Skocz do zawartości

BMW e39 525d problem z przyspieszeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkichforumowiczow

posiadam BMW e39 525d z 2002 roku

moj problem polega na tym ze auto jest strasznie "zmulone", przyspiesza dopiero po przekroczeniu conajmniej 25000-3000 obrotow

ponizej tego praktycznie zero reakcji na pedal gazu!

powiedziano mi ze przyczyna moze byc problem z cisnieniem, a rozwiazaniem mialo byc przeczyszczenie filtra EGR

przy okazji ze robilem serwis poprosilem mechanika zeby sie tym zajal i tak zrobil, aczkolwiek problem nie zniknal niestety

pan mechanik powiedzial mi ze jezeli to nie filtr EGR to przyczyna moze byc przeplywomierz, bo jak go wymontowal to ponoc nie bylo zadnej roznicy

jesli ktos ma jakies uwagi na ten tematto chetnie uslysze wasze opinie

pozdrawiam serdecznie

Opublikowano
pierwsze co powinienes zrobic to podłączyć bunie pod kompa. W tym aucie jest trochę komputeryzacji więc wrożenie z koli nie skutkuje. Pozdrawiam
Opublikowano

rzeczw tym ze byl podpiety pod komputer ale podobno nic nie pokazuje, zadnych bledow;

no jest jedna rzecz o ktorej mi powiedziano, ze przy przekreceniu kluczyka ,kiedy zapalaja sie kontrolki, nie zapala sie kontrolka "check engine", ktora ponoc powinna sie zapalac razem z innnymi

ale mechanik ma sprawdzic kable jeszcze kiedy przyjade nastepnym razem

Opublikowano
Kontrolka check engine sie nie zapali bo to diesel. Zapala sie kontrolka grzania swiec i to wszystko. A jak jest problem z silnikiem to wywali kontrolke DDE. Mam juz drugiego diesla i ani razu kontrolka check engine sie nie zapalila przy odpalaniu silnika. Pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym w ciemno stawiał na sterowanie turbiną :wink:

Posprawdzaj wężyki podciśnienia, zaworek sterowania turbiną, samą gruszkę turba, czy nie jest gdzieś zacięta/zapieczona.

Sprawdź jak wygląda ciśnienie doładowania w Live Data w inpie, zerknij na wartości zadane i odczytane, powinny być takie same.

Opublikowano

prawdopodobnie sprobuje wymienic ten przeplywomierz o ile nie jest to zbyt droga czesc;

mial ktos wogole podobny problem z tym modelem?

radek9 co to jest i jak sprawdzic ten odczyt live data?

kontrolka DDE na szczescie sie zapala bez problemow, z tym nie mam problemow, ale dobrze wiedziec; dzieki za podpowiedz SimM@N

collin a jak chodzi twoj samochodzik? przyspiesza normalnie, reaguje na pedal gazu, jest dynamiczny? chcialbym uslyszec opinie innych posiadaczy tego modelu

Shadow69 nie wiem czy turbina ma z tym cos wspolnego, bo turbo wlacza sie od powiedzmy 2500-3000 obr. i z tym nie mam problemu, kiedy wlacza sie turbo to przyspiesza bardzo szybko

ale rzecz w tym ze powinien chyba i bez turbo zachowac dynamike jakas, a z tym jest juz kiepsko, jak juz napisalem w temacie; prawie nie przyspiesza dopoki sie turbo nie wlacza

Opublikowano

Live data to jest odczyt parametrów na kompie w trakcie jazdy-podpinasz lapka,wsiadasz do auta i jadąc odczytujesz (Ty lub pasażer) dane z kompa przy różnych warunkach pracy silnika.

Istotne jest,aby to był program dobrze komunikujący sie z BMW-INPA/DIS,żadne KTS-y ani inne ustrojstwa.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma czegoś takiego że turbo się włącza, lub nie, ono działa cały czas po odpaleniu silnika, tylko przy pewnych obrotach jak się "rozkręci" i dmucha odpowiednim ciśnieniem odczuwasz "kopa".

Moja 530d zaczyna już dobrze zabierać przy 1500rpm, wtedy wyraźnie widać na live data że turbo wstaje (jest konkretne świśnięcie z pod maski) i dmucha odpowiednim ciśnieniem, więc u ciebie obstawiam jakiś problem z wysterowaniem turbiny, gdyż 3.0d powinno płynnie ciągnąć od dołu.

