Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam koleżanki i koledzy, mam problem z radiem w swojej jedyneczce, mianowicie czasem podczas jazdy zawiesza się na sekundę lub dwie a ten fakt jest poprzedzony cichym i krótkim piskiem w głośnikach. Podczas owej zwiechy nie idzie nic zrobić czy to przyciskami na kierownicy czy też pokrętłem iDrive. Raz miałem nawet tak, że ekran się zamknął wcześniej zamroził i wygasł. Czy ktoś z Was miał podobny problem lub wie co może być przyczyną tego zawieszania się radia? Przypomnę, że posiadam w swojej jedyneczce S606A System nawigacji Business i problem występuję sporadycznie choć wydaje mi się że ostatnio częściej :( kiedyś podczas półgodzinnej jazdy ani razu to się nie robiło a teraz potrafi nawet kilka razy...

 

P.S. Co jest potrzebne by zamienić system nawigacji Business na Professional, czy wystarczy wymienić samą jednostkę centralna czyli radio czy trzeba również zmieniać pokrętło iDrive i ekran?

Edytowane przez BruceLee :)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Opublikowano

Witam, widzę że nie jestem osamotniony z tym problemem, hehe... chociaż to marne pocieszenie.

U mnie są podobne objawy ale bardzo nieregularnie występują. To znaczy, pierwszy raz "zacięcie" radia wystąpiło ze 2 miesiące temu. Podczas jednej trasy robiło 1s przycięcie co kilka, kilkanaście minut. W końcu całkowicie się "zamroziło". Nastepnie przez 3 -4 tygodnie kompletnie nic. A potem znowy seria... Nie potrafię znaleźć jakiejś zalezności, dlaczego raz tak się dzieje a innym razem wszystko ok. Zaczyna mnie to drażnić i stąd poszukiwania odpowiedzi na forum...

Będę wdzięczny za jakieś info, jeżeli byś się czegoś dowiedział :) ewentualnie od innych forumowiczów.

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
Witam, widzę że nie jestem osamotniony z tym problemem, hehe... chociaż to marne pocieszenie.

U mnie są podobne objawy ale bardzo nieregularnie występują. To znaczy, pierwszy raz "zacięcie" radia wystąpiło ze 2 miesiące temu. Podczas jednej trasy robiło 1s przycięcie co kilka, kilkanaście minut. W końcu całkowicie się "zamroziło". Nastepnie przez 3 -4 tygodnie kompletnie nic. A potem znowy seria... Nie potrafię znaleźć jakiejś zalezności, dlaczego raz tak się dzieje a innym razem wszystko ok. Zaczyna mnie to drażnić i stąd poszukiwania odpowiedzi na forum...

Będę wdzięczny za jakieś info, jeżeli byś się czegoś dowiedział :) ewentualnie od innych forumowiczów.

 

Pozdrawiam

 

Dokładnie to samo mam u siebie co Ty, ale jak na razie też mi się nie udało zlokalizować przyczyny tej usterki i dlatego postanowiłem zapytać na forum z nadzieją, że ktoś pomoże ;) Jak coś mi się uda ruszyć w tej sprawie to dam znać.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez BruceLee :)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Opublikowano

Niestety "choroba" mojego radia chyba ma przerzuty... od wczoraj nie działa mi napęd CD/DVD :cry2: Zauważyłem to wracając do domu z weekendowego wypadu gdy w drodze powrotnej chciałem użyć nawigacji. Po włączeniu systemu wyskoczył mi najpierw komunikat żebym włożył płytę, a ona była w środku, a potem jak ją wyjąłem i włożyłem ponownie to ujrzałem komunikat, że nie można przeczytać danych z krążka bo jest uszkodzony... :shock: Wydało mi się to dziwne bo tuż przed wyjazdem nagrałem sobie nowiutką płytę DVD z mapami Polski, aktualizacja 2012 i jadąc do celu było wszystko w porządku, dobrze obliczyło trasę a potem nawigowało do celu. Nie wyjmowałem płyty przez cała drogę ani nawet po dotarciu do celu, dopiero gdy chciałem w drodze powrotnej wyznaczyć trasę i zaczęły się problemy. Dodam jeszcze tylko, że radio podczas tej podróży ani razu się nie zawiesiło i działało tak jakby nigdy nic mu nie dolegało a jechałem dobre 1,5 godziny bez przerwy. Biorąc pod uwagę, że kiedyś potrafiło się zawiesić kilkanaście razy podczas piętnastominutowej jazdy to byłem mile zaskoczony i cieszyłem się że może się wyleczyło... Jednak teraz mi nie działa napęd płyt :mad2: Po przygodach z DVD z mapami do nawigacji postanowiłem włożyć zwykły kompakt z muzyką i niestety go też nie czyta :cry2: mam wrażenie, że po włożeniu płyta się nie kręci... kiedyś jak się włożyło krążek to było słychać wyraźny świst obracającej się płyty a teraz tego nie słyszę. Mam pytanie czy miał może ktoś z Was podobny problem i co może pomóc prócz kupna nowego napędu :P jak wyjąć radio, mogę prosić o instrukcję demontażu... nie chcę czegoś połamać... (tego by jeszcze brakowało)

