Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ogólnie nie powinno się jeździć na luzie ponieważ jak zgaśnie Ci silnik , a sytuacja na drodze będzie wymagała gwałtownego przyspieszania nic już nie zdziałasz ... a jak gaśnie silnik to nie masz wspomagania , hamowanie też jest utrudnione itp itd ...

 

co do oszczędzania paliwa to jak puścisz gaz i hamujesz silnikiem to nie zużywasz paliwa :)

Kamil
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ad1. na zakręcie jak jedziesz 10 kmh to możesz wcisnąć sprzęgło żeby Ci nie zgasł, nic wielkiego się nie stanie ;) ale tej samej zasady nie stosuj jak jedziesz dajmy na to 90 kmh.

Ad. 2 z górki zawsze zjeżdżaj na biegu, powyżej pewnego poziomu obrotów silnika, wał korbowy kręci się od kół a nie od paliwa, które w tym czasie nie jest w ogóle podawane do komory spalania, no chyba że wciskasz gaz.

Ad. 3 Kto Cię uczył na L-ce że zakręt przejeżdżasz na wciśniętym sprzęgle???? Pomijam przypadek z pkt 1. Dojeżdżasz do skrzyżowania, hamujesz, redukcja i puszczasz sprzęgło zanim jeszcze skręcisz, na 2.ce auto nie powinno "zakaszleć". A na szosie nie musisz redukować przed zakrętem. To już zahacza o jazdę sportową a z tą się wstrzymaj zanim nabierzesz doświadczenia za kółkiem.

pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.