Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chodzi mianowicie o to ze cały czas pali się kontrolka EML i kontrolka silnika.Objawy są takie ze silnik czasami zapala a czasami nie,czasem startuje na 3 garach czasem na 4 oraz czasami faluje trochę na obrotach.Po zapaleniu się kontrolek jeździł w trybie awaryjnym

między innymi jak wyżej.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Witam

 

Pete samochod jest bez gazu,sama benzynka.Co do pompy paliwa to moge tylko powiedziec ze ja slychac ale czy daje odpowiednie cisnienie to nie wiem.

Blad ktory wyskoczyl to 285A i z tego co znalazlem to jest to (Variable Valve Gear Servomotor Monitoring) wiec to chyba inny blad niz ty podajesz.

Fakt jest tez taki ze na wycenie napraw z serwisu BMW widnieje numer 16146766942 a to jest z tego co sprawdzalem pompa paliwa.

 

Tak wiec dalej jestem w kropce ale wielkie dzieki za chec pomocy.

Ps jakies inne pomysly?

Opublikowano

Jak staniesz za autem to słyszysz pracę pompy?

Zbyt małą wydajność możesz mniej więcej sprawdzić- mając w baku ok 20 litrów paliwa (lub mniej) po uruchomieniu auta po niewielkim czasie powinieneś mieć w prawej komorze baku w zasadzie całe paliwo, a w lewej powinno oscylować około zera. Jeśli pompa bedzie miała słabą wydajność to poziomy będą mniej więcej równe.

Opublikowano

Witam

 

Tak jak napisalem pompe paliwa slysze bedac w srodku auta po przekreceniu zaplonu.Co do paliwa to stan zbiornika okolo 3/4.Czy zeby sprawdzic to co mowisz mam sie dostac do zbiornika,tzn wyciagnac kanape itd?Czy tedy droga?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nieee :D Podglądnij poziomy w zbiorniku poprzez ukryte menu.

Ale prawdę mówiąc jak słyszysz pompę paliwa to to jest już jej koniec.

Opublikowano

Dzieki,juz zrobione.

 

wyswietlone wartosci to

 

6.0 124232

6.1 0357

6.2 0357

 

wiec niby sie zgadza,pytanie tylko jak sprawdzic w ten sposob wydajnosc pompy o ktorej mowa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to jest kod ogólny uniwersalny i wychodzi:

P0258 Injection Pump Fuel Metering Control B Low Cam R Pompa wtryskowa paliwa pomiar kontrolny b niski cam r

nawet na pierwszej z brzegu stronie:

https://www.automo.pl/kody-bledow-obd2

P0258,"Wirnik/krzywka pompy wtryskowej B - niski sygnał"

http://kodybledow.pl/index.php/samochody-osobowe/9-bledy-obd2-obd-ii-pxxxx

a Ty skąd masz ten swój opis?

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Nie pozostaje zatem nic innego jak wymienić pompę paliwa. Istnieje jeszcze jedna możliwość - niedrożny filtr paliwa (filtr z regulatorem), ale podobno był regularnie serwisowany. U mnie także słychać było pompę paliwa i czasami przy bardziej dynamicznej jeździe brakowało paliwa. Po rozbiórce tej pompy okazało się że sama pompa była w nienagannym stanie, ale komutator silnika miał wyżłobienia 3 mm głębokie i sam się dziwiłem że się komutator nie rozsypał.

I to że silnik nie chce już odpalić to przyczyną może być właśnie pompa paliwa. Przy słabej wydajności pompa strumieniowa w lewej komorze zbiornika paliwa nie jest w stanie przepompować paliwa do prawej komory i pompa idzie na sucho, mimo ze poziom paliwa wskazuje że jest jeszcze np. na 100km

Opublikowano
to jest kod ogólny uniwersalny i wychodzi:

P0258 Injection Pump Fuel Metering Control B Low Cam R Pompa wtryskowa paliwa pomiar kontrolny b niski cam r

nawet na pierwszej z brzegu stronie:

https://www.automo.pl/kody-bledow-obd2

P0258,"Wirnik/krzywka pompy wtryskowej B - niski sygnał"

http://kodybledow.pl/index.php/samochody-osobowe/9-bledy-obd2-obd-ii-pxxxx

a Ty skąd masz ten swój opis?

 

Witam

 

Wszystko rozumiem tylko ze ja podalem kod 285A a ty piszesz o 258 a to chyba cos innego no chyba ze sie myle co jest mozliwe.Moj opis pochodzi z niemieckiego forum i ze strony ktora podal mi ktos chyba z forum.

