Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Na wstępie chciałbym bardzo serdecznie wszystkich powitać :)

 

I taka prośba o pomoc: od 2-3 lat męczę się z komputerem w 5, mianowicie gdy temperatura otoczenia osiąga od 20-25*C to radio zaczyna powoli zacinać na 2-5s. Z kolei gdy jest poniżej 15*C , radio co mniej więcej minute się stroi (pisk 1s, jakby szukało stacji). Gdy na polu jest 30*C to można tylko pomarzyć o komputerze, całkowicie się zacina i nie da rady nic zrobić. We Włoszech na autostradzie było 38*C to komputer nawet nie mógł się włączyć (paski na ekranie). Serwisant stwierdził, że to auto tak ma i tyle.. Czy wiecie co można z tym zrobić? Naprawdę męczy to w dłuższych podróżach, zwłaszcza na wakacjach :|

 

BMW 530D 2005

wersja z elektro klimą, bez navi ani dvd.

 

Cały czas mam na myśli konsolę, komputer między obrotomierzem a prędkościomierzem nie stwarza problemów.

 

Pozdrawiam

Oskar

Opublikowano

No nie wiem czy tak MASK do wymiany. Ja mam to samo, mniej więcej do 20 stopni jest OK, powyżej zaczyna się zacinać na parę sekund (zanika dźwięk, kiedyś też miałem piski, ale one chyba ustały jak usunałęm sparowanie bluetooth z telefonem), dwa razy mi się zdarzyło że zawiesiło się na dobre 15 minut, po czym zrobiło coś w stylu restart. Pare miesięcy temu wymieniłem MASK na CCC i ale zacinanie się pozostało bez zmian.

 

Tak myśląc logicznie jeśli używasz klimatyzacji to czy na zewnątrz jest 20 czy 28 to Ty masz temperaturę w środku bardzo podobną. A jeśli radio się nie zacina przy 20 a zacina przy 28, to musi być wina czegoś co znajduje się w niechłodzonym klimą obszarze. Temat tego przycinania się był już poruszany kilka razy, w wielu miejscach pojawia się info że jest to wina modułu bluetooth który jest w bagażniku po lewej stronie (nie wiem na czym polega jego usterka). Byłoby to logiczne, bo bagażnik jest szczelny i klima go nie chłodzi, więc im cieplej na zewnątrz tym cieplej tam. Ktoś radził żeby go wypiąć i wtedy pojeździć i sprawdzić czy to było to. Ponieważ po serii chłodniejszych dni znów chyba idą upały, to spróbuję tak zrobić i zobaczymy czy będzie się zacinać.

 

Niedawno widziałem na allegro ofertę naprawy modułu bluetooth rzekomo usuwającą ten problem, cena chyba 200zł (+ wysyłka tam i z powrotem). Jeśli okaże się że to bluetooth przycina CCC to wyślę go tam do naprawy. To jest to http://allegro.pl/telefon-bluetooth-bmw-e60-e90-x5-x6-naprawa-mulf-i2466782620.html. Wydaje mi się że jeśli gość wie co robi to lepiej naprawić u niego nić kupić używkę być może z tym samym problemem.

 

Kolego zakładający wątek, czy masz u siebie bluetootha?

Opublikowano

No rzeczywiście nie ma... :lol:

 

http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/136/5183/10026871/internet-1-17241.JPG

 

Jednak ja też stawiałbym na walniety MASK, do wymiany lub naprawy(pewnie wystarczy przelutować). Wskazywały by na to problemy z wyswietlaczem.

 

Tutaj podobny problem, przyczyną było "niekontaktowanie" swiatłowodów.

http://www.motor-talk.de/forum/knistern-in-den-lautsprechern-aussetzer-waehrend-radio-mp3-die-loesung-t3054569.html

Opublikowano
Tak, mam sparowany bluetooth aczkolwiek był okres, w którym nie miałem i też się zacinało. Czasami gubi mi telefon, ale 1/20 uruchomień silnika a zdarza się rzadziej. Również wydawało mi się, że problem może mieć podłoże z chłodzeniem.
Opublikowano
Również wydawało mi się, że problem może mieć podłoże z chłodzeniem.

 

Raczej związek ze zmianami temparatury i występującymi przy tym napręzeniami, powodującymi że czasami coś niekontaktuje.

Opublikowano

Ja to miałem w MASK i w CCC to samo (wentylator podłączyłem i działa). Jeśli uważacie że to MASK to czemu dzieje się to bądź nie, w zależności od temperatury otoczenia? Przecież w okolicy MASK które jest w konsoli środkowej temp. jest taka sama obojętnie czy mamy 20 czy 30 na zewnątrz. U mnie jak jest 20 to mogę jechać autem i 10 godzin i nic się nie dzieje. A jak jest 30 to potrafi się zacinać na parę sekund co minutę.

 

Ja teraz też nie mam sparowanego blue i sie zacina. Jak mialem sparowany to sie zacinalo i jeszcze byly piski z głosników.

 

Chyba spróbuję odłączyć MULFA jak mi się znów zacznie przycinać CCC to powiem czy to coś dało. Ale do tego muszę jechać w jakąś dłuższą trasę, a tej chwili się nie zanosi.

Opublikowano
A może kabelki kolego w prowadnicy miedzy dachem i tylnia otwierana szybą one w E61 lubią się tam załamywać i robić różne dziwne problemy.Sam musze tam zajrzeć bo jak otworze szybke na klapie to czasem mi nie odpali CCC i ponowne otwarcie i zamkniecie chwila na papierosa i znow śmiga.Może to tam ja boli no trzeba sprawdzić.Powodzenia :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.