Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 140
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Podczas zwyklej jazdy tzn bez naglych depniec na gaz , ostrych startow spod swiatel itp 318 iS ma porownywalne spalanie co 318 i. Natomiast jak juz troszke poswirujesz to sie zlekka zwieksza spalanko :) wkoncu te 136 konikow trzeba czyms nakarmic. :D

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano

Podobno bardzo trudno kupić niezakatanego ISa??? hmm podobno w ostatnim czasie ceny samochodów spadły na prawdę dosyć wysoko. W chwili obecnej dobrego ISa w jakich granicach cenowych można wyciągnąć? Mam na myśli pełen standard.

 

Kicha ile płaciłeś za swoje códo:) i kiedy zakupiłeś je?

http://img234.imageshack.us/img234/3344/img0781podve6.jpg

BMW-diamantschwarz-metallic 181/9

sprzedane :( 

Opublikowano
Tak trudno o iS'a w dobrym stanie niestety. Szczegolna uwage podczas kupna nalezy zwrocic na rozrzad tzn czy go nie slychac za mocno juz jesli tak to oznacza ze w najblizszym czasie czeka cie jego wymiana. Moja Niunie zakupilem niestey ale przed okresem sprowadzania czyli w na poczatku maja 2004 roku i dalem za nia 14 tys. Jak na tamte czasy to i tak za ten rocznik bylo duzo (chodzili tak po 12 tys) ale byla warta swojej ceny i do dzisiaj nie zaluje zakupu

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano

witam

sprowadzam czesto autka i fakt 318is trudno trafic w zadawalającym stanie za rozsądną kase

z doswiadczenia wiem ze cena kształtuje sie od 400 eur do nawe 4tys za wypas

mozesz przywiezc takiego za powiedzmy 600eur i ja fajnie odrestaurowac

316 czasami ludzie oddaja za darmo lub na schrot! bo na schrotach 316 co nie miara.

320i 325 to juz troche wiekszy koszt

ostatnio przyprowadziłem 320 Cabrio dach popruty lakier do zrobienia motoryna przegrzana ale za 450eur Turki go zajechały zrobi sie ją za około 2tys zł lakier dach? motoryne mam na wymiane i latem w Polske albo na giełde :D.

takze polecam www.mobile.de www.autoscaut24.de cos tam znajdziesz zaznacz unfalfarzeug! bo nawet rysa podlega pod tą kategorie

Jak chcesz to mam nadal 318 czerwona 1990r. do sprzedania 2drzwiowa szeroka lampa, skorzana kierownica, szyber,alumy orginały sprowadzona i po wymianie pasków zawiechy itd cena 4500zł

Pozdrawiam

Andreass

Opublikowano (edytowane)
(mimo tego iz jest to silniczek 136 konny jest on pod wzgledem zywotnosci mizerny w porownaniu do takiego zwyklego 1.8 niestety ).
- skąd te brednie ?

 

Co do tematu - miałem w E30 m10, m20, m40, m42 - Każdym zrobiłem po kilkadziesiąt tys. kilometrów, więc jakiś tam obraz mam. Sa to oczywiście moje subiektywne odczucia, więc bez urazy dla kogokolwiek pogladów.

 

M10 - stare ale trwałe, przeważnie klepie już troche rozrząd, no ale te silniki mają już swoje lata... Generalnie dobrze wspominam :) , i w starej e30 na gażniku dobrze znosi gaz. - spalanie - 10 l w mieście benzynki.

 

m40 - porażaka, klepie jak diesel, a jak nie klepie to zaraz zacznie - bezobsługowy, nie psuje się, ale wytarty wałek wszystko psuje, zabiera i tak marne osiągi (na hamowni np. 1.8 - 98 km, bez gazu zadbane !!! Spalanie - 10/11 i więcej litrów to norma ! gazu nie mniej niż 14 w mieście jakbyś nie jeżdził. Pali więcej jak is czy m20b20/b27 a nie jedzie.

 

m42 - najlepszy stosunek pojemność/moc/spalanie - częsci drogie - trzeba się z tym liczyć, ale nie psuje się. IS jest bezobsługowy, ew. padnie rozrząd po 170-200tys km - nowy orginalny komplet to teraz 1000zł. Płacisz za technologie i duzo nowocześniejsze rozwiązania - żartują że to takie S14 dla ubogich. Zanim zdecydowałem się na is-a przeprowadziłem szeroki wywiad zaczynaja od użytkowników (sam Kicha pamiętasz jak pisałem na innym forum), kończąc na serwisach i sklepach z częściami do bmw - jest ok. Spalanie na poziomie m40 lub mniej przy spokojniej jeżdzie - dynamika silnika super, pałujesz go i czujesz że on to lubi, i dobrze znosi bo do tego jest zaprojektowany. Osiągi lepsze niż m20b20/27 nie mówiąc już o m40.

