Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie moi drodzy,

 

mam kilka pytań do użytkujących modele 335. Celowo pisze 335 bo jeszcze się nie zdecydowałem czy benzin czy diesel:)? Moje pytania zatem:

 

- co byście wybrali biorąc pod uwagę następujące kryteria: osiągi, komfort jazdy (zima diesel np), koszty eksploatacji (spalanie, części awaryjność)

 

- jest parę ciekawych modeli na mobile.de 335i z manualem. jeździł ktoś takim modelem? Jak to chodzi? Automatem jeździłem a co z manualem? Co byście polecali?

 

- który model bardziej nadaje się do chipowania?

 

- który będzie trwalszy?

 

Dzięki bardzo za wszelaką pomoc:)

Edytowane przez piotrek71207
  • Odpowiedzi 194
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jak ma zapierdzielac to 335i silnik jest genialny juz w standardzie, robi lepiej niz 335d. Awarie no jak dbasz tsk masz, kupujesz auto uzywane wiec tak naprawde wszystko moze sie stac, albo i nic zalezy jak dbal wczesniejszy wlasciciel. Spalanie, roznice spalania beda spore mysle ze ten srednio 12-13 bedzie palic. Miasto kolo 15+ trasa zejdziesz na jezdzie eco do 8-9, ale przy szybszej jezdzie no 10+. przy szalenstwie po miescie to juz pelna dowolnosc spalania 20+ nie bedzie problemem.

 

 

Dizel osiagi ma niewiele gorsze no i zdecydowanie mniejsze spalanie, krecic mozna oba, co do zimy to juz nie czasy "sredniowiecza" motoryzacji i ruskich czolgow gdzie trzeba bylo ognisko pod nim rozpalic. Ja jezdzilem dizlami juz dosc dlugo i -20 palily mi zawsze, dobry aku ropa z normalnej stacji i zawsze zapali, chyba ze do rosji w zime jedziesz i zlapie cie -40 :) to moze byc lekki problem :). W naszych warunkach przy pelnej sprawnosci ukladu zawsze zapali.

 

 

Pzdr.Łukasz

Opublikowano
- co byście wybrali biorąc pod uwagę następujące kryteria: osiągi, komfort jazdy (zima diesel np), koszty eksploatacji (spalanie, części awaryjność)

 

Gdyby to miał być mój jedyny samochód to diesel, robię 40kkm+ rocznie. Jeżeli jako drugi, bez zastanowienia benzyna. WEBASTO bardzo często spotykane w 335d, na niektóre kraje chyba nawet jako standard rozwiązuje wszelkie zimowe bolączki (problem z zimnym rozruchem, niedogrzanie silnika, wolne nagrzewanie - wsiadasz i od razu ciepło). http://podhale24.pl/aktualnosci/artykul/17949/Rekord_zimna_w_Jablonce__32_st_C.html Tego dnia tam byłem, u mnie akurat samochód pokazywał na liczniku -28C. Odpalił bez zająknięcia po 5 godzinach postoju w tej temperaturze. Sprawny nowoczesny diesel ma odpalić i jedyne co może go zatrzymać, to kiepskie paliwo i wytrącenie się parafiny.

 

- jest parę ciekawych modeli na mobile.de 335i z manualem. jeździł ktoś takim modelem? Jak to chodzi? Automatem jeździłem a co z manualem? Co byście polecali?

 

Benzyna ma bardzo duży zakres użytecznych obrotów. Ten samochód idzie od 1,200 obrotów do prawie 7,000. Nie jeździłem akurat 335i, ale inną benzyną słabszą o kilkadziesiąt koni. Efekt taki, że przy 50km/h wbiłem 6-ty bieg i jazda jak automatem, zapominasz, że masz skrzynię biegów. Chociaż osobiście i tak bym brał automat do tak mocnego samochodu.

 

- który model bardziej nadaje się do chipowania?

- który będzie trwalszy?

 

Zależy bardziej jak chip wpłynie na Ciebie, bo to pośrednio przełoży się na drugi aspekt. Jeżeli będziesz często dociskał to drugie pytanie jest nie na miejscu. Nie chodzi już o sam silnik czy skrzynię i cały układ przeniesienia napędy, tylko o kwestie eksploatacyjne jak tarcze, klocki, opony, oleje. Te koszty znacznie wzrastają.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak robis mniej niz 20-25 tys rocznie to bierz benzyne.

