Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wysłałem ci dokładny link do schematu w którym jest Pin 7 a ty szukasz jakiś innych schematów. Jeszcze raz https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/components-connectors/components/f-fuses/f20-fuse/iZm2Zm9. X275 i X279 to kostki przy fotelach. Zasilanie do Bezpiecznika F20 . Musisz kupić konektory do jbbf numer 61131378906 . Te dwa plusy się mostkują co widać na schemacie.
  • Odpowiedzi 237
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ale ja mam benzynę 318i z silnikiem n46 i tam jest inna rozpiska bezpieczników niż ta co linkujesz. U mnie F20 ma 5A i odpowiada m.in za DSC. Poza tym pod fotelami nie mam modułów foteli. Nie mam w nich grzania ani pamięci
Opublikowano

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-318i-lim/components-connectors/components/f-fuses/f20-fuse/iZm2Zm9 . Schemat do twojego silnika. Taki sam jak do 320 D . Modułów nie ma ale kostki masz pod fotelem bo są na zdjęciach które wystawiłeś. Pozdrawiam

 

Co do bezpieczników zaraz zobaczę co i jak

 

 

Edit:

 

Fotele są Po Lifcie to i instalacja w Fotelu jest 2007/09 +

 

A więc bezpiecznik F-20 w schemacie to u Ciebie F-37 jest on na kabel 0,75 i bezpiecznik 10 A . W Fotelach po lifie oba fotele są "mostkowane"

Opis Bezpieczników

 

Po Lifcie:

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-318i-lim/1VnYo8ECDO

 

Przed Liftem do 02/2007

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-318i-lim/1VnYLtbcQt

 

Jest zupełnie inna instalacja w Fotelach :

 

 

Schemat kostki do pompowanych boczków przed liftem (Strona Pasażera) :

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-318i-lim/components-connectors/components/f-fuses/f33-fuse/d2KUr3W.

 

 

Więc nie masz fizycznie Pinu nr 9 (w kostce od Fotela) który jest odpowiedzialny za zasilanie w swoich fotelach i trzeba zrobić instalację jak do Po lifta. Takie jest moje zdanie.

Opublikowano

Dziękuję Ci bardzo za poświęcony czas i przekazanie solidnej porcji wiedzy.

 

Zastanawia mnie różnica w amperażu bezpieczników:

Przed liftem każdy fotel był zabezpieczony 30A

Po lifcie - fotele zmostkowane i tylko 10A

Pompki przed i po lifcie są takie same.

 

Przy skrzynce bezpieczników zamierzam wprowadzić plusy osobno do bezpieczników 33 i 37 - tak jak w oryginale przed liftem. Nie chcę po jakimś czasie zachodzić w głowę jak ja tam kable porozmieszczałem i który bezpiecznik za co odpowiada. Będzie zgodnie z oryginalną rozpiską - może tylko wstawię słabsze bezpieczniki, np. po 10A

 

W kostce foteli mam 2 opcje:

1. Jak w oryginale przed liftem - wprowadzam zasilanie do pinu 9 w kostce z podłogi i przekładam pin 7 do 9 w kostce fotela.

2. jak po lifcie - zostawiam kostki od foteli w spokoju i wprowadzam zasilanie w pin 7 kostki z podłogi.

 

Możesz mi napisać za co oryginalnie odpowiadał pin 7 w kostce przedliftingowej i gdzie prowadził?

 

PS: Co to za oznaczenia na schematach przy przewodach zasilających: 30G<20, 30G<37. Legenda identyfikuje te oznaczenia jako SFFA signal, ale co to takiego? Czy zawracać sobie tym głowę??

