Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z racji tego ze jest to moj pierwszy post na tym forum chcialem serdecznie wszystkich powitac.

 

Od kilku dnie stalem sie przypadkiem posiadaczem E46 Compact 2002 z przebiegiem 86000tys km.Auto od pierwszego wlasciciela(sasiad) z pelna ksiazka serwisowa do dnia dzisiejszego.Samochod nabylem juz z problemem o ktory chce spytac i sie poradzic.

 

Chodzi mianowicie o to ze caly czas pali sie kontrolka EML i kontrolka silnika.Z tego co sprawdzalem to temat nie jednokrotnie walkowany jednak nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi i dlatego zakladam nowego posta.Objawy sa takie ze silnik czasami zapala a czasami nie,czasem startuje na 3 garach czasem na 4 oraz czasami faluje troche na obrotach.Po zapaleniu sie kontrolek jezdzil w trybie awaryjnym.Auto zostalo odprowadzone do BMW w celu sprawdzenia co jest nie tak lecz kwota naprawy byla wysoka i sasiad odstapil mi samochod.

Mam pelne zestawienie czesci ktore garaz BMW polecil wymienic lecz nie podali jednoznacznie przyczyny palenia sie kontrolek gdyz stwierdzili ze podali jaka jest kwota naprawy oraz jakie czesci musza ulec wymianie zeby naprawic samochod;Dodali jednak ze nie wszystkie czesci przez nich podane musza byc wymienione tylko ze oni zalecaja ich wymiane wiec z wyceny naprawy nie moge stwierdzic co trzeba wymienic na 100 procent a co nie.

NA wycenie mam podane numery czesci ktore mysle ze moga miec cos wspolnego z ta usterka,o to kilka z nich

16146766942

16146755880

11 37 7 548 387 silownik,chodzi chyba o valvetronic

12147518628 czujnik polozenia walka rozrzadu

16116768788

 

Rozebralem przepustnice i nie byla mocno zanieczyszczona wiec zostala umyta i zalozona.Przepustnica w pozycje zamknietej nie domyka dokladnie gardla i widac male przeswit okolo 1mm,czy to normalne?Daje sie domknac reka lecz po puszczenie cofa sie do pierwotnej pozycji.

 

Czy uszkodzony czujnik polozenia walka moze powodowac palanie sie kontrolki EML i kontrolki silnika?

Gdzie dokladnie znajde ten czujnik i czy jest jakas mozliwosc pomiaru jego aby sprawdzic poprawne dzialanie?

Czy ten caly silownik zwany valvetronie moze powodowac palenie sie tych kontrolek?

 

Bede bardzo wdzieczny za wszelka pomoc oraz pomysly co moge jeszcze sprawdzic,dodam ze nie boje sie grzebac w samochodach wiec napewno duzo rzeczy bede mogl sprawdzic samodzielnie u siebie w garazu.

 

Z gory dziekuje za pomoc

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

to Ci pomoże w zlokalizowaniu i zidentyfikowaniu części:

http://www.realoem.com/bmw/select.do

A jak lubisz grzebać to też Ci się przyda:

http://tis.spaghetticoder.org/e46/

Jeśli chodzi o konkrety to nie pomogę przy tym silniku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam

 

Wielkie dzieki za fajne materialy,na pewno sie przydadza.

Z katalogu co przeslales wynika ze sa dwa identyczne czujniki walka w tym silniku(n42) Czy ktos moze wie jak ma sie kontrolka eml i silnika do uszkodzonego czujnika polozenia walka?Czy uszkodzonie jednego z tych czyjnikow zapali kontrolke silnika lub EML?Czy jest mozliwosc sprawdzenia miernikiem tych czujnikow,jak tak to jaki powinny miec opor lub jak je inaczej sprawdzic?

