Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Pisałem w innym wątku o PDC, ale wyglada na to, że to grubsza sprawa i nie tylko PDC?

Na początku gdy zaczęły wyskakiwać błędy raz działał, a raz nie parktronik-pojechałem na kompa i wyszło, że "lewy przedni przewód-błąd",a wcześniej jeszcze, że "przeciwmgielne tylne prawe światło -też błąd", a nie miałem ich włączonych-włączyłem przeciwmgielne-wszystkie palą-wyłączyłem zapłon, odpaliłem i błędy przeciwmgielnych znikły. Umówiłem się więc na wizytę z tym PDC do warsztatu, ale wtedy znowu zaczął działać więc nie pojechałem...-a po kliku dniach znowu przestał i tak jest do dziś-tylne przeciwmgielne już nie wyskakiwało z błędem. W miedzyczasie gdy wjechałem na podziemny parking wyskoczyły błędy:"cornering lights failure", "left head beam lights coś tam..." (bixenony skrętne)-zapomniałem nazwy-okazało się że padł ksenon-akurat przed trasą-nic nie pomogły próby przełączania z auto na ręczne-cały czas mrugała dioda zielona na automacie świateł-dziwne jeszcze że to pokazywało lewy-nie wiem jak sie to określa-patrząc od przodu auta? bo jeśli tak to OK, ale siedząc w aucie to był prawy który nie palił hehe. Zajechałem do kumpla znowu na warsztat aby wymienić żarniki bo przecież trzeba lampę wykręcać...odpalam światła i się zapalił. Wykreciliśmy lampę, sprawdziliśmy kostki-wszystko ok...

Teraz pytanie czy to może być powiązane z tymi wszystkimi błędami, parktronikiem, przeciwmgielnymi i ksenonami? Oba ksenony świecą tak samo jasno-żaden nie objawia sie różowym światłem. nie wiem co działać z tym fantem bo to chyba jak szukanie dziury w całym skoro teraz tylko PDC od czasu do czasu się załączy i działa a ksenony palą normalnie? Acha-jeszcze pewnej nocy zostawiłem auto pod blokiem i jednym tylnym kołem stało na garbie i rano przy odpalaniu wyskoczył jeszcze "level control failure", ale to tłumaczę tym, że krzywo stał? Mogło to być przez to?

Czy któryś z kolegów spotkał się z czymś takim-czy to jest jeden jakiś moduł odpowiedzialny za to wszystko???

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Ja to bym sprawdził najpierw alternator i regulator napięcia (szczotki). Często dziwne objawy wynikają z chwilowego braku ładowania, albo nadmiernego napięcia w układzie. Takie objawy występują stadami i znikają.
Pozdrowienia od lenia
Opublikowano
Alternator i szczotki oraz regulator jak najbardziej do sprawdzenia, tym bardziej że dzieje się to w różnych modułach. Jeśli to nie pomoże to sprawdź czy nie masz gdzieś wilgoci przy tych modułach bo to tez może wskazywać na to że jakieś przywarcia są.
Opublikowano

Witam.

Dziekuje pięknie za podpowiedzi-nawet nie pomyślałbym o tym:) Jak tylko wrócę do domu udam sie do elektryka sprawdzić ładowanie i alternator i dam znać. Parktronik już wogóle nie działa, inne błędy nie wyskakują narazie...

Dzięki.

Pozdrówka.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

Co do PDC, to sprawa rozwiązana-okazała się wiązka(komputer pokazywał błąd lewy przedni kabel już ostatecznie, a okazał się że po prawej-też dziwne.Sprawdzałem pod styropianem najpierw i było i jest sucho. Co do błędów to sprawdzałem ładowanie u leketryka więc alternator i szczotki muszą być wporządku...a dziś byłem na warsztacie i auto stało na podnośnikach z lewej strony podniesione i jak odpaliłem to wyskoczyły błędy nivo ponownie i lewego tylniego przeciwmgielnego-odpaliłem przeciwmgielne-działają, nivo też się nie uruchamiało...także dalej jakiś chochlik siedzi...

Pozdrawiam.

Opublikowano

Nie maszinnych powaznych zmartwien?

Po pierwsze komputer pokazywal blad lewego czujnika, a nie kabla. Ciekawe, bo ja mialem przerwany kabel od tego samego czujnika w tym samym miejscu - z prawej strony pod uchwytem mocujacym wiazke.

Po drugie jak jestes na podnosniku blad NIVO zawsze sie pojawi - to chyba oczywiste.

Po trzecie jak jest blad zarowek to mnie zawsze okazywalo sie ze racje ma komputer. Nawet wtedy jak sie swiecily to za pare dni przestaly.

Co do ksenonow to chyba masz pretensje o to, ze sie nie palil ksenon z innej strony niz pokazal komputer. Pewnie popredni wlasciciel cos cudowal przy LM i pomylily mu sie piny.

Takze nie bardzo wiem z czym masz problem?

Opublikowano

Mariusz1954

-jesli nie wiesz z czym mam problem, to przeczytaj cały wątek, a nie wcinaj się w połowie historii i nie graj mądrali, ok? Z PDC okazała się wiązka, a nie czujnik, bo nie wymieniałem czujnika tylko przewód i wiem z której strony-wiem co ile kosztuje i widziałem,a pozatym nie z tej strony powtarzam...-przeczytaj sobie jeszcze raz cały wątek...przeciwmgielne błąd pokazywał wcześniej bez auta na podnośniu, jak i NIVO również bez podnośnika( i nie-nie zawsze błąd NIVO się pojawi po wizycie na podnośniku-tym razem to się stało po 4 kilometrach drogi od momentu wyjazdu z warsztatu, że wyskoczyły te błędy, a przeciwmgielnych nie miałem włączonych (po mieście w ciagu dnia wiochy nie robię...)-to po pierwsze, a po drugie (również przeczytaj jeszcze raz...) jak odpaliłem przeciwmgielne to wszystkie się paliły, a błąd był nadal, a pomogło ponowne odpalenie i zgaszenie auta...(ponawiam-czytaj...) Z ksenonami poprzedni właściciel nic nie cudował bo znam gościa i znam całą historię auta również więc dalej nie wiem o co i kto ma tutaj pretensje-chyba Ty, że ludzie piszą o takich problemach w klasie auta, w której nie powinno ich być.

Nie pozdrawiam i żegnam Pana Mariusza1954 jesli niema nic pomocnego do powiedzenia/ani napisania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.