Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pare pytan panowie do was, ostatnio pisalem ze mam problemy z wolnymi obrotami w mojej 320d 136KM i odpisywaliscie mi ze to moze byc przeplywka lub egr. Okazuje sie jednak ze problem tkwi w czym innym a mianowicie w POMPIE WTRYSKOWEJ. tzn zauwazylem ze mam wyciek ropy!!przepatrzylem wszystkie mozliwe miejsca na silniku i okazuje sie ze jest to wyciek z pod pompy, auto zachowywalo sie w miare normalnie palilo bez problemu moc byla, co prawda te obroty troszku wariowaly ale to przez to ze sie mogla lekko zapowietrzac. Dalem samochod do mechanika powiedzial ze przy pompie przepuszczal jakis tam oring ale niesprawdzil jej na 100% bo jego maszyna nieobslugiwala tej pompy, Zlozyl wszystko i sie okazalo ze wyciek sie pojawil ponownie, po paru dniach uzytkowania i sprawnego dzialania dzisiaj niemogla odpalic!! tzn rano musialem ja dlugo krecic (2-3 razy) zeby odpalil a puzniej odpalalem ja co 2 godz i bez problemowo!!! podejrzewam ze jak auto stalo przez cala noc to ropa mogla zejsc i sie zapowietrzyl a jak go pale co 2h to poprostu niezdarzy uciec i wszystko dziala!! dzwonilem do mechaniora i mowil ze wycignie pompe na swoj koszt ale on juz wiecej niezrobi nic przy niej bo niema odpowiedniego sprzetu

Jak myslicie czy ten wyciek to tylko rozszczelnienie sie jej??? czy sie konczy powoli??? a moze to wyciek z czegos innego??? moze juz ktos mial taki przypadek

Ciekawe jaki mi wystawia kosztorys naprawy tej pompy??? lub wymiany samego uszczelnienia

Opublikowano
Miałem identyczny przypadek. Wszystko z nią mechanicznie jest OK, a przyczyną są kurczące się stare gumowe uszczelki. Po rozgrzaniu się silnika i podzespołów żelastwo nabiera temperatury tym samym rozszerzając się. Owe rozszerzanie wpływa na uszczelnienie powierzchni pompy... przez to możesz po kilku godzinach jeszcze odpalić silnik bez długiego kręcenia. Po ostygnięciu i "powrotu" żelastwa do swoich naturalnych rozmiarów dochodzi do rozszczelnienia, gdyż uszczelki nie zabezpieczają w/w powierzchni. Ropa wycieka, dostaje się powietrze i problem porannego rozruchu gotowy :wink: Pompa do rozbiórki i wymiany uszczelnień. Koszt uszczelnienia ok 350zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.