 

Panowie wiem ze sa wakacje ale moze ktos cos napisze co da mi do myslenia i szanse na spedzenie kilku chwil w garazu :)

 

Z gory dziekuje za pomoc

Pozdrawiam

Opublikowano
Przeglądnąłem listę części i myślę że serwis też jednoznacznie nie stwierdził co jest. Proponuję na początek wymienić czujnik wałka rozrządu a potem cewki zapłonowe bo jeśli są inne niż Era, Bosch lub Beru to lubią robić różne psikusy.Cewki Bremi (jeśli takie są wymień od razu wszysrkie bo to totalny szajs). Przepustnicę zostaw w spokoju bo sprawny silnik jej nie używa.
Opublikowano

Witam

 

Serwis dokladnie stwierdzil co jest tylko nie powiedzial bo odrazu bym poszedl robic.Dali liste czesci i powiedzieli ze sa do wymiany ale nie wszystko koniecznie,to poprostu taka ich gra zeby czlowiek zostawil u nich samochod i dal im zarabiac.

Co do czujnika to sa tam dwa identyczne czujniki i nie wiadomo ktory z nich do wymiany dlatego chcialem spytac czy mozna sprawdzic na nich opor zeby wiedziec ktory jest uszkodzony.Przepustnice ruszalem bo wszedzie na forum pisze ze kontrolka EML odpowiada za przepustnice,i tak jak pisalem ze nie domknieta do konta ale z tego co pozniej sprawdzilem to chyba normalne.Cewki zaplonowe zmienione przez sasiada moze z 10tys km temu,mam na to fakture z garazu BMW.A jakie sa objawy uszkodzenia tego silniczka co nazywa sie Valvetronic,bo on tez jest na liscie czesci tylko nie wiadomo czy uszkodzony czy to ich zalecenie.

 

Panowie ma ktos jeszcze jakies pomysly co mam sprawdzic i jak moge sprawdzic te czujniki oraz czy przy ich wykrecaniu trzeba na cos specjalnie uwazac?

 

Z gory dzieki za pomoc

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam

 

Serwis dokladnie stwierdzil co jest tylko nie powiedzial bo odrazu bym poszedl robic.Dali liste czesci i powiedzieli ze sa do wymiany ale nie wszystko koniecznie,to poprostu taka ich gra zeby czlowiek zostawil u nich samochod i dal im zarabiac.

Co do czujnika to sa tam dwa identyczne czujniki i nie wiadomo ktory z nich do wymiany dlatego chcialem spytac czy mozna sprawdzic na nich opor zeby wiedziec ktory jest uszkodzony.Przepustnice ruszalem bo wszedzie na forum pisze ze kontrolka EML odpowiada za przepustnice,i tak jak pisalem ze nie domknieta do konta ale z tego co pozniej sprawdzilem to chyba normalne.Cewki zaplonowe zmienione przez sasiada moze z 10tys km temu,mam na to fakture z garazu BMW.A jakie sa objawy uszkodzenia tego silniczka co nazywa sie Valvetronic,bo on tez jest na liscie czesci tylko nie wiadomo czy uszkodzony czy to ich zalecenie.

 

Panowie ma ktos jeszcze jakies pomysly co mam sprawdzic i jak moge sprawdzic te czujniki oraz czy przy ich wykrecaniu trzeba na cos specjalnie uwazac?

 

Ps. Alz co masz na mysli mowiac ze sprawny silnik nie uzywa przepustnicy?

 

Z gory dzieki za pomoc

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

 

Serwis dokladnie stwierdzil co jest tylko nie powiedzial bo odrazu bym poszedl robic.Dali liste czesci i powiedzieli ze sa do wymiany ale nie wszystko koniecznie,to poprostu taka ich gra zeby czlowiek zostawil u nich samochod i dal im zarabiac.

Co do czujnika to sa tam dwa identyczne czujniki i nie wiadomo ktory z nich do wymiany dlatego chcialem spytac czy mozna sprawdzic na nich opor zeby wiedziec ktory jest uszkodzony.Przepustnice ruszalem bo wszedzie na forum pisze ze kontrolka EML odpowiada za przepustnice,i tak jak pisalem ze nie domknieta do konta ale z tego co pozniej sprawdzilem to chyba normalne.Cewki zaplonowe zmienione przez sasiada moze z 10tys km temu,mam na to fakture z garazu BMW.A jakie sa objawy uszkodzenia tego silniczka co nazywa sie Valvetronic,bo on tez jest na liscie czesci tylko nie wiadomo czy uszkodzony czy to ich zalecenie.