 

Nie wiem czy to ma jakiś związek ze sprawą, wydaje mi się że raczej nie ale podczas ostatniej trasy używałem DVD z mapami z tego linku:

http://chomikuj.pl/berciu/BMW+Nawigacja/Mapy+BMW+NAVTEQ/2012/BMW+Navigation+DVD+Road+Map+Europe+Business+2012/DVD2+3.3GB

Czy mogłem sobie uszkodzić czytnik lub oprogramowanie napędu właśnie przez te mapy... jakiś wirus, źle nagrana płyta albo coś innego?

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Opublikowano

Panowie swego czasu czytałem jakiś artykuł o przegrzewaniu się jednostek w nowszych BMW, Mam na myśli modele E9X E6X no i E8X. Warto by podjechać na komputer i sprawdzić czy wasze nawigacje czy też czytniki nie sypią jakimś błędem i się zawieszają po czym następuje reset. Pojeździjcie z włączoną klimą i sprawdźcie czy wtedy nie występuje zawieszanie się.

Może być tez tak że wymagany jest update softu sterującego który może poprawiać wydajność wentylatorów w czytnikach.

Opublikowano

To jest wina czytnika bez dwóch zdań ale trzeba zobaczyć błedy.Tak jak kolega wyzej napisał moze samo update naprawi problem

 

Mi tak w X3 się działo i nowy soft + czyszczenie czytnika i od tej pory cisza :cool2: :cool2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

A czy programem INPA, jeżeli tak to którą wersją w moim przypadku, da się sczytać owe błędy radia/nawigacji? No i jak zrobić update sprzętu, kablem czy poprzez włożenie specjalnej płyty?

 

Wyjąłem napęd na stół... chciałbym wyczyścić ten laser.. co trzeba jeszcze rozkręcić by się do niego dostać po zdjęciu pokrywy górnej? A i jeszcze jedno, po włożeniu płyty do napędu widać jak się kręci, więc to raczej ten laser :) Bardzo bym prosił o wskazówki jak go wyczyścić... a może da się to zrobić bez rozkręcania?

 

Laser wyczyszczony przy pomocy "CLEANSER IPA", podczas rozkręcaniu napędu warto zerknąć tutaj na te stronki:

http://www.xoutpost.com/electronics/navigation-system/53560-diy-changing-laser-unit-mk4-sat-nav-unit.html

http://www.e39.org/forums/posts/834329

Co prawda mój napęd różni się trochę budową bo nie ma niektórych elementów, np. tego metalowego ekranu i są inaczej rozmieszczone złącza i taśmy ale warto zajrzeć.

 

Niestety samo czyszczenie lasera nie wiele pomogło pomimo, że laser i cały "wózek" był pokryty czarnym nalotem, :shock: Niestety po "operacji" zmienił się jedynie komunikat po włożeniu CD/DVD, z takiego że nie ma w napędzie krążka na taki że nie może go przeczytać... obawiam się, że nie obędzie się bez kupna nowego lasera lub wgrania nowego oprogramowania do jednostki centralnej... Wie ktoś kto może kto mi wgra nowy soft w Lublinie lub gdzie kupić laser? Na allegro są chore ceny tych laserów. Podejrzewam, że tak jest ponieważ ten model lasera pasuje do nawigacji trzech głównych niemieckich marek samochodów... normalnie to max 50zł kosztuje taki laser DVD a tutaj po 300zł sprzedają.

