Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Kupiłem bmw 118d 2005 e87 , jest na runflatach.

 

 

Jak sie dowiedzieć czy fabrycznie auto jest dostrojone do opon runflat czy ktoś poprostu zalozyl sobie takie ?

 

Slyszalem o jakis fabrycznych nastawach zawieszenia jak auto wychodzi fabrycznie na runflatach itd

 

Jak sprawdzic czy fabrycznie bylo na runflatach czy nie ??

 

Dalem Vin do rokodowania ale nic nie ma o tym..

 

z gory dziekuje Pozdro

Opublikowano

w instrukcji obsługi na stronie 52 piszą tak, "Jeśli samochód nie jest, tak jak przewidziano fabrycznie, wyposażony w ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu,...

a na stronie 85,"W przypadku wymiany lub zmiany opon letnich na zimowe lub odwrotnie, stosować ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu, ponieważ w razie uszkodzenia opony do dyspozycji nie ma koła zapasowego."

 

moim skromnym zdaniem każde e87 wyjeżdżało na Runflatach

 

a co do zawieszenia to również słyszałem, że jest zestrojone pod opony RFT. Mam autko z tego samego rocznika i dopiero w tym roku wymieniłem Bridgestone Turanza ER 300 RFT na Nie RFT Bridgestone Turanza T001. Autko było dużo sztywniejsze na RFT, teraz na zwykłych nie ma już śmigania w zakrętach ale nowa opona ma inne zalety.

Opublikowano

a co do zawieszenia to również słyszałem, że jest zestrojone pod opony RFT.

Mit, na zachodzie można wybrać rft bądź zwykłe opony i nie ma żadnego specjalnego zawieszenia do wybranej opcji.

 

Mam autko z tego samego rocznika i dopiero w tym roku wymieniłem Bridgestone Turanza ER 300 RFT na Nie RFT Bridgestone Turanza T001. Autko było dużo sztywniejsze na RFT, teraz na zwykłych nie ma już śmigania w zakrętach ale nowa opona ma inne zalety.

 

Jeśli zmieniłeś opony z rft na nie rft o takim samym profilu to wiadomo że będzie balon i na zakrętach nie będzie to samo. Ja z 16 rft na 18 zwykłe poczułem różnice w komforcie, niewielką ale jednak jest

Opublikowano
w instrukcji obsługi na stronie 52 piszą tak, "Jeśli samochód nie jest, tak jak przewidziano fabrycznie, wyposażony w ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu,...

a na stronie 85,"W przypadku wymiany lub zmiany opon letnich na zimowe lub odwrotnie, stosować ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu, ponieważ w razie uszkodzenia opony do dyspozycji nie ma koła zapasowego."

 

moim skromnym zdaniem każde e87 wyjeżdżało na Runflatach

 

a co do zawieszenia to również słyszałem, że jest zestrojone pod opony RFT. Mam autko z tego samego rocznika i dopiero w tym roku wymieniłem Bridgestone Turanza ER 300 RFT na Nie RFT Bridgestone Turanza T001. Autko było dużo sztywniejsze na RFT, teraz na zwykłych nie ma już śmigania w zakrętach ale nowa opona ma inne zalety.

 

 

Każda "1" miała runflaty w standardzie , nie było w Polsce opcji żeby wybrać bez. Zresztą jak pracowałem w BMW , to auta ściągane z Niemiec też miały tylko runflaty-tym bardziej że w "1" nie ma miejsca na zapas, no może ostatecznie na zestaw naprawczy, lecz tak jak mówię nie spotkałem nigdy.

Opublikowano
w instrukcji obsługi na stronie 52 piszą tak, "Jeśli samochód nie jest, tak jak przewidziano fabrycznie, wyposażony w ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu,...

a na stronie 85,"W przypadku wymiany lub zmiany opon letnich na zimowe lub odwrotnie, stosować ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu, ponieważ w razie uszkodzenia opony do dyspozycji nie ma koła zapasowego."