 

m20 - aksamit i kulturka - w Twoim przypadku m20b20/b27 - spalanie na poziomie m40, może litr dwa więcej. A co do ety to fakt że pali rozsądnie, super znosi gaz w porównaniu do dynamiczniejszych silników (eta to taki troche benzynowy diesel - przynajmniej stara eta 122km) - mówiąc o kosztach trzeba pamiętac ze OC większe. I tak wogóle to ja ety dobrze nie wspominam, co z tego że miała 240nm i jechała od dołu, skoro przy 4tys przestawała, a przy 4.5 miala odcięcie. Przesiadasz się z is-a do ety i masz wrażenie że ten silnik nie żyje. Trzeba lubić takie silniki - jazda jak grzechotnikiem, mnóstwo momento i mięciutka praca, ale brak tego zęba, tej dynamiki. Nie oszukujmy się ze mając bmw chociaz od czasu do czasu chcesz poszaleć, a wtedy wkręcasz w obroty - a do tego ten silnik sie nie nadaje i mu to szkodzi. Do spokojnej jazdy z przyczepą - tak. Może nowsza eta 129 km jezdzi lepiej - ale dalej czegoś brakuje...

m20b25 - supcio, dynamika, kulturka.. ale nie economy :wink: , a psucie gazem to bezsens.

 

 

 

sorry za długi wywód - jestem w pracy więc rozumiecie :8)

Edytowane przez Baur
Opublikowano
Baur wiem ze M42 jest fajniutki ale nie patrzac na klepiace zawory jesli bysmy wzieli dwa silniki 1.8 M40 i 1.8 M42 i potraktowali je przez rok tak pozadnie - Caly czas but w podlodze ,krecenie do odcinki itp to niestety ale ten iS by szybciej chyba odmowil posluszenstwa (16V) robi swoje on juz jest i tak troszke wysilony jak na swoja pojemnosc, chodz wiem ,ze daloby rade jeszcze z jakies 20 konikow z niego wycisnac :). Fakt faktem tak jak pisalismy jesli 4 gary to tylko iS natomiast jesli 6 garow to sklanialbym sie ku 2.5 litra ,pali troszke wiecej niz 2.0 a przyjemnosc wiele wieksza z jazdy :)

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano
Hmmm... tzn. jak myślisz, co padnie w m42 ? Mi w m40 przez rok niecały padł wałek, odcinka schodziła od 5500 (już był trafiony, powinno być 6250 do 4500obr/min... i klepało coraz głośniej - wstyd stanąc na światłach. Włożyłem m42 z 94 roku - ciśnienie na cylindrach po 16atm (jakby nie było 11letni silnik), pojeżdziłem rok ostrzej niż m40 , bo zacheca do takiej jazdy i już cos tam można pokazać - i póki co nic - raz zapowietrzył mi się łańcuch rozrządu, ale to z mojej winy bo ciekł olej spod miski - dolałem, i jest ok. Poprostu m40 bardzo źle wspominam.
Opublikowano

I ja dołoże swoje 3 grosze. Jak dla mnie to BMW powinno mieć 6 cylindrów. Jest to subiektywne zdanie - prosze się nie denerwować. :mrgreen:

Mam m20b20 z 85 roku. Dołożona sonda lambda i katalizator. Pozornie ospały, ale.... spokojnie można jezdzić po miescie "macając" gaz do 2.500-3000 obr. Jeśli jednak chcesz szybko odjechać - wciśniecie gazu w podłoge przy 3000 ? :duh: Porażka. Niestety musi być redukcja, Wtedy od 4.000 - 4.500 czujesz że slinik żyje. Spalanie ?? Co to wogóle za pytanie.. Miałem dużo wozów. Żaden tyle nie palił (tak dużo :mad2: ). No chyba że załadowany Transit 2.0 benz przy pelnym "gazie". Kultura pracy? Dzwiek ? Na poczatku nie bedzie Ci potrzebne radio :norty: Bedziesz delektował sie 6 cylindrami.

Jakie wnoski ? Elastyczność słaba, chociaż da sie po mieście jezdzić na niskich obrotach. Miły dzwiek. Jeśli trzeba - osiągi nie najgorsze. Spalanie ? Tragedia. Może to wina lekko zawieszającej sie sondy i krótki tras w mieście ale 9-10 l/100 km nie powinno na trasie dziwić. W mieście 13-15 l/100 km u mnie norma. Bez pałowania.

Decydując kolejny raz - tylko 2.5 m20b25.

 

Najciekawsze że 320 wyprodukowali najwiecej. Ok połowy ze wszystkich E30stek :think:

Opublikowano

Jak dla mnie tylko M10B20. Szkoda tylko ze zaprzestano produkcji w 77r. Potęzny dół (ciagnie równo od 1500rpm), aby dobrze przyspieszac krecimy go do 6000 rpm i duzo wspólczesnych samochodów nie potrafi mu dorównac. Tylko 109KM ale sa troszke mocniejsze od tych dzisiejszych. Pali około 11L na miescie na trasei w granicach 9L LPG gdyby była skrzynia 5 eco to paliła by mniej.

Jezdziłem M20- stkami i jakos wszyskto jest w nich ok ale brakuej mi w nich troszeczke tej lekkosci.

