Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam problem polega na tym, że po wymianie tulei pływających i wahaczy gdzie są śruby regulujące, ustawiono mi geometrie (oczywiste) i wszystko było by ok gdyby nie to, że auto ściąga w prawo. Wróciłem do warsztatu opowiedziałem, co się dzieje z samochodem.... zamienili stronami koła :mad2: powiedzieli zobaczyć, co teraz będzie oczywiście nic nie pomogło. Wróciłem ponownie zażądałem ponownego pomiaru, według nich wszystko ok pomiar pierwszy jest taki sam jak ten drugi. Następnego dnia wyjechałem na urlop, pierwsza tura trasy 1200 km i po drodze auto ściąga w prawo, żeby jechać prosto musze mieć minimalnie kierownice ustawioną w lewo i do tego doszło dość spore hałasowanie opon (wcześniej było dość cicho).Będąc jeszcze w Niemczech zajechałem do servisu z zapytaniem o ten hałas z opon,sprawdzili i pokazali ze przednia lewa opona jest przycięta od wew.(nie wiem czy wcześniej już coś było z tą oponą).Jeszcze mi zostało do przejechania 900km i powrót 1500km :duh:

Jak wrócę jak mam zagadać do tych mechaników - zrobią geometrie i powiedzą wszystko ok? Czy może jechać gdzie indziej? Może w tych samochodach jest jakiś u

ukryty "myk" przy ustawianiu geometrii? Proszę o podpowiedzi, bo podczas jazdy moje nerwy wystawione są na duża próbę!

A tak swoją drogą, co mnie podkusiło żeby przed wyjazdem to wszystko robić... miało być bezpiecznie wyszło jak zawsze.

 

Ps.Auto 500% bezwypadkowe tak żeby nie było niedomówień :D

Opublikowano
Dzieki guzior nie użyłem szukajki bo myślałem że nie jest to jakis popularny problem a jednak.Maszyna ta sama ale obciążenia zero może to jest to. Będę ich cisnął o obciążenie a jak zaproponuja np. usunięcie brudu z lewej felgi ,pan pojeździ i się zobaczy... :D to pojadę gdzie indziej. (Czyli jest ten "myk" z zawieszeniem-geometrią)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na zdjęciu z monitorem widać też że ma być pełny bak paliwa.
Opublikowano
Tak było za drugim pomiarem (oczywiscie fart) tylko jedno mnie zastanawia pytałem się ich co z kątem pochylenia przodu , powiedzieli że tu jest ok i tego nietrzeba ruszać a moze nie mieli tego spec klucza.Czy nie zawsze to jest do regulacji?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Witam gdzie w Krakowie można sprawdzić/ustawić geometrię polecacie jakiś dobry warsztat.

 

Ten serwis ma sprzęt 3D do ustawiania geometrii i bardo duże doświadczenie: http://www.swiftautoklimatyzacja.pl/?page=serwis

 

http://img269.imageshack.us/img269/9216/46809514.jpg

Edytowane przez guzior2
Opublikowano
Jak cenowo wygląda ASO ? Chcę zobaczyć jak wygląda zbieżność po założeniu szerszych opon ew. kąt nachylenia kół .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak cenowo wygląda ASO ?

 

W 2009 r. koszt geometrii w ASO to prawie 500 zł, teraz pewnie więcej.

Opublikowano

Ustawiał mi gościu geometrię bez obciążenia zaraz po zakupie auta - ja nie wiedziałem więc spokojnie się przyglądałem.

Jednak po lekturze forum pojechałem później do innego zakładu na poprawne ustawianie z poprawnym dociążeniem auta - po paru minutach kręcenia kierownicą wyszło że geometria jest ok i nie ma co poprawiać bo wszystko siedzi w mniej więcej środku tolerancji.

Nie wiem, czy poprzedni mechanik wiedział co robi, czy to jego komp miał naniesione już poprawki ale bez obciążenia ustawił bardzo poprawnie geometrię co było czuć od razu po wyjeździe z warsztatu.

Koszt drugiego sprawdzenia wraz z ewentualnym ustawieniem 80 zł /m-c temu :!: / - ASO to chyba z byka spadło, i to wysokiego :duh:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koszt sprawdzenia geometrii w ASO 200zł, 380zł ustawienie. Ceny z początku roku.

Ja 3 razy byłem ustawiać geometrię i za każdym razem ustawiali bez obciążenia.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie w każdym innym ASO są różne ceny, u mnie na fakturze z 2009r. jest kwota 477 zł brutto Bawaria Motors W-wa., być może że model BMW ma też znaczenie.
Opublikowano
Ja 3 razy byłem ustawiać geometrię i za każdym razem ustawiali bez obciążenia.

Dla czego aż 3 razy tak ciężko im szło ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwszy raz jak kupiłem auto - chciałem sprawdzić czy wszytko jest ok.

Drugi raz po wymianie wszystkich wahaczy.

Trzeci raz - duża dziura.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
Mogę polecić serwis ale na Śląsku, gdzie w zeszłym miesiącu robiłem geometrię za 120 PLN i biorąc cenę ASO za prawie 500 to nawet z Krakowa warto przyjechać :)
Opublikowano
Wracam do początku postu wróciłem do warsztatu powiedziałem im o tym że samochód trzeba dociazyć.Przyznali mi racje, powiedzieli że mają odważniki ale to im sugeruje maszyna - czy wkładać czy nie.Po modelu sprawdzili że nie trzeba.Tu moje kolejne pytanie jak to jest czy e90 dociąża sie a jak tak to jakie wartości kilogramowe muszą być???
Opublikowano
Tak, 68 kg na siedzenie pasażera, kierowcy i na środek tylnej kanapy, pełny bak plus 21kg w bagażnik.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.