Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie,

 

noszę się z zamieram kupienia BMW E91 Touring koniecznie z silnikiem 335i. Nie ma za dużego wyboru a akurat z mojego rodzimego miasta jest do kupienia:

 

http://otomoto.pl/bmw-335-335-i-touring-automat-nawiga-C23248365.html

 

Auto przyjechało ze szwajcarii. Mam fotki jak było uszkodzone...Generalnie pojechało po krawęznikach plus minimalnie przedni błotnik (w tym błotniku wymieniany był też amortyzator (podobno ściągnięty z DE za 1500 zł). Ma sportowe gwintowane zawieszenie z tego co wiem KONI (akurat na nim mi nie zależy) więc rozważe zmiane na seryjne lub Kayaba. Na co zwracać uwagę przy zawieszeniu?

 

Co sprawdzać oprócz:

-komputer

- zawieszenie

- wycieki

- turbiny (wiem że jedna była wymieniana)

 

Doradźcie proszę bo to pierwsze BMw.

Edytowane przez piotrek71207
  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dlaczego nie wrzucisz fotek uszkodzeń? Zapytaj o KS, jak nie mają to odpuść. Gdyby mieli to o historii auta dowiesz się, jak zadzwonisz pod numer podany w ostatnim wpisie w KS.
Opublikowano (edytowane)

Sorry za dziwne wklejenie fotek ale linki działają.

 

KS jest. Skończyła się na 70 000 km w 06.2010 r.

 

Z dodatkowych informacji auto przejezdziło w Polsce ok 10 000 km.

 

Auto podczas jazdy ciągnie i zmienia biegi gładko. Zawieszenie strasznie sztywne (sport) i ewidentnie słychać tylny lewy amor ale właściciel w ramach negocjacji powiedział że jest w stanie wymienić całe zawieszenie w aucie na nowe seryjne (co zdecydowanie mi pasuje bo to jest za sztywne i za niskie jak dla mnie - koszt podobno ok 2000 zł)

Edytowane przez piotrek71207
Opublikowano
Moim zdaniem uszkodzenia były dużo większe od tych na załączonych na foto. Naprawione u ślepego kowala (patrz. pasowanie błotnika przedniego prawego, maska), no, ale cena przyciąga uwagę. :mrgreen: Swoją drogą uszkodzone e91 przed liftingiem, niewiele traci na wyglądzie w stosunku do egzemplarza bezwypadkowego.
Opublikowano
Byc moze. Z drugiej strony wlasciciel nie kryl uszkodzen i to co opisal i co bylo lakierowane wyszlo na fotach ktore dostalem pozniej. co dokladnie sprawdzac w takim przypadku? Kiedys bylem bardziej uprzedzony do aut powypadkowych ale smigam Rav 4 3,5 v6 z usa wiem jak byla uderzona i nie sprawia zadnych problemow. Cena rzeczywiście w tym egzemplarzu w miare. No i ten notoryczny brak wersji Touring z 335i:-(
Opublikowano
To że trudno kupić w PL 335i lub jak kiedyś 330i w wersji kombi to mnie nie dziwi, bo rok szukania zakończyłem kupnem w DE. Cena jest niska jak za europejską wersję, a za duża jak na powypadkowy zlepek, który od roku bodaj jest wystawiany do sprzedaży. Jak masz nie daleko możesz obejrzeć, ale cudów bym się nie spodziewał.
Opublikowano
Auto wstepnie ogladalem ale jestem laikiem. Srodek jest zadbany więc być moze przebieg oryginalny. Z drugiej strony. jeśli zawieszenie sport zostalo to nie moglo byc mocno pokiereszowane. z info wymieniony byl wahacz i amor przedni. co sprawdzac w takim przypadku?
Opublikowano

Auto dostało dobrze spodem - podduszki otwarte (ale to normalne przy dolnym uderzeniu) tylne zawieszenie też uszkodzone patrz jak stoii koło, na pewno dostała miska olejowa, chłodnice, moze skrzynia, nie wiadomo co z dyfrem?

Sprawdziłbym geometrie poddwozia i dobrze nadwozie. Widziałem takie dolne uszkodzenia przy którch nawet dach potrafił sie wygiąć

Generalnie to nie jest 320d do którego jest mase czesci mechanicznych więc naprawe blacharska odłozyłbym na drugi plan, lepiej dobrze sprawdzic jak wyglada mechanika i zawieszenie. Spasowanie błotnika zawsze mozna poprawic małym kosztem.

