Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Przy wolnym ruszaniu z miejsca do przodu lub do tyłu słyszę metaliczny pojedyńczy dźwięk dochodzący z okolicy dyfra. Przy gwałtownym ruszeniu tego dźwięku nie słychać. Nie mam pewności skąd to idzie. Jakieś wskazówki lub sugestie od braci forumowej ??? Pozdrawiam !!!

Opublikowano
Albo łącznik elastyczny wału,ten przy skrzyni.Wejdź pod auto i pokręć wałem.Jest tam dostęp i widać ten łącznik. W moim przypadku był wyczuwalny luz ,gdy pokręciłem wałem słychać było stuki.
Opublikowano
dokladnie jak kolega wyzej napisal nasmarowac (wieloklin/wielofrez) zalezy jak kto mowi:D musisz sciagnac wal na ziemie rozpiac go i nasmatowac ten wielofrez ja smarowalem grafitem... i od tamtej pory zapomnialem o tamtym dzwieku:D
Opublikowano
dokladnie jak kolega wyzej napisal nasmarowac (wieloklin/wielofrez) zalezy jak kto mowi:D musisz sciagnac wal na ziemie rozpiac go i nasmatowac ten wielofrez ja smarowalem grafitem... i od tamtej pory zapomnialem o tamtym dzwieku:D

 

Jeżeli to jest przyczyną stuków to sam smar na pewno na długo nie pomoże.Trzeba zlikwidować luz na frezach.W mercedesach jest do tego specjalna nakrętka która reguluje luz na wieloklinie.Nie wiem jak jest w E39 ale podejrzewam że też jest możliwość zniwelowania luzu na tym frezie(wieloklinie).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To ja chciałem jeszcze dodać że wał trzeba złożyć po rozebraniu dokładnie tak, jak był fabrycznie złożony, ponieważ wały są wyważane kompletne w całości, a montaż z przesunięciem może powodować bicie.
Opublikowano
dokladnie jak kolega wyzej napisal nasmarowac (wieloklin/wielofrez) zalezy jak kto mowi:D musisz sciagnac wal na ziemie rozpiac go i nasmatowac ten wielofrez ja smarowalem grafitem... i od tamtej pory zapomnialem o tamtym dzwieku:D

 

Jeżeli to jest przyczyną stuków to sam smar na pewno na długo nie pomoże.Trzeba zlikwidować luz na frezach.W mercedesach jest do tego specjalna nakrętka która reguluje luz na wieloklinie.Nie wiem jak jest w E39 ale podejrzewam że też jest możliwość zniwelowania luzu na tym frezie(wieloklinie).

Dokładnie smar to tylko przy okazji ;) Najważniejsze jest to, żeby śrubę i podkładkę porządnie dokręcić na klej np. czerwony loctite.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Heh.

walczyłem z tym stuknieciem u siebie.

Doszło do tego , że wymontowałem wał dyfer i półosie i wszystko sprawdziłem.

poskładałem na smar wymieniłem jedną półoś na nówkę.

 

Przyczyną były luzy na wahaczach z tyłu i tam radzę zaczynać poszukiwania.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, szukałem i czytałem na temat metalicznego dźwięku przy rusznaniu, aż natknąłęm się na ten temat na tym forum. Miałem te same objawy i dzisiaj w końcu znalazłem chwile, aby zrobić według instrukcji Thazek i jak ręką odjął objaw. Teraz cisza i spokój przy ruszaniu. Pozdrawiam
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego tematu.

Przy zmianie biegów słyszę

dźwięk jak na filmie.

 

Dokładniej dzieje się to kiedy zmieniam z D na R i z R na D.

Jeżeli wrzucę np. D, a później na N i z powrotem na D to dźwięku nie ma. Podobnie jest w przypadku wrzucania z R na N i znowu na R.

 

To sugeruje przyczynę związaną z wałem i/lub z jego elementami (podporą, łącznikiem elastycznym).

Chciałem jednak poczytać wasze opinie, być może ktoś już miał z tym styczność i ograniczy moje poszukiwania.

pzdr

yaz

Opublikowano
Przerabiałem ten problem niedawno.Trzeba zdjąć wydech i wał.Takie stuki metaliczne mogą być w dwóch miejscach na wale.Na przegubie kinetycznym przy przekładni i na wieloklinie.W pierwszy przypadku można wymienić przegub około 500zł,w drugim trzeba rozpiąć wał i nasmarować wieloklin.Jak osłona na przegubie kinetycznym przy moście jest cała i nie wyczuwa się luzu,to wystarczy wywalić stary smar,przemyć benzyną i dać nowy.Jest jeszcze trzecie wyjście; wymienić cały wał.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za info.

