Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chciałem się jeszcze dowiedzieć o dieslach bo również mam zamiar zobaczyć jak one chodzą.

W audi 3.0 tdi 2008 rok chodzi bardzo dobrze, po zmienionej mapie olbrzymi potwór. a jak to jest w przypadku BMW

Widziałem w trójce oznaczenia 325d 330d i 335d czy to są te same silniki tylko różniące się KM coś w rodzaju passat gdzie jakaś literka jest czerwona i ma więcej koni ale uzyskany na tym samym silniku poprzez inny program.

330d 231km czy 245km? Czym się różnią? i czy 245KM są tylko w x-drive ?

Opublikowano

335d 286km występuje tylko z automatyczną skrzynią biegów, silnik ma "podwójną turbinę".

 

330d 245km to już nowsza konstrukcja. Jeszcze lepsze osiągi i spalanie.

330d 245km osiągami (na skrzyni manualnej) jest bardzo zbliżona do 335d automat.

 

Nie wypowiem się o trwałości silnika 3.0d 245km, ale osiągi ma imponujące. Minusem będzie wyższa cena, bo silnik jest dopiero od roku 2009.

 

Ja spokojnie mogę polecić 3.0d 231km. Silnik ten w porównaniu z tym z E60/E61 530d 218km ma poprawione klapki w kolektorze ssącym oraz kolektor wydechowy, który były bolączką (w 3.0d 218km).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

330d 245km osiągami (na skrzyni manualnej) jest bardzo zbliżona do 335d automat.

 

chyba tylko przyśpieszeniem do setki.... ;)

 

Najlepiej niech się wypowiedzą ci, którzy jeździli z oboma silnikami pod maską. Ja nie testowałem tych silników.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
A jak jest z turbiną ? Obie mają inną niż z 3.0d 218km ? czy tylko 245 ? . Trubinę 3.0d 218km śmiało można nazwać wadliwą :)

 

Turbiny na pewną są inne niż w 218km. Praktycznie w każdym wariancie mocy 3.0d jest inna turbina i są raczej mało awaryjne.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

ja się wypowiem w sprawie xdrive:

330d 231KM - są wersje zarówno z napędem na tył jak i xdrive

330d 245KM - j/w

335d 286KM - tylko wersje z napędem na tył

Opublikowano
330d 231KM jest silnik M57, a 245KM to silnik N57.

Ten mocniejszy to zupełnie nowy silnik.

 

Rufio napisał wszystko

 

wszystko jest inne/raczej lepsze:

- lżejszy blok: aluminiowy,

- wyżej się kręci (100 obrotów ale zawsze),

- mniej "klekocze",

- euro5 lub z dodatkowym zbiorniczkiem euro6,

- spalanie śrenio 1l mniej w każdych warunkach,

- wyższe parametry KM/Nm w pikach, wyższe parametry średnie, użyteczny zakres obrotów szczerszy,

- cały osprzęt + parametry ECU: wtryski, turbo, kolektor, sterowniki, zabezpieczenia (przeważnie EDC17 ale też są EDC16),

- ....

- M57 występuje w CHYBA tylko budzie pre LCI, N57 tylko w budzie LCI.

 

330d 245km osiągami (na skrzyni manualnej) jest bardzo zbliżona do 335d automat.

 

chyba tylko przyśpieszeniem do setki.... ;)

 

raczej chriss99 jest bliższy życiu dla w/w aut seryjnych, patrząc na wykresy z hamownii większość "245" ma wyższe parametry KM/Nm niż jest zapis w papierach, większość "286" ma mniejsze, średnie wartości w zakresie użytecznym są zbliżone...

 

po korketach u magików (jak oleje się firmową wytrzymałość skrzyni - identyczne w obu modelach) nie ma szans na równość, 335d zamiata 330d...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Ciekawe jak z awaryjnością tych obu silników 231km 245km

Ten 245KM jest ciekawy silnik, ale ta nowa konstrukcja jest dość nurtująca, czy to nie jest delikates jakiś ten silnik.

A ogólnie w aucie e92 jak wygląda awaryjność nie tyle co silnika ale ogólnie wszystkich podzespołów, wspomagania, ''przywracanie energii'' poprzez hamowanie.

Opublikowano
N57 245KM ma rozrząd z tyłu tak samo jak w N47. czy występują problemy z rozrządem tak samo jak w silnikach N47?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem 231KM, a teraz mam krótko 245KM. Dla mnie to dwa różne światy.

Na korzyść N57 (245KM) przemawia:

- cicha i bardziej kulturalna praca nie tylko na postoju, ale także w czasie jazdy

- lepsze przyśpieszenie i elastyczność - osiągi są zauważalnie lepsze niż M57.

- niższe spalanie

 

Chciałem kupić 335d, ale po jeździe próbnej jednym i drugim, a także opinii innych użytkowników na forach zagranicznych stwierdziłem, że nie ma co dopłacać do 335d i wziąłem N57. Jest to nowsza konstrukcja i moim zdaniem to czuć.

