Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jak w temacie jakie są wasze odczucia użytkowania E90,E91,E92,E93 , co możecie powiedzieć dobrego co wasz drażni, jakie spotykane usterki tego młodego modelu.Co daje wam najwięcej frajdy z jazdy :) Proszę o podanie jaki silnik i zdarzenia z posiadania furki :) Pozdrawiam i zachęcam do opisania :D :?:
  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Samochód mam miesiąc i to są moje pierwsze spostrzeżenia:

 

Plusy:

+przyjemny środek samochodu, aż chce się jeździć

+dużo "pierdół" które mi się podobają w porównaniu do innych samochodów jakie miałem (np. miły dźwięk niezapiętych pasów, schowki i półeczki w bagażniku, opadające prawe lusterko przy cofaniu itp)

 

Minusy:

-głośno w środku powyżej 160km/h

-opony runflat

-uważam że hamulce są za słabe

-za daleko wysunięte sterowanie szybami na drzwiach kierowcy. Zawsze najpierw odsuwam tył bo do przodu muszę się wyciągnąć :| No chyba że rękę mam za krótką :lol:

 

Neutral:

Kiedyś miałem Alfę 156 i na pewno gorzej się nie prowadziła :)

Jest to moje pierwsze BMW i zawsze słyszałem jak to się świetnie prowadzi i że nie ma konkurencji.

Prowadzi się bardzo dobrze ale po Alfie myślałem że odczuję różnicę na plus a odczuwam niedosyt :roll:

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano (edytowane)

Ja auto mam już prawie dwa miesiące :lol:

 

Plusy:

Świetny wygląd zarówno zewnętrzny jak i wewnętrzny.

Dynamiczny silnik z rozsądnym spalaniem.

Niesamowicie trzyma się drogi, szczególnie w zakrętach.

Bardzo dobre hamulce (nie wiem jak kolega wyżej może narzekać na hamulce - może trzeba wymienić tarcze i klocki?).

Oczywiście nie ma porównania do moje poprzedniego auta - Nissan Primera.

 

Minusy:

Trochę za twardy na nasze dziurawe drogi, tym bardziej, że mam runflaty i zawieszenie m-technik.

Ciągle się boję, że mi ukradną :duh: Mam nadzieję, że to minie :mrgreen:

 

EDIT: Z minusów zapomniałem o najważniejszych - mało miejsca i brak miejsca na zapas :mad2:

Edytowane przez hassassyn
Opublikowano

Auto mam 320d od 3 lat. 320 dA 198 tys przebiegu.

Na +

prowadzenie- precyzja (jeśli ktoś na to narzeka to ma chyba walnięte zawieszenie, ja mam chyba pakiet zawieszenia sportowy)

łatwość wchodzenia na obroty w dieslu,

hamulce uff dają radę,

skrzynia automat,

pełno dodatków,

super wnętrze,

wygląd,

podatność na modyfikacje/kodowanie kompem i chipowanie

 

Na -

dość słaby na uszkodzenia lakier,

głośny silnik,

wyciszenie ogólne - mogłoby być lepiej,

usterkowość tzw. drobnych pierdół,

słabe Turba Mitsubishi,

za daleko guziki od otwierania szyb i ciągle tylne otwieram :duh:

podejście autoryzowanych serwisów :mad2:

zawiść innych użytkowników dróg - bo myślą,że jak Buma to niby bezmyślny kark z kompleksami a tu niespodzianka bo oni się przesiedli do Audi z big grilami :norty: - oczywiście żartuję :mrgreen: .

 

Neutral:

spalanie - bez szału

moc silnika - wystarczająca w przedziale tych 2.0d ale bez szaleństw,

Opublikowano

Auto od nowości w Rodzinie od dwóch lat jest moją własnością (320d), aktualnie przejechane 115 tys.

1. Plusy:

- trakcja - dlaczego „oni” hamują przed zakrętem :D

- precyzyjny układ kierowniczy

- napęd na tył :P

- te małe diodki oświetlające tunel środkowy.

