Skocz do zawartości

320D Glosna (nierowna) praca silnika podczas hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od dluzszego czasu mecze sie dziwnym zachowaniem mojego silnika. Ostatnio zrobilem trase 1200 km i problem sie nasilil. Objawia sie to tym, ze silnik podczas dojezdzania do swiatel na luzie (predkosc ponizej 30 km.h) czasami pracuje nierowno i glosno. Objawy znikaja po calkowitym zatrzymaniu sie samochodu gdy obroty sa obnizone do predkosci biegu jalowego. Zauwazylem, ze zdarza sie tez glosniej pracowac silnikowi gdy dotkne lekko pedalu hamulca ( zwalnianie niewyczowalne). Po za tym silnik pali, jezdzi prawidlowo. Uklad paliwowy odpowietrzony, brak wyciekow paliwa. Ktos spotkal sie z takim problemem u siebie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rzuć okiem na koło pasowe (tłumik drgań), możliwe, że już powoli się rozpada.

Jeśli okaże się, że już nadaje się do wymiany to masz tu trochę lektury:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=95477

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Na kole pasowym nie widac pekniec ani innych uszkodzen. Uszkodzone kolo moze powodowac taka prace silnika? Podczas glosnej pracy czuc, ze silnik pracuje na 3 cylindry - taki to halas i drgania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czuć jakby pracował na 3 cylindrach, czy pracuje na 3 cylindrach? Bo to dwie odmienne sprawy :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

To nie kolo pasowe ani pompa vacuum ani poduszki silnika! (Mam wymienione i jest tak samo). Wydaje mi sie ze moze to byc dwumas lub cos z wtrysamki. Ale ani jedego ani drugiego bym nie wymienil bez innych objawow.

 

viewtopic.php?f=69&t=172751

Opublikowano
Na kole pasowym nie widac pekniec ani innych uszkodzen. Uszkodzone kolo moze powodowac taka prace silnika? Podczas glosnej pracy czuc, ze silnik pracuje na 3 cylindry - taki to halas i drgania.

U mnie taki objaw był przy lejącym wtrysku. INPA i test przelewowy to potwierdziły a regeneracja zlikwidowała :cool2: .

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
marcov w inpie masz możliwość sprawdzenia korekcji wtryskiwaczy... nie jest to w 100% wyznacznikiem czy wtrysk jest zły... najlepiej zrobic test przelewowy :cool2:
Opublikowano

Korekcja jest dostepna chyba dla wtryskow CR?

 

Zrobienie testu przelewowego to zaden problem. Zastanawiam sie tylko, czy taki test cokolwiek da w momencie, kiedy silnik pracuje prawidlowo. Usterka najczesciej pojawia sie podczas zamulastej jezdzie po miescie. Stalo sie to po regeneracji pompy wtryskowej ale do samej regeneracji ciezko mi sie przyczepic.

Opublikowano

Witam Koledzy,

 

Podłącze się pod temat.

 

Dziś zauważyłem podobne objawy w moim silniku:

 

Po włączeniu "luzu" i przy spadku obrotów na jałowe obrotomierz staje jakieś 100-200 obr. Powyżej "normy" i po 3 sekundach "wyskakuje" na jałowe.

 

I tutaj pojawia się problem.

 

Czy to koło pasowe, czy klapka chce zwiedzić wnętrze cylindra? A może coś innego?

 

W jednym z odcinków programu Fifth Gear podano falujace obroty jako zwiastun problemów z klapkami.

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Stojac w korku zauwazylem, ze problem wystepuje tez podczas jazdy na pierwszym biegu bez dodawania gazu gdy obroty sa na poziomie tych, jakie silnik utrzymuje na luzie dojezdzajac do skrzyzowania. Czyli problem wystepuje nie tylko podczas zwalniania przed skrzyzowaniem a prawdopodobnie w zakresie obrotow miedzy biegiem jalowym a 1000 r.p.m.

 

 

Ktos ma wiedze na temat elementu, ktory odpowiada za podnoszenie obrotow podczas jazdy na luzie? Podejrzewam, ze taka sama wartosc obrotow jest utrzymywana na zimnym silniku tuz po odpaleniu.

Opublikowano
Mam podobny problem, podczas dohamowywania na biegu jałowym trzesie mi całym samochodem i praca silnika nie jest równa i mam skoki spalania na zegarach podchodzące pod 8litrów oczywiście na biegu jałowym. Zmieniłem miedziane podkładki pod wtryskami lecz łatwo nie było wyjąć wszystkich wtrysków ale sie udało wymienić. I problem jest nadal ten sam, nic sie nie zmienilo. Prosze o porady jażeli ktoś coś wie na ten temat.
  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.