Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

 

Niedawno zanabyłem e60 530d 218km, 2003 rok.

 

 

Musze wymienić:

 

- Tarcze: przód + tył (te co mam teraz są krzywe z przodu i przy wiekszych predkościach jak sie nagrzeją troche dudnią)

 

*Rozglądałem się za wentylowanymi Zimmerman, jak myslicie dobry wybór ? Ewentualnie ATE, równiez wentylowane. Prosil bym o pomoc w wyborze.

 

- Klocki: przód + tył (choć jeszcze troche ich jest to wole zalożyć nowe)

* Niby są w zestawach z tarczami, jeżeli dorwal bym komplet tarcz bez kloców to myślałem nad EBC Green.

 

- Wymiana oleju (co moglibyście polecić, nie zamierzam oszczędzać).

 

 

 

 

I jak to jest wreszcie z tą wymianą oleju w skrzyni ? Gra warta świeczki ? Bo już slyszałem tyle opini że mam mętlik w głowie...

 

 

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi,

Pozdrawiam,

Pietras.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Polecam zestaw tarcz i klocków TEXTAR (pierwszy montaż w BMW) + czujniki, olej w skrzyni powinno się wymienić przynajmniej przy 150 tys. km.
Opublikowano
Jestem w podobnej sytuacji jak Ty. Też parę dni temu zapodałem e60 530d 218km z tą różnicą, że tarcze i klocki mam ok. Jednak gdybym kupował, to przychyliłbym się do rady kolegi powyżej chociaż klocki textar w połączeniu z tarczami ATE potrafiły wydawać nieciekawe piski w e39. Jeśli chodzi o olej silnikowy, to u mnie był castrol 5w30 i tego będę się trzymał. Co do skrzyni to też mam dylemat. Jeśli robić wymianę statyczną trzeba mieszać olej stary z nowym, więc dobrze byłoby wiedzieć co było wcześniej, No ogół będą to oleje o tej samej specyfikacji, ale... pewności niestety nie ma.
peace & love
Opublikowano

witam

 

Ad.1 tarcze przód + kocki

 

najlepiej oryginał BMW, ja mam AtePowerDisc (nacinane) i lekko biją przy bardzo ostrym hamowaniu na pewno orginał to autko troszkę waży :), co do klocków to nie wiem czy orginał, Textar, ATE w E46 były to klocki Jurid ;), klocki wyczynowe hmm nie wiem jak zniosą to tarcze chyba ktoś taki zestaw ma na forum

 

Ad.2

olej ja leję Castrol edge 0w-40 silniczek chodzi pięknie zaraz po odpaleniu, ale może być 5w-30, ważne aby miał specyfikację BMW Long Life + filtru mann/knecht sprawdź tzw separator odmy

 

Ad.3

opinia speca od BMW Piórkowski BMW tak - co 150000km + filtr miska wszystko najlepiej oryginał (ZF), na forum z opinie w trej kwesti są podzielone, ale on mówi że niewymienianie tego oleju to tylko potencjalne kłopoty

 

Pozdro

TL

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Opublikowano

A wiec tak:

 

 

- Wczoraj sprawdziłem czym zalana jest moja e60, olej to Mobil1 Diesel Turbo 0w40. Dzisiaj jadę wymienić, dlatego też proszę o pilną pomoc. Nie chce oszczędzać na oleju... Może Castrol Edge Sport 0w40 ? Lub coś z motula ? Z góry dziękuje za propozycje.

 

 

 

- Rozmawialem z kilkoma użytkownikami tarcz ATE, wiekszość odradza, dlatego je sobie odpuszcze...

 

Textar zbiera dobre opinie, ale wolał bym tarcze wentylowane nawiercane (nie chce nacinanych ponieważ mialem takie w poprzednim aucie i z biegiem czasu bardzo biły, a nawiercane nie). Macie może jakies propozycje lub opinie na temat tych Zimmermannów ?

 

 

Wczoraj okazało się że musze jeszcze wymienić prawy drążek, a wiec wymienie już komplet. Lemforder to oryginal ?

 

Jak bede u mechanika to sprawdze jeszcze na wszelki wypadek kolektor ssący, najprawdopodobniej wymienie na zapas.