 

To jest strona z ktorej spisalem opis bledu

http://realitypod.com/2012/06/bmw-complete-diagnostic-fault-code-list-e36-e46-e90-and-more/

 

Na tej stronie jest napisane ze 285A to Variable Valve Gear Servomotor Monitoring i tak tez zostal opisany blad przy robieniu diagnozy.Niemiec z ktorym pisalem na forum tez napisal ze ten blad oznacza to samo co napisalem i ze jest to wina silniczka Valvetronic lub walka.Napisal tez ze on poleca podlaczenie auta pod cos co nazywa sie INPA bo ponoc jest bardzo dokladna i powinna wskazac gdzie dokladnie lezy problem.Nie znalazlem nikogo z Inpa wiec pojawil sie gosc z tym Snooperem.

To jest forum na ktorym pytalem co oznacza ten blad.

 

Dzieki za pomoc i dalsze pomysly.

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

 

 

http://www.motor-talk.de/forum/285a-ventilhubstellglied-drehrichtung-unplausibel-t4090615.html?page=1

Opublikowano
to jest kod ogólny uniwersalny i wychodzi:

P0258 Injection Pump Fuel Metering Control B Low Cam R Pompa wtryskowa paliwa pomiar kontrolny b niski cam r

nawet na pierwszej z brzegu stronie:

https://www.automo.pl/kody-bledow-obd2

P0258,"Wirnik/krzywka pompy wtryskowej B - niski sygnał"

http://kodybledow.pl/index.php/samochody-osobowe/9-bledy-obd2-obd-ii-pxxxx

a Ty skąd masz ten swój opis?

 

Witam

 

Wszystko rozumiem tylko ze ja podalem kod 285A a ty piszesz o 258 a to chyba cos innego no chyba ze sie myle co jest mozliwe.Moj opis pochodzi z niemieckiego forum i ze strony ktora podal mi ktos chyba z forum.

 

To jest strona z ktorej spisalem opis bledu

http://realitypod.com/2012/06/bmw-complete-diagnostic-fault-code-list-e36-e46-e90-and-more/

 

Na tej stronie jest napisane ze 285A to Variable Valve Gear Servomotor Monitoring i tak tez zostal opisany blad przy robieniu diagnozy.Niemiec z ktorym pisalem na forum tez napisal ze ten blad oznacza to samo co napisalem i ze jest to wina silniczka Valvetronic lub walka.Napisal tez ze on poleca podlaczenie auta pod cos co nazywa sie INPA bo ponoc jest bardzo dokladna i powinna wskazac gdzie dokladnie lezy problem.Nie znalazlem nikogo z Inpa wiec pojawil sie gosc z tym Snooperem.

To jest forum na ktorym pytalem co oznacza ten blad.

 

http://www.motor-talk.de/forum/285a-ventilhubstellglied-drehrichtung-unplausibel-t4090615.html?page=1

 

Dzieki za pomoc i dalsze pomysly.

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

 

 

http://www.motor-talk.de/forum/285a-ventilhubstellglied-drehrichtung-unplausibel-t4090615.html?page=1

Opublikowano

Witam

 

To prawda jest tam mowa o czujniku ale jest tez wyraznie napisane ze 285A dotyczy sie silniczka VVT czyli mowa chyba o Valvetronic.

Jaki czujnik ty masz na mysli i gdzie on sie znajduje bo z tego co ja widze to oni cos wspominali o Valve Timing Sensor tylko nie bardzo wiem gdzie go znalesc.W pierwszym poscie ktos napîsal ze pod pokrywa zaworow ale moge sie mylic, wiec prosze o potwierdzenie bo na schemacie silnika nic nie widze takiego.

Ogolnie z tego co czytam to wiekszosc przypadkow z 285A tyczy sie Valvetronic czyli silniczka.Tylko skoro to wina silniczka to dlaczego auto odpalalo wczesniej a teraz przestalo.Sam juz nie wiem co robic z tym samochodem bo malo jakos pomyslow do naprawy.Napisze jeszcze na forum u Niemca moze oni jeszcze cos madrego napisza.

 

Ps czy ta cala INPA jest naprawde tak dokladna ze jak pisza niemcy pokazuje dokladnie co jest uszkodzone a nie ogolny opis bledu i gdzie znajduje sie ten Valve Timing Sensor.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja mam diesla więc w nim siedzę lepiej.

coś tam pisali żeby odpiąć kabelki.

skasować błąd i jeżeli przy zdjętym się pojawi to znaczy że ten sensor.

zmień może tytuł na błąd 285a to może ktoś od sedana się rozwinie bo miał to samo.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Witam

 

Zalozylem post kilkanascie dni temu o tresci 285A ale nic,absolutnie zero odpowiedzi.Tak wiec jestem w kropce i sam juz nie mam pojecia co robic.Bede musial znalesc chwile zeby sie zajac tym autem albo oddac je do Serwisu BMW i niech oni sie tym zajmna.

