Skocz do zawartości

[e90] wymiana foteli.


drenkrom

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Widze w wyszukiwarce ze temat byl poruszany ale nie znalazlem informacji pasujacych do mojego przypadku.

 

Mam polskore, podrzewane, recznie sterowane/ustawiane, kanapa dzielona z rekawem na narty. Zwykle, nie sportowe.

Chodzi mi po glowie wymiana przede wszystkim na skore, nie powiem ze nie podobaja mi sie takie ;-)

Kilka pytan:

1. fotele wentylowane (nie wiem czy te przytoczone jako przyklad sa wentylowane czy nie) - opcja tylko w skorze?

2. wentylowane - jak to sie ma dla zdrowia 'zasiadacza'? mozna sie przewiac/przeziebic? nie rwa nery? ;-) chodzi mi o to zeby bylo wygodnie ale tez i zdrowo

3. czy wentylowany jest caly komplet siedzen (przod + kanapa)?

4. czy to jakis problem zamontowac u mnie fotele podgrzewane (co juz jest)/sportowe/elektrycznie sterowane/wentylowane? jesli to mozliwe to z jakimi dodatkowymi zakupami to sie wiaze?

 

Chyba wszystko. Z gory dzieki.

Acha - moze ktos oszacowac z jakiego rzedu kosztem musze sie liczyc?

Pzdr.

dren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 237
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Również zawsze marzyłem o skórze w aucie i do tego wentylowanej i jak już ją mam (nie w BMW)to....... w lecie masakra!!!

Problem polega przede wszystkim na mocnym nagrzewaniu się foteli (czarne auto i czarna skóra) mimo np. przyciemnionych szyb. Siadanie na fotele w aucie , które stało na słońcu i użytkowanie gdy smali słońce nie jest żadną przyjemnością, mimo że fotele są wentylowane.

Przyczyna zapewne leży w tym, iż obecnie produkowane obicia skórzane są wykonane w większości ze sztucznej krowy ;)

Jeśli skóra w aucie to jak dla mnie półskóra + alcantara, która sprawuje się super. :cool2:

Namieszałeś w mojej głowie

Jednym gestem, jednym słowem

Nie musisz przynosić mi fiołków i bzów,

Wystarczy mi, ŻE JEŹDZISZ BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma najmniejszego problemu :cool2:

Namieszałeś w mojej głowie

Jednym gestem, jednym słowem

Nie musisz przynosić mi fiołków i bzów,

Wystarczy mi, ŻE JEŹDZISZ BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
A nie wiecie jak to jest z podpięciem podgrzewania ? Np w moim samochodzie mam sportowe fotele z pompowaniem i regulacją manualną - zastanawiałem się nad wymianą na skórzane sportowe z regulacją elektryczną lub bez ale z podgrzewaniem. Czy wystarczy tylko dołożyć panel w środkowej konsoli i będzie działać - tzn czy są podprowadzone pod fotel odpowiednie wiązki ? Trzeba coś przerabiać , głęboko demontować ? Potrzebne będzie jakieś kodowanie później? Generalnie czy skóra warta wyprawki ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
A nie wiecie jak to jest z podpięciem podgrzewania ? Np w moim samochodzie mam sportowe fotele z pompowaniem i regulacją manualną - zastanawiałem się nad wymianą na skórzane sportowe z regulacją elektryczną lub bez ale z podgrzewaniem. Czy wystarczy tylko dołożyć panel w środkowej konsoli i będzie działać - tzn czy są podprowadzone pod fotel odpowiednie wiązki ? Trzeba coś przerabiać , głęboko demontować ? Potrzebne będzie jakieś kodowanie później? Generalnie czy skóra warta wyprawki ?

 

Oprócz samych foteli potrzeba odpowiedniej wiązki do foteli a w zasadzie do mat (przy założeniu, że sterowanie fotelem pozostaje bez zmian), panel sterujący oraz kodowanie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
No i zakupiłem skórzane fotele M pakiet LCI, czyli generalnie takie jak miałem tylko w skórze i z grzaniem. Nie mam jeszcze zakupionych wiązek i panelu więc póki co chce je tylko przełożyć. Czy ktoś z Was może mi podpowiedzieć jak przeprowadzić wymiane ? Chodzi mi o potrzebne narzędzia - wiem, że napewno klucz torx t45 ale co jeszcze ? Jaka jest najlpesza kolejność demontażu? jak wykręcić napinacze pasów ? (musze je przełożyć ze starych foteli). Czy gdy narazie nie będę podpinać grzania potrzebnę będzie kodowanie? Będą się swiecić poduszki itd? (mam prelci 2007 a fotele z lci 2010)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz 4 sruby mocujące fotele w podłodze, odkrecasz mocowanie napinacza pasów, które jest po plastikową atrapą i wypinasz kostkę z elektryką.

