Skocz do zawartości

Napiecie ladowania


Mag1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
sprobuj uzyc Elektrocleaner plus sprezone powietrze - moze twoj alternator ma brudne okladziny ... mi kiedys pomoglo ale uzylem najpierw WD40 , Cleaner( dostepny w sklepach elektronicznych) plus przedmuch sprezonym powietrzem - tak jak kolega napisal to powinno ci wskazac powyzej 14V
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale te wartosci napiecia zaleza od typu silnika / pojemnosci aku ? Jak zapalam swiatla drogowe i dlugie to spada do 12.5 i w ok.3 sec. rosnie do do ok.14. V

rodzaj silnika ani pojemność aku nie ma znaczenia. Powinno być cały czas w okolicach 14.4V ale na pewno powyżej 14V. Regulator napięcia odpowiada za to żeby utrzymywać właściwe napięcie bez względu na włączone odbiorniki prądu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rodzaj silnika ani pojemność aku nie ma znaczenia. Powinno być cały czas w okolicach 14.4V ale na pewno powyżej 14V. Regulator napięcia odpowiada za to żeby utrzymywać właściwe napięcie bez względu na włączone odbiorniki prądu

 

Ogromne znaczenie ma stan i wyeksploatowanie akumulatora.

Parę dni temu chciałem już zamawiać nowy regulator napięcia do Opla Omegi 2,2 16v benz. Ładowanie na obciążeniu było 13,5 V (czyli o wiele za niskie). Po założeniu do auta sprawnego i naładowanego akumulatora ładowanie na obciążeniu wynosiło już 14,0 V.

Prawidłowe ładowanie to pomiędzy 13,9V a 14,4V (nie pisze tu o akumulatorach AGM).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno być w granicach 14.4V u ciebie jest trochę za niskie. Alternator do sprawdzenia (najprawdopodobniej regulator napięcia do wymiany)

 

Od czasów Poloneza trochę się już zmieniło i auta nie ładują non stop 14,4.

Według mnie masz prawidłowe ładowanie.

Przy IBS ładowanie zależy od temperatury akumulatora (nie mylić z temperatura otoczenia).

Podejrzewam że przy jakimś chwilowym obciążeniu spada ci do 13,4 po czym dobija do 14.

U mnie tak się dzieje gdy staje na światłach i automat zmienia bieg na postoju wtedy mam 13,3 przez 1-2 sekundy i wraca na 14 za chwile. Identycznie jak włączam klimę czy jakiś większy odbiornik prądu. Chwilowy spad i wyrównanie do 14. Teraz są upały wiec ładuje najniższym czyli 14.

Poniżej tabela z serwisówki BMW.

http://cdn2.asteroid.pl/c10/a.fotka.pl/084/951/84951809_800_s.jpg?add=1343604615

How it works

To guarantee that the battery works as well as is possible, the power management continuously measures the exact

battery charge state and battery condition.

To determine the current battery condition, the IBS feeds the necessary information to the power management.

The battery is continuously monitored by the intelligent battery sensor (IBS), regardless of the vehicle's operating state.

When charging and discharging the battery, the operating temperature is a key factor, besides the charging voltage. The

following illustration shows how charge voltage U develops as a function of the battery temperature T.

 

Pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno być w granicach 14.4V u ciebie jest trochę za niskie. Alternator do sprawdzenia (najprawdopodobniej regulator napięcia do wymiany)

 

Od czasów Poloneza trochę się już zmieniło i auta nie ładują non stop 14,4.

Według mnie masz prawidłowe ładowanie.

Przy IBS ładowanie zależy od temperatury akumulatora (nie mylić z temperatura otoczenia).

Podejrzewam że przy jakimś chwilowym obciążeniu spada ci do 13,4 po czym dobija do 14.

U mnie tak się dzieje gdy staje na światłach i automat zmienia bieg na postoju wtedy mam 13,3 przez 1-2 sekundy i wraca na 14 za chwile. Identycznie jak włączam klimę czy jakiś większy odbiornik prądu. Chwilowy spad i wyrównanie do 14. Teraz są upały wiec ładuje najniższym czyli 14.

Poniżej tabela z serwisówki BMW.

http://cdn2.asteroid.pl/c10/a.fotka.pl/084/951/84951809_800_s.jpg?add=1343604615

How it works

To guarantee that the battery works as well as is possible, the power management continuously measures the exact

battery charge state and battery condition.

To determine the current battery condition, the IBS feeds the necessary information to the power management.

The battery is continuously monitored by the intelligent battery sensor (IBS), regardless of the vehicle's operating state.

When charging and discharging the battery, the operating temperature is a key factor, besides the charging voltage. The

following illustration shows how charge voltage U develops as a function of the battery temperature T.

 

Pozdrawiam

Szymon

Zwracam honor koledze szymonb. Właśnie sprawdziłem i faktycznie ładowanie jest w granicach 14V. Ostatnio sprawdzałem napięcie w zimę i było 14.5V czyli ten wykres ma odzwierciedlenie w rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh jak pisałem wcześniej napięcie zależy od temperatury ale nie tylko.

