Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
klapki są, jak jest dpf i el. klapa przy egr - te 3 elementy współpracują ze sobą w ścisły sposób i usunięcie jednego pozbawia sensu montowania reszty owych podzespołów, jak wytniesz klapki to problemy z mocą - chwilowe i trwałe - to tylko kwestia czasu a także pewne błędy w dde. popieram kolegę od druciarzy.pl - dobre :D - jeżeli bierzesz się za tego typu przeróbki silnika bmw :duh: to po prostu masz chyba problem z jego utrzymaniem, to do nikogo osobiście ale tak to widzę. widuję również dziesiątki kolektorów wymienianych po raz pierwszy przy ok 150 tkm z powodu wycieków ale nigdy z powodu urwanych klapek, wniosek dla mnie; jak urywają się klapki to masz już ze 250 tkm i kolektor dawno już powinieneś zmienić, tak jak olej, hamulce itp - bez obraz panowie, proszę

 

Bo może widujesz te poprawione kolektory, które wprowadzono w którymś roku produkcji, w nich klapki rzeczywiście się rzadko urywają jednakże często dochodzi do rozszczelnień i to już przy przebiegach niewiele ponad 100 tys.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co maja klapki do egr?!

 

cos jednak maja, dlatego wystepuja razem, doczytaj albo niech ktos ci wytlumaczy

 

Klapki w kolektorze ssącym występują również w modelach bez DPF i bez przepustnicy tak że jedno z drugim nie ma nic wspólnego a montowali je dlatego żeby wprawić powietrze w zawirowania przy wolnych obrotach co podobno miało się przełożyć na lepszą dynamikę w dolnym zakresie obrotów + najważniejsze to poprawa emisji spalin, zaznaczę że nie we wszystkich modelach występowały klapki bo np. w 318d E46 i E90 oryginalnie ich nie ma tak że nie jest to takie niezbędne a z tego co słyszałem to BMW rezygnuje z ich montażu w najnowszych modelach.

Opublikowano
e46 320d 136ps ma egr, brak dpf i klapek

- a to dobre :D tam są po prosu dwa katy lub dodatkowy filtr paliwa cząstek stałych, nieregenerowalny, nie mylić z dpf, to taki prototyp, brak niezbędnego czujnika przeciwciśnienia..

klapki występują również bez dpf i przepustnicy i wtedy faktycznie ich rola nie jest za znacząca, przy dpf biorą znaczący udział w procesie jego oczyszczania, bez nich nie masz szans na stworzenie właściwego procesu oczyszczania. jakoś nie widzę żeby bmw odeszło od klapek w nowych silnikach, są w n47, potem od wersji ede są luźnym elementem, po prostu wmonowali je w uszczelkę, świetny i trochę spóźniony pomysł, w n57 też ciągną temat dalej aż do najnowszego tri turbo, a co do foty to pstryknę co tylko chcesz ale nie wiem o jakim czujniku mowa...

Opublikowano

Czy ktoś ma jeszcze coś do dodania na temat "pakietu startowego"? Cała strona nie na temat!

 

Proponuję założyć nowy temat lub przenieść się do tematu o klapkach!!!

Opublikowano

z tymi klapkami w kolektorze to przesadzacie......znacie osobiscie choc jedna osobe ktorej sie urwala ta klapka???? bo ja nie!!

a wszyscy o tym bredza non stop.

stalo sie to komus raz i teraz legendy krążą.....

 

mam znajomego w Bawaria ASO Katowice i sie tylko smial jak mu to mowilem......

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z tymi klapkami w kolektorze to przesadzacie......znacie osobiscie choc jedna osobe ktorej sie urwala ta klapka???? bo ja nie!!

a wszyscy o tym bredza non stop.

stalo sie to komus raz i teraz legendy krążą.....

 

mam znajomego w Bawaria ASO Katowice i sie tylko smial jak mu to mowilem......