 

Panowie ma ktos jeszcze jakies pomysly co mam sprawdzic i jak moge sprawdzic te czujniki oraz czy przy ich wykrecaniu trzeba na cos specjalnie uwazac?

 

Ps. Alz co masz na mysli mowiac ze sprawny silnik nie uzywa przepustnicy?

 

Z gory dzieki za pomoc

 

Pozdrawiam

Opublikowano

To jest valvetronic i przepustnica jest używana przez silnik tylko w trybie awaryjnym. Przepływ powietrza jest regulowany uchyleniem zaworów ssących.

To że sasiad wymienił cewki jeszcze niczego nie załatwia przyczyna palenia na 3 cylindry skądś muszą się brać.

Bez komputera nic nie zrobisz (no chyba że będziesz po kolei wymieniał wszystko).

Opublikowano

Witam

 

Pisalem ze auto czasami pali na 3 a czasami na 4 cylindry.Jak juz silnik zapali to chodzi na wszystkie 4 gary raczej rowno,czasami moze nim szarpnie ale mysle ze to raczej wina czujnika polozenia walka ktory jest niby uszkodzony.Zaraz zejde do garazu i sprawdze cewki i czy swiece maja iskierke.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

 

A takie pytanie z innej beczki,czy zeby sciagnac plastikowa oslone oslaniajaca cewki trzeba demontowac czesc podszybia w ktorej znajduje sie filtr kabiny?Nigdy wczesniej tego nie robilem a nie chce niczego polamac.Szukalem w Sam Naprawiam ale tez nic nie znalazlem na ten temat.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
To jest valvetronic i przepustnica jest używana przez silnik tylko w trybie awaryjnym. Przepływ powietrza jest regulowany uchyleniem zaworów ssących.

To że sasiad wymienił cewki jeszcze niczego nie załatwia przyczyna palenia na 3 cylindry skądś muszą się brać.

Bez komputera nic nie zrobisz (no chyba że będziesz po kolei wymieniał wszystko).

 

Witam

 

Tak wiec majac wlasnie chwile doszedlem do cewek i raczej kolego miales racje.Jedna cewka byla dziwnie wysoko i po jej nacisnieciu zrobila clik tak jakby dopiero wskoczyla na swoje miejsce.Po jej wyciagnieciu widac ze jest inna niz wszystkie,mam na mysli ze inne sa w srodku bardzo czyste a ta ktora byla wysoko ma w srodku czarny nalot.Sprobuje ja jakos wyczyscic w srodku i sprawdze czy jest sprawna.Czy mogla ona miec wplyw na palenie sie kontrolki silnika lub EML?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Zawsze przy przerwach w zapłonie obie kontrolki się zapalą. Jak chcesz dalej walczyć z autem to proponuję zakup interfejsu i skorzystanie z komputera.
Opublikowano

Witam

 

A mozesz polecic jakis sprawdzony w normalnych pieniadzach interfejs?

Wszystkie cewki sa firmy ERA,czy jezeli okaze sie ze ta jedna jest uszkodzona i bede musial kupic nowa to najlepiej kupic identyczne firmy ERA czy moge wsadzic np BOSCH?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja kupiłem 2 lata wstecz na allegro interfejs usb za ok 100 zł i do podstawowych rzeczy wystarczy. Chodzi głównie o odczyt błędów.

Cewki Era są OK tylko Bremi były jakieś felerne i serwisy masowo je wymieniały.

Teraz jak wcisłeś cewkę i będzie ok to kontrolki po kilku kilometrach powinne zgasnąć.

Opublikowano

Tylko ze ona jest w srodku dosyc czarna i nie bardzo wiem jak sie do niej dostac zeby ja wyczyscic.Masz moze jakis pomysl?Czy moge ta jedna zastapic np BOSCH bo widze ze nie sa drogie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Bosch i Beru są dobre. Jeśli cewka jest tylko okopcona to pół biedy byle nie była zaolejona. Wciśnij ją na miejsce i będzie ok
Opublikowano

Witam

 

Cewki i gniazda w ktorych siedza swiece sa bardzo czyste.Rozumiem ze jezeli bylyby zaolejone to przyczyna bedzie uszczelka pod klawiatura?Wiesz moze jak sprawdzic te dwa czujniki od polozenia walka rozrzadu,mam na mysli jaki powinny miec opor lub jak inaczej je sprawdzic bez kompa i czy przy ich wykrecaniu trzeba na cos uwazac?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie mam pojęcia czy można i jak sprawdzić czujnik położenia. Teraz samym miernikiem to bardzo niewiele można zdziałać i większość jednak korzysta z diagnozy obd.