Opublikowano
A wiec tak:

 

 

- Wczoraj sprawdziłem czym zalana jest moja e60, olej to Mobil1 Diesel Turbo 0w40. Dzisiaj jadę wymienić, dlatego też proszę o pilną pomoc. Nie chce oszczędzać na oleju... Może Castrol Edge Sport 0w40 ? Lub coś z motula ? Z góry dziękuje za propozycje.

 

 

 

- Rozmawialem z kilkoma użytkownikami tarcz ATE, wiekszość odradza, dlatego je sobie odpuszcze...

 

Textar zbiera dobre opinie, ale wolał bym tarcze wentylowane nawiercane (nie chce nacinanych ponieważ mialem takie w poprzednim aucie i z biegiem czasu bardzo biły, a nawiercane nie). Macie może jakies propozycje lub opinie na temat tych Zimmermannów ?

 

 

Wczoraj okazało się że musze jeszcze wymienić prawy drążek, a wiec wymienie już komplet. Lemforder to oryginal ?

 

Jak bede u mechanika to sprawdze jeszcze na wszelki wypadek kolektor ssący, najprawdopodobniej wymienie na zapas.

 

Z kolektora ssącego, jeżeli nie jest rozwarstwiony to wystarczy że usuniesz klapki i wszystko będzie OK ; )

Do tego 10x mniejszym kosztem :cool2:

BMW E60 530D SEDAN 2003r
Opublikowano
Polecam tylko i wyłącznie zimmermann nawiercane ,mega tarcze kilku różnych producentów przetestowałem na e53 i tylko te dają rade,klocki textar piszczą i nie zakładałem ich ,założyłem boscha i jest malina :cool2: ,oliwę w automacie zmień specyfikacja jest na misce na naklejce dobrym wyborem to olej ravenol .Do silnika tylko z serii edge o ile castrol wchodzi w rachubę , ja zalewam edge 5w40 nie ma u nas mrozów po -30c więc zero to troszkę bogato ale jak zalejesz 0w40 to też będzie ok .Nie zalewam oleju i nie zaleję 5w30 gdyż w wysokich temperaturach i przy dużej mocy lub ciężkiej nodze ochrona silnika jest mniejsza jak przy w40 istnieje nawet ryzyko zerwania filmu olejowego ,ale to już przy benzynie,ale skoro istnieje to nie zalewam takie moje przekonanie :D i najważniejsze wymiana co 15 tys. a nie co 30 jak serwis zaleca :duh:
Opublikowano
...Z kolektora ssącego, jeżeli nie jest rozwarstwiony to wystarczy że usuniesz klapki i wszystko będzie OK ; )

Do tego 10x mniejszym kosztem :cool2:

czlowiek pisze,ze nie chce oszczedzac...

Polecam wiec bez druciarstwa z wyrywaniem klapek,wymiane calego kolektora na nowy...

Chyba,ze samochod ma najechane grubo ponad 200kkm to sie raczej nie oplaci.

Opublikowano
...Z kolektora ssącego, jeżeli nie jest rozwarstwiony to wystarczy że usuniesz klapki i wszystko będzie OK ; )

Do tego 10x mniejszym kosztem :cool2:

czlowiek pisze,ze nie chce oszczedzac...

Polecam wiec bez druciarstwa z wyrywaniem klapek,wymiane calego kolektora na nowy...

Chyba,ze samochod ma najechane grubo ponad 200kkm to sie raczej nie oplaci.

 

Jak ktoś lubi wyrzucać 2 tys. w błoto to jego problem.

Chciałem pomóc ale jak ktoś ma nadwyżkę pieniędzy to nie ma sprawy ; )

BMW E60 530D SEDAN 2003r
Opublikowano
...Z kolektora ssącego, jeżeli nie jest rozwarstwiony to wystarczy że usuniesz klapki i wszystko będzie OK ; )

Do tego 10x mniejszym kosztem :cool2:

czlowiek pisze,ze nie chce oszczedzac...

Polecam wiec bez druciarstwa z wyrywaniem klapek,wymiane calego kolektora na nowy...

Chyba,ze samochod ma najechane grubo ponad 200kkm to sie raczej nie oplaci.