 

Wystarczy użyć szukajki a znajdziesz tematy z urwanymi klapkami a w poprzednich modelach (E39, E46) to jest multum tematów z tym problemem. Kiedy ja sprawdzałem samochód przed zakupem w BMW Inchcape W-wa pytałem czy w tym modelu też jest problem z klapkami w kolektorze i mechanik doskonale wiedział o czym mówię i niestety potwierdził że również w tych modelach zdarzają się przykre incydenty związane z odfruwającymi klapkami co najlepszym dowodem jest na to mój kolega który ma E60 z 2006 r. który po zdemontowaniu kolektora zobaczył trzymającą się klapkę na włosku i teraz podejrzewa że jakaś mała część od niej wpadła do komory spalania i narobiła szkód ponieważ na 4 cylindrze występuje głośny stukot narastający wraz z obrotami tak że jak widzisz nikt nie przesadza.

Opublikowano
Podpisuje się pod tym . 153 kkm , oryginalnego przebiegu. Klapka na włosku . Wyrzucone w ostatnim momencie . Mówicie ,że przerabianie kolektorów i usuwanie klapek to manufaktura , że nie przystoi. A ja Wam powiem tak. Zrobiłem bez klapek już 15 kkm , żadnych negatywnych oznak pomijając mniej łagodne gaszenie. Myślałem o zmianie kolektora, ale mam znajomego w jednym z krakowskich ASO , powiedział że wszyscy z jego znajomych mają już dawno zastąpione zaślepkami . Po co zmieniać kolektor na taki z e53 bez klapek , skoro naprawdę solidnie można się ich pozbyć zastępując je wkręcanymi bezpiecznymi zaślepkami ? .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
żadnych negatywnych oznak pomijając mniej łagodne gaszenie.

 

Kolego ale te klapki nie odpowiadają za łagodne wygaszenie silnika, u mnie silnik gasi się tak samo delikatnie jak przed pozbyciem się klapek, jeśli u Ciebie silnik wygasza się nie delikatnie to zapewne masz wersję bez DPF a co za tym idzie bez przepustnicy która ma jedną wielką klapę służącą miedzy innymi do delikatnego wygaszenia silnika, na filmiku dobrze jest to pokazane.

 

Opublikowano
Guzior , mam wersję z DPF . Różnie to mówią , za co te klapki są odpowiedzialne . Być może to już siła perswazji i po prostu sobie to wmówiłem ,że gasi się mniej łagodnie . :roll:
Opublikowano
odsyłacz podesłany przez kolegę pieczek faktycznie bardziej wyczerpuje temat, mogę tylko na koniec potwierdzić zamieszczoną tam gdzieś opinię serwisanta z aso z 9 letnim stażem, ja mam dwa razy tyle stażu i też nie widziałem takiego przypadku..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
odsyłacz podesłany przez kolegę pieczek faktycznie bardziej wyczerpuje temat, mogę tylko na koniec potwierdzić zamieszczoną tam gdzieś opinię serwisanta z aso z 9 letnim stażem, ja mam dwa razy tyle stażu i też nie widziałem takiego przypadku..

Bo jak sie komus klapka oberwie,to nie jedzie do ASO,z wiadomych powodow:$$$$.

Zazwyczaj szuka sie drugiego silnika,dlatego te Mechaniki :D w aso zbyt wiele nie widza :mrgreen:

Opublikowano
na pewno kwestia finansowa, poza tym nie robię tego w polsce i dużo łatwiej serwisantom doradza się prewencyjne wymiany poza krajem, sam piszesz jakie jest u nas podejście do tematu i doświadczenia z tym związane, zaufania klienta do serwisu w polsce nie ma. na pewno tez nie widzę większości pojazdów po pewnym wieku/ przebiegu/ utracie wartości, znikają one na dobre z listy klientów aso i to jest akurat w miarę normalne, serwis ma czasem idiotycznie wysokie ceny ale z drugiej strony bardzo dużo napraw i kosztów części - na zachodzie - idzie przepychać gwarancją, rękojmą i innymi całościowymi bądź częściowymi formami wyrównania kosztów ze strony bmw, sam zajmuję się specjalizacją w uznaniach gwarancyjnych i muszę zaznaczyć, że owe uznanie wynika tylko i wyłącznie z postawionej przez serwisanta diagnozy. oznacza to, że musi on miec doskonale opanowane wszelkie procedury testowe w ista i innych i potrafi za pomocą umiejętnie poprowadzonych modułów testowych dojść do odpowiednich wydruków dla mnie, wraz z kodami gwarancyjnymi - z tego co mi się o uszy odbiło to w polsce normą jest icom na warsztacie i komputer gdzieś w biurze, serwisant się nie zajmuje - z powodu braku wiedzy lub innych - diagnozą komputerową i decydowaniem o jej przebiegu - jak dla mnie porażka i nie dziwię się wcale negatywnym opiniom
Opublikowano

