Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam e 36 z motorem m 43 lpg zwykla instalacja problem dotyczy samozaplonu lub odbicia silnika lub cofki nie wiem jak ten objaw mozna i naczej nazwac wyglada to w ten spsob ze przy gaszeniu silnika jak juz motos sie zatrzymuje dostaje nagle samo zaplonu zaczyna przez moment chodzic w droga strone zawyje i zgasnie stwierdzam ze w droga strone poniewaz wrzocilem na pierwszy bieg bo tak go zawsze zostawiam gasze puszczam sprzeglo bo mysle ze juz zgasl a tu nagle niepodzianka szarpnal mi do tylu robi to nie zawsze ale zdaza sie to coraz czesciej przynajmniej z dwa razy dziennie przy jezdzie miejskiej moze ktos mial cos takiego aa i dodam jeszcze ze po odpaleniu silnika az do momentu calkowitego rozgrzania silnik caly czas nierowno pracuje drzy szarpi jak sie normalnie rozgdzeje to rowno pracuje a na benzynie robi mi tak jak bym go tak szybko gasil i odpalal swiece nowe przewody cewka cisnienie spr 13,5 bar

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
z tego co wiem to silnik za bardzo nie moze sie krecic w druga strone, chyba ze sie myle

kolego mylisz się wiele silników może odpalić w drugą stronę :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Albo coś ze stacyjką albo przekaznik główny silnika się skleja i masz taki efekt,tzn po cofnięciu kluczyka ciągle jest napięcie na sterowniku.Na początek podmień przekaznik,jest obok skrzynki z bezpiecznikami,biały 5 nóżek.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Miałem coś takiego ale dawno temu w Fiacie.

Autko zaparkowałem, wyłączyłem silnik, zostawiłem na pierwszym biegu i wyszedłem z auta.

Oddaliłem się od auta jakieś 3m i słyszę "pyrk pyrk" i nagle "Łub..." patrzę a Fiacina przywalił w Poloneza.

Od tamtej pory po zgaszeniu silnika mocno zaciągałem reczny, a silnik przez chwilkę sam jeszcze miał samozapłony.

Problem okazał się z zapłonem.

W BMW gdzie jest komputer zapłonu się nie reguluje, zapłon regulowany jest na podstawie czujnika wału korbowego i czujnika wałka rozrządu oraz czujników spalania stukowego. Najprawdopodobniej uszkodzone są czujniki spalania stukowego, lub rozrząd jest źle ustawiony, albo jest zła mieszanka paliwa, duża ilośc oleju się spala i wytworzyło się strasznie dużo nagaru w silniku np na denku tłoka lub na zaworach lub na świecach. Ten rozgrzany nagar po zgaszeniu silnika ma tak wysoka temperature że w cylindrach napewno jest widno, wystarczy niewielka ilośc paliwa która scieka z wtryskiwacza i samozapłon gotowy.

Tego nagaru można sie trochę pozbyc wybierając się w dłuższą podróż, i najlepiej jak silnik czesto będzie pracowac w górnej granicy prędkosci obrotowej.

Oczywiście stopniowo a nie odrazu po wyjeździe.

Przy złym zapłonie silnik może się dziwnie szybko nagrzewac, a nawet przegrzewac mimo sprawnego układu chłodzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.