 

2. Minusy:

- rozsypane turbo przy 103 tys. GRRRR :mad2:

- sterowanie szyb (o tym się nie da pamiętać, na autostradzie obsługa myśli że płacił będzie mój Syn z tylniego fotela :duh: )

- wsteczny „jak w traktorze”

- drogi serwis

- pierdółki – przy 50 tyś przetarł się lakier z przycisku start/stop, odlazły uszczelki spod tylniej szyby.

 

…ale i tak go nie zamienię :cool2: .

Opublikowano

Tarcze i klocki mam ok. Spróbuj wyhamować auto z 200 do 100 raz za razem i zobaczymy czy 3-4 raz będzie tak kolorowo jak na początku.

Zawieszenie tez mam ok. Auto się trzyma drogi ale Alfa nie była gorsza :cool2: A jadąc w łuku i wpadając w dziurę Alfa i Audi lepsze :duh:

 

Ojciec ma 2009 A6 i jak na razie to w ten sam zakręt mniej się boję wejść ostro jadąc A6 niż E90. Może to dlatego że E90tki jeszcze tak nie znam. Za to jak przyjadę na weekend do domu to ojciec chce się zamieniać żeby pojeździć E90 :D

 

Ani właściciele Alf czy Audi nie rajcują się tak trakcją i prowadzeniem tak samo jak właściciele BMW więc narobiłem sobie nadziei że będzie dużo lepiej. Niech będzie że alfę możemy odpuścić ale prowadzenie i trakcja Audi jest dla mnie baaardzo podobne - ani lepsze ani gorsze choć w audi nie doświadczyłem jeszcze uślizgów tak jak w BMW więc tu plus dla Audi. Wiem że mnie zaraz zlinczujecie no ale takie są moje odczucia jak do tej pory.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

U mnie z plusów to w sumie nic nowego nie napiszę, Trakcja jak dla mnie kapitalna na maxa, jeździłem A3kami A4, w sumie alfa też kiedyś była, na codzien Vectrą C mogę śmigać, wczesniej VW też i generalnie powiem uczciwie ze BMKA śmiga zdecydowanie LEPIEJ i precyzyjniej, na początku zraziłem się, że jest AZ tak twarda bo 1 razda jak wpadłem na trasie odemnie na szczecin, tam przed szczecinem na 2 pasmówce są takie stare płyty gdzie Vectrą C śmigałem 150 i sie dość miło bujała to jak wpadłem tam z przyzwyczyajenia bmką 170 to 100m oberwałem dolną płyte tak za przeproszeniem pierdolło :), ale na szczęście kompletnie nic sie nie stało :) kolejna rzecz jaka mnie z początku zraziła to bardzo twarde wspomaganie myślałem z początku że jest może coś nie halo z nim ale ten typ tak ma, no ale CZUCIE auta jest przez to perfekcyjne, jak po jeżdzeniu bmką ponad miesiąc wsiadłem do Vectry to o matko córko kompletna poraszka, i miękko i buja i kiera chodzi tak lekko jakby była zabawkowa, czucie auta zupełnie inne gorsze niż w przypadku bmki. Jak dla mnie prowadzenie jest kapitalne.

 

- to właśnie kupa pierdół, u mnie spierdzielony silniczek od funkcji rest ale to naprawa samamu 12zł bo nowy 550zł. Wymieniłem termostaty 300zł + robota i płyn, zmieniłem odme 225zł + robota, Miałem rozregulowany zawór od turbiny i do dziś lekko brzęczy ale generalnei w testach w jeździe pomiarach wsio ok więc zostawiam to. Walcze do dziś z fotelem pasażera z błędem airbagu, wynieniłem mate bo była zwalona to też częsta usterke tych aut, jak rozmawiałem z tapicerem co mi tą matę zmieniał to mówił, że kupa auto to ma ale 90-95% wymieniają te maty w bmkach czemu nikt nie wie, ale matę można dostać na allegro w różnych cenach ja np za 100 kupiłem. Tak to mi coś nie łączy z airbagiem fotela pasażera i mam błąd czasem skasuje pojezdze 1-2 dni i wraca, nawet wymieniłem tego airbaga na drugiego takiego samego i dalej coś mu czasem nie łączy, ale już mi się nie chce ile można kasować błąd bo u mnie wychodzi na to, że praktycznie robił bym to codziennie, więc mam to gdzieś :).

