Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 140
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A tzw. nowe 325i e30 pali mniej ??

NIejestem pewien ale chyba tak (ale gorzej chodzą :twisted: )

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

Opublikowano
Z tego co wiem to ocynk pojawil sie we wrzesniu 85, przy okazji innych drobnych modyfikacj. Moje obserwacje zdaja sie to potwierdzac, auta z rocznika 85 i starszych czesto maja problem z korozja, po tej dacie jakos mniej zardzewialych widac.

 

Jestem dokładnie tego samego zdania, ale nie znalazłem żadnego potwierdzenia w materiałach fabrycznych. Firma jakoś się nie chwali cynkowaniem.

NSW
Opublikowano

Na marginesie mam takie pytanie co do opłat. Mam kolegę w niemczech, który jest obywatelem tego kraju. Chciałbym sprowadzić samochód z tego kraju i mam taki pomysł, ale nie wiem czy dzięki niemu zaoszczędzę?

Już upatrzyłem sobie bmke i powiedzmy że on przyjedzie tym autkiem do Polski. A ja od niego odkupię w Polsce. Czyli dzięki temu uniknę opłaty na granicy za tablice??? Zgadza się? Czy się mylę? , to ilę teraz zaoszczędzę? jeśli w ogóle da się tak zrobić. Pierwszy raz będę sprowadzał auto.

http://img234.imageshack.us/img234/3344/img0781podve6.jpg

BMW-diamantschwarz-metallic 181/9

sprzedane :( 

Opublikowano

witam

zaoszczedzisz około 150 eur

ale i tak bedziesz musiał cofnąc sie z papierami do niemiec i auto wymeldowac wymeldowanie około 10 eur

wtedy mozesz skladac papiery do wydziału komunikacji w Polsce!

czesto sprowadzam auta jak chcesz wiecej info to pytaj wiem prawie wszystko o sprowadzaniu

pozdrawiam

 

a cha co do tematu e30

to the best Bmw model ja mam e30 2l 87r i jest poprostu zaje....

 

Andreass

Opublikowano

320 jest pięknym samochodzikiem :) co 6 garów to nie 4.

 

Znalazłem już coś. Ale za daleko, bo pod granicą Franuską. Nie bardzo się opłaca. Też za bardzo nie mam skąd lawety dostać taniej, jakbym chciał tą drogą. A inaczej to na dwa samochody to też benzyna.

 

Mam prawojazdy kategorii B i chciałbym lawetą coś przywieź to podobno jest tak że można prowadzić powiedzmy autko dostawcze z podpiętą lawetą, która nie przekracza wraz z samochodem, który jest na lawecie ciężaru dosatwczego auta? Czyli jak laweta z ciężarem auta sproawdzanego nie przekracza masy auta ciągnącego lawete można prowadzić na kategorii B ???

 

Andreass a ile tak pali tobie Twoja 320 ? w mieście i na trasie? szczerze.

http://img234.imageshack.us/img234/3344/img0781podve6.jpg

BMW-diamantschwarz-metallic 181/9

sprzedane :( 

Opublikowano

Witam.

Mam e30 z silnikiem 2.0 całkiem przyzwoicie jeździ i bardzo ładnie mruczy. Co do spalania to w mieście średnio 13-14 a na trasie przy spokojnej jeździe tak do 130km/h około 8,5.

Pozdrawiam.

Opublikowano

moje E 30 pali około 12l przy agresiv driving :)) ale normalnie kolo 10l/100km mam załozony gaz wiec troche taniej mnie to wychodzi

 

co do lawety i kategori B zapomnij

wez lepiej busa cos jak pomoc drogowa!

wtedy bez problemu na pace mozesz wiezc

najlepiej jedz po Bemke 2 autem nałuz celne blachy i do domu!

bez kombinowania!

jak chcesz to mam E30 na szerokiej lampie 18is 91r czerwone 2 drzwiowe za 4tys zl stan prawie idealny na polskich blachach juz

pozdrawiam

Andreass

Opublikowano
Dzisiaj zrobilem trase 131km z czego 60 po trasie i reszte po wawie, Styl jazdy średni, spalila śr. 11,5l/100km

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

Opublikowano

Celne dostaniesz [wytkupisz] w niemczech w wydziale komunikacji (zulasungstelle) a przy kazedej takiej zulasungstelli sa sklepy w których wykupujesz ubezpieczenie i blachy ! troche inaczej niz w polsce

 

 

Moje Bmw leci na benzynie około 220 pod 240km/h ludzie nie wieża!

na gazie nie całe 190km/h

 

Pozdrawiam

Andreass

Opublikowano

Hmm... w kwestii modelu.