 

M57 zrobiłem ok 50 tys km i nic się nie zepsuło oprócz rozszczelnionego kolektora ssącego i świec żarowych. N47 mam od kilkunastu dni więc o awaryjności się nie wypowiem, choć nie sądzę by było gorzej...Oby

Opublikowano

A jak z tymi filtrami cząstek stałych? w tych dieslach, myślę o231 bądź tej 245 , trochę się obawiam, bo nowy silnik, nowa konstrukcja, osiągi bardzo dobre jak na 245km ale jak z wytrzymałości, koła dwumasowego, sprzęgła itd przy takim wysokim momencie obrotowym . Podobno w 335d wymiana koła dwumas trzeba robić co 50tyś.

Zastanawiam się również czy manual czy jednak już automat którego łatwiej znaleźć

Opublikowano
A jak z tymi filtrami cząstek stałych? w tych dieslach, myślę o231 bądź tej 245 , trochę się obawiam, bo nowy silnik, nowa konstrukcja, osiągi bardzo dobre jak na 245km ale jak z wytrzymałości, koła dwumasowego, sprzęgła itd przy takim wysokim momencie obrotowym . Podobno w 335d wymiana koła dwumas trzeba robić co 50tyś.

Zastanawiam się również czy manual czy jednak już automat którego łatwiej znaleźć

 

hahaha, to bardzo ciekawe co piszesz, bo w 335d nie ma koła dwumasowego.

Opublikowano
Bo Automaty z reguły nie mają kół dwumasowych, nawet 320D :wink:

 

no właśnie, a 335d występuje tylko w automacie.

Opublikowano
:mrgreen: :duh: Faktycznie, w automacie nie ma... No to w takim razie nie o dwumasie mi mówił , tylko o czymś innym , dotyczącym skrzyni. Generalnie jak te automaty wyglądają, lepiej manual czy automat, jeśli chodzi o dynamiczną jazdę. też z pkt widzenia wytrzymałości, automat płynnie sam sobie przerzuca to raczej bardziej wytrzymałe wyjście, manualnie nie zawsze się przerzuci delikatnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M57 miałem w manualu, teraz N57 w automacie i mimo sympatii do manuali do mocnego diesel'a lepiej pasuje automat, tym bardziej, ze ten w BMW jest bardzo dobry i raczej bezawaryjny.

 

Poza tym jeśli będziesz w ten sposób podchodził do tematu to kup sobie Skodę Fabię 1.9SDI, w kórej silnik bezawaryjnie robi ok 500tys km, a nie zaawansowany komputer na kołach jakim jest BMW i to jeszcze w wersji 330d/335d. Zawsze może się coś zepsuć i tyle. Zepsuje się to naprawisz :)

Opublikowano
A jak z tymi filtrami cząstek stałych?

 

Ja w swoim 330D, 231KM, wyprułem filtr, została puszka. Soft został zmieniony i wszystko gra już rok.

Opublikowano

Chodziło mi o 330d w manualu że szybko się zużywa dwumas, sprzęgło...

Wziął bym w manualu ale nie wiem czy do 330d już pasuję manual, spory moment obrotowy, spora siła. w automacie to gładko.

Opublikowano
ja mam manuala i jeździ się zupełnie OK. fakt, że mam praktycznie nowe koło dwumasowe i sprzęgło ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja mam manuala i jeździ się zupełnie OK. fakt, że mam praktycznie nowe koło dwumasowe i sprzęgło ;)

 

Ale przyznasz, zę jedynka jest strasznie krótka i zmiana z 1 na 2 rzadko nie bywa poparta szarpnięciem.

Opublikowano
ja mam manuala i jeździ się zupełnie OK. fakt, że mam praktycznie nowe koło dwumasowe i sprzęgło ;)

 

Ale przyznasz, zę jedynka jest strasznie krótka i zmiana z 1 na 2 rzadko nie bywa poparta szarpnięciem.

 

to prawda... ale liczę, że po wymianie płynu hamulcowego i usunięciu zaworka CDV się poprawi.

Opublikowano
liczę, że po wymianie płynu hamulcowego i usunięciu zaworka CDV się poprawi.

 

U mnie zmiana biegów nie jest idealna, zwłaszcza z 1 na 2 bieg. Ogólnie nie jest źle, ale mogło by być lepiej.

Jak wcisnę sprzęgło na dłużej i zmieniam bieg, to wysprzęglanie jest lepsze i łatwiej się przerzuca biegi. Z szybką zmiana biegu jest już gorzej.

Sprzęgło i dwumas ciągle oryginalne. Zastanawiam się nad sprzęgłem LUK. Dwumas na razie nie szarpie.

 

Czy wymiana samego kpl sprzęgła może poprawić zmianę biegów?

 

Kiedyś coś czytałem o zaworku CDV, ale już nie pamiętam o co chodziło. EDIT Już znalazłem i przeczytałem temat.

 

 

Jak się odpowietrza i wymienia płyn w układzie sprzęgła?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Czy wymiana samego kpl sprzęgła może poprawić zmianę biegów?

 

prawdopodobnie tak, u mnie nowe vs. stare sprzęgło robiło różnicę... może nie ogromną różnicę, ale wyraźną. nie wiem jaki masz przebieg, ale jeśli powiedzmy te 150 tys km. to już na pewno twoje sprzęgło i dwumas nie działają tak jak w nowym aucie.

 

PS ja mam teraz u siebie dwumas i sprzęgło LUK, gdyby to miało jakieś znaczenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.