 

Hamulce w sumie ja zmieniłem na ATE nacinane ale jakieś szałowe to one nie są, szczerze dziwie się bo mogli nie zależnie od wersji silnikowej itp wsadzić tutaj na przód 330. Do normalnej jazdy jest ok ale tak jak piszą wyhamuj auto z 200 do 100 nawet RAZ to już jest mały problem.

 

Jak poczytasz forum to turba lubią padać ale nie jest to reguła bo czy to będzie Audi VW itp to też turba padają i czasem trzeba je wymienić, zależy jak kto dba i jeździ,choć tutaj cena jest 2x większa za turbo niż w przypadku VW :).

 

 

Tak to większych problemów nie zaobserwowałem.

 

PS. ja tam do szyb sięgam normalnie :)

 

PS. 2 szukaj wersji z chwytakami na kubki :) 3 moich kolegów ma E90/91 nie ma tego i zawsze macają to wzdychając bo u nich brak.. :]

 

 

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Moją BMW zrobiłem ponad 25.000km

 

plusy :

+ auto jak na swoje osiągi nie jest jakoś strasznie paliwożerne

+Prowadzenie jest precyzyjne, wyczuwalne (Zawieszenie mpakiet - w eksploatacji nieco droższe ale polecam :) + active steering)

+Jak narazie 0 problemów

+ Jest gdzie postawić napój, włożyć pudełko cd, książke etc - dla niektórych śmieszne ale zwracam na takie rzeczy uwagę przy zakupie:)

 

hmm w sumie to raz zaświecił się błąd klocków - okazało się że poluzował się kabel od czujnika.

 

W zawieszeniu wszytko wymieniam na bieżąco - częstość napraw nie odbiega od innych aut.

 

Zużycie 100ml /1000km oleju to wada czy zaleta:) ?

 

minusy

- wyciszenie ( przy bardzo wysokich prędkościach słychać świst powietrza w rogach drzwi )

- faktycznie wsteczny trochę cięzko się wbija

Opublikowano

Plusy:

Świetny wygląd zarówno zewnętrzny jak i wewnętrzny.

Dynamiczny silnik z rozsądnym spalaniem.

Niesamowicie trzyma się drogi, szczególnie w zakrętach.

Bardzo dobre hamulce

Miałem wcześniej a4 ale bemka to bemka

 

Minusy:

Trochę za twardy na nasze dziurawe drogi

z przodu po bokach wygląda trochę jak ford Ka tak mi się kojarzy :duh:

A tak poza tym to świetny samochód :cool2:

Opublikowano

Witam

 

Jest to moja pierwsza Bawarka, którą użytkuję od 3 miesięcy.

 

+ niesamowite niskie spalanie jak na 3 litry w automacie

+ trakcja = rewelacja, hamulce na 4 z plusem

+ przyznam że na początku nie mogłem przyzwyczaić się do "opornego" wspomagania, teraz również na PLUS

+ ktoś wspomniał już o uchwytach na napoje :lol:

+ hmm, przejechałem około 7000 mil bez dolewania oleju, stan na bagnecie identyczny jak po serwisie

+ wrażenia z jazdy bezcenne

 

- mała przestrzeń bagażnika (porównuję do a6 :mad2: )

- opony ROF dają do myślenia co do następnego zakupu

- brak miejsca na koło zapasowe

- mało miejsca na pierdoły

 

Narka

Opublikowano

Jezdze od mniej wiecej 30.000 km, 320d z 2007.