Jak zdecydujesz sie na manual to tez tylko benzyna

 

Co do spalania 335i w manualu to mi na jezdzie probnej wyszlo 14.5 litra wiec uwazam ze bardzo rozsadnie biorac pod uwage ze byl to krotki dystans i troche przyciskalem aczkolwiek bez mega szalenstw.

Opublikowano

Robie max 20 tys km w roku. Wiekszosc w miescie choc tras jest ok 35% z tego. Sklaniam sie powoli do benzyny w automacie. obecnie jezdze 3,5 v6 rav4 w auto i jestem zadowolony. poza tym benzyne w de mozna wyrwac z mniejszym przebiegiem.

jak wygladaja koszty serwisu w przypadku tego silnika? Tam jest lancuch jesli sie nie myle?

 

Piszac o dieslu w zimie mialem na mysli komfort jazdy przy tyl napedzie i takim momencie obrotowym:-)

Opublikowano

Jeżeli teraz masz 3.5 v6 i Ci nie przeszkadza to 335i jest dla Ciebie !

Bez porównania lepsze osiągi od 335d, po programie jeszcze lepsze.

Mniejsza potencjalna awaryjność na korzyść benzyny.

 

Nie ma żadnych dziwnych rzeczy jeżdżąc autem z "takim momentem" w zimę, spoko ;p

Tak, każdy 6cylindrowy silnik bmw jest na łańcuchu, jak użytkujesz z głową to bezawaryjny całkowicie.

 

Wujekwadus ma 335i i intensywnie ją użytkuje z tego co czytam na forum - zapytaj go :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Tylko ze teraz mam 270 koni bez turbo a bedzie 306 biturbo:-) Ale kultura pracy 6 cylindrow to jest to:-)

 

Mam do Was pytanie jeszcze takie. wiele aut 335i w ogłoszeniach ma zawieszenie w pakiecie m. czy to jest czysto przeniesione zawieszenie z m3 czy jakas modyfikacja? orientujecie sie czy wtedy mozna liczyc tylko na aso czy sa do tego jakieś zamienniki niemieckie np?

Opublikowano
Tylko ze teraz mam 270 koni bez turbo a bedzie 306 biturbo:-) Ale kultura pracy 6 cylindrow to jest to:-)

 

Mam do Was pytanie jeszcze takie. wiele aut 335i w ogłoszeniach ma zawieszenie w pakiecie m. czy to jest czysto przeniesione zawieszenie z m3 czy jakas modyfikacja? orientujecie sie czy wtedy mozna liczyc tylko na aso czy sa do tego jakieś zamienniki niemieckie np?

 

zawieszenie w M3 to zupełnie inne części niż te z M-pakietu

Opublikowano
Tak, "i" polecam, oprocz teraz pompy wody i termostatu nic niezwyklego sie nie dzialo, autko zachipowane 10 k km temu, osiagi ma lepsze niz m3 dkg cabrio, wiec lata;) "d" tez jest ok, ciut slabsze ale za to mniej pali ;)
Opublikowano

To nie jest czysto przeniesione z m to wiem na pewno.

Ogolnie polecam, auto jest zauwazalnie sztywniejesze i lepiej sie prowadzi od "normalnego"

Ale do czysto sportowego to duuzo brakuje.

 

Np amortyzator zwykly 500-600 zl nowy, m pakietowy ok. 1000zl

Spotkalem sie z opiniami ze lepiej kupic zwykle zawieszenie i sobie samemu dopasowac jakies sportowe zamienniki.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Tak, komputer decyduje kiedy serwis w zaleznosci od tego jak mocno uzytkujemy auto.

Olej taki jaki poleca bmw czyli albo mobil albo castrol. Wymiana oleju, filtrow, ogolny przeglad ok 1000zl.

Opublikowano

Czyli koszta normalne raczej bez szaleństw tych okresowych serwisów. czy w bmw w tym modelu jest jakiś taki serwis przebiegowy gdzie koszta są ogromne? miałem jakiś czas temu subaru to przegląd przy 105 tys kosztował prawie 6 tys;) czy tutaj wszystko robi się jak się zaświeci;)?

 

Jakie największe przebieg i są notowane na tym forum z tym silnikiem choć pewnie nie jest to najpopularniejszy w polsce model?

Opublikowano
Może zacznijmy od tego ile chcesz wydać na w/w modele samochodów , bo dużo już tu takich było gdzie temat leciał po kilka stron a nagle okazało się że za te pieniądze kupić może 2.0d
Opublikowano

na e92 nie wystarczy,- chyba z duzym przebiegiem albo z "przeszloscia".

