Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam piszę z takowym zapytaniem. Otóż posiadam moją E34 od może 3 miechów i dopiero niedawno była okazja testowania na autostradzie. Z racji tego że sie spieszyłem cisnąłem ile fabryka dała. Dane techniczne podają, że w moim wariancie kolubryna powinna polecieć lekko ponad 200, a tak nie było. Obroty przy 160km/h były już na końcu skali- z racji tego, że jechałem na lpg odcięcia nie ma także na chwilę przyspieszałem do tych 180, ale wtedy wskazówka rpm wychodziła poza skalę i miałem wątpliwości czy takie praktyki sa do końca zdrowe dla silnika.

Także moje pytanie jak to z tym jest? Od pewnej osoby dowiedziałem się, że w BMW przełożenia skrzyń są zasadniczo wszędzie te same i trąfem jest most który w zależności od rodzaju jest odpowiedzialny za przełożenia. Także jak to sprawdzić co było modzone? Tylny most od poloneza :| ? Dodam, że licznik pokazuje prędkość dobrze, ale mam wątpliowści czy siedzi fabryczny, w koncu moja e34 to 88 rok, a chyba z początku nie wrzucali tam liczników z elektronicznym przebiegiem :roll:

Pozdro

Opublikowano
Mam ten sam silnik i przy około 160km/h miałem na 5 biegu 4,5 tys obrotów i jeszcze trochę pod pedałem więc może miałeś przekładany most
Opublikowano
A M20B20 montowany był dyfer 4.55, a wyższego przełożenia w E34 już nie było. Jeśli będziesz kręcił silnik zbyt wysoko to zawory spotkają się z tłokami. Jest też opcja, że masz licznik od silnika R4, ale wtedy obroty byłyb 2x mniejsze, więc pewnie byś zauważył.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
z obrotami właśnie troszku się zastanawiam czy są dobre czy też taka uroda silnika. W każdym aucie z którym miałem styczność zazwyczaj funkcjonowała zasada, że przy 3 tys. kolejno na biegach 1,2,3,4,5 miałem 20,40,60,80,100 a w beemce jest tak, że wbijam piątkę jadę 60km/h a obrotomierz pokazuje 2tys. obrotów. :roll:
Opublikowano

Rozgrzej silnik, przełącz na benzynę, zakręć silnik do odcięcia na jałowym biegu i zobacz co pokaże obrotomierz.

 

2 tys. obrotów przy 60 są na 4 biegu przy M20B20.

Opublikowano

dobre obroty dobre.

 

20 lat temu na benzynie latało to 200/h a teraz na LPG...

 

a koła jakie masz? 15" czy 16"? jaki rozmiar opon? to też ma znaczenie (nie czas rozpędzania a prędkość maks.)

 

a pałowanie tego silnika na czerwonym polu wcześniej czy później kończy się zerwaniem paska rozrządu. Przerabiałem to na własnej skórze

 

krótszy dyfer odczuł byś przy normalnym ruszaniu - pierwszy bieg w zasadzie nie jest potrzebny a przełączanie z czwórki na piątkę tez nie ma większego sensu. można przeciągnąć na trójce i potem piątka... też znam to z autopsji:)

Opublikowano
okej wiadomo silnik juz nie pierwszej młodości, ale na mój rozum jeżeli faktycznie by nie mógł polecieć tyle to by wyglądało tak że nie miałby siły dojść do końca skali obrotów, a u mnie skala obrotów się zamyka przy 160km/h- no chyba, że przełożenia adaptują się pod obciążenie silnika, w co jakoś nie chcę mi sie wierzyć....
Opublikowano
Może skrzynia inna? Nie ma wyższego przełożenia dyfra niż 4.44. Chyba, że jest z innego modelu.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
skrzynie podobno w beemkach są takie same, a przełożeniami zajmuję sie dyfer. Przy okazji jak sprzęgło mi sie rozpadło musiałem wymianic skrzynię- teraz jest Getrag a wcześniej było coś innego a różnicy nie ma. Pozostaje tylko identyfikacja podzespołów zamontowanych u mnie. Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły odnośnie mojej bawary :|
Opublikowano
Podnieś do góry i odczytaj wartości z dyfra. W ogóle sprawdź czy licznik dobrze pokazuje ;)

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
skrzynie podobno w beemkach są takie same, a przełożeniami zajmuję sie dyfer.