aha, i nie bój się, widuję sporo, wrzucam ciekawy przypadek z ostatnich dni, na pierwszym foto nowo zaadoptowany od koncernu psa silnik n13 prosto z mini po małych przeróbkach, w tle model 502 z v8 pod maską - nie, nie zamierzamy swapować :) to po prosu zestawienie jakości z kiczem - dlaczego? druga fota wyjaśnia problem, klient kupił f20, pojechał na wakację, a motor girę wytknął :) jakości e38 itp juz nie ma, mam za to dużo pracy - sad but true - przebieg 4km, 5 miesięcy w użytkowaniu;

http://img826.imageshack.us/img826/838/koza3.jpg

http://img208.imageshack.us/img208/3110/koza4.jpg

ps; 502 z 1957r roku odpala na dotyk, malutkie wycieki z silnika, części i naprawa parę dyszek :D

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

E61 530xD i mój pakiet startowy (pierwsze 3 m-ce):

nadprogramowa akcyza (UC stwierdził, że za tanio kupiłem :) ) 2800 PLN

letnie gumy: 2000 PLN

dorobienie drugiego kluczyka i zakodowanie: 1400 PLN

wymiana filtrów, oleju itp: 1300 PLN

żarówki do ringów: 120 PLN

regeneracja odbłyśników w reflektorach: 800 PLN

2 nowe palniki ksenonowe: 200 PLN

tarcze hamulcowe na przód: 1040 PLN

klocki hamulcowe na przód: 540 PLN

akumulator: 550 PLN

diagnostyka i upgrade softu: 400 PLN

robocizna: ok 500 PLN

opony zimowe: 2000 PLN

suma: 10850 PLN (bez akcyzy)

 

Cóż... potwierdza się magiczne 10K na start :)

Opublikowano

...regeneracja odbłyśników w reflektorach: 800 PLN

masz bixenony skrętne czy zwykłe ?

to cena z rozbiórką i złożeniem lamp tak ?

Opublikowano

masz bixenony skrętne czy zwykłe ?

to cena z rozbiórką i złożeniem lamp tak ?

1 - tak, mam biksenony skrętne

2 - tak, to cena z rozbiórką i złożeniem lamp.

 

Opisywałem już sprawę. Zrobione całkiem porządnie. Znów można było coś przed autem zobaczyć! :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dorobienie drugiego kluczyka i zakodowanie: 1400 PLN

 

W tym przypadku chyba zostałeś naciągnięty na $, w innym ASO ok. 700 zł i nie koduje się kluczyka bez grota ponieważ po włożeniu do stacyjki i uruchomieniu silnika sam automatycznie się koduje po krótkiej chwili. Info z innego ASO.

Opublikowano

dorobienie drugiego kluczyka i zakodowanie: 1400 PLN

 

W tym przypadku chyba zostałeś naciągnięty na $, w innym ASO ok. 700 zł i nie koduje się kluczyka bez grota ponieważ po włożeniu do stacyjki i uruchomieniu silnika sam automatycznie się koduje po krótkiej chwili. Info z innego ASO.

Hmm... to jak uruchomić silnik, kiedy immobiliser nie zna kluczyka? W takim razie złodziejowi wystarczy "pusty" kluczyk do odpalenia dowolnego BMW? :) Samo dorobienie grota do kluczyka tez kosztuje bodaj 200 PLN

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego kluczyki są zamawiane na podstawie twojego nr. VIN w Niemczech i przysyłają je już gotowe do użytku, po uruchomieniu silnika następuje tylko inicjalizacja aby centralny działał.
Opublikowano

I jak to jest wreszcie z tą wymianą oleju w skrzyni ? Gra warta świeczki ? Bo już slyszałem tyle opini że mam mętlik w głowie...

Producent skrzyni zaleca wymiane oleju co 10lat lub 160tyś km

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.