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Opublikowano

W mojej nawigacji Business jest taka wersja mechanizmu i płytki drukowanej jak w mercedesie W211 W220:

http://www.w211.pl/viewtopic.php?f=4&t=4221

Autor poradnika zwraca uwagę na bardzo ważną kwestie podczas wymiany lasera, mianowicie co brać pod uwagę przy kupnie nowego i jak rozpoznać typ i rodzaj. Są dwa rodzaje, z czarną obudowa i z białą te z czarną czyta CD i DVD a z białą tylko CD, NIE można ich stosować zamiennie! Ponadto trzeba zwrócić uwagę na taśmę zasilającą laser, również są dwa rodzaje, taśma prosta i taśma skośna one podobnie NIE mogą byś stosowane zamiennie! Zatem jak już się zdecydujemy na samodzielną wymianę lasera dobrze by było najpierw rozebrać napęd i zobaczyć jaki typ i rodzaj lasera posiadamy. Pozdrawiam i miłego rozbierania, czyszczenia lub wymieniania laserów ;)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Opublikowano
Napisz jak Ci poszla wymiana, musze wymienic laser w nawigacji w volvo.

ciekawy jestem czy Ci sie uda. pozdrawiam i powodzenia

 

OK ale na razie nie wymieniam lasera bo po pierwsze nie mogę go dostać a po drugie wiem czy jest to konieczne. Najpierw spróbuje zaktualizować soft bo może to jest przyczyną tego wieszania jednostki centralnej a teraz nie czytania płyt. Ale sama wymiana lasera będzie trwała krócej niż jego czyszczenie bo przy czyszczeniu trzeba odczekać chwile by alkohol odparował z oczka a przy wymianie wyjmujesz stary wózek i wkładasz nowy :) niestety przy obu operacjach trzeba rozkręcać napęd jak pokazano na tych fotkach... jeżeli jest taki sam napęd w tym volvo co w BMW czy mercedesie to się nawet nie zastanawiaj tylko bierz śrubokręt w rękę i do działa :) 15min i po zabiegu, zdjęcia i opisy są na tyle dokładne, że dziecko w szkole na zajęciach z techniki by to Ci zrobiło :P

 

Dla zainteresowanych... prócz allegro czy ebay laser do nawigacji można znaleźć w tym sklepie internetowym...

http://www.impelshop.com

 

a dokładniej ten model:

http://www.impelshop.com/?item=8556 - CD/DVD (czarna obudowa i prosta taśma zasilająca)

 

te niestety nie będą pasować do nowszych napędów:

http://www.impelshop.com/?item=4257 - CD/DVD (czarna obudowa i skośna taśma zasilająca)

http://www.impelshop.com/?item=9151 - CD (biała obudowa i prosta taśma zasilająca)

 

Niestety jak widać chyba i tutaj się jorgneli, że te lasery SF-HD4 w czarnej obudowie z prostą taśmą pasują do nawigacji BMW Mercedesa czy też Audi a może i też innych niemieckich aut... Czytając fora natknąłem się na posty w których ludzie pisali, że najpierw kupowali te lasery po 50zł potem po 90zł a ostatnio już jak widać na załączonym obrazku po 250zł i więcej... Jakby ktoś nie zauważył to typ 02 i 01 są niemal identyczne (oba odtwarzają CD i DVD), różnią się jedynie taśmą zasilającą (jeden ma prostą a drugi skośną) no i CENĄ!!! A cena się wzięła stąd, że typ 02 z prostą taśmą pasuje do drogich aut... jak ja kocham współczesny świat a w szczególności nasz kraj...

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dziś wymieniłem laser w swoim napędzie... niestety tylko połowicznie jestem zadowolony bo tylko połowicznie problem z czytaniem płyt został naprawiony. Po wymianie lasera napęd zaczął czytać tylko płyty CD, niestety nadal nie czyta DVD... ale na razie nie popadam w panikę bo sprawdzałem tylko na dwóch płytach DVD nagrywanych tą samą nagrywarką, może tu jest pies pogrzebany, że ich nie czyta... jutro spróbuję włożyć jakąś oryginalną i wtedy zobaczymy :) Dla zainteresowanych, laser kupiłem tutaj: http://www.impelshop.com/?item=8556 niestety za taką cenę jak widać... czyli 245zł :cry2: Sama wymiana głowicy w napędzie to prosta rzecz i zajmuje nie więcej niż 15 min razem z wyjęciem i włożeniem radia :)

 

Niestety laser się okazała wadliwy :mad2: nie czyta żadnej płyty DVD, nie pomaga regulacja ani czyszczenie soczewki... oddałem go na gwarancji do sklepu i czekam na kolejny :cry2:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No i nawigacja znowu działa jak kiedyś :mrgreen: kupiłem w innym sklepie drugi laser tym razem sprawny, wymieniłem go i wszystko działa jak należy. Jedynie trzeba było troszkę doregulować położenie głowicy, ponieważ przy poprzedniej próbie naprawy jak kupiłem wadliwą głowicę, sprzedawca doradził mi bym doregulował sobie jej położenie bo pewnie to jest problemem czemu jego "nowy" laser nie działa. Niestety tak nie było... regulowałem chyba ponad godzinę i nie działał odczyt DVD... przy tym laserze co teraz kupiłem, po włożeniu tylko raz doregulowałem (1/4 obrotu śrubokręta) i wszystko zadziałało działać :) a i jeszcze jedno... drugi laser kupiłem sporo taniej niż poprzedni wadliwy...