Zależy też od stanu akumulatora.

Jeśli kolega ma stary akumulator możliwe że auto ładuje wyżej.

Zostaw już to menu.

Sprawdź ewentualnie czy masz rozładowany akumulator jeśli nie to znaczy że wszystko jest jak powinno.

Wejdź sobie także w menu z temperaturą i wymień termostat bo zaraz ci napiszą że powinno być 90C :-).

Tam oczywiście też temperatura cieczy jest zależna od temperatury otoczenia.

Po to BMW poukrywało te wszystkie parametry żeby nie mieć ciągle zażaleń od ludzi którzy nie mają pojęcia o ich przekombinowanych systemach i algorytmach sterowania.

Przy tej marce możesz sobie wymieniać do bólu termostaty alternatory moduły tylko po to żeby zobaczyć odpowiedni według ciebie ciąg cyferek.

BMW robi wsyztsko po swojemu i tak jest z ładowaniem, temperaturą czujnikami klocków itp.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz napisze wahania na postoju ok.+/-0.5 V czy to jest normalne.Bez znaczenia czy mam wlaczone swiatla radio itp.A bjawy mam takie ze silnik nierowno pracuje i co zauwazylem lampka przerywa podczas swiecenia.Podczas jazdy daje ok. 13.9 V.Altek daje 14,1/14,2 V (14V 55-110 A)po sprawdzeniu na stole .Po właczeniu zaplonu aku 12V po odpaleniu spada do 11 i rosnie .Probuje sam zdiagnozowac .Jak by napiecie bylo nawet 3 V i dzialalo by wszystko to nie pisalbym o tym. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IBS oraz DDE faktycznie steruje napięciem ładowania, alternator wykonuje tylko polecenie. Po przerwaniu komunikacji między DDE a alternatorem, alternator pracuje na pełnym ładowaniu bez regulacji - info z serwisówki.

 

Tak więc powodem do zmartwień powinno być zawsze wysokie ładowanie, a nie to, że czasami jest mniejsze.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Przy tej marce możesz sobie wymieniać do bólu termostaty alternatory moduły tylko po to żeby zobaczyć odpowiedni według ciebie ciąg cyferek. "

 

 

I zobaczylem :!: Po wyczyszczeniu przewodu masy przy aku mam 14.4 - 14.7. Drgania silnika ustaly :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/bmw-e81-e84-e90-kabel-klema-minus-ibs-bezpiecznik-i2485779916.html

 

IBS to ta czarna skrzynka na klemie minusowej. Idą do niej dwa kable.

Nie każda e90 to ma firmowo w tej postaci, czesc ma zwykla kleme minusową z brązowym kablem.

Może wczesniej twoj aku był nie doładowany i teraz ląduje pełnym napięciem???

Ja bym sie nie przyjmował wachaniami absolutnie jeśli nie powoduje ono na przykład pulsowanie oswietlenia wnetrza.

Wydaje mi się że 14.7 w taki upal to ciut wysoko. Ale z ta wredna pipą e90 nigdy nic nie wiadomo.

Tam jest masa czynników ktora decyduje o napieciu.

Serwisowka z opisem dzialania to jakies 50 stron.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano sprawdzilem wrocilo samo do normy . na obd 13.6-14.V a na mierniku 14.2V czyli troche zaniza.na obd. Byc moze jak sprawdzal testerem aku rozladowal go albo co .bo pojawilo sie to w tym samym dniu kiedy czyscilem mase.( mam tylko brazowy przewod).W mojej starej e39 pokazywal obd 14.6 a na mierniku 14,3V.Jednym zdaniem -elektryka to nie moja bajka :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz rozladowanego aku przez to, to zostaw to w spokoju.

Jak spadnie temperatura sprawdź czy wyżej ładuje i tyle.

U mnie mierzone napiecie ladowania profesjonalnym miernikiem (tani chinczyk pokazuje co chce) jest

o 0.3v wyższe na mierniku w stosunku do obd.

Jesli miernik pokazuje ci 14.2v to jest idealnie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Jakieś 2 tyg. temu wymieniałem regulator napięcia na nowy, dodatkowo profilaktycznie wymieniłem łożyska oraz komutator gdyż stary był już mocno zużyty.

 

Przed wymianą napięcie ładowania wahało w okolicach 16,3V - 16,6V

teraz po wymianie regulatora:

14,34V - bez obciążenia

14,28V - z włączonymi światłami

 

wg. OBD:

14,2V - bez obciążenia

14,1V - z włączonymi światłami

 

Auto to E46 320d 1999r.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam!

 

Jakieś 2 tyg. temu wymieniałem regulator napięcia na nowy, dodatkowo profilaktycznie wymieniłem łożyska oraz komutator gdyż stary był już mocno zużyty.

 

Przed wymianą napięcie ładowania wahało w okolicach 16,3V - 16,6V

teraz po wymianie regulatora:

14,34V - bez obciążenia

14,28V - z włączonymi światłami

 

wg. OBD:

14,2V - bez obciążenia

14,1V - z włączonymi światłami

 

Auto to E46 320d 1999r.

i gitara :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.