Opublikowano

skonsultuje to z moim mechanikiem, mam nadzieje ze ma odpowiedni komputer, bo ja sam za bardzo sie nie znam na tym; aczkolwiek jak z nim dzis rozmawialem to odrzucil opcje, ze turbo ma z tym cos wspolnego, skoro sie wlacza; ja nie wiedzialem ze chodzi caly czas, byc moze on tez nie wie

Shadow69ja mam silnik 2.5d, czy w tym wypadku powinien sie silnik zachowywac podobnie?

a co z tym przeplywomierzem? ma on jakies znaczacy wplyw na jazde? objawy zuzycia/uszkodzenia?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2.5 a 3.0d to takie same silniki, główna różnica to pojemność, i osiągi, więc będą one zachowywać sie podobnie.

Przepływomierz "liczy" ile powietrza leci w silnik, i na tej podstawie dobiera odpowiednia dawkę paliwa, tak aby wszystko chodziło najefektywniej.

Jak przepływomierz zaniża, auto zamuli, będzie słabe, jak zawyża, będzie kopcił na czarno.

Jak podepniesz pod kompa, to sprawdzisz sobie wszystko, nawet ten przepływomierz.

Opublikowano

Shadow69 a czy do sprawdzenia jest potrzebny jakis konkretny komputer (zupelnie sie na tym nie znam), bo jezeli moj mechanik nie bedzie w stanie znalezc przyczyny to jego uslugi beda pod znakiem zapytania...

za takie zgadywanie moze to, moze tamto ktos musi zaplacic i jestem to ja; a mechanik powinien chyba byc w stanie znalezc przyczyne w jakis bardziej konwencjonalny sposob niz metoda prob i bledow?

tak wiec bede musial pomyslec o zmianie warsztatu byc moze

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiem tak, najlepiej będzie znaleźć kogoś z laptopem i zainstalowaną inpą, zapakować się z takim gościem do auta i sprawdzić live data podczas gdy silnik jest obciążony.

Takie dane są ważne, z nich można sporo wywnioskować.

Np ciśnienia doładowania nie sprawdzisz za bardzo na stacjonarnym KTS-ie (jak obciążysz silnik?), a zwykłym testerem możesz odczytać co najwyżej błędy.

Poszukaj na forum, może uda ci się znaleźć kogoś kto ma interfejs w twojej okolicy i pomoże ci sprawdzić co jest nie tak :cool2:

Opublikowano
odnosnie tej inpy (podlacze sie do tematu nie robiac nowego) mogli byscie mi poszukac odpowiedniej inpy z allegro... bo ceny sa od 50-200zl ktore wybrac i zeby to dzialalo... a sama inpe oni tez daja czy trzeba sciagnac z internetu... posiadam 525d 07.2000rok przed lift z okraglym wejsciem pod maska czy tez mam wejscie od srodka?? i gdzie ono sie znajduje??:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na allegro kupisz tylko interfejs +ew jakieś instrukcje, pliki konfiguracyjne, inpe musisz sobie ściągnąć sam z neta.

Tylko poszukaj na forum, bo nie każda inpa działa, koledzy podawali linki do tych sprawdzonych wersji.

Opublikowano

na jutro jestem umowiony z mechanikiem zeby posprawdzac wspomniane w tym temacie elementy (wężyki podciśnienia, zaworek sterowania turbiną, samą gruszkę turba itp.)

no i moze uda sie go sprawdzic jak nalezy na komputerze; mechanik powiedzial ze ma @caly komputer@ do sprawdzania, cokolwiek to znaczy chyba ma o tym jakies pojecie

znalazlem tez bardzo ciekawy temat tu na forum http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=29414

i na pewno sprawdze rowniez ta opcje i napisze czy cos pomoglo

co ciekawe poprzedni mechanik zaciekle twierdzi ze kontrolka "check engine" powinna sie zapalac; ja sie nie znam... ale skoro kolega SimM@N twierdzi, ze w zadnym z 2 samochodow z silnikiem diesla nie zapalala sie ta kontrolka to chyba cos w tym jest

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.