Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jesli odlaczysz akmulator wczesniej blendy nie wyskocza zreszta na wlaczonym tak samo ale dla pewnosci odlacz.

 

ps: Musisz miec dobra zone ze az masz takie checi na rozkrecanie fotela

  • Odpowiedzi 237
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Hehe... Zona dostanie kolczyk spowrotem a ja nowe skille w odkręcaniu foteli :D

Dzisiaj zajrzę jak przymocowane są fotele to jak najdą mnie jeszcze jakieś pytania to będę dalej męczył :)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Mam e91 po lifcie ze zwykłymi skorzanymi fotelami bez podgrzewania.

 

Znalazłem w internecie ładne fotele sportowe od e90 przed lif 2006 rok. Fotele z manualna regulacja wersja angielska. Temat maty w fotelu pasażera znam.

Mam pytania:

1. Czy wtyczki z tych sportowych przed lift będą pasowały do auta po lifcie i nie będzie błędów prócz poduszki związanego z mata - zamiana foteli stronami

2. Fotele sportowe w boczkach maja poduszki powietrzne przynajmniej wnoszę to po plastiku w oparciu... Zwykle fotele tego nie mają - czy poduszka będzie działała czy konieczna jest modyfikacja elektroniki i czy bez tego będzie błąd poduszki na zegarach?

3. Czy fotele zwykle po lift maja pirotechniczne zagłówki? Pytam bo podobno przed lif nawet sportowy fotel nie ma i jest z tym problemem...?

4. Czy w tych sportach będzie działała regulacja szerokosci boczkow? Widzę że jest w nich taki przycisk...

 

Z góry dziękuję za informację

Opublikowano
1. Czy wtyczki z tych sportowych przed lift będą pasowały do auta po lifcie i nie będzie błędów prócz poduszki związanego z mata - zamiana foteli stronami

 

W po-liftowych sportowych fotelach wtyczki pasują do przed-liftowego auta, więc w drugą stronę zapewne też:)

 

2. Fotele sportowe w boczkach maja poduszki powietrzne przynajmniej wnoszę to po plastiku w oparciu... Zwykle fotele tego nie mają - czy poduszka będzie działała czy konieczna jest modyfikacja elektroniki i czy bez tego będzie błąd poduszki na zegarach?

 

Zwykłe fotele chyba też mają w boczkach poduszki powietrzne.

 

3. Czy fotele zwykle po lift maja pirotechniczne zagłówki? Pytam bo podobno przed lif nawet sportowy fotel nie ma i jest z tym problemem...?

 

Do pirotechnicznych zagłówków jest odzielna mała wtyczka. Możesz sprawdzić pod fotelem czy masz tylko jedną dużą, żółtą wtyczkę, czy też jeszcze drugą, małą. Nie wiem tylko jak będzie z montażem foteli bez takich zagłówków do auta które jest do nich przystosowane, pewnie będzie jakiś błąd, ale może da się wykodować pirotechniczne zagłówki z auta i go usunąć, jeżeli by wystąpił. W sportowych fotelach z aktywnymi zagłówkami nie ma regulacji pochylenia lub przód-tył, tylko do góry, w standardowych fotelach pewnie będzie podobnie więc tak też zapewne możesz sprawdzić czy masz aktywne zagłówki.

 

4. Czy w tych sportach będzie działała regulacja szerokosci boczkow? Widzę że jest w nich taki przycisk...

 

Pomiędzy przed-liftem a po-liftem była zmiana pinów we wtyczce, więc będziesz musiał zrobić małą przejściówkę żeby pompowanie boczków działało.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Czy jest szansa założenia na fotel od e92 tapicerki z e91? Od roku szukam podgrzewanego fotela sportowego szmacianego po lifcie do e91 żeby nie bawić się w zmiane tapicerki ani boczków i już zaczynam tracić cierpliwość (oryginalnie miałem zwykły fotel podgrzewany, dokupilem sportowy ale bez grzania). A jak mam się już bawić w przekładanie tapicerki to pytanie czy nie lepiej juz na fotel od e92 bo często jest w elektryce i po rozsądnej kasie. Wiadomo że u siebie nie potrzebuję patentu do składania fotela.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Wymieniłem fotele w e90 na mpakiet. Moje stare fotele miały tylko grzanie nowe mają grzanie i dodatkowo pompowane lędźwia i pompowane boczki wiem że trzeba poprowadzić zasilanie do kostki ale mam pytanie do których przewodów podłączyć to zasilanie na zdj jest kostka od fotela są 3 grube przewody i 3 cienkie (jest to kostka od nowego fotela)