 

Wsumie to chyba nic nowego nie powiem

 

+ wyglad i duzo dostepnych modyfikacji nawet OEM (czesci M i Performance)

+ dobry silnik (rozsadna moc i rozsadne spalanie)

+ uklad kierowniczy/trakcja (na 19" i niskich oponach prowadzi sie jak marzenie, a jeszcze zawieszenia mam standardowe)

+ hamulce (przeciadlem sie z VW Poloo 1.4 TDI, 2003 - mialo najostrzejsze hamulce z jakimi kiedykolwiek mialem do czynienia. Ktokolwiek sie przejechal nim pierwszy raz - gdyby mial niezapiete pasy - rozwalal by glowe o szybe ;) ) - w e90 sa slabsze ale bylem mile zaskoczony bo sa naprawde dobrze

 

- brak uczywytow na kubki (wiem, moja wina bo taka kupilem, a teraz nie bede zmienial specjalnie calej deski bo chce uchwyty... a te "doczepiane" sa brzydkie jak noc)

- przyciski do otwierania szyb (tez zawsze zaczynam od otwierania tylniej szyby, a po stronie pasarzera tez ciezko sie dostac do przycisku bo trzeba wygiac reke dziwnie) - ponoc przesuneli te guziki o jakies 2,3 cm w wersji LCI - moze ktos potwierdzic?

- maly bagaznik (tez troche moia wina, bo nie mam skladaniej tylnej kanapy wiec jak juz przychodzi co do czego to w VW Polo bylo wiecej miejca). Jak jechalem zmienic felgi i zalozyc opony, to w bagazniku zmiescila sie JEDNA opona 19"!! - 2 opony wiozlem na siedzeniu pasarzera, a 4 felgi i jedna opone na tylnej kanapie ;)

Opublikowano

Ja mam już drugą e91.

Pierwsza ('06) 320d jeździłem nią dwa lata zrobiłem 100tkm, z poza eksploatacyjnych rzeczy wymieniłem turbo (nie wysypało się ale zaczynała gwizdać), czujnik położenia wału, termostaty.

Druga grudzień '08 320d LCI, zrobiłem nią przez dwa mies 10tkm, na razie nie robiłem nic.

Mam porównanie do poprzednich golfów, passatów, octavii, jeździłem a4, a6 i o ile byłem wielkim fanem VAG, to już na pewno nie wrócę.

Uwielbiam sposób w jaki te auta się prowadzą, sztywność konstrukcji, zawieszenie (w LCI mam M-pakiet), podoba mi się dizajn i jakość wykończenia, wyposażenie (navi) wkurzają mnie trzeszczące plastiki w bagażniku..

 

W stosunku do pre-LCI na minus LCI jest hałas, nawet pomimo poradzenia sobie z panoramą (wymiana uszczelki na nowego typu) jest większy hałas od lusterek zewnętrznych, i tak ciszej niż w pasacie ale pre-LCI przyzwyczaił mnie do ciszy nawet pow 160km/h. Za minus też poczuwam sobie servotronic w kierownicy w LCI, bardziej podobało mi się twarde wspomaganie jak w poprzedniej, gdzie można było rozpoznać czy koło najechało na kreta czy mysz ;)

 

Obie były programowane, pierwsza miała zrobione 197KM, nie zauważyłem żadnych niekorzystnych wpływów, aktualna też już ma program na niecałe 200KM, ale wczoraj zamontowałem intercooler z performance'a (pasuje plug&play, nie potrzeba wymieniać rury powietrza, mimo iż teoretycznie jest w zestawie) i będziemy programować na więcej.

 

 

Generalnie, jak to moja żona powiedziała po przejechaniu się pierwszą bunią: "Nigdy więcej innego auta niż bmw..." a ja dodam "...bez zawieszenia M i sport foteli" :)

Opublikowano
Podeślij linka na jaki to intercooler zmieniłeś ten fabryczny.

 

Też mam program na 195ps. i moze bym się skusił.