 

Poza tym człowiek pisze, że nie chcę oszczędzać na oleju, a nie wyrzucać 2 tys. na pierdoły, które można naprawić za 250zł ; )

Zanim zaczniesz kogoś pouczać, sam najpierw przeczytaj ze zrozumieniem ;P

BMW E60 530D SEDAN 2003r
Opublikowano
Akurat zasleepki zamiast klapek to dobra zecz. Ja nawet mam nowy kolektor i Klapki wywalone. Za duże rysyko ze sobie ja pociągnie.

po coś jednak te klapki są - dpf też pewnie już wycięty i oszukany, następną wywal przepustnice wraz z egr, po co ci to w sumie? prostą rura pojedź i git, pasuje..

Opublikowano

Zapytam skąd macie informacje, że Textar to hamulce z pierwszego montażu? Wg moich informacji BMW montuje ATE! Jeśli macie inne informacje to poproszę o ich źródło.

 

Ja w tym tygodniu również będę robić serwis hamulce/olej. Zakładam tarcze/klocki ATE, olej Castrol EDGE 5W40 z filtrami knecht oraz olej w skrzyni biegów.

 

Moje informacje na temat ATE pochodzą z ASO oraz Intercars. Jeśli się mylę to proszę o info.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapytam skąd macie informacje, że Textar to hamulce z pierwszego montażu? Wg moich informacji BMW montuje ATE! Jeśli macie inne informacje to poproszę o ich źródło.

 

Ja w tym tygodniu również będę robić serwis hamulce/olej. Zakładam tarcze/klocki ATE, olej Castrol EDGE 5W40 z filtrami knecht oraz olej w skrzyni biegów.

 

Moje informacje na temat ATE pochodzą z ASO oraz Intercars. Jeśli się mylę to proszę o info.

Ja ATE juz nigdy nie zaloze :evil: najszybciej sie pokrzywily z trzech kompletow jakie zakladalem.

Opublikowano
chlopie, zrubmy tak: zaloze spowrotem klapki (kolektor ma 10tys km), jak w przeciagu 50tys km urwie sie klapka to ty placisz za naprawe. Idziesz na to?! :duh:

Załóż nowy a nie z przebiegiem 10 tys km,zrób to w ASO a dostaniesz na to gwarancje na twoje marne 50tys km.

I jak piszesz ze cos jest nowe,to nie pisz ze ma 10 tys nalatane...

To tak jak z kobieta,prawie dziewica... :mrgreen:

I tak jak ktoś wyżej pisał,wszystko powycinajcie i zaslepcie a będzie najlepiej.

druciarze.pl :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chlopie, zrubmy tak: zaloze spowrotem klapki (kolektor ma 10tys km), jak w przeciagu 50tys km urwie sie klapka to ty placisz za naprawe. Idziesz na to?! :duh:

Załóż nowy a nie z przebiegiem 10 tys km,zrób to w ASO a dostaniesz na to gwarancje na twoje marne 50tys km.

I jak piszesz ze cos jest nowe,to nie pisz ze ma 10 tys nalatane...

To tak jak z kobieta,prawie dziewica... :mrgreen:

I tak jak ktoś wyżej pisał,wszystko powycinajcie i zaslepcie a będzie najlepiej.

druciarze.pl :duh:

Kolego naucz sie czytac ze zrozumieniem :duh:

Capaz napisal ze ma nowy kolektor,a w tym momencie ma 10kkm,a nie zalozyl uzywke z 10kkm. :duh:

Opublikowano

Każdy "nowy" powinien dowiedzieć się, że ma wybór: nowy kolektor albo usunięcie klapek. Wystarczy poprzestać na dwóch postach, a nie klepanie się kto jest druciażem, a kto frajerem co przepłaca. I żaden nie przekona drugiego :mad2:

Zrobił totalny off top. Może by ktos tu posprzątał?

 

Wracając do temtu:

Odradzam ATE, podobnie jak poprzednicy. Pokrzywiły się szybko i piszczały.

Opublikowano
chlopie, zrubmy tak: zaloze spowrotem klapki (kolektor ma 10tys km), jak w przeciagu 50tys km urwie sie klapka to ty placisz za naprawe. Idziesz na to?! :duh:

Załóż nowy a nie z przebiegiem 10 tys km,zrób to w ASO a dostaniesz na to gwarancje na twoje marne 50tys km.

I jak piszesz ze cos jest nowe,to nie pisz ze ma 10 tys nalatane...