 

ce2fde66ef056ec5.jpg

Opublikowano
Widzę że nikt nie odpowiedział na mój temat, tak że sam sobie odpowiem, może kiedyś komuś pomoże . Tak więc zasilanie od pompowania należy podłączyć, plus do czerwoni-czarnego przewodu cienkiego, natomiast minus do brązowego grubego przewodu, tego naprzeciw plusa. Zasilanie najbliżej z zapalniczki. Wszystko działa .
Opublikowano

Witam,

Panowie mam takie pytanko, może ktoś mi pomoże.

Mam m-pakietowe fotele ale bez podparcia lędźwiowego, dużo jeżdżę w trasy no i trochę tego brakuje, bo po 2-3h boli kręgosłup.

I tu moje pytania

1. Czy jest jakaś możliwość dodania do fotela takiego podparcia? Jak wyglądałby montaż takiej poduszki?

2. Jak się zabrać za wyciągniecie całego fotela z auta? Są jakieś problemy? Przy odłączeniu fotela od elektryki coś może się stać?

Pozdrawiam

Opublikowano

Na amerykańskim forum gdzieś była instrukcja jak dodać tę poduszkę. Z tym że bardzo ciężko znaleźć używaną część, bo część do fotelu m-pakietowego jest inna niż do zwykłego, a większość foteli m-pakietowych tego podparcia w standardzie nie ma. Jak wymieniałem fotele na m-pakietowe to też nad tym myślałem, bo w zwykłych fotelach musiałem mocno kombinować z ustawieniem podparcia lędźwiowego żeby mnie plecy nie bolały, ale muszę powiedzieć że w m-pakietowych zupełnie nie odczuwam braku tego podparcia i nawet po 11 godzinach za kierownicą moje plecy jakoś specjalnie zmęczone nie są. Z tym że ja ustawiam fotel kierowcy tak że jednak na fotelu siedzę, a nie leżę, co może być niepopularne wśród wielu kierowców. Zanim się zabierzesz za dokładanie poduszki sprawdź czy tymi regulacjami które masz, nie uzyskasz wygodnej pozycji.

 

Z praktycznego punktu widzenia, jeżeli zastanawiasz się w jaki sposób wymontować fotel z samochodu, to taki retrofit może być raczej skomplikowany dla ciebie do zrobienia. (Fotel się trzyma na czterech śrubach, przed odłączeniem fotela, należy odłączyć akumulator)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Siema kupiłem fotele do bmw e90 (grzane) z foteli są wprowadzone wtyczki, jednak w samochodsie mam tylko jedną wychodzącą wtyczkę... Jak to podłączyć? Kupiłem panel przycisków który pasuje we wtyk za regulacją powietrza wpiąłem bezpieczniki ale to nie działa... Szukałem podobnego tematu ale żaden mi nie pomógł... Pomożecie? ;)
Opublikowano
Bardzo proszę o pomoc. Posiadam e91 z manualnymi ustawieniami fotela oraz grzaniem. Chciałbym zamienić na sporty poliftingowe z e91 z regulacją elektryczną oraz pogrzewaniem. Czy podpasują one do mojego przedlifta i co jesli chodzi o elektrykę?
Opublikowano
Witam. Ja dokładałem Do swojej E90 pre LCI Fotele Elektryczne z Pamięcią z wersji LCI wszystko pasowało. Co do elektryki musiałem dodać jeden przewód do masy 2,5 mm. Ty chcesz dodać Sportowe więc będziesz musiał dodać Jeszcze kabel Plus . Wszystkie schematy znajdziesz w necie
Opublikowano
Czy możesz poratowac linkiem do schematów elektrycznych do podłączenia foteli? Sam zmieniam zwykłe manualne pre-lci na m-pakietowe lci, elektryczne boczki i ledzwia. Przesuwanie manualne. Są w nich również aktywne zagłówki. Czy można je jakoś podłączyć żeby współpracowały z autem pre-lci? Dodatkowo jak rozpoznać czy fotele mają matę grzewczą?
Opublikowano
Nie miałem. Wcześniej były zwykle przedliftingowe manualne. Teraz zakładam poliftingowe m-pakietowe, elektryczne boczki i ledzwia (i chyba grzanie)
Opublikowano
Wiec wszystkie kable "plus" będziesz musiał poprowadzić od jbbf do fotela. Założyć bezpiecznik 30 A . Po dywanikiem kierowcy blisko Frm mozesz sie podpiac do masy . Ogólnie wszystkie schematy sa na newtis.info . Są tam schematy elektrycznych foteli i jak podlaczyc fotele grzane. Szkoda ze nie miales juz grzanych foteli bo to by bylo 10 - 15 min roboty na fotel.
Opublikowano