 

pzdr. Łukasz

 

Wziąłem ten z pakietu performance, plus uszczelka dolna (starą trzeba zamienić na nową inną ze względu na większą wysokość coolera), patrząc po obrazkach to jest to identyczny cooler jak w 335d/i. Jeśli masz wersję przedliftową może być konieczna wymiana rury powietrza doładowania na tę o większej średnicy (7cm), natomiast olałem wentylator co niestety skutkuje trochę sztukowaniem dolnego mocowania wentylatora ale konstrukcyjnie jest ono nieistotne.

Opublikowano
no u mnie nie ma niestety doposażenia w dziale silnika.... nie wiesz czy ta od "twojego" pasuje na zasadzie plug and play ??

 

pzdr. Łukasz

 

jeżeli średnica rury powietrza z prawej strony (ta od turbiny) wynosi 7cm to będzie p&p jeśli nie to musisz dokupic taka rure jak w zestawie(nr 7 na rysunku) (700zł) lub zrobić jakąś rzeźbę, czego nie polecam. Do samej wymiany intercoolera wystarczy zdjąć osłonę od spodu, nie trzeba nawet demontować zderzaka.

 

Ale chyba offtopujemy, nie o tym ten wątek.

Opublikowano

Z zalet chyba wszystko juz powiedziane, z wad strasznie malo schowkow / przegrodek a jak sa to male.

Nie bardzo jest gdzie trzymac portfel czy okulary.

 

Co do hamulcow to uwazam ze bardzo szybko reaguja. Natomiast jezeli chodzi oskutecznosc po kolejnym hamowaniu z 200km/h to pokazcie mi inny samochod w ktorym w serii heble nie powiedza pa pa po takiej zabawie.

Kiepskie hamulce to maja wszystkie hondy z wyjatkiem type r.

Opublikowano

Co do hamulcow to uwazam ze bardzo szybko reaguja. Natomiast jezeli chodzi oskutecznosc po kolejnym hamowaniu z 200km/h to pokazcie mi inny samochod w ktorym w serii heble nie powiedza pa pa po takiej zabawie.

 

I to jest racja, ale zwykle po takich hamowaniach dochodzi do lekkiego wykrzywienia tarcz które ustępuje po kilku tysiącach spokojniejszej jazdy.

I z tego też powodu cieszą większe tarcze z przodu w LCI niż w pre-LCI

Opublikowano
Tarcze i klocki mam ok. Spróbuj wyhamować auto z 200 do 100 raz za razem i zobaczymy czy 3-4 raz będzie tak kolorowo jak na początku.

Zawieszenie tez mam ok. Auto się trzyma drogi ale Alfa nie była gorsza :cool2: A jadąc w łuku i wpadając w dziurę Alfa i Audi lepsze :duh:

 

Ojciec ma 2009 A6 i jak na razie to w ten sam zakręt mniej się boję wejść ostro jadąc A6 niż E90. Może to dlatego że E90tki jeszcze tak nie znam. Za to jak przyjadę na weekend do domu to ojciec chce się zamieniać żeby pojeździć E90 :D

 

Ani właściciele Alf czy Audi nie rajcują się tak trakcją i prowadzeniem tak samo jak właściciele BMW więc narobiłem sobie nadziei że będzie dużo lepiej. Niech będzie że alfę możemy odpuścić ale prowadzenie i trakcja Audi jest dla mnie baaardzo podobne - ani lepsze ani gorsze choć w audi nie doświadczyłem jeszcze uślizgów tak jak w BMW więc tu plus dla Audi. Wiem że mnie zaraz zlinczujecie no ale takie są moje odczucia jak do tej pory.

 

Wydaje mi sie ze masz problem z geometria kolego,u mnie tez samochod dziwnie zachowywal sie na nierownosciach czy podczas wjechania w dziure na zakrecie.

Zrobilem geometrie i zupelnie inne prowadzenie.

 

Ja tez dodam cos od siebie.

Plusy

-2.5L a spalanie z Irlandii do Polski wynioslo 7.3......

-Hamulce

-Swietnie trzyma sie drogi - ale to napewno zaleta Brisgestone S001 i zrobionej geometrii no i napedu na tyl.