 

Obecnie jeżdzę 320 '87 i jedno powiem. Sześciocylindrowy silnik ma w sobie tyle zalet, że nieprędko przeniosę się na 1.6 czy 1.8.

 

Spalanie, no niestety... Za fantastyczna elastyczność, charakterystyczny dźwięk 6 garów i niemałą moc trzeba płacić.

 

Ale ustalmy jedno, chcesz BMW czy oszczędny samochód?

Jeśli Bayerische to niestety musisz się pogodzić z tym, że zawsze będzie miała większy apetyt jak np. Golf GTI, czy powiedzmy Calibra.

 

Co do konkretnego egzemplarza... moja Bawarynka w trasie 120 - 130 km/h ma apetyt na 9 - 9,5 litra. W mieście raczej niemierzalne...

Ale w ostatnie mrozy po trójmieście z przeliczenia wychodziło mi w granicach 14 - 17 litrów. Oczywiście NoPB.

 

Tanio się nią nie jeździ, ale docenisz charakterystykę tego silnika, jest niesamowicie kulturalny.

 

Życzę udaego wyboru, ja z całego serca polecam 320. :8) [/url]

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Opublikowano

Sprowadzenie BMW:

 

1. celne blachy około 150Eur

2. opłaty rejestracyjne w zullasungstelli ok 15eur

3. przegląd w polsce 176zł jesli z hakiem to koło 200

4.Vat 24 [urząd skarbowy]- czyli zwolnienie z vatu 150zł na urząd miasta w twoim miescie placisz w kasie urzedu miasta! rachunek = druk vat 24 skladasz w urzedzie skarbowym

5. akcyza! zwykle pisze sie około 50 eur na umowie czyli zaplacisz 65% z 50eur czyli koło 160zl w urzedzie celnym!

6. Wydział komunikacji 670zł [czasami musisz przedłorzyc tłumaczenie Briefu i wymeldowania auta w niemczech koszt tłumaczenia około 130zł]

7. Ubezpieczenie!

i tyle !!! wiec koszta około z paliwem zawsze wychodzą koło 400 - 500eur!

wiec CENA auta + [koszt sprowadzenia 400-500 eur]

 

 

KUPUJ TYLKO 320 lub ostatecznie 318IS !!!

 

Pozdrawiam

Andreass

 

PS moge przesłac Ci umowe Polsko Niemiecką, Druk Vat24 i AKC-U do urzedu Celnego

pozdrawiam

Opublikowano
Sprowadzenie BMW:

 

1. celne blachy około 150Eur

2. opłaty rejestracyjne w zullasungstelli ok 15eur

3. przegląd w polsce 176zł jesli z hakiem to koło 200

4.Vat 24 [urząd skarbowy]- czyli zwolnienie z vatu 150zł na urząd miasta w twoim miescie placisz w kasie urzedu miasta! rachunek = druk vat 24 skladasz w urzedzie skarbowym

5. akcyza! zwykle pisze sie około 50 eur na umowie czyli zaplacisz 65% z 50eur czyli koło 160zl w urzedzie celnym!

6. Wydział komunikacji 670zł [czasami musisz przedłorzyc tłumaczenie Briefu i wymeldowania auta w niemczech koszt tłumaczenia około 130zł]

7. Ubezpieczenie!

i tyle !!! wiec koszta około z paliwem zawsze wychodzą koło 400 - 500eur!

wiec CENA auta + [koszt sprowadzenia 400-500 eur]

 

 

KUPUJ TYLKO 320 lub ostatecznie 318IS !!!

Pozdrawiam

Andreass

 

PS moge przesłac Ci umowe Polsko Niemiecką, Druk Vat24 i AKC-U do urzedu Celnego

pozdrawiam

 

Szczerze to kupuj tylko 325i lub ISa bo 320i to hmm.....wolowate auto bez elastyki ktore trzeba krecic a pali tyle samo co 325i :). A jak chcesz kupic cos co pali mniej od 320 i ISa a lata lepiej to szukaj ety...lub superety.

