Skocz do zawartości

[e90] wymiana foteli.


drenkrom

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 237
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 6 miesięcy temu...
Witam panowie powracam do tematu, posiadam w swoim e90 zwykłe welurowe fotele recznie ustawiane jedynie z podgrzewaniem, mam zamiar zmieniac je na fotele skórzane również recznie stawiane z podgrzewaniem. Jak wygląda demontaż tych foteli trzymają się one tylko na jakich śrubach? Czy po wypieciu tej kostki spod spodu i wpięciu w nowe fotele grzanie będzie normalnie działa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
A nie wiesz co będzie jak zakupie panel z przyciskami od grzania i pdc przód ale pdc nie podłącze będzie coś wyskakiwać? Mam kiedyś w planie założyć zderzak M pakietowy z pdc- ale to jeszcze nie teraz...

Nic nie wyskakuje, ja mam włożony panel z pdc, a jeszcze nie doposażyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z podłączeniem tych pompowanych boczków? jeśli wcześniej nie miałem takiej opcji a zamierzam kupić fotele z takim czymś dużo jest kombinowania?

a i jak nie podłącze podgrzewania będzie wyskakiwać jakiś błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

1. Czy fotela i boczki od preLCI pasuja do LCI bez zadnego przerabiania ?

2. Czy airbagi sa takie same ?

3. W swoch welurach mam grzanie a w fotelach ktore mam upatrzone (zwykla pełna skóra) nie ma grzania. Pytanie czy można maty bez większych problemów przełożyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożenie mat = rozprucie starych foteli, oraz wszycie ich w nowe.

Ogólnie to dużo roboty a zatem musisz mieć dobrego tapicera.

Maty od zwykłych foteli na 100% nie pasują do sportów.

Maty od sportów na pewno nie pasują do foteli z m3.

Można jeszcze zrobić jeden manewr, który ja zrobiłem - wypruć ze starych i przykleić do gąbek w nowych.

Zaoszczędzisz szycia tapicerki, ale musisz uważać na druty od montażu.

 

Czy fotele z LCI pasują do pre leci - tak

Co z pompowaniem - podpinasz pod podgrzewane fotele - 2 kabelki i działa.

Jeśli masz zagłówki piro - nie podpinasz ich.

 

Jeśli masz fotele z pamięciami a wcześniej nie miałeś to bez ingerencji w instalacje nie zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie pytam czy fotele pre lci pasuja do lci :) ale rozumiem ze to dziala w obie strony. Z tego co wiem boczek lci przykreca sie na 3 śruby a pre lci chyba na 4 czy sie myle ? Fotele ktore mam to zwykle welury i chce zmienic na normalne nie sportowe skory więc podejzewam ze te maty mozna jakos przelozyc ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że na 100 będziesz musiał odpuścić, ponieważ w PRE LCI nie masz pirotechnicznych zagłówków w fotelach pre lci.

Ewentualnie możesz kupić sobie zagłówki w skórze i przełożyć okablowanie w fotelu, ale to dużo roboty. (jak chcesz mam takie zagłówki)

Oczywiście zostaje jeszcze zmiana kolejności przewodów w kostce żółtej pod siedzeniem.

Nie wiem jak z tylnymi boczkami, bo nie zmieniałem. Ja robiłem modyfikacje na fotele M3, oraz dokładałem podgrzewanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiliście takie rzeczy jak nawet przekładanie mat a nikt nie może mi pomóc mam fotele skóra pompowana podgrzewana wczesniej miałem zwykłe jak to podpiąć? albo może znacie kogoś z śląska kto by sie podejmował takich prac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz kolego, za darmo to tu na tym forum prawie nic nie ma.

Zmiana foteli wiąże się ze zmianą w instalacji.