 

Mam jeszcze jedną dosyć istotną informację dla tych, którzy szukają głowic do swoich napędów, nie jest powiedziane, że jak była głowica z czarną obudową to i teraz też musi być taka. Ja w swoim napędzie miałem oryginalnie z czarną obudową a obecnie mam założoną z białą i mi działa :) nie wiem z czego to wynika, może z tego że kiedyś producent sobie oznaczał tymi kolorami obudów rodzaj soczewki zamontowanej w głowicy, jedno lub dwu ogniskowe by było łatwiej, a teraz pojawił się może na rynki inny producent, który tego nie robi... w każdym bądź razie nie warto patrzeć na kolor obudowy tylko na to jaki rodzaj lasera jest w głowicy. Łatwo to poznać... jak napęd tylko służy do odczytu DVD (map) to laser jest wtedy jedno ogniskowy a jeżeli prócz DVD czyta jeszcze CD to wtedy potrzebujemy dwuogniskowego.

 

W razie pytań co do wymiany albo jak rozbierać to proszę śmiało pisać, postaram się pomóc :)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Opublikowano
Pogratulowac pozostaje cierpliwości :cool2: :cool2: ale tak jak pisałem zawsze w takiej sytuacji albo laser albo soft.Nie ma innej możlwości :D :D
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Pogratulowac pozostaje cierpliwości :cool2: :cool2: ale tak jak pisałem zawsze w takiej sytuacji albo laser albo soft.Nie ma innej możlwości :D :D

 

Dzięki :) mam nadzieje, że to wcześniejsze zawieszanie się radia było właśnie powiązane ze "zdychającym" laserem. Bo zauważyłem, że odkąd laser był zepsuty to radio ani razu mi się nie zawiesiło a trochę jeździłem... zobaczymy teraz po wymianie co będzie się działo :)

 

P.S. Czy mój napęd da radę odczytać CD z MP3?

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Opublikowano
Powinien :D :D Nie mam akurat tego auta ale możesz nagrac jakąś płytę cd RW i zobaczyć czy pójdzie :D

 

No chyba będę tak musiał zrobić, to najprostsze rozwiązanie ;) a napęd Business czyli jeden czytnik do CD i DVD w E87 jest podobno taki sam jak w E90 (tak się doczytałem)

 

Dziś sprawdziłem, radio Business w E87 czyta CD z MP3, przynajmniej moje :)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No i znowu mam problemik z moim radyjkiem w jedyneczce... chyba to jakieś fatum z tym radiem... po ostatniej trasie zauważyłem, że napęd mocno mi porysował CD z muzyką do tego stopnia, że ma lekkie problemy z czytaniem krążka... W brew pozorom na postoju napęd pracuje cicho i nie słychać by gdzieś tam płyta ocierała w środku. Nie wiem może podczas jazdy na dołach gdzieś haczy i "rysuje" te okręgi... Miał może ktoś podobny problem? Dodatkowo zauważyłem, że po godzinie ciągłej pracy napęd i płytki są mocno gorące :mad2:

 

Kontaktowałem się z gościem, który mi sprzedał głowicę, powiedział mi że to rysowanie "kółek" może wynikać z faktu, że nagrywam na badziewnych płytach lub za szybko... jestem w fazie testowania tej teorii o rezultatach w doświadczeniu będę Was informował na bieżąco :) Na moje oko to jednak problem może leżeć w czym innym ale nie wiem czy to możliwe... zauważyłem, że na postoju nie rysuje mi żadnych płyt tylko podczas jazdy po dołach i zakrętach i rysuje tylko w jednym miejscu, gdzieś tak w połowie CD no może trochę bliżej środka... myślę sobie, że może płyta nie do końca dobrze siedzi na tatce i jak jadę to zaczyna falować i gdzieś o coś w środku haczy... Co Wy na to... miał ktoś podobne problemy co ja z tym rysowaniem krążków?

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.