miałem okazji spotkać na drodze co to jest płóg :jawdrop:

 

to może widziałeś pług , humanista nie widzi "płógu" ale widzi "szybkość" 4x4 :wink: , najważniejsze, że Twoje 4x4 jest super w każdych warunkach...

 

masz szczęście, że trafiłeś super auto, zazdroszczę właściwego dla siebie wyboru, ja miewam zdecydowanie mniej szcześcia dlatego co trzecie auto to wtopa...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

udało mi się skończyć program gimnazjum...

 

wracając do postu kolegi Maja22,

 

4x4 ma jedną wielką zaletę: szeroko rozumiane BEZPIECZEŃSTWO :cool2: :cool2:

inne zagadnienia to niestety już porażka

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Zbieram się z zamiarem kupna F31 x-drive 328i dla żony,doceniam ten system,bo jeżdżę sam F25 i uważam że się sprawdza,szczególnie w materii bezpieczeństwa.

Jednak w konfiguracji auta na stronie BMW zabrnąłem w ślepy zaułek :shock: nie kumam który silnik jest z x,a który z s drive :duh: żadnej informacji :?: Po rozeznaniu i rozmowie z dilerem stwierdzam,że F31 xdrive 328i jeszcze nie figuruje w cenniku,ale.....można już składać zamówienia(rozumiem w ciemno :duh:) limuzyna wiem ile kosztuje,ciekawi mnie cena Touringa w M pakiecie :?: :?: :?:

Opublikowano
Dorzuć różnicę ceny pomiędzy F30 328i a 328xi do ceny F31 328i i pomylisz się max o kilkaset złotych.
Opublikowano

No i 3 tygodnie zleciały a z nimi już 3,5 kk.

Wrażenia super. Autko śmiga aż miło, a jazda po łukach to sama przyjemność szczególnie na mokrym :D

I spalaniem jestem miło zaskoczony średnio 9,5 a miasto to niecały litr więcej (0 trybu eco :wink: ) - nie wiem po co mu ten tryb dali bo jakoś nie pasuje do charakteru samochodu.

Z minusów to na razie takie akceptowalne: niezbyt wygodne zamykanie bagażnika oraz przeciętne wyciszenie.

Największy plus: tryb sport+

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiedz jeszcze o różnicach napędu w stosunklu do audi?? Wkońcu ta sama klasa i wielkość pojazdu....

 

PZDR>

Opublikowano
Powiedz jeszcze o różnicach napędu w stosunklu do audi?? Wkońcu ta sama klasa i wielkość pojazdu....

 

PZDR>

Oba mają taki sam standardowy rozdział mocy. Natomiast skrajne wartości już się różnią i to czuć podczas jazdy. Audi przód max 65 tył max 85. BMW przód i tył max 100.

Wpływ na prowadzenie ma także fakt iż Audi jest wyższe (allroad), jakieś 200 kg cięższe i ma bardziej miękko zestrojone zawieszenie. Dodatkowo audi ma kilkadziesiat tysięcy nabite więc opony i zawieszenie też swoje robią.

Jak zaobserwowałem odbija się to w sumie na różnicach w szybkości pokonywania zakrętów na poziomie ok 10-15% na korzyść BMW, które jest tez bardziej zwinne.

Ale to w końcu dwa zupełnie inne charaktery i przeznaczenia tych samochodów. Tak czy owak quattro przez 2 lata sprawdza się jak dla mnie idealnie, co było tez powodem zakupu kolejnego autka ze stałym napędem na 4 kopyta.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jakoś nie kumam zachwytu nad 4x4. Podpisuję się pod tym co napisał AO i dodam, że w normalnej eksploatacji nie ma żadnej różnicy w prowadzeniu między RWD i AWD (normalna eksploatacja czyli "przepisowe" prędkości, publiczne drogi, dojazdy do pracy, wyjazdy na wakacje itd) A wywalanie ok. 10kzł na X, który tak naprawdę przydaje się kilka/kilkanaście dni w roku czyli pierwsze śniegi, zasypany parking, wyjazd na narty, oblodzony podjazd (choć i tam x nie da rady), a na dodatek psującego się (znajomi w x3 i x5 walczą z cieknącymi mostami i przekładniami głównymi) to troszkę sztuka dla sztuki. Ale oczywiście to tylko moje skromne zdanie.

 

Napęd na 4 koła ma tylko jedną wadę. Samochody takie napędzają się na śniegu czy innej śliskiej nawierzchni lepiej niż ośki, jednak hamują tak samo i trzeba o tym pamiętać. :wink:

 

Czerpanie przyjemności z korzyści dobrego napędu na 4 koła może i w naszych warunkach nie odbywa się codziennie ale kiedy już się za to zabrać... klękajcie narody :8)

 

No i ta zimowa zabawa kiedy to "czterołapem" wyciąga się z rowów ośki, czy parkuje w miejscach, które pan parkingowy określa jako niedostępne... ale to już inny rodzaj małej przyjemności.

 

Jest wybór FWD, RWD, AWD więc każdy może wybrać to co mu odpowiada. Każdy z tych napędów ma swoje zalety jak i wady.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.