 

Narazie mam jeszcze troche czasu wiec moze jeszcze ktos cos napisze.

 

Dzieki za pomoc

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Moj problem powoli sie wyjasnia a wraz z tym pojawiaja sie nowe pytania.Musze zdemontowac pokrywe zaworow lecz z powodu tego ze silnik siedzi gleboko w komorze i czesc pokrywy jest zakryta przez filtr kabiny,chcialem spytac jak prawidlowo sie do tego zabrac.Nie chce niczego polamac a mysle ze nie jeden kolega z forum juz przerabial temat sciagania pokrywy zaworow i na pewno bedzie mogl udzielic cennych rad.Chodzi ogolnie od czego zaczac i czy filtr oraz cala jego obudowa jest odkrecana itp.

 

Z gory dzieki za pomoc.

 

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

A czy przy odkrecaniu pokrywy trzeba na cos uwazac,mam na mysli ze najpierw odkrecic to a pozniej tamto.Z tego co widzialem to kilka srub trzyma cos wiecej niz tylko pokrywe zaworow,oczywiscie moge sie mylic.

Moze ktos ma jakas stronke lub cos podobnego gdzie opisany jest demontaz pokrywy zaworow?

 

Z gory dzieki za pomoc

 

Pozdrawiam

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

jak zakonczyl sie temat bo mam podobne bledy

 

285A Element nastawczy skoku zaworu Niezgodny kierunek obrotu

2865 Zabezpieczenie przeciazeniowe sterownika skokiem zaworu Wartosc maksymalna nie osiagnieta

 

 

auto ma problemy z paleniem, glownie w zimie.

 

 

Mialem ze 2 razy tak ze jeszcze nie doszedlem do rezewry a auto stawalo jakby nie mialo juz paliwka.

 

 

Ktos polecil sprawdzic ile mam paliwa w baku. Bylo chyba 50/50 czyli dobrze.. i odrzucilem pompe jak problem z odpalaniem ale czy na pewno

nice is now known as Cream
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam

 

Panowie rozwiązaliście problem z błędem 285a ?

 

Moja sytuacja jest taka... Kupiłem e46 z n42b20 z Niemiec, na moje nieszczęście okazało się że mam pęknięty ślizg łańcucha rozrządu, i prawdopodobnie przestawiony rozrząd. Tak więc oddałem do ASO w Lubinie i za wymianę ślizgu, napinacza oraz ustawienie rozrządu skasowali 1300 zł bez części (ok 500zł).

 

Moje szczęście nie potrwało długo, bo niedługo po wyjechaniu z serwisu pojawiła się kontrolka silnika (check), po wizycie w aso stwierdzili że na diagnozę usterki potrzebują 1 dzień, jednak aktualnie podziękowałem za ich usługę i sam dochodzę o co chodzi.

 

Napomnieli jedynie że przepływomierz wskazuje błąd, jednak nie są pewni czy siłownik od valvetronica nie powoduje wywalania błędu przepławki. Tak więc skasowali błąd 285a, 2783 (hot air mass) od przepływki i zniknęła kontrolka chceck, postały błędy vvt 2852 rev sensor i 2850 guiding sensor.

 

Jako że jestem domorosłym mechanikiem udało mi się ustalić że:

 

Inpa wskazuje błąd przepływomierza dopiero po przekroczeniu 4000 obr na biegu jałowym

samo pojawienie błędu przepływomierza nie powoduje trybu awaryjnego (Check)

 

Na dzień dzisiejszy planuje zakup nowego przepływomierza i sprawdzenie czy pojawi się znów chceck , kolejnym ruchem będzie wymiana silnicznka vvt...

 

Chyba że ktoś uprzejmy może mi podpowiedzieć co z tym fantem moge zrobić ?

 

Powoli mam dosyć tego autka... moje poprzednie e46 z m43tu żadnych problemów mi nie stwarzało, a w n42 wymieniłem już odme, 1/3 rozrzadu, sprzęgło alternatora i dalej nie mogę cieszyć się jazdą ;/

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Panowie czy sa jakies domowe sposoby na sprawdzenie tych czesci?

 

16146766942 (Zespół pompujący prawy)

16146755880 (Pompa ssąca strumieniowa

16116768788 (Czujnik poziomu paliwa lewy)

 

Jezeli nie ma to czy po podpieciu pod komp jest mozliwosc ich sprawdzenia?

 

Z gory dzieki za odpowiedz.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.