 

I mozesz mi wierzyc bo dwie E30 zjezdzilem sam a troszke bufemek prowadzilem. 320 i to wedlug mnie nieporozumienie - po miesiacu od zakupu zalowalem ze nie postaralem sie o 325i. A zagazowane to juz w ogole wol...

 

Bez urazy dla uzytkownikow E30 320 .... tez taka mialem :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

pewnie jak by było E30 4litrowe to by mowił ze 325 to kicha

jak nie chodzisz w dresiku z 3 albo 4 paskami to kupuj E30 2000cm3

pozdrawiam

Andreass

Opublikowano
jak nie chodzisz w dresiku z 3 albo 4 paskami to kupuj (...)

 

:naughty: :naughty: Ten tekst był niepotrzebny :naughty: :naughty: :evil:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
pewnie jak by było E30 4litrowe to by mowił ze 325 to kicha

jak nie chodzisz w dresiku z 3 albo 4 paskami to kupuj E30 2000cm3

pozdrawiam

Andreass

 

ehhh szkoda slow na takich jak ty....przejedz sie kiedys 325i i porownaj osiagi i koszta utrzymania to juz nie bedziesz tak bronil swojej 320 :).

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

mam to bronie

z 2 strony jesli naprawde 325 jest taka super to właściciele 316, 318, 318is, i 320 mają o czym marzyć! :)

 

Pozdrawiam

Andreass

Opublikowano
ja ciebie doskonale rozumiem - tez na poczatku jej bronilem - niestety do czasu kiedy I raz poprowadzilem 325i ....

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Fajnie ale powtorze sie ze w silnikach 2.5 bardzo lubi glowica pekac.Jakie jest panaceum? :lol:
Opublikowano

Co do silnika nie opłaca sie kupowac 1.6 dlatego że w wiekszości modelach jest zasilany gaźnikiem powoduje to nie małe spalanie ok 10-12l(zalezy od wielu czynników ) pozatym jest poprosu słaby i kupowanie takiego autka mija sie z celem. 318 ma juz wtrysk najlepiej kupic z wtryskiem Motronic (165Nm i 113km)spalanie niższe , osiągi nieco lepsze .318is Cieżko o autko w dobrym stanie, osiagi dobre i spalanie nizsze niż w szóstkach(należy zwracać uwage na glowice ponieważ remont jest dużo droższy niż w innych modelach) autko godne polecenia, wada jest to ze to 4zyl a nie 6zyl i jak kazdy 24v lubi wysokie obroty Zakup 320 mija sie z celem (niski moment 170Nm) , zalety to miły dzwięk i wysoka kultura pracy,lepsze hamulce(4 tarcze) nistety spalanie na poziemie 325 . 323 rzadko spotykany model parametry niezłe w topowej wersji 150km i 205Nm zasilany wtryskiem, co do spalania niestety nie bede sie wypowiadał bo poprostu nie miałem styczności z ta wersja. 325eta bardzo dobre silniki ze wzgledu na rozkład momentu obrotowego 230Nm juz przy 3200 obr/min w tym przypadku 129/122KM nieźle rozpedza to autko , jest to najoszczędniejsza 6 - cylindrówka ,pali śr ok 8-9l (wszystko zależy od kierowcy) 325 najmocniejsza odmiana 6 cylindrowej e30 (nielicząc alpiny czy Hartge) 170/171 Km i 222/226Nm gwarantuje znakomite osiągi zarówno w miescie jak i na trasie. Silnik pracuje bardzo równo i płynnie oddaje moc , spalanie zalezy od stylu jazdy(ja jeźdze spokojnie no chyba że ktoś mnie sprowokuje :twisted: ), najmniej spaliła mi na trasie(4 osoby + bagaż 100-130km/h) 7,8l /100km , w zimie przy jezdzie mieszanej ok 11l ,w lecie jakieś 9 litrów

 