Wiem ze nie na temat troche ale nie mogłem sie powstrzymac

Opublikowano
3eci Kupilem w lipcu 05 E30 2.0 R6 88 M20, popelniajac chyba wiekszasc błędów przy "obdukcji" stanu pojazu (zuzyty srodek, slady odnawiania itd. wycieki oleju troche rdzawej ) tym bardziej ze to nie pierwsze moje auto ale pierwsze BMW Poprostu mnie zaczarowało bo o to tu chodzi - frajda z tylniego napedu zero zbednej elektroniki jednym slowem czad ! A dodatkowa frajda jest jak je powoli odbudowywac i doprowadzac do idealnego stanu i jesli Cie to kreci to wiesz o co chodzi a wszytkie czesci sa i jak sie szuka to wcale drogo nie wychodzi oby zdrowy tył i podłoga ! Np. trafilem caly srodek na allegro idealny za grosze !!! Spalanie 10-13 literkow w miescie.... a dzwiek silnika super z elastyką godna nowych samochodow ! Jedno jest pewne nie żałuje POLECAM ! :dance:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie miałem jeszcze BMW, ale wiem że jest to wyjątkowy statek. Tylko właśnie jaki??? To już zależy od własny upodobań i potrzeb :] Tak jak tu jest prowadzona dyskusja nawet osoby posiadające 316ki są zadowolone z własnych wyborów. Zawsze trzeba od czegoś zacząć;) Ja jak narazie się powstrzymałem z kupnem, ale jestem pewny, że kupię BMW.

 

 

Wiadomo co 6 garów to nie 4! Zawsze będzie lepiej mieć to 6 garów niż ich nie mieć.

 

Jak się kupuje auto to nie wolno się zachwycać bo można czasami kupić zajechane cudo, które wygląda wizulanie ładnie a zawieszenie i motor gorzej.

 

Szukałem przez pewien okres czasu Bmw e30ek tak ogólnie i na prawdę jest ciężko o dobrą.

 

Czasami waro zapłacić i jechać na stacje kontroli i sprawdzsić dokładnie auto.

 

 

A mam takie pytanie dla tych którzy posiadają swoje bmki. Kto robił jakieś modyfikacje przy układzie wydechowym?? Jakie mniej więcej są koszta? Nie chodzi mi tu o wymianę samego tłumnika lub końcówek. Coś bardziej zaawanowanego. Wiem, że mając bmw posiadającą 6 garów ma już ten charakter. Ale chodzi tu o coś więcej...

http://img234.imageshack.us/img234/3344/img0781podve6.jpg

BMW-diamantschwarz-metallic 181/9

sprzedane :( 

Opublikowano

Szukaj zadbanego iesa jeździłem 3,5 roku swietna fura polecam

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img453.imageshack.us/img453/6140/p41600045rk.jpg

Opublikowano

3eci widze ze ty tez "chorujesz" na BMW, mnie rownież dopadła ta choroba już od dawna nie mogłem się oprzec spojrzeniu tych pieknych oczu E30 ale od jakiś kilku miesięcy zastanawiam sie nad kupnem mojego marzenia :roll:

Dlatego Dzielnie Odkładam wypłaty myślę że w okresie maj-czerwiec bede miał już na to jakiś fundusz ze .6tys zł - ale czy wystarczy? Nie interesuja mnie rzadne inne samochody BMW albo rzadne. A silnik?? nie łapię się już w tym czytałem to forum (głównie ten temat dokładniej) ale mnie już głowa boli... nie mam pojecia.. kumpel bedzie sprzedawał 1.6 z 90r chce za niego 5 tys (dokladniej co ma pod maską dopiero się go popytam) ale 1.6... ech raczej nie bardzo... 1.8...no cóż... chciałbym jednak żeby moja beatka umiała mi ładnie mruczeć do uszka dlatego chyba chcialbym z 6 garkami myśle teraz o 320 ale na tym sie troche konczy moje pojecie:) nie chce sie powtarzac ale moze jakies sugestie. Jeśli chodzi o jazde głownie jakies troche dluzsze trasy, troche miasto, bez szaleństw, katowania, tylko piękny czysty płyny pomruk. No ok poniosło mnie ale tak już mam na punkcie tego ślicznego itd.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

schizma poprostu mam na pk tych autek bzika :)

 

Z tego co wiem to 6 garów jest czymś wyjatkowym. Napisałeś, że bez szaleństw :) no nie wiem czy z napędem na tył się bez tego obędzie. Doszedłem do wniosku że jak kupować 4ro garnkowego to tylko 318ISa!

 

A wersje 316 i 318 raczej ominąć :) chyba że nie zależy Ci na osiągach.

 

 

Tu masz KLIP który Ci przedstawi charakter ISa :lol:

 

http://www.rallypl.com/movies/kjs_bmw_318is_team.avi

http://img234.imageshack.us/img234/3344/img0781podve6.jpg

BMW-diamantschwarz-metallic 181/9

sprzedane :( 

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.