domyślam się że jeślibym miał wcześniej grzanie to wystarczyłoby podpiąć w kostce fotela czerwono/czarny pin 7 do czerwonego 4 (stałe plusy) i brązowy 13 do 8.

 

Niestety nie ma tak dobrze :)

 

Po zgłębieniu tematu sprawdziłem że moje nowe fotele nie mają grzania a tylko pompowane boczki. W kostce fotela jest pin 7 odpowiadający za stały plus pompowania i pin 13 - masa. Tych pinów nie ma w mojej kostce wychodzącej z podłogi. Czy w tym przypadku muszę się "przebijać" do JBBF i zakładać bezpieczniki, czy nie wystarczy złapać masę i plus np. od zapalniczki w tunelu środkowym?

 

I jeszcze jedno: moje nowe fotele mają aktywne zagłówki. W jaki sposób mogę je podłączyć do przedliftingowego samochodu?

Opublikowano
Do zasilania tego są dużej średnicy kable o średnicy 4 mm więc lepiej podciągnąć tak jak w oryginale. Co do zagłówków to jeżeli ich nie podłączyć to nic nie będzie ci się świecić bo porostu ich nie ma w pre lci. Co do ich podłączenia to razem sterownik od airbag byś musiał zmienić później dołożyć instalacje . Za dużo zachodu.
Opublikowano
WOW nie spodziewałem się takiej średnicy przewodu przy "głupich dwóch pompkach". Do grzania i owszem, ale tylko pompowanie...... Cóż jeśli tak fabryka przewiduje to tak zrobimy. Czy mógłbyś napisać od których pinów w JBBF poprowadzić zasilanie? Rozumiem że bezpiecznik po 30A na każdy fotel? Czy mógłbyś wskazać konkretny schemat połączenia bo nie mogę się połapać na stronie którą podałeś.
Opublikowano
Najlepiej zrób zdjęcie kostki to będzie widać jakie kable trzeb podciągnąć i jakiej średnicy. Lub napisz które piny w kostce masz zajęte pod fotelem kierowcy i pasażera. Możliwe że nie będzie trzeba ciągnąć 4 tylko 2.5 . Pozdrawiam
Opublikowano

Tak wygląda kostka wychodząca z foteli w moim aucie:

2721ccf7b55c7f9e.jpg

 

52ff2ba4ab00dc05.jpg

 

a tak z podłogi:

8a103c9a078cbb1e.jpg

 

cea803773f18380a.jpg

 

Do których pinów w JBBF/skrzynce bezpieczników potem poprowadzić brakujące zasilanie?

Opublikowano

Wiec tak:

 

Jeśli dobrze czytam schematy i z informacji przekazanych przez semi14 :) to muszę się wpiąć z zasilaniem pompowania fotela kierowcy z pinu 7 (czemu na schemacie 8???) w gniazdo bezpiecznika F37 - 30A przewodem RT/VI 0,75mm.

2b8ea4c985c98e36med.jpg

Masa do punktu X173 w okolicach pedału sprzęgła przewodem 4mm.

3c03599a6c21a79bmed.jpg

 

Co do fotela pasażera to zasilanie z pinu 7 w gniazdo bezpiecznika F33 - 30A przewodem RT/VI 0,75mm

8a549a1be0151c6bmed.jpg

Masa do punktu X490 w okolicach pedału sprzęgła przewodem 4mm

cda136ab44429a55med.jpg

 

Tak wygląda moja skrzynka bezpieczników i rozpiska do niej (e90 318i n46 z 05/2006)

5a1dad80918af1f3med.jpg

75d495067bd2f5a1med.jpg

b62968c92c5ff5ecmed.jpg

 

Nie odkręcałem jeszcze skrzynki bezpieczników i nie wiem czy mimo fabrycznego braku F33 i F37 w lewym pinie bezpiecznika znajduje się wyprowadzenie kabla "dalej" i czy na podpięciu do prawego pinu plusa (i oczywiście masy) sprawa się zakończy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.