Podsumowując

Jak zależy Ci na spalaniu to 318is(uwaga na głowice) albo 325e(droższe OC)

jeśli na osiagach to 325

a jeżeli szukasz super oszczednego auta to napewno nie bedzie to BMW

Opublikowano

Co do silnika nie opłaca sie kupowac 1.6 dlatego że w wiekszości modelach jest zasilany gaźnikiem powoduje to nie małe spalanie ok 10-12l(zalezy od wielu czynników ) pozatym jest poprosu słaby i kupowanie takiego autka mija sie z celem. 318 ma juz wtrysk najlepiej kupic z wtryskiem Motronic (165Nm i 113km)spalanie niższe , osiągi nieco lepsze .318is Cieżko o autko w dobrym stanie, osiagi dobre i spalanie nizsze niż w szóstkach(należy zwracać uwage na glowice ponieważ remont jest dużo droższy niż w innych modelach) autko godne polecenia, wada jest to ze to 4zyl a nie 6zyl i jak kazdy 24v lubi wysokie obroty Zakup 320 mija sie z celem (niski moment 170Nm) , zalety to miły dzwięk i wysoka kultura pracy,lepsze hamulce(4 tarcze) nistety spalanie na poziemie 325 . 323 rzadko spotykany model parametry niezłe w topowej wersji 150km i 205Nm zasilany wtryskiem, co do spalania niestety nie bede sie wypowiadał bo poprostu nie miałem styczności z ta wersja. 325eta bardzo dobre silniki ze wzgledu na rozkład momentu obrotowego 230Nm juz przy 3200 obr/min w tym przypadku 129/122KM nieźle rozpedza to autko , jest to najoszczędniejsza 6 - cylindrówka ,pali śr ok 8-9l (wszystko zależy od kierowcy) 325 najmocniejsza odmiana 6 cylindrowej e30 (nielicząc alpiny czy Hartge) 170/171 Km i 222/226Nm gwarantuje znakomite osiągi zarówno w miescie jak i na trasie. Silnik pracuje bardzo równo i płynnie oddaje moc , spalanie zalezy od stylu jazdy(ja jeźdze spokojnie no chyba że ktoś mnie sprowokuje :twisted: ), najmniej spaliła mi na trasie(4 osoby + bagaż 100-130km/h) 7,8l /100km , w zimie przy jezdzie mieszanej ok 11l ,w lecie jakieś 9 litrów

 

Podsumowując

Jak zależy Ci na spalaniu to 318is(uwaga na głowice) albo 325e(droższe OC)

jeśli na osiagach to 325

a jeżeli szukasz super oszczednego auta to napewno nie bedzie to BMW

Opublikowano
Fajnie ale powtorze sie ze w silnikach 2.5 bardzo lubi glowica pekac.Jakie jest panaceum?

 

Zmiana właściciela na lepszego. Takiego, który nie będzie piłował na każdym zielonym świetle do odcięcia, zwłaszcza gdy silnik jeszcze nie jest rozgrzany.

 

Co do silnika nie opłaca sie kupowac 1.6 dlatego że w wiekszości modelach jest zasilany gaźnikiem powoduje to nie małe spalanie ok 10-12l(zalezy od wielu czynników ) pozatym jest poprosu słaby i kupowanie takiego autka mija sie z celem.(...)

 

Niezłe podsumowanie :cool2:

 

Mała poprawka...

E30 316 sprzed 1988, rzeczywiście były gaźnikowe, ale pod maską miały silnik M10 1,8 litra. 316i od 1988 mają silnik M40 1.6 litra i ten miał wyłącznie wtrysk Motronic.

 

316i (M40) w skali BMW jest słabiutki.

Ale porównany do innych tysiącsześćsetek tej wielkości wypada znakomicie.

Da się tym jeździć normalnie, trudno zaszaleć.

Te 10-12 l/100 km to ekstrema, nawet w 316 (M10), bardziej paliwożernym niż 316i M40. Wynik dla krótkich odcinków po mieście.

 

Ale najbardziej istotne w wyborze jest to, że silniki M10 i M20 pod względem częstotliwości usterek są bezproblemowe w porównaniu z M40 1.6 / 1.8, "zepsutym" popychaczami hydraulicznymi.

 

Iesów jest trochę za mało, żeby sobie wyrobić o nim pewną opinię - na pewno są bardziej niezawodne niż M40, ale czy lepsze od starszych "braciszków" :?: :?: :think:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.