Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ostatnio moje bmw mi staneła w drodze. po scholowaniu na podwórko zobaczyłem ze po wyjęciu przewodu przed filtrem paliwa pod maska nie dochodzi do niego paliwo. Wyjołem pompkę w zbiorniku od strony pasażera i się okazało ze wszystkie przewody są pourywane. Musiałem kupic nowa pokrywe z czujnikem i potem podłączylem górne wyjście pompki które daje cisnienie do przelotki w pokrywie, dolne bezpośrednio do wężyka na dnie baku który podejrzewam ciagnie paliwo z drugiej komory.po tych podłączeniach okazało sie ze ciśnienie idzie na powrot pompy wtryskowej a do filtra pod maską jest podłączony wężyk który wychodzi z lewej pokrywy zbiornika , wiec zamieniłem przewody pod maska dopływ z odpływem i terz pompka pcha mi paliwo przez pokrywę baku z prawej strony a wraca ono pod dużym ciśnieniem od pompy wtryskowej do lewej pokrywy baku która go nie wpuszcza i zrywa mi powrotny wężyk. proszę pomóżcie mi i wyjaśnijcie jak to wszystko ma byc podłączone, dzwoniłem do mechaników to żaden nie wie. Dziękuje
Opublikowano

Ze schematów RealOem.com wynika, że zbiornik w 525tds z 98 r jest bliźniaczy do tego jaki jest np w 525d/530d. Dlatego też wiele powinien Ci wyjaśnić temat jednego z forumowiczów, który niedawno przyjrzał się dokładnie tej sprawie:

viewtopic.php?f=72&t=193392

Pzdr.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dziękuje, bardzo mi to pomoglo podlączylem to wszystko, podzialalo dwa dni a potem mi spalilo dwie pompki, napiecie jest dobre na pompce ale obawiam sie ze moze pompka chodzi caly czas i temu sie pali
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tak filtr paliwa niedawno był wymieniany. Czy jest możliwe ze pompka za długo chodzi i to ją męczy i się pali ? A jak się wyłączy to jak pobierane jest paliwo z baku bo przecież idzie one przez tą pompkę ???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak pompka może chodzić za długo?

Ona chodzi cały czas jak tylko zapłon włączysz.

Opublikowano
Czytałem dużo postów na ten temat i niektórzy piszą że pompka powinna sie po 5 sekundach wyłączyć, inni że po 40s a inni że po5 minutach, że ta pompka jest tylko do rozruchu a potem pompa wtryskowa zasysa paliwo. Już ja sam nie wiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, ale ta pompka w baku przelewa tylko paliwo pomiędzy komorami, więc gdyby sie wyłączała po jakimś czasie, to nie wyjechał byś całego zbiornika do końca.

No chyba że nie mówimy o tym samym :roll:

Opublikowano
W linku który wysłał mi kolega powyżej viewtopic.php?f=72&t=193392 opisane to jest tak - "paliwo płynąc z pompki z prawej komory, wpada do ustrojstwa które zaznaczyłem na zdjęciu jako "pompka strumieniowa", po czym płynie w górę przez zawór zwrotny do króćca wyjściowego, i dalej do pompy progowej, przy czym jego przepływ powoduje że pompka strumieniowa zasysa paliwo z lewej komory, i tą grubszą rurka tłoczy z powrotem do prawej komory." Czyli wynika ze ta pompka także podaje paliwo do pompy wtryskowej ( z tym że w 2.5 tds nie ma pompy progowej jak to w 3.0d), już sam nie wiem czy potem pompka się wyłącza i na podciśnieniu wytworzonym przez pompę wtryskową przelewa się paliwo , czy ma pracować cały czas jak własnie mówisz kolego co mi się wydaje logiczniejsze, ale jak tak to czemu jest tyle opinni ze powinna się po jakimś czasie wyłączyć bo to wtryskowa zasysa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm, to co w tym linku rozgryzałem dość długo, i jest tak jak napisałem, pompka w baku pracuje cały czas napędzając przy okazji pompkę strumieniową, i potem wszystko leci na pompę progową.

Jeśli w M57 padnie ta w baku, auto zostawi 15l w baku i zgaśnie, więc TDS też raczej nie pociągnie tego bez sprawnej pompki przelewowej.

Co do wyłączania pompki, wiem że one same się wyłączą jak zostawisz auto na zapłonie, a nie będziesz uruchamiał silnika.

Pochodzą tak z 30s i się wyłączają - u mnie obie, u ciebie pewnie tylko ta w baku.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, odświeżę temat.

Otóż u mnie problem zaczął się tydzień temu i walczę z nim do tej pory. Pompka paliwowa w baku pracuje, cały układ jest drożny - sprawdzałem dmuchając w zasilanie - powrotem wracały resztki paliwa, zaworek zwrotny za kierowcą działa przy niedużym ciśnieniu POWIETRZA, w wężyku pomiędzy filtrem, a pompą wtryskową nie ma paliwa. Auto podłączone na pompce którą posiadam "na krótko" dostanie paliwo, podłączone do oryginalnej instalacji z tą "pompką strumieniową" nie zapali bo pompa wtryskowa wyciągnie tylko paliwo z filtra.

Zauważyłem również w filterku pod pompką iż znajdują się tam małe kwadraciki plastiku w dużej ilości - podejrzewam iż to zmielane łopatki pompki.

Jakie ciśnienie powinna wytwarzać ta pompka paliwa? U mnie przy przytkaniu palcem jest malutkie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.