To tak jak z kobieta,prawie dziewica... :mrgreen:

I tak jak ktoś wyżej pisał,wszystko powycinajcie i zaslepcie a będzie najlepiej.

druciarze.pl :duh:

Kolego naucz sie czytac ze zrozumieniem :duh:

Capaz napisal ze ma nowy kolektor,a w tym momencie ma 10kkm,a nie zalozyl uzywke z 10kkm. :duh:

Nie zmienia to faktu,ze nowy kolektor ma gdzieś przebieg 50 czy 70 tys km.

Poza tym jest na niego gwarancja bez limitu kilometrów przez 2 lata jeżeli usługa robiona jest w ASO.

Tak czy inaczej wiadomo było,ze wyrywacze klapek odezwą sie najszybciej :mrgreen:

Jeżeli chodzi o tarcze ATE,to ja polecam z czystym sumieniem.Mam na przedzie tarcze i klocki z ATE i nic sie nie dzieje od 20 tys km.Nie ma bicia,nie ma pisku...

Jeżeli chodzi o czytanie za zrozumieniem,to polecam to tobie,bo ja miałem na myśli założenie nowiutkiego kolektora a nie założenie spowrotem klapek do kolektora z którego zostały one wcześniej zdemontowane.

Nie wierze rownież w to,ze Capaz kupuje nowy kolektor,demontuje z niego klapki i wkłada do samochodu.Lepiej było by do jego silnika zakupić kolektor oryginalny bez klapek (a takowy istnieje do silnika 218 koni) i nie bawić sie w czarodzieja...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chlopie, zrubmy tak: zaloze spowrotem klapki (kolektor ma 10tys km), jak w przeciagu 50tys km urwie sie klapka to ty placisz za naprawe. Idziesz na to?! :duh:

Załóż nowy a nie z przebiegiem 10 tys km,zrób to w ASO a dostaniesz na to gwarancje na twoje marne 50tys km.

I jak piszesz ze cos jest nowe,to nie pisz ze ma 10 tys nalatane...

To tak jak z kobieta,prawie dziewica... :mrgreen:

I tak jak ktoś wyżej pisał,wszystko powycinajcie i zaslepcie a będzie najlepiej.

druciarze.pl :duh:

Przeczytaj co napiasles pare postow wyzej,a potem innych pouczaj :duh:

Opublikowano
Ps. Nie spodkalem sie z kolektorem do 218ps bez klapek...

Ja sie spoDkalem :mrgreen:

 

Przeczytaj co napiasles pare postow wyzej,a potem innych pouczaj :duh:

Proponuje najpierw tobie to samo uczynić. :mad2:

Opublikowano
klapki są, jak jest dpf i el. klapa przy egr - te 3 elementy współpracują ze sobą w ścisły sposób i usunięcie jednego pozbawia sensu montowania reszty owych podzespołów, jak wytniesz klapki to problemy z mocą - chwilowe i trwałe - to tylko kwestia czasu a także pewne błędy w dde. popieram kolegę od druciarzy.pl - dobre :D - jeżeli bierzesz się za tego typu przeróbki silnika bmw :duh: to po prostu masz chyba problem z jego utrzymaniem, to do nikogo osobiście ale tak to widzę. widuję również dziesiątki kolektorów wymienianych po raz pierwszy przy ok 150 tkm z powodu wycieków ale nigdy z powodu urwanych klapek, wniosek dla mnie; jak urywają się klapki to masz już ze 250 tkm i kolektor dawno już powinieneś zmienić, tak jak olej, hamulce itp - bez obraz panowie, proszę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
uwielbiam spiewki sprzedawców: "na pierwszy montaż". po takiej formułce kupujesz cokolwiek by to było
Opublikowano
uwielbiam spiewki sprzedawców: "na pierwszy montaż". po takiej formułce kupujesz cokolwiek by to było

 

Jakbyś wiedział ile ja części miesięcznie kupuję to byś takich głupot nie gadał!!!

 

"na pierwszy montaż" wszyscy producenci kupują: hamulce, pompy (wszystkie), układy wtryskowe, tapicerki, elektronikę itp. itd.!!!

 

Dlatego warto się zorientować co szło na linii produkcyjnej, żeby nie przepłacać za kartonik z napisem BMW. Natomiast prawdą jest, że są producenci, którzy montują w fabryce części średniej jakości (ja tak miałem z hamulcami w Lagunie - wytrzymały 25 kkm, założyłem TRW i jeździłem 80 kkm!).

 

Dlatego warto rozważyć części "pierwszego montażu" po konfrontacji z opiniami o innych renomowanych producentach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.