Musisz kupić zestaw doposażeniowy, lub samemu zrobić i zamontować parę kabelków. (w sumie pod każdy fotel idą 4 przewody)

Ogólnie to musisz zapoznać się ze schematami. (patrz na typ modułu pod siedzeniem)

Jak już ogarniesz kabelki, to musisz kupić panel do sterowania oraz blendę wokół radia.

Na końcu to przekodowanie autka tak aby widziało grzańce.

 

Oczywiście maty dajesz montować do tapicera - dobrze radze nie baw się sam.

 

Jeszcze jedno - ja poświęciłem kilkanaście godzin nad fotelami, grzebałem po schematach rozebrałem 2 kpl foteli - sport i m3.

Ty chcesz wiedzę dostać na talerzu. Rozumiem kolegów, którzy kroją za te usługi. W końcu czas to pieniądz.

Po skrócie napisałem Ci jak wygląda montaż grzańców.

 

Jeśli chcesz podłączyć samo pompowanie, to trudno jest Ci znaleźć 2 przewody od pompki pod siedzeniem i doprowadzić zasilanie (jak nie masz skąd to poprowadź od zapalniczki). To prawie jest banalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wygląda to tak że ja mam w nowych podgrzewanie tylko tyle że nie podłączone wiadomo nic za darmo temu napisałem że mogę za to zapłacić.

 

PS: a co do wiedzy na talerzu to forum na tym polega:D to taki dodatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...

Podpinam się pod pytanie kolegi powyżej. Poza tym - kupiłem auto z wymienionymi fotelami na m-pakietowe w alcantarze, mają przyciski od pompowania lędźwi i boczków przy czym oba nie działają. Czy któryś z forumowiczów miał podobny przypadek ?

Byłbym wdzięczny za odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz podłączyć samo pompowanie, to trudno jest Ci znaleźć 2 przewody od pompki pod siedzeniem i doprowadzić zasilanie (jak nie masz skąd to poprowadź od zapalniczki). To prawie jest banalne

 

Miałem zwykłe fotele podgrzewane a wymieniam na pompowane bez grzania. Czy wystarczy spiąć kość czy mam robić jakąś "samoróbke"? Lopico mówisz o przewodach pod siedzeniem. Chodzi Ci o kostke czy że trzeba dorobić? Chodzi oczywiście o pompowanie boczków w fotelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Czesc, mam w aucie fotele elektryczne z pamięcią podgrzewane ,zwykłem stołki a chcę mieć sporty tylko ,że na alledrogo nic nie ma i czy mogę teraz dołożyć manualne fotele ? czy podgrzewanie pompowanie boczków i lędźwi będzie chodziło ? :) a i jeszcze jedno zauważyłem ,że nie które fotele róznią się przeszyciem na oparciu, te maja ciękie przeszycie na gorze oparcia http://allegro.pl/bmw-e90-komplet-foteli-europa-i5419751274.html a te grube http://allegro.pl/bmw-e90-fotele-tapicerka-skora-elektryczna-srodek-i5189246032.html to jakiś inny rodzaj skóry ? Pozdro :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te jasne fotele pochodzą z modelu przed liftingiem, natomiast te koniakowe z modelu po liftingu czyli wersji LCI. W związku z tym mają trochę inne przeszycia tj. nie mają przeszyć na przednich zagłówkach, natomiast mają dodatkowe przeszycie na grzbiecie w kształcie łuku. Tylne zagłówki w obu wersjach także powinny się różnić. Oba komplety będą pasować obojętnie do wersji pre bądź lci. Tak czy inaczej potrzebna będzie pomoc elektryka w podłączeniu wiązek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam, podepnę się pod ten temat, problem z fotelem pasażera. Wpadł Żonie kolczyk gdzieś pod fotel, szukam i szukam i nie mogę znaleźć, pytanie brzmi, czy mogę odkręcić fotel, nie rozpinając żądnej elektryki, tylko po to, żeby mieć tam lepsze dojście, czy będzie się to wiązało z jakimś kasowaniem błędów później?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.