Załatw wiecej zdjec to moze ktos cos jeszcze zauważy

Opublikowano
Ok. czyli sprawdze gruntownie geometrie i nadwozie. lakierowane sa podobno dwa elementy wiec do sprawdzenia. takze komputer i przebieg. mysle ze ta szkoda to ostre sciecie kraweznikow plus obitka na max obnizonym zawieszeniu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nigdy w życiu nie kupiłbym auta po tak parszywym uszkodzeniu całego zawieszenia i spodu, ależ Ty musisz być najarany na ten zakup :duh: źle zrobisz jeśli go kupisz, dlaczego ? dowiesz się po kilku dniach eksploatacji takiego transformersa. Mój znajomy ma e90 po wymianie kokpitu, też klęczy i płacze że wszystko zrobił zgodnie z fabryką tylko jakoś deska strzela jak korki od szampana kiedy wpada choćby w małą nierówność, czyli Ona ciągle nie przestaje trzeszczeć, ale każdy ma inną wrażliwość, jego żona np nic nie słyszy :mrgreen: a deseczka to tylko taki ułamek tego co cię czeka :duh:
Opublikowano

Panowie Moi Kochani:)

 

Nie jestem najarany ale szukam wersji Touring 335i. To jest jedyna więc postanowiłem poprosić Was o pomoc. Nie jest łatwo znaleźć auto w Polsce bezwypadkowe. Mam świadomość tego że skoro cena jest jaka jest to facet musiał zapłacić za niego niewiele i pewnie jeszcze zarobi albo przynajmniej nie traci. Nie prosiłbym o pomoc gdybym miał akurat wolne 230 tys zł:) Poszedłbym do salonu wybrał kolor i zaczekał:) Z drugiej strony już kiedyś kupiłem nowe Subaru i po 4 latach straciłem ponad 50 tys zł więc nowego auta już raczej nie kupię:) Stąd moja prośba do Was. Nie jestem fachowcem. Dlatego tu jestem i stąd ten post. Tak to jest jak ktoś sobie wymyśli nietypowe auto:)

 

Z jednej strony uszkodzenie może być paskudne z drugiej wcale nie musiało takie być - niestety lepszych zdjęć nie mam. Mam świadomość że wersję coupe kupiłbym dużo szybciej ale jest dla mnie niefunkcjonalna i niestety jest problem:(

 

W każdym razie jestem wdzięczny za każdą uwagę i pomoc. Wieczorem będę miał dane z KS więc podam całość.

 

Z drugiej strony to że auto długo sie nie sprzedawało może wynikać albo z tego co wynika na przeglądach przed kupnem (o czym się przekonam pewnie) lub z tego że silniki 335i nie są mega ekonomiczne przy dzisiejszych kosztach beznzyny a druga sprawa - na tym zawieszeniu w Polsce nie da się jeździć - czuć każdy kamień i nierówność na drodze co przy wersji kombi (raczej nie kupowana dla walorów sportowych) jest bezsensem w naszych realiach.

 

Mimo wszystko dziękuje za wszystkie opinie i proszę o jeszcze:) Wszystko biorę na klatę:)

Opublikowano
Numer VIN poki co nie wchodzi metodą forumową. Rozmawiałem z właścicielem. Twierdzi że przy autach ze szwajcarii to się zdarza więc jeśli macie inny patent poproszę o pomoc. Własciciel zaproponował że jak wyśle mi KS żebym sprawdził je w serwisie z KS ze Szwajcarii
Opublikowano
Auto dostało dobrze spodem - podduszki otwarte (ale to normalne przy dolnym uderzeniu) tylne zawieszenie też uszkodzone patrz jak stoii koło, na pewno dostała miska olejowa, chłodnice, moze skrzynia, nie wiadomo co z dyfrem?

Sprawdziłbym geometrie poddwozia i dobrze nadwozie. Widziałem takie dolne uszkodzenia przy którch nawet dach potrafił sie wygiąć

Generalnie to nie jest 320d do którego jest mase czesci mechanicznych więc naprawe blacharska odłozyłbym na drugi plan, lepiej dobrze sprawdzic jak wyglada mechanika i zawieszenie. Spasowanie błotnika zawsze mozna poprawic małym kosztem.

Załatw wiecej zdjec to moze ktos cos jeszcze zauważy

...zgadzając się z Kolegą dodam, że sprawdzenie geometrii nie da Ci odpowiedzi czy auto jest właściwie naprawione bo na takie pytanie odpowie tylko pomiar z ramy...i tu mamy kwestie kto to auto naprawił? ...Twoje dywagacje co to był za wypadek są dla mnie, sorry, bardzo naiwne bo auto raczej Ci się podoba i to powoduje, że ( jak większośc ) wolisz sobie wyobrazic skromny wypadek a tu raczej skromnie nie było bo zdjęcia uszkodzeń auta sugerują poważne przygody poza drogą a nie krawężniki ... cena jest interesująca i TYLKO od uczciwości sprzedającego ( i tego kto to auto sprawdzi ) zależy co kupisz ... A Ty sam zdecydujesz jakie ryzyko jest dla Ciebie dopuszczalne bo jak nie masz wolnych 10-15.000pln na EWENTUALNE doprowadzenie auta do stanu właściwego to lepiej zapomnij...poza tym sam musisz wiedziec co kieruje Tobą przy wyborze auta: wygląd, ekonomia czy " radośc z Jazdy" albo pewenosc i mała utrata wartosci

Opublikowano

Jak najbardziej zgadzam się z Wami że pewne rzeczy człowiek a raczej kupujący sobie racjonalizuje:) Po to właśnie żeby pozostać na ziemi założyłem ten temat:)

 

Reasumując czy coś oprócz poniższego byście zrobili:

 

- geometria plus badanie na ramie pomiarowo-naprawczej (czy sugerujecie jakieś specjalistyczne urządzenia?)