-Swietna pozycja za kierownica

-Sporo miejsca w srodku jak na samochod tej klasy

-Dynamika samochodu ale tylko na autostradach

 

Minusy

-Najwiekszy to CDV!

-I z CDV zwiazana dynamika poruszania sie po miescie-czyli wkurzajace szarpniecia

-Ogolnie ciezko przyzwyczaic sie do sprzegla i gazu po przesiadce z "normalnego samochodu"

-Beznadziejne sterowanie szybami,chce otworzyc przednia szybe a otwieram tylna-za bardzo wysuniete do przodu guziki.

-Wszystko w samochodzie to dodatkowe wyposazenie....szkoda ze kierownica nie byla do dokupienia.fakt Cup Holdery mam ale brak rozkladanych foteli w celu powiekszenia przestrzeni bagazowej to :duh:

Opublikowano

Z samochodem mam wszystko ok oprocz bledu zarowki i wystającej plecionki od dolotu :duh: I tego ze wydaje mi sie ze za duzo pali ale widze ze z kazdym tankowaniem coraz mniej (powoli sie ucze nim jezdzic).

Wiem o tym na 100% bo miesiąc temu byłem na pełnym przeglądzie przed zakupowym w BMW FUS w Wawie oraz dodatkowo na stacji diagnostycznej. Mam wszystkie wydruki co do geometrii, kompa itp i wszystko jest ok.

 

Przed chwila ostrzej pojeździłem i z wyłączoną kontrolą trakcji E90tka 2 razy była podsterowna na w miare wolnym (~50km/h) ale ostrym zakręcie :!: Normalnie uślizgnęła się przednia oś i zamiast jechać w prawo to pojechała prosto.

Audi w tym samym zakręcie z wyłączonym ESP zachowuje się znacznie lepiej, uślizgu się nie czuje, miga tylko lampka o tym że przednie koła buksują i czuć że auto jest wyciągane przodem - przede wszystkim nie traci zamierzonego toru jazdy tak znacznie jak BMW.

 

Stawiam na opony i mam nadzieję że tak jest. Są to standardowe 205/55/16 Goodyear Eagle NCT5 Runflat z 2011r w bardzo dobrym stanie.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

Na 100% masz cos nie tak z samochodem/oponami.

Niemozliwe jest ze audi a6 lepej bierze zakrety niz mniejsza, lzejsza, lepiej wywazona bmw.

Poza tym w aucie napedem na 4 kola zawsze bedzie znacznie mocniej czuc podsterownosc ze wzgledu na krecace sie przednie kola ktore b.dobrze przeszkadzaja w wejsciu w zakret.

Opublikowano

Nie mam już sily któryś raz z kolei pisać to samo :D

1. Z autem jest wszystko OK i jestem tego pewien bardziej niż swojej kobitki :wink:

2. Z oponami jest wszystko (bieżnik, stan gumy, wyważenie kół) OK. Chyba że te opony same w sobie są kijowe.

 

A6 jest ledwo 60 albo 80kg cięższe :wink: To że BMW lepiej wyważone to chyba prawda ale jednak jak na razie to niektóre zakręty lepiej bierze A6 (jest tylko przednionapędowe) i to w stosunku 50/50 (tzn ze polowe zakretow lepiej BMW a polowe Audi) .

 

W weekend porobię dokładniejsze testy :twisted:

Na prawdę mam nadzieję że to opony bo jak na razie to trakcyjnie jest bardzo porownywalne do A6 a mialem nadzieje że będzie odczuwalnie lepsze

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

A no to tym bardziej powinienes czuc podsterownosc bardziej w audi, skoro jest fwd.

No coz, moze faktycznie wina opon.

 

Tzn wiesz, nie nalezy sie spodziewac jakiejs niesamowitej roznicy - to chyba oczywiste;)

Ale raczej powinno byc na korzysc bmw.

Ciesz sie ze masz fajna bawarke, nie narzekaj !!

Pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.