Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
hmm... no i tutaj jest temat sporny, ponieważ jego rolę przejmuje czujnik GMP (położenia wału korbowego) oraz czujnik IWZ (kąta obrotu VP44). Generalnie przy uszkodzeniu czujnika wzniosu iglicy nie wyświetla w testerze wartości początku wtrysku i tylko tyle. Dopiero przy uszkodzeniu w/w dwóch "zastępczych" czujników zaczynając się problemy z silnikiem.
Opublikowano
Kolego zapewniam Cie, ze Ci sie wydaje.. Nie ma zadnej, nawet najmniejszej roznicy w pracy silnika, ani w jego osiagach. Roznica jest tylko taka, ze nie ma błedu. Owszem opinie sa rozne.. Własnie dzieki takim osobom jak Ty wydałem niepotrzebnie 1000zł. Pozdr.
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano
no właśnie są kwestie sporne ponieważ według TIS przy uszkodzonym wtrysku sterującym ecu tnie dawkę do bodaj że 50 mg ...ale nigdy tego nie sprawdzałem ... jak również jest rozłączony zawór egr ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Info z WDSa

 

Needle Movement Sensor DDE 3.0

 

The needle movement sensor is integrated in the injection nozzle of cylinder No. 4 and cannot be replace separately. The sensor registers the start of injection at cylinder No. 4 which represents the actual value for start of injection control.

Function

 

The needle movement sensor consists of a coil which receives a constant, defined current of 30 to 35 mA from the DDE control unit. Movement of the nozzle needle generates a voltage signal that is evaluated by the DDE control unit.

Troubleshooting

 

Monitoring requires a battery voltage above 9 V. Fault code 5 "needle movement sensor" is stored if the needle movement sensor is defective.

Consequences:

Changeover from start of injection closed-loop control to start of inejction open-loop control

Exhaust gas recirculation is deactivated

Injection quantity limited to 25 mg/stroke

BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano
no i to jest nie do końca prawda ponieważ u osób które miały ten błąd nigdy nie było spadku dawki do 25 mg ...

A czy nie jest tak, że obciecie wystepuje tylko w momencie kiedy błąd występuje (w chwili jak jest problem z wtryskiem) a nie w czasie kiedy jest zapisany w pamieci? Miałem właśnie ten błąd u siebie i bumer jest właśnie u mechanika. Objaw był taki, że były odczuwalne spadki mocy przy przyśpieszaniu. Po takim szarpnięciu pojawiał się błąd wtrysku.

BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano
A czy moze ktos wytlumaczyc (o ile jest na to wytłumaczenie), dlaczego na uszkodzonym wtrusku sterujacym inni maja jakies szarpniecia, spadki mocy, zmiane kultury pracy, a w moim przypadku USZKODZONY WTRYSK NIE DAWAŁ ABSOLUTNIE ZADNYCH OBJAWÓW? Moze dlatego, ze był wogole odłaczony?
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano
Mysle ze da sie wytłumaczyc. Czujnik wzniosu iglicy działa na zasadzie zmiany rezystancji (co dla sterownika jest sygnałem,iż nastąpił wtrysk),uszkodzony czujnik daje różne wartości w różnych momentach-stąd szarpania,spadki mocy itp. W przypadku odłączenia czujnika nie otrzymuje on żadnych sygnałów,wiec sterownik czerpie dane z innych czujników-stąd spokojniejsza praca silnika na odłączonym całkowicie czujniku wzniosu iglicy.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Szczerze mówiąc to po raz pierwszy spotkałbym się z takimi objawami. Poza brakiem wskazań początku wtrysku w testerach i zapisanego błędu nic z silnikiem się nie działo, a dawka paliwa zawsze dochodziła do 52mg przy max obciążeniu.
Opublikowano
W takim razie dane z odchyłką wiekszą niż zapisana musiałyby byc ignorowane przez sterownik.. To wyjaśniałoby również dlaczego zamiana umiejscowienia wtrysku ster.(np.z 3 na 4 cyl.w M41) praktycznie nie wpływa na prace silnika.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.