- komputer

- weryfikacja przebiegu - serwisy Szwajcaria - jednocześnie wiarygodność KS

- weryfikacja silnika - wycieki, itp? (coś dodatkowego jeśli chodzi o takie BMW warto sprawdzić?)

- ? co jeszcze Panowie

 

Czy lepiej dać sobie spokój i szukać sedana lub coupe:)?

Opublikowano
Zadzwoń pod nr serwisu z KS, wszystkiego sie dowiesz. Byłbym zdziwiony gdyby była oryginalna KS. Po takich uszkodzeniach auto w Szwajcarii traktowane jest jak total szrot i idzie pod prasę hydrauliczną. Nie wiem w jakich okolicznościach został "uratowany", ale przy dobrych układach ten samochód mógł być kupiony za niewielkie pieniądze. Niestety u nas takie badziewie się reanimuje i wcześniej czy pózniej, nawet jak jest na początku dobrze zrobiony, to powoli będzie wracał do dolegliwości wypadkowych.
Opublikowano

Sprawdzę ale cóż chyba sobie odpuszczę w takim razie. Ale z ciekawości choćby pociągnę wątek co by częściowo określić przeszłość auta. Dobra przestroga będzie na przyszłość:)

 

Gdybym jednak sprawdzał coś innego doradzacie sprawdzić?

 

O co pytać konkretnie w serwisie tym ostatnim który widział auto?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyposażenie

 

Składanie Dane pojazdu

Art.

 

Wartość

Numer podwozia WBAVS71010KS76096

Kod typu VS71

Typ 335I (EUR)

Typoszereg E E91 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik N54

Pojemność skokowa 3.00

Moc 225

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor TITANSILBER METALLIC (354)

Tapicerka LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)

Data prod. 2006-10-20

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Dummy-SALAPA

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S2MFA M LM RAEDER STERNSP. 193 M MISCHB. Obr. BMW, st. le. M spr. gw. 193

S313A AUSSENSPIEGELPAKET Lusterko zewn. z funkcją składania

P337A M SPORTPAKET M Pakiet sportowy

S386A DACHRELING Reling dachowy

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S464A SKISACK Worek na narty

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S4ADA INTERIEURL. ALU. LAENGSSCHLIFF FEIN Listwy wewn. alum., szlif. wzdłuż. dr.

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Regulacja prędkości z funkcją hamowania

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe

S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Instalacja tel. kom. z Bluetooth

S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi

S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe a nie żaden gwint KONI

S710A M LEDERLENKRAD M Kierownica skórzana

S715A M AERODYNAMIKPAKET Pakiet areodynamiczny M

S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line

S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Ind. oszklenie przeciwsłon.

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S896A TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Sterowanie św. do jazdy w dzień

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

S962A KENNZEICHENTRAEGER VORNE ENTFALL Brak podst. tabl. rejestr. przedniej

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Byc moze. Z drugiej strony wlasciciel nie kryl uszkodzen i to co opisal i co bylo lakierowane wyszlo na fotach ktore dostalem pozniej. co dokladnie sprawdzac w takim przypadku? Kiedys bylem bardziej uprzedzony do aut powypadkowych ale smigam Rav 4 3,5 v6 z usa wiem jak byla uderzona i nie sprawia zadnych problemow. Cena rzeczywiście w tym egzemplarzu w miare. No i ten notoryczny brak wersji Touring z 335i:-(

 

Mam RAV4 i miałem E90, nie ma sensu porównywać tych dwóch samochodów bo w RAVCE jest może 20% elektroniki w porównaniu do BMW, w E90 jak zobaczyłem auto od spodu po ściagnięciu płyty to praktycznie same kable i czujniki.Dlatedo uważam że dużo prościej (taniej) jest doprowadzić Ravke do stanu używalności po kolizji, bo najwięcej problemów sprawia elektronika która w Ravce jest ograniczona do minimum, w BMW jest jej nieporównywalnie więcej.

Opublikowano

To info o zawieszeniu to wieści dobre czy raczej nie bardzo? Rozumiem że całe zawieszenie jest MGMBH i należałoby od razu wymienić wszystko albo liczyć się z kosztami:)? Czyli jeśli twierdził że zapłacił 1400 zł za amor to mógł mówić prawdę?

 

Co do porównania z Rav4 to domyślam się że tak może być. Także dzięki za kolejne info.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.