Wyjmujesz fotel, wkładasz na jego miejsce nowy i analogicznie montujesz to co wymontowałeś z poprzedniego. Poduszki prawdopodobnie będą się świecić i trzeba będzie zlikwidować błąd bo mam to samo po montażu foteli Performance w miejsce poprzednich. Jesli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

A odnośnie tej likwidacji błędu poduszek i napinaczy to moze w tym tygodniu odstawie auto do miejscowego garażu zajmującego się m.in. BMW tylko zastanawiam się ile moga mnie tutaj w Belgii skasować za takie kodowanie. Ile w PL za taką usługę musiałbym zapłacić, tak z ciekawości, jeśli ktoś kto sie tym zajmuje niech podrzuci info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkrecasz mocowanie napinacza pasów, które jest po plastikową atrapą

 

Ta plastikową atrapę da się jakoś łatwo ściągnąć ? czy można odkrecić/ przykrecić mocowanie napinacza obracając fotel "do góry nogami" bez jej demontażu

Sorki , że tak dopytuje, ale ostanio słabo u mnie z wolnym czasem, i chcę dowiedzieć się wszystkiego zanim zdemontuje conieco i strace mobilność :P

 

Właśnie dostałem pw od jednego forumowego kolegi , że aby uniknąć błędów poduszek - można na czas montażu odłączyć aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkrecasz mocowanie napinacza pasów, które jest po plastikową atrapą

 

Ta plastikową atrapę da się jakoś łatwo ściągnąć ? czy można odkrecić/ przykrecić mocowanie napinacza obracając fotel "do góry nogami" bez jej demontażu

Sorki , że tak dopytuje, ale ostanio słabo u mnie z wolnym czasem, i chcę dowiedzieć się wszystkiego zanim zdemontuje conieco i strace mobilność :P

 

Właśnie dostałem pw od jednego forumowego kolegi , że aby uniknąć błędów poduszek - można na czas montażu odłączyć aku.

 

 

Da sie ściągnąć łatwo i musisz ją ściągnąć bo inaczej nie odkrecisz śruby mocującej pas w fotelu.

Ja odłączałem aku zanim zabrałem się za monatz foteli i nic to nie dało, bład się pojawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj montowałem moje stołki : 19.00 - 1.00 :duh: i to jeszcze bez boczków...

W zwiazku z tym, że robiłem to pierwszy raz w życiu i do tego w nocy przy słabym oświetleniu trochę zeszło :?

AKu nie odłączałem bo już zupełnie bym nic nie widział...Błędy poduszek i pasów wyskoczyły, trzeba będzie to pokasować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cool2: Mi jak wymieniałem poszło trochę szybciej. Po zmianie zwykłych stołków na sportowe czuję dużą różnicę na plus, jest znacznie wygodniej, no i dodatkowa płaszczyzna regulacji pochylenia foteli jak dla mnie jest bezkonkurencyjna. Bardzo pożądany mod.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też najbardziej tego brakowało, jak wsiadałem do e93 ze sportowymi fotelami,

to pozniej za kazdym razem odczuwałem ich brak w e91

miałem zwykłe taborety w pełnej czarnej skórze i bez grzania,

zmieniłem tylko przednie fotele( tak mi sie okazyjnie udało kupic) na pełną czarną skóre, z grzaniem i pompowaniem...

pochwale sie w galerii nie długo:)

 

u mnie podłączenie wszystkiego (grzanie i pompowanie) jak w fabryce, nie było takie tanie

ze wzgledu na to że panel musiał być nowy ori( 800zł a nie z allegro za 150-250)

uwarunkowane to jest tym, że mam hamulec zjazdowy(ze wzgledu na xd), a co za tym idzie trafienie na allegro wersji z grzaniem, pdc i hamulcem zjazdowym graniczy z cudem... WSZYSTKO PROFI podłaczył i zaprogramował kolega z forum PRMAX

 

ale w zime podgrzewane fotele sportowe (gorące boczki) są nie zastapione... szczegolnie moja kobieta sobie chwali:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisze wszystko ile kosztowało, bedzie dla potomnych

- fotele przednie sportowe czarna pełna skóra z poduszkami, podobno po 40 tyś przebiegu, 1200zł z przesyłką, myślę że okazja:)

- wiazki zamowione w ASO Germany przez forumowicza PRMAX 250zł + VAT,

- panel z przyciskami w ASO(taki pełen wypas ze wszystkimi guzikami do wyboru) 725zł + VAT, (na allegro jak znajdziesz odpowiedni to od 150-250, muszą zgadzać się funkcje z samochodem) mozna jeszcze kombinowac z klimatronikiem po lifcie ktory ma przyciski podgrzewania foteli,

- montaż i kodowanie forumowicza PRMAX 400 zł + VAT, polecam profi robota,

 

u mnie wyszlo sporo ze wzgledu na panel i to że chciałem żeby było jak z fabryki...

 

mozna przelożyć fotele i jakos pociagnąć zasilanie do pompowania, ale zeby było grzanie i ori wiazka to jedyna droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiesz co będzie jak zakupie panel z przyciskami od grzania i pdc przód ale pdc nie podłącze będzie coś wyskakiwać? Mam kiedyś w planie założyć zderzak M pakietowy z pdc- ale to jeszcze nie teraz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.