Skocz do zawartości

F10 525xd - wyświetlacz deski rozdzielczej zgasł (prawie)!


robertpos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Przytrafiło mi się coś dziwnego. Kilkanaście dni temu, jadąc, spostrzegłem, że coś z deską rozdzielczą jest nie tak. Po dokładniejszym przyjrzeniu się, okazało się, że umieszczony w jej dolnej części wyświetlacz zgasł. No prawie zgasł... Zgasło wszystko, oprócz wskazania trybu pracy skrzyni biegów (zmieniając tryb pracy skrzyni biegów na przykładowo sportowy, wskaźnik reagował prawidłowo, czyli wyświetlał "S..."). A pozostałej części komunikatów nie było, co widać na załączonym zdjęciu. Czyli zgasł licznik kilometrów, board komputer, obsługa telefonu itp. Próbowałem wykasować dzienny licznik kilometrów, w nadziei, że coś się wyświetli, ale niestety nic się nie wyświetliło. Próbowałem telefonować - na wyświetlaczu też nic się nie wyświetliło.

 

Po wyłączeniu samochodu i włączeniu (od razu, bez jakiegoś specjalnego oczekiwania) wyświetlacz dalej był wygaszony. Dodam, że tego dnia było bardzo gorąco, a samochód wcześniej długo stał na słońcu. Po wstawieniu auta do garażu, poszedłem po pół godzinie sprawdzić i okazało się, że wyświetlacz ożył i działa do dzisiaj.

 

Dzwoniłem do serwisu z pytaniem czy ten wyświetlacz jest przewidziany do wyłączania/włączania. Usłyszałem w odpowiedzi, że nie oraz, że "jak kilometry zgasły, to wyświetlacz jest uszkodzony i trzeba go będzie wymienić". Jak widać na zdjęciu, wyświetlacz zgasł, ale nie cały. Może się przegrzał? Jak napisałem, tego dnia było bardzo gorąco, auto było bardzo nagrzane - może komputer celowo pogasił "zbędne" informacje, aby nie powodować jeszcze większego wzrostu temperatury wyświetlacza, czy deski rozdzielczej?

 

http://img42.imageshack.us/img42/5765/licznik1t.jpg

 

I tu mam pytanie do Was. Czy komuś przytrafiło się coś podobnego? Czy ten wyświetlacz w ogóle można jakoś wyłączyć? Szukałem w instrukcji i wydaje mi się, że nie. Może jest jakaś ukryta funkcja serwisowa, którą niechcący uruchomiłem? Teraz wyświetlacz znów działa, a jechać na wymianę (auto jest na gwarancji) też mi się nie uśmiecha - obawiam się, czy po rozkręceniu i ponownym skręceniu deski rozdzielczej, coś nie zacznie skrzypieć, trzeszczeć itp.

 

Pozdrawiam1

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymien na gwarancji, skrzypienia nie bedzie jest montowany głównaie na spinkach... Wymieszać się bez zdejmowania kierownicy i nie trzeba nic innego rozkladac ...

 

Tej funkcji jeszcze nie widziałem więc raczej błąd a zegary weszły w tryb awaryjny...

Bimmer Retrofit Polska


Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia moduły BMW, konwersją BMW z importu, DVD FREE, CIC seria F i E, BMW APPS, imp. naprawczych kodów FSC


Nasza firma posiada w BMW AG status External Service Partner

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dosyć znany problem, ktoś już tutaj o tym pisał, mnie też się zdarza. Reset nie pomaga, samo mija, jak auto dłużej postoi. Nie zależy to od temperatury (w zimie też się zdarza). Rozwiązanie ASO - programowanie :P

Natomiast podobno nie ma funkcji wyłączania częściowego, więc przypadkowe wyłączenie (niejako 'manualne') należy wykluczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było identycznie, zgasł sam prawie całkowicie i włączył się ponownie po dłuższym postoju. Temperatura nie była wtedy zbyt wysoka, może ze 20 stopni. Minęło już ponad miesiąc i problem póki co się nie powtórzył.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak raz było. To nie wyświetlacz ma błąd tylko komputer sterujący. Wyświetlacz jest lcd, raczej nie psuje się częściowo.

