Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam

 

 

dolalem zkanistra ok 20l ropy, drugi kanister byl wypelniony jakims olejem, weszlo moze 0,7 l auto stracilo na mocy komputer pokazuje wieksze spalanie bo czuje ze wiecej gazu musze wciskac. co teraz wystarczy ze kilka razy napelnie bak i bedzie ok czy musze sie liczyc z wymiana np filtra itp.

prosze o szybka pomoc

Edytowane przez DW1225
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisałeś posta tak, że nikt nie skuma o co chodzi. Przeczytaj go i popraw aby każdy mógł zrozumieć.
Opublikowano

Jeśli dolałeś 0,7 litra jakiegoś oleju (a nie np kwasu siarkowego) to silnik a właściwie wtryskiwacze nie powinny ulec uszkodzeniu

(oczywiście jeśli to było 0,7L na cały zbiornik ok 60 L, a nie np na 10 litrów ropy).

Najrozsądniej było by spuścić całą zawartość baku, wymienić na nowy filtr paliwa, a starą zawartość baku opchnąć rolnikowi do traktora ;-) (który przepali prawie wszystko).

Po zatankowaniu dobrego paliwa (może jakiś V-Power Diesel Shella) pomyśl o dolaniu jakiegoś sprawdzonego, markowego dodatku do ropy, aby trochę przeczyścić układ paliwowy i rozpuścić resztki dolanego oleju.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
niestety w baku z tym olejem mam teraz jakies 57 litrow ropy. musze to wyjezdzic bo nie mam z tym co zrobic , wiec do wymiany bedzie po kolejnym tankowaniu filterek paliwa, mam nadzieje ze turbo i DPF nie ucierpi z powodu wiekszej oleistosci paliwa.
Opublikowano

człowieku dla 57 litrów paliwa ryzykujesz koszty napraw na kilka tysięcy zł :mad2: . Ja bym od razu to spuścił i wymienił filtry. To nie dwusuw!!!

 

W sumie to niezłe jaja - ropa z kanistra- przypomniały im się czasy PRLu, zalecają nam lać olej LL04 dbać o wtryski aby DPF dobrze działał a Ty zalałeś jak do skuterka i czekasz co będzie, dziwne że Bunia jeszcze chodzi na tym czymś.

Opublikowano
niestety w baku z tym olejem mam teraz jakies 57 litrow ropy. musze to wyjezdzic bo nie mam z tym co zrobic , wiec do wymiany bedzie po kolejnym tankowaniu filterek paliwa, mam nadzieje ze turbo i DPF nie ucierpi z powodu wiekszej oleistosci paliwa.

 

Nie będę wnikał skąd miałeś to paliwo, ale ja się nigdy nie nabieram i nie kupuję ropy z niewiadomego pochodzenia nawet za pół ceny.

Koszty ewentualnych napraw mogą przewyższyć nawet kilkadziesiąt razy wartość pełnego baku ropy. Nie warto ryzykować, szczególnie w nowych dieslach.

Przy następnym tankowaniu może być do wymiany oprócz filtra paliwa jeszcze parę innych rzeczy (czego ci nie życzę).

Jedź na najbliższy kanał i nie kombinuj.

Turbo raczej nie ucierpi, ale DPF i katalizator będą mały dużo gorzej.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co najmniej dziwne pytanie. Jeśli nie wiesz co wlałeś do zbiornika, to nie powinieneś mieć wątpliwości - opróżnić natychmiast zbiornik i wlać dobre sprawdzone paliwo. Chyba, że jesteś miłośnikiem niespodzianek - jeśli tak, to czekaj co z tego wyniknie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.