Same wyjęcie czujników jest banalnie proste, trzeba wykręcić tylko jedną śrubę imbusową i wyjąć go. Wsadziłeś na swoje miejsce cewkę i odpaliłeś auto?? może będzie wszystko OK.

Opublikowano

Cewke juz wsadzilem ale jeszcze nie odpalalem.Chce sprawdzic te czujniki polozenia walka gdyz czasami jest problem z odpaleniem,to znaczy trzeba troche dlugo krecic.Mam jeden z nich na liscie czesci do wymiany wiec moze go tam wsadzili z jakiegos powodu.

Poczekam jeszcze troche moze ktos cos powie na temat tych czujnikow a jak nie to poskladam wszystko i odpale niech pochodzi troche i moze tak jak mowisz bedzie po klopocie(mam nadzieje).

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to nie era kamienia łupanego że obejrzysz i wypatrzysz.

e46 to nie jakiś lump tylko masa elektroniki.

podłącz pod kompa to otrzymasz błędy z rodzajem usterki.

chyba że wolisz drugi silnik na podmianki :mrgreen:

tyle w temacie.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
to nie era kamienia łupanego że obejrzysz i wypatrzysz.

e46 to nie jakiś lump tylko masa elektroniki.

podłącz pod kompa to otrzymasz błędy z rodzajem usterki.

chyba że wolisz drugi silnik na podmianki :mrgreen:

tyle w temacie.

 

No masz racje,wyglada to raczej na ere kamienia lizanego a to 100 lat przed lupanym :D

A tak na powaznie to nie mialem zamiaru kupic tego samochodu,wyszlo jak wyszlo i samochod jest w moim posiadaniu.Wiem ze jest w nim duza ilosc elektroniki i jezeli samochod jezdzil by w miare to juz dawno bym podjechal na kompa.Nie mam czasu ciagac go na lince w ta i spowrotem bo mam inne wazniejsze sprawy takie jak nowo narodzone dziecko a na czasie naprawie mi nie zalezy bo mam czym jezdzic.Dlatego spytalem co moge sprawdzic samodzielnie wieczorem w garazu gdy znajde chwile bo czesto tak bywa zreszta co mozna przeczytac na forum ze ludzie maja problemy ktore okazuja sie bardzo proste do naprawy dzieki temu forum.Zreszta jak przeczytasz wczesniej auto palilo na 3 gary i to dzieki koledze ALZ(Dzieki) sprawdzilem cewki i okazalo sie ze jedna nie jest wsadzona lub byc moze spalona wiec oplacilo sie spytac.Jaki bylby sens dzialania tego forum jezeli kazdy z problemem jechal by odrazu do mechanika lub na kompa zamiast spytac kolegow czy ktos moze cos poradzic?*

 

Pozdrawiam

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

W koncu po kilkunastu telefonach udalo mi sie umowic z czlowiekiem ktory zrobil diagnoze w moim BMW.Bylo kilka bledow i wiekszosc udalo sie skasowac,zostal tylko jeden a mianowicie 285A.

Szukalem na forum ale nic nie znalazlem na temat tego bledu.czy ktos moze mi powiedziec co on oznacza i gdzie szukac przyczyny?

Jezeli to cos ulatwi to dodam czlowiek mial walize WURTH a program nazywal sie Snooper.

 

Bede wdzieczny za kazda pomoc.

 

Dziekuje i pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

radości z gazu ciąg dalszy :mrgreen:

P0258 Injection Pump Fuel Metering Control "B" Low (Cam/Rotor/Injector)

podejrzewam że pompa paliwa padnięta z powodu niskiego stanu w baku ciągłej i jazdy na gazie.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.