Można go wyłączyć ale tylko programując komp. Nie mogłeś tego zrobić przypadkowo.

Wymiana zegarów trwa 10 min, nic się nie rozkręca, tak jak pisał kolega. Ale wg mnie nie ma sensu bo zegary działają, błąd jest w komputerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgasło wszystko, oprócz wskazania trybu pracy skrzyni biegów (zmieniając tryb pracy skrzyni biegów na przykładowo sportowy, wskaźnik reagował prawidłowo, czyli wyświetlał "S...")

 

Ten wskaźnik biegów to jest moim zdaniem nad wyświetlaczem i nie jest jego częścią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz problem z gwarancja podjedz to zaprogramujemy auto z BMW online.. :D

Bimmer Retrofit Polska


Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia moduły BMW, konwersją BMW z importu, DVD FREE, CIC seria F i E, BMW APPS, imp. naprawczych kodów FSC


Nasza firma posiada w BMW AG status External Service Partner

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgasło wszystko, oprócz wskazania trybu pracy skrzyni biegów (zmieniając tryb pracy skrzyni biegów na przykładowo sportowy, wskaźnik reagował prawidłowo, czyli wyświetlał "S...")

 

Ten wskaźnik biegów to jest moim zdaniem nad wyświetlaczem i nie jest jego częścią.

 

Jednak się myliłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dosyć znany problem, ktoś już tutaj o tym pisał, mnie też się zdarza. Reset nie pomaga, samo mija, jak auto dłużej postoi. Nie zależy to od temperatury (w zimie też się zdarza). Rozwiązanie ASO - programowanie :P

Natomiast podobno nie ma funkcji wyłączania częściowego, więc przypadkowe wyłączenie (niejako 'manualne') należy wykluczyć.

 

W październiku jadę do ASO na przegląd, wtedy zgłoszę problem. Zawodowo zajmuję się elektroniką/informatyką i wiem, że takie sprzętowe (hardware) uszkodzenie wyświetlacza graficznego, że jakiś jego obszar działa prawidłowo, a pozostały zupełnie padł, jest mało prawdopodobne. Zgadzam się z wypowiedziami powyżej, że problem tkwi w oprogramowaniu - bądź to komputera, bądź samego wyświetlacza (be to też taki mały komputerek). Po przeglądzie dam znać, co w ASO powiedzieli, ewentualnie zrobili.

 

Mam tez taką ogólną refleksję, że w obecnych czasach (patrz przykładowo telefony komórkowe) coraz większy procent usterek, to usterki software-owe. Wypowiedź serwisu na zgłoszony telefonicznie przeze mnie problem, w stylu "trzeba wymienić wyświetlacz", ma generalnie za zadanie uspokoić klientów, którzy rozumują "po staremu": - jak coś jest zepsute, to się wymienia i klient jest zadowolony - ot, takie delikatnie ściemnianie. Natomiast prawda jest taka, że w oprogramowaniu naszych samochodów (telefonów, telewizorów, pralek...) jest sporo błędów - o istnieniu niektórych z nich producent wie, a o niektórych nie. Część błędów, o których producent wie, zostanie w przyszłości naprawiona - jakimś update-m. Część będzie pozostawiona, bo albo producent nie umie znaleźć przyczyny błędu (!), albo koszt jego usunięcia jest większy od potencjalnych szkód, które ten błąd może spowodować. Jednocześnie, do niektórych błędów producent się przyzna, a do niektórych nie, idąc z zaparte i wmawiając klientowi, że coś mu się przywidziało...

 

Pozdrawiam wszystkich!

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Od razu raźniej :) Jakby siadło zupełnie to bym miał motywację, żeby coś z tym robić, a tak jak zgaśnie na chwilę raz na jakiś czas to się nie chce. Dziwne, że wcześniej tego problemu nie było. A miało być już bez wad po 2 latach produkcji...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.