Ja takze robie mniej niz "20K w roku i 335i idealnie wpisowuje sie w moje oczekiwania- polecam.

Opublikowano (edytowane)

e92 nie mozna.

Ja widzialem w kwietniu 6 szt z Allegro i wszystkie mocno powypadkowe, popowodziowe albo USA.

Chyba ze z przebiegiem 200K

nawet temat zalozylem-

viewtopic.php?f=44&t=173292

zreszta tych tematow byly dziesiatki..-

viewtopic.php?f=44&t=179014&p=1296105&hilit=335i#p1296105

viewtopic.php?f=44&t=178650&p=1293008&hilit=335i#p1293008

viewtopic.php?f=44&t=189138&p=1378512&hilit=335i#p1378512

viewtopic.php?f=44&t=188049&p=1370609&hilit=335i#p1370609

viewtopic.php?f=44&t=187742&p=1368170&hilit=335i#p1368170

viewtopic.php?f=44&t=185959&p=1352654&hilit=335i#p1352654

viewtopic.php?f=44&t=181380&p=1316144&hilit=335i#p1316144

ceny w DE zczynaja sie od 21K do tego koszta sprowadzenia (20% akcyzy)......

Edytowane przez Bad_Boy
Opublikowano
Moje 335i posiadam od jakiegos czasu i jest to jedno z naj lepszych autek jakie mialem, oczywiscie mialem pare usterek jak, pompa wody, przeczace turbiny i ogrzewanie, ale po za tym wszystko gra, przy naprawde normalnej jezdzie mozna zejsc ponizej 10L. Tez jest z chipowany i nie jeden na drodze prawie zemdlal ze zdziwienia. :lol: Ja osobiscie polecam "i" choc nie jezdzilem "D" :D :D
Opublikowano

Ceny E92 są dużo wyższe niż E91. Nie twierdzę że kupienie w tej cenie jest łatwe ale trzeba szukać. Poza tym benzyny 335i mają niższe przebiegi niż diesle i na pewno niższe ceny. Wyposażenie we wszystkich raczej odpowiada moim wymaganiom.

W Polsce jest to mission impossible. Szczególnie w wersji Touring. Jest jeden albo dwa wiarygodne sedany na allegro ale golasy za ok 85 tys. Ale ja nie chce sedana :nienie:

Opublikowano
lukasz050983 - jaki masz przebieg w swojej E92? kupiona w salonie? serwisujesz w ASO? Będę wdzięczny za odpowiedź.

 

 

Ja mieszkam w UK i tu tez kupilem moje autko, przebieg to 80.000km a serwisowane jest w tutejszym ASO. mam jeszcze 3 lata gwarancji wiec na razie sie nie martwie.

Opublikowano

True, 335i po chipie na prawdę daje radę ;)

335d też nie grzeszy osiągami, miałem okazję brać się z 335d chipowana i szła moooże ciut gorzej niż M3 E46, a to już kozak osiągi...

na D na pewno trzeba bardziej uważać: diesel nie lubi krótkich dystansów, użytkowanie w zimie, przepalanie DPF i cała masa innych, ja zrezygnowałem z diesla ;)

"i" też ma dużo stereotypowych problemów: padają pompy paliwa (większość ASO wymienia na gwarancji za darmo, ale ludzie często tego nie wiedzą...) turbiny, wtryski i takie tam.

 

Ale to wszystko zależy od egzemplarza, mi szczęśliwie akurat trafił się taki, któremu nic z wyżej wymienionych nie poszło. (oprócz pompy paliwa, którą wymieniał poprzedni właściciel przy przebiegu 120 tyś)

 

Wybór między "i" a "d" jest na serio trudny bo i jedno i drugie to fajne autko ;)

 

 

 

 

 

 

... tylko "i" ma jakiś dźwięk:D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wujek z tym dźwiękiem to jest tak, że na jest ok jak chcesz poszaleć, ale niedawno jechałem f10 3.0i i po kilkudziesięciu kilometrach każde wyprzedzanie zaczęło mnie drażnić. Sam w to nie wierzę, ale się na tym złapałem. W 3.0d wciskasz gaz i cichutko auto przyspiesza, w 3.0i "buczenie" wydechu w trasie jest wg. mnie trochę męczące.

 

Oczywiście 335i to wspaniałe auto i gdybym nie był zdeklarowanym fanem 3.0d pewnie bym się skusił. Biorąc pod uwagę spalanie 335d jest moim zdaniem lepszym wyborem na co dzień. Jako drugie auto wziąłbym 335i.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.