 

moim skromnym zdaniem każde e87 wyjeżdżało na Runflatach

 

a co do zawieszenia to również słyszałem, że jest zestrojone pod opony RFT. Mam autko z tego samego rocznika i dopiero w tym roku wymieniłem Bridgestone Turanza ER 300 RFT na Nie RFT Bridgestone Turanza T001. Autko było dużo sztywniejsze na RFT, teraz na zwykłych nie ma już śmigania w zakrętach ale nowa opona ma inne zalety.

 

Przepraszam najmocniej... ale wychodzi na to, że to zwykła procedura RTFM.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam autko z tego samego rocznika i dopiero w tym roku wymieniłem Bridgestone Turanza ER 300 RFT na Nie RFT Bridgestone Turanza T001. Autko było dużo sztywniejsze na RFT, teraz na zwykłych nie ma już śmigania w zakrętach ale nowa opona ma inne zalety.

Ja z 16 rft na 18 zwykłe poczułem różnice w komforcie, niewielką ale jednak jest

 

Dzięki!

Człowiek uczy się całe życie... a już byłem bliski wymienić swoje opony run on flat(16"), na zwykłe 16". :mrgreen:

 

Ale warunkiem, że opona RFT będzie pewnie trzymać w zakrętach, jest to że nawierzchnia będzie równa, prawda?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Ciekaw jestem jak zwolennicy teorii o lepszych właściwościach RFT w zakresie trzymania sie drogi wytlumaczą fakt, ze najmocniejsza jedynka ma obecnie zwykle opony, a nie RFT.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekaw jestem jak zwolennicy teorii o lepszych właściwościach RFT w zakresie trzymania sie drogi wytlumaczą fakt, ze najmocniejsza jedynka ma obecnie zwykle opony, a nie RFT.

 

Szukają oszczędności... :mrgreen:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
@ K8v8M: Jeśli mówisz o najmocniejszej nowej jedynce która jest oznaczona jako M135i (hatchback 3 i 5 drzwiowy), to myślę że jak zawsze w typowych M-kach nigdy one nie występowały na Run Flat . Może to auto to nie jakaś mega M - ka , stara się to autko aspirować do takiego... więc myślę że dział sportowy BMW tak zarządził by chociażby w tej kwesti także ten mały wariat nie odbiegał od dużych braci :)
Opublikowano
@ K8v8M: Jeśli mówisz o najmocniejszej nowej jedynce która jest oznaczona jako M135i (hatchback 3 i 5 drzwiowy), to myślę że jak zawsze w typowych M-kach nigdy one nie występowały na Run Flat . Może to auto to nie jakaś mega M - ka , stara się to autko aspirować do takiego... więc myślę że dział sportowy BMW tak zarządził by chociażby w tej kwesti także ten mały wariat nie odbiegał od dużych braci :)

Ale chyba nie po to by auto gorzej skrecalo ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Nie, nie ..... Powiem szczerze nie wiem od czego to zależy , na pewno nie od wielkości rozmiaru felgi, bo są przecież 18", 19" , nawet 20" na run flatach, więc myślę że chodzi tu bardziej o wagę auta, na którą mają wpływ oczywiście i opony , run flat jest cięższy od zwykłej gumy.

A wiadomo że M-ka ma się wyróżniać osiągami , także i w kwestii opon parę kilo (w kwestii czterech kół) robi różnicę tych kilka setnych w przyśpieszeniach.... :wink:

Wiesz zazwyczaj też M-ki mają minimalne rozmiary felg właśnie 18 cali, także wtedy i szerokość gumy robi swoje, także myślę że takie auto nie skręca gorzej, a jeśli nawet słabiej się by trzymało w zakrętach od "brata bliźniaka" na run flatach to nadrobi właśnie dzięki niższej masie auta w wyrównaniu na prostej :D

  • 1 rok później...
Opublikowano
zalozylem zamiast runonflat zwykle ze wzmacnianym rantem na przod 215/55/zr16 na tyl 225/55/zr16 wieksze kola z tylu ciut wieksza srednica kola ale bledow nie wywala i lata 230km/h bez problemu silnik 122KM przebieg 171000km i zamiast zapasa mam ustrojstwo do kola (naboj)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.