 

Nie jest to prawda.

Ale i tak 95% szans ze masz zmieniony wlasnie dyfer.

Opublikowano
Ale z czego? W e30 nie było większego przełożenia, w e32 chyba są te same co w e34

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wrzucam fotki mojego dyfra. Nigdzie nie widzę wybitych żadnych napisów- gdzie one powinny się znajdować?

 

http://img405.imageshack.us/img405/2917/002qlgs.jpg

http://img846.imageshack.us/img846/7540/001uxk.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z tył na deklu powinna być przykręcona blaszka aluminiowa z wybitym numerem przełożenia :wink:
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Z tyłu mam jedynie wybite znaczek bmw i oznaczenie ACV 1/2 i na tabliczce widnieje 4 45 3331. Przynajmniej nie dyfer od żuka :mrgreen:
Opublikowano
4 45 to może przełożenie? Są dyfry 4.44, więc to może zaokrąglenie.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Także nie mam praktycznie żadnych wątpliwości że przełożenie jest 4,45 :( Także nie wiem czy mam sie cieszyć czy płakać. Przyspieszenia to i tak nie ma żadnego, spalanie przy takim dyfrze podobno większe. Tylko zastanawiam się- skoro to nie seria dyfer, to co by to było jakbym miał jeździć serią? Trzeba by było wysiadać i pchać żeby to jechało ?

 

A teraz troszku z innej beczki. Otóż założyłem wreszcie przewody paliwowe i podłączyłem wszystko oprócz końcowej części odpwietrznika baku, która znajduje się pod maską i na mój rozum z niczy się nie łączy.

Ale do rzeczy- kultura pracy ne benzynie jest strasznie marna, bo trzyma momentami za wysokie obroty, z dołu są dziury w gazie, a na zimnym będzie gasł nie trzymając jałowych obrotów. Na elpegu te przypadłości nie występują... Co do różnicy w mocy też nie zauważyłem jakiegoś szału, oprócz tego że teraz po butem jest lepsze wypełnienie i autko żwawiej przyspiesza przy głębszym wciśnięcu gazu na pb niż na LPG. Ale ogólnie w moim odczuciu lepiej już się odpychała moja dawna Vectra A C16NZ lekko dłubnięta i paliła pół z tego co E34....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

4,45 masz przełożenie i pewnie tu lezy problem. Nie wiem jak było farbycznie z tym silnikiem ale podejrzewam ze minimum 4,1 jak nie 3,9... Tu masz tabelę dla E30 i z silnikiem m20b20 wychodziło dyfry od 4,1 do nawet 3,64. Pewnie uzależnione od skrzyni...http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00023/f00023.htm

Skrzynie były te same dla e30 i e34 (tak mi sie wydaje) wiec pewnie wina leży po stronie nieodpowiedniego dyfra...

 

Jeśli chodzi o pracę silnika to sprawdź dolot, przepływomierz i regulację zaworów.

 

PZDR>

Opublikowano
dolot raczej oka, regulacja zaworów chyba też skoro, autko lata normalnie na LPG. Pewnie wina leży po stronie wtrysków( choć coraz mniej je obstawiam) albo przepływka. Ale raczej to drugie, bo jak się przyjrzałem jej to chyba juz zaliczyła strzał z gazu- była troszku rozerwana i ktoś ją drutował silikonem i wkrętami :duh: Kwestia teraz czy to to da się jakoś regenerować, czy już mam zacząć szukać przepływki? Znajomy mi powiedział że da się to poprawić w jakiś tam sposób że będzie lepiej. Choć mi się to nie widzi, bo jak w Oplu leciała przepływka= wymiana, nigdy się tego nie naprawiało. Ale wiadomo w BMW może jest jakoś inaczej?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No jak już była klejona to raczej [BAD] blada. Szukaj lepiej innej, najlepiej niegazowanej, największa szansa ze bedzie sprawna...

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.