Rozumiem, że pisząc przegub przy przekładni masz na myśli nr oem 26117501639?

Muszę dokładnie obejrzeć wał, ale z tego co da się wysłuchać to ten dźwięk wydobywa się nie z tyłu, tylko właśnie na wysokości podpory.

 

Przegub kupowałeś ori czy masz może jakiś numer zamiennika?

pzdr

yaz

Opublikowano
Nie pisałem że wymieniałem ten przegub taki; http://allegro.pl/przegub-walu-bmw-5-7-e39-e38-oryginal-26117501639-i5864231135.html, u mnie wystarczyło go nasmarować bo nie miał luzu i osłona była cała . Na tej aukcji jest podobno ori ale dla mnie w sklepie powiedzieli że kosztuje on 500zł. Wymyłem go i wcisnąłem całą tubkę smaru do przegubów.Rozłączyłem też wał i nasmarowałem tym samym smarem wieloklin.Nie jestem pewny która operacja pomogła ale teraz jest cisza.Stuki miałem głośniejsze jak na filmiku wyżej.Przed rozłączeniem wału zaznacz farbą frezy,żebyś złożył tak samo jak było i daj na śrubę klej przy skręcaniu.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Wiem że temat stary i odkopuję, ale mam podobny problem a nie chcę zakładać nowego tematu. :?

Od niedawna mam takie "Dzyn" przy ruszaniu tylko że teraz słychać mocniej i np. Jadę na 3 biegu puszczam gaz bez sprzęgła i znów dodam to słychać "dzyn"

Podaję link z moim filmem

Proszę o odpowiedź czy to będzie ten wieloklin z tą śrubą czy przegub.

Pozdrawiam

Opublikowano
Objaw taki sam jak w moim przypadku.Musisz rozebrać i zrobić tak jak napisałem wyżej.Inaczej się nie dowiesz.Po wymianie smaru mam do tej pory ciszę.
Opublikowano
Bogi jak masz czas i kanał mógł byś pokazać jak u ciebie chodzi wal po tym zabiegu? U mnie jest podobnie jak, na filmie (ale nie nie stuka przy ruszaniu) pytałem się kilku mechaników i mówili że każda tylno napedowka tak ma bo skrzynia dyfer polosie - każdy z tych elementów ma tolerancję i swoje luzy i wszystko to wychodzi na wale.
Opublikowano

Dzięki bogi za odpowiedź. Przyszło mi też na myśl luz na krzyżaku ale jak nie wyciągnę to się nie dowiem, mam nadzieję że smar pomoże bo strasznie irytujące to :D

danielxc717 A co do tego luzu to nie wiem czy tak ma być ale kolega też ma taki luz w swojej E39 jeździ już 3 lata i wszystko jest :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja u siebie wymieniłem prewencyjnie cały wał.

Nie wiedziałem co było bezpośrednią przyczyną, a na diagnostykę nie miałem specjalnie czasu.

Oglądając jednak stary wał, doszedłem do wniosku, że winowajcą był przegub wału, ten przy dyfrze.

Dokładniej mówiąc, smar w nim, który miał już konsystencję bliższą olejowi niż smarowi.

Podejrzewam, że gdybym wymienił tylko smar, objaw tego "dzyń" zniknąłby bezpowrotnie.

Także na twoim miejscu zacząłbym sprawdzenie od tego miejsca.

Wejdź pod auto i poruszaj wałem. Być może wyczujesz luz na tym przegubie.

pzdr

yaz

Opublikowano
Ruszałem wałem ale tam nic nie czułem.dzwoni tam przy łączeniu niby po środku . Wrypie tego smaru Gdzie się da :norty:
Opublikowano

No i dobra.... Nie stukało i już stuka :mad2:

 

Ruszam do przodu i jest strzał potem już nie... Ruszam do tyłu jest strzał i później mogę jeździć do tyłu ryszać z miejsca i strzału nie ma dopiero jak zmienię kierunek..

 

Byłem na stacji i wszystko dobiega z dyfra.

 

Pytanie. Zmienialiście dyfer kiedyś na używkę czy regenerujecie??

 

Zastanawiam się kupując używany na co zwrócić uwagę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.