Opublikowano
Żeby zrobic opcje pierwsza musial byś ciagnac przewody o duzym przekroju tak jak w schemacie poza tym w kostce od fotela nie masz takiego przekroju przewodu i zeby go zamienic bys mysial zupelnie zmienic konektor w fotelu. W opcji nr 2 kupisz tylko konektor męski MQS na przewod 0.75 wepniesz go w kostke od podlogi z zasilaniem i po sprawie. Ja bym zrobił tak jak jeat w schemacie po lifcie. Jak odslonisz skrzynkę bezpiecznikow to zobaczysz ze tam gdzie bedziesz prowadzil przewód do bezpiecznika jest miejsce na mostek przy uzyciu odpowiedniego konektora. Co do pinu nr 7 przed liftem juz nie chce mi sie szukac ale poprostu moze go tam nie być. Trzeba. 30g<20 Terminal 30g bezpiecznik 20 .
Opublikowano
Jeszcze raz dzięki za wszystkie informacje. Odezwę się w przyszłym tygodniu bo wtedy planuję skończyć prace przy fotelach.
Opublikowano
Wiem ze u mnie pin nr 7 bym po stronie kierowcy a po stronie pasazera juz go nie było. W fotelach ktore mialem przed zmianą. Fotele byly zwykłe ale mialy podgrzewanie. Auto jest z 2005 roku
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Koledzy a możecie polecić kogoś sprawdzonego kto robił już to z Warszawy bądź okolic? Mam grzanie foteli natomiast nie działa regulacja elektryczna. Auto z 2005 r i nie wiem czy miał takie fotele w standardzie czy ktoś dokładał. Po rozkodowaniu VIN jest informacja o grzaniu w fotelach natomiast nic o elektryce.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie ma wpisu o elektryce to na pewno zostały dołożone.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W takim razie czy możecie polecić kogoś kto by to podłączył z Warszawy bądź okolic? Oczywiście w taki sposób żeby działało bez błędów i przy okazji nie spaliło instalacji :)
Opublikowano
Ja na twoim miejscu poszerzyłbym widzę i spróbował sam to zrobić. Bo wszystkie warsztaty doposażające BMW to koszą jak za zboże i obstawiałbym okolice 700-1000 za podłączenie elektryki do foteli, a większość rzeczy da radę ogarnąć samemu i nie trzeba mieć specjalnej wiedzy o elektryce;) Firm do retrofitu w Wawie znajdziesz kilka, reklamy nie chcę robić.
Opublikowano
Jeżeli faktycznie jest z cenami tak jak piszesz to jednak pójdę za Twoją radą i poszerze swoją wiedzę w temacie elektroniki :) Dzięki za info.
Opublikowano

Wertowałem cały temat, ale najpierw muszę ogarnąć teorię z elektroniki :) Znalazłem taką wskazówkę kolegi, pytanie czy na dłuższą metę to się sprawdzi? Mój przypadek jest identyczny jak u kolegi, mam podgrzewane siedzenia natomiast elektryka nie działa. Jeżeli zrobię w ten sposób będzie ok?

 

 

Widzę że nikt nie odpowiedział na mój temat, tak że sam sobie odpowiem, może kiedyś komuś pomoże . Tak więc zasilanie od pompowania należy podłączyć, plus do czerwoni-czarnego przewodu cienkiego, natomiast minus do brązowego grubego przewodu, tego naprzeciw plusa. Zasilanie najbliżej z zapalniczki. Wszystko działa .
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
mam pytanko bmw e90 320d 2006 kupilem fotele sportsize pompowane boczki oraz pompowane ledzwia ,pompowane boczki udalos sie podlaczyc dzialaja ,natomiast po dolozeniu plusa i masy do ledzwie nie dzialaja sa jeszcze w kostce dwa cienkie kabelki gdzie je podlaczyc zeby uruchomic ledzwia ma ktos moze schemat lub moze cos podpowiedziec dziekuje
Opublikowano
Czy 2200 pln (z przesyłka) to dużo za fotele skóra, wersja sport, podgrzewane, elektryczne z pamięcią, wersja lci?? Mam już wstępnie dogadane,pytanie czy jescze sie targowac.??
Opublikowano

Wydają sie być w super stanie... Tak więc rączej kupuje..

Tylko jeszcze z tydzień fochów żony... :roll:

Aha, o podłączeniu już czytałem cały ten wątek. Ja ma tylko grzane, bez elektryki, czy dość latwo można podłączyć te elektryczne,?? czy prąd można np "ukraść" z podgrzewania i będzie wszystko ścigać??

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, mam manualne fotele materiałowe w e92 2008r, czy instalacje pod elektryczne (suwanie, nie grzanie i lędźwie) już mam czy trzeba ciągnąć kable